Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraennala

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:41

Hele gave plaatjes zeg! Ziet er goed uit :D
Een pijnlijke knie is wel heel vervelend op de fiets. Misschien eens naar de schoenplaatjes kijken?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:37

Bedankt voor het delen van de mooie Nederlandse plaatjes _/-\o_

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:34

Mooie plaatjes Sakura :j en wat fijn dat het meegevallen is .
Zou balen zijn als knie problemen roet in het eten gooien voor dit soort
leuke acties ...

Zelf vandaag een rondje van 70 km gedaan .met 365 hoogte meters .
Heb temperaturen van 26 en 22 gehad .
Een "plaatselijke " regenbui over me heen gekregen ...dat was trouwens
heerlijk :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:16

Gave plaatjes Sakura, en ziet eruig als een mooi tochtje! En leuk dat jullie het samen kunnen doen :D

Ik ben momenteel in Spanje, vorige week in Zuid-Frankrijk. Fiets is uiteraard mee en het is weer helemaal super <3

Kleine greep uit de foto's dan maar:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's kunnen jullie vinden op mijn Instagram, als jullie dat leuk vinden. Voor de naam van het account graag een PB'tje ivm privacy ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:04

HC, haha, elk nadeel heb z'n voordeel ;) Jammer dat je vandaag nog niet mee kan doen maar wat quality time met je vriendinnen is vast ook niet verkeerd :)

Laura, je treft het niet met het weer en je fietsplannen, he! 57 km met ruim 30 gemiddeld, jeetje := Wat goed! :D

Sakura, wat een mooie foto's weer. Leuke route hebben jullie gekozen en stoer dat jullie gegaan zijn, al hadden jullie net de warmste dagen van de week. Vervelend van die knie inderdaad; hopelijk is het inderdaad voldoende om die schoenplaatjes aan te passen of het zadel wat naar achteren o.i.d. Wel leuk dat de tocht zo goed bevallen is dat een fietsvakantie lonkt :D

T2T, haha, zo'n buitje was wel even welkom, he? :D Doet de Defy het weer goed? En heb je binnenkort nog een triathlon?

Wauw MuSLi, wat een prachtige omgeving! Hoe hoog zaten jullie op de laatste foto? Heel veel plezier nog! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:11

Ergens rond de 1300meter. Dus dat viel nog wel mee ;)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:21

Wauw wauw wauw, prachtige omgeving!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:07

Wauw MuSli wat een mooie foto’s! +:)+

Het was qua weersplanning bij ons erg warm, maar ik moet zeggen dat ik twee keer om zes uur in de ochtend op de fiets niet had willen missen! Als het minder warm was geweest, waren we pas om acht uur vertrokken.

We gaan inderdaad even goed kijken naar het zadel en de plaatjes, daarom wil ik dat er ook niemand aan mn zadel zit. Ik ben als de dood dat ik daar last van krijg.

Net lekker paard gereden, voelde de kilometers wel even, maar ging wel erg lekker! Nu maar hopen dat er wat regen gaat vallen hier.

Iemand nog tips voor een volgende route? :D Ik wist wel dat ik het leuk zou vinden, maar dat ik er zo goed door zou komen, had ik niet verwacht!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:16

culaccino schreef:
HC, haha, elk nadeel heb z'n voordeel ;) Jammer dat je vandaag nog niet mee kan doen maar wat quality time met je vriendinnen is vast ook niet verkeerd :)

Zit nog bij te komen O:)
Vrijdagnacht hekemaal niet geslapen; 0m 07.00-en-een-beetje gelijk met de dag verder gegaan.
Zaterdagavond had zoon een feestje thuis dus de deur uit om hen de vrijheid te geven. In de kleine uurtjes in het gastenhuisje geslapen met berglief. Vanmorgen weer vroeg dag want de dieren hebben geen boodschap aan onze nachtrust.
Straks de bbq weer gebruiken. Staat nog allemaal klaar van gister. Bakken er ook wat brood op zo.
Vanavond weer uit geloof ik. HOOP ik want de fotos welke van de fietsclub naar me sturen zijn :wow: :wow:
Kan helaas niet bij lief aan de kust overnachten want morgenvroeg een afspraak voor APK met een oudje.
Tis tuff; genieten van je leven zonder fietsen :D

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:06

Ik reageer niet zoveel maar ik lees wel steeds mee. Prachtige plaatjes komen er voorbij, zo leuk om te zien dat je helemaal niet naar het buitenland hoeft voor een schitterende omgeving.

Sakura, fijn dat het zo goed ging! Kan me voorstellen dat zo vroeg fietsen best bijzonder is :D

Laura, 30 gemiddeld vind ik best indrukwekkend :o Hoeveel train je daar voor?

HC, dat klinkt ook niet verkeerd allemaal. Lijkt me een heerlijk leven zo, geniet ervan. Al een idee wanneer je weer op de fiets kan?

Mijn vriend en ik zijn bezig met de laatste voorbereidingen voor onze fietstocht naar Parijs! Zo'n 600 kilometer in totaal, de planning is zes dagen fietsen met één rustdag tussendoor. Vind het wel spannend hoor, maar heb er ook erg veel zin in!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:17

culaccino schreef:
T2T, haha, zo'n buitje was wel even welkom, he? :D Doet de Defy het weer goed? En heb je binnenkort nog een triathlon?

Wauw MuSLi, wat een prachtige omgeving!

Was heerlijk het buitje onderweg .... :j
De Defy doet het weer goed , zat een hoop rotzooi tussen de derailleur .
Denk dat het zelfs "rotzooi" van het zwetende asfalt op de fietspaden was .
Gisteren na mijn rondje ook weer zwarte "drek" weg gehaald .

Vanochtend teamtraining gehad , ook weer op de 60 km uitgekomen
en wat intervallen gedaan .
Komend weekend heb ik weer een triathlon , dit keer in Sassenberg .
Daar heb ik een startplaats gewonnen .( 700 m swim -23 km bike - 5,4 km run )

Mooie plaatjes MuSLI :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:28

Nightingale schreef:
Mijn vriend en ik zijn bezig met de laatste voorbereidingen voor onze fietstocht naar Parijs! Zo'n 600 kilometer in totaal, de planning is zes dagen fietsen met één rustdag tussendoor. Vind het wel spannend hoor, maar heb er ook erg veel zin in!

Dat klinkt ook als een tof plan. Natuurlijk is het spannend, maar opzich is het wel te doen 100km per dag. Zorg voor voldoende (goed) eten en drinken en vooral ook voldoende rust :) en natuurlijk ontzettend veel plezuet gewenst. Wanneer gaan jullie weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:32

Gaaf MuSLi! Wat een prachtig gebied en wat leuk dat je eigen fiets mee is!

Sakura, wat heerlijk dat het zo goed bevallen is! Ik kan je nog wel wat mooie stukjes Drenthe aanwijzen als je wilt :j

@Nightingale, wat een toffe plannen, zeg! Hoe doen jullie dat eigenlijk met je fiets bij overnachtingen; mee het hotel in of laat je die buiten staan?

Ik heb ook een lichte knieblessure sinds de huurracert; ik vermoed dat het dat ligamentje van mijn hamstring is. Mijn voet valt ook nog steeds in slaap na een eindje fietsen. Hogere cadans helpt wel iets (dank voor de tip, Laura!) en ik doe het al een tijdje even rustig aan, maar na elk rondje voel ik 'm wel. Bij aankoop van mijn huidige racefiets heb ik wel een simpele bike-fitting laten doen; misschien toch even sparen tot ik een wat meer uitgebreide kan doen bij de fysio. Zo duur :=

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:45

Dinsdag vertrekken we! Rust nemen is inderdaad wel belangrijk, ik ben soms geneigd om te lang door te gaan maar we hebben geen haast. Voor 100km heb je ook niet de hele dag nodig.
Culaccino, wij hebben alle hotels van te voren even gebeld om te vragen of de fiets ergens binnen kan staan. Anders zou ik het niet aandurven denk ik := Beetje banketstaaf als je ineens je wiel kwijt bent of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:59

Slim! Superleuk! *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:10

Nightingale schreef:
HC, dat klinkt ook niet verkeerd allemaal. Lijkt me een heerlijk leven zo, geniet ervan. Al een idee wanneer je weer op de fiets kan?

Wil deze week weer eens op de fiets stappen. Eens proberen welke het minste last geeft.

...en ja, uit vanavond. De APK doet de keurmeester, dus als we met ochtengloren thuis komen is er niets aan de hand.

@culaccino: mijn chirurg-vriendin merkte daar over op dat het een simpele beknelling is door druk ónder de bal van de voet waar bar weinig aan te doen is; probeer de druk te verlagen door groter hard draagvlak en perfecte pasvorm onde de voet.
Cadans verhogen is ook een manier van druk verlagen omdat de kracht op de pedaal minder wordt naarmate de frequentie omhoog gaat.
Ik heb er met clips ook behoorlijk veel last van in mijn rechtervoet; vandaar vraag aan vriendin daar naar. Met flat pedals niets. Dat is niet alleen door de pedaal maar ook omdat ik op de MTB en DirtJump de voet net iets verder op de pedaal zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:43

Ah, goed om te weten, thanks!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:41

Ik kom even binnen vallen! Ik heb een vraag, en door mijn vriend zie ik door de bomen het bos niet meer

Ik rijd met ene specialized triple fiets, ik heb door dus drie bladen. Rijd voornamelijk vlak en duinen. Wanneer ‘moet’ je welk blad rijden. Mijn vriend rijd altijd grote blad, maar heeft twee bladen voor.
Vlak grote blad, heuvels kleine/midden blad?

Dankjwel :D

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:38

Kwam bij toeval dit topic tegen! Wat leuk om te lezen allemaal.

Ik heb zelf een racefiets en probeer toch iedere week wel een km of 150 a 200 te maken. Nog meer mensen in de omgeving rotterdam? :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 06:59

@ Mandy ....je moet helemaal niets .... O:)
Op mijn Defy heb ik voor ook drie bladen , maar de kleinste gebruik in nooit .
Zelf probeer ik altijd 85/95 RPM aan te houden .
Op welk blad ik voor zit , hangt ook af van de wind ..rijd ik achter of voor
in de groep ..of alleen .
In welke HF moet ik fietsen ..of juist op tempo en kracht .
Denk dat je een voor jou juist ritme moet vinden .

Welkom plovesb ...wat voor een fiets heb je ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:23

Welkom allebei! Helaas plovesb, ik niet!

@Mandy, ja, zoiets! Het is even uitvinden wat fijn is, zoals Time2Tri zegt. Enerzijds let je op je cadans, anderzijds op slijtage van je onderdelen. Mijn trainer raadt ook ca. 90 omwentelingen van je pedalen per minuut aan; dat probeer je ongeacht je tempo constant te houden.

Huertecilla legde een aantal pagina's terug uit dat een 'gekruiste' ketting onnodig veel slijtage van je onderdelen veroorzaakt. Dat is het geval wanneer je 'm voor op het kleinste (binnenste) blad hebt en achter op een van de kleinste kransjes (buitenste) en vice versa.

Ikzelf ben het ook nog een beetje aan het uitzoeken, maar ik heb mijn triple meestal op het middelste blad. Ga ik hard, dan zet ik 'm op het grootste blad; het kleinste gebruik ik niet vaak (maar hier is het ook erg plat :p ). Eerder had ik 2 voorbladen maar dan maakt het echt uit hoeveel tanden die heeft. Ik reed toen meestal op het kleine voorblad, tenzij ik >30 km/u ging.

Wat heeeerlijk dat jullie in de duinen kunnen fietsen! :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:57

@ Nightingale, ik train in de zomermaanden gemiddeld 3x per week en heb dan ongeveer 150-200km gefietst. Maar soms zijn er ook wel eens uitschieters naar 300+ km. In een groep gaat 30+ gemiddeld rijden overigens wel veel makkelijker :')
Super stoer dat je naar Parijs gaat fietsen!! Hoe ga je het met de bagage doen?

@ Time2Tri, fijn dat je fiets het weer goed doet! Je wedstrijd van komend weekend is een kortere afstand dan normaal, of niet?

@ Culaccino, je fietst wel met fietsschoenen toch?

@ Mandy92, er zijn niet echt vaste regels. Probeer met een cadans te fietsen van ongeveer 85-100 RPM en dan zal je dus vanzelf lichter of zwaarder moeten schakelen. Daarbij moet je dan opletten dat je bij het binnenste blad, de buitenste 2-3 kransjes van je cassette niet gebruikt en bij je buitenste blad de 2-3 kransjes aan de binnenkant van de cassette niet. Ik heb een compact en geen triple, maar ik rijd vrijwel alles op het buitenblad, behalve in de bergen. Als het heel kort is (bruggen, dijkjes) dan houd ik hem ook gewoon op buitenblad. Alleen met infietsen op een hoge cadans en D1 ritjes doe ik nog wel eens op het binnenblad.

@ Plovesb, welkom :D Ik fiets in omgeving Rotterdam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:12

Lauraennala schreef:

Ja! Op de huurfiets fietste ik nog met hardloopschoenen op platte pedalen, toen begon zowel die knie als die slapende voet. Stiekem denk ik dat het zadel toen iets te hoog stond, misschien heb ik daarna die knie te weinig rust gegeven. Op mijn eigen fiets heb ik wel klikpedalen met dus (wel hele goedkope..) fietsschoenen en heb ik het weer/nog steeds. Nou ja, het is niet heul erg. Ik zal nog eens wat frutten met de schoenplaatjes en het zadel en zo. Ik heb inmiddels wel onze clubkleding gekocht, wat een verademing is een goede fietsbroek, zeg! :')

Leuk dat je zoveel traint! *\o/* Hoe bevalt de wahoo? Heb je er al mee genavigeerd?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:32

Hier in een soort van zwart gat gevallen, we moeten even weer een uitdaging zoeken voor een volgende tocht. Parijs las ik hier ergens, dat is ook wel een hele leuke, is voor ons 500km, dus met een paar dagen Parijs heel goed te doen. Of gewoon wat mooie routes in Nederland (rondje IJsselmeer is ook nog wel een leuke!).

Over fietsen met bladen, als het vlak ik hou ik hem altijd op het middelste blad. Hier zitten nog wel wat 'heuvels' en dan pak ik wel eens het lichtere blad, afhankelijk van de afdaling pak ik nog wel eens het buitenste blad.

@Nightingale, veel plezier! 100 km is heerlijk, dan kun je ook nog even bijkomen. Wij hebben het de afgelopen dagen ook gedaan, alleen omdat we al om 6 uur vertrokken, kwamen we voor (een late) lunch nog aan. Wij spraken af om 1,5 uur te fietsen, pauze te nemen, 1,5 uur fietsen en weer pauze, 1 uur fietsen, taartje eten :Y) 1 uur fietsen. Of een korte break als het echt niet meer gaat. Wij hebben de neiging om heel lang door te fietsen, maar het is juist goed om echt samen even af te spreken om te pauzeren, rekken en strekken en dan weer door te gaan.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:07

culaccino schreef:
Lauraennala schreef:

Ja! Op de huurfiets fietste ik nog met hardloopschoenen op platte pedalen, toen begon zowel die knie als die slapende voet. Stiekem denk ik dat het zadel toen iets te hoog stond, misschien heb ik daarna die knie te weinig rust gegeven. Op mijn eigen fiets heb ik wel klikpedalen met dus (wel hele goedkope..) fietsschoenen en heb ik het weer/nog steeds. Nou ja, het is niet heul erg. Ik zal nog eens wat frutten met de schoenplaatjes en het zadel en zo. Ik heb inmiddels wel onze clubkleding gekocht, wat een verademing is een goede fietsbroek, zeg! :')

Leuk dat je zoveel traint! *\o/* Hoe bevalt de wahoo? Heb je er al mee genavigeerd?

Stijfheid van je zool heeft ook veel invloed! Met sportschoenen bijvoorbeeld heb je heel erg last van de druk op 1 punt, daar waar de trapper zit. Met fietsschoenen is de zool een stuk stijver en heb je een betere drukverdeling over je hele voet. Maar als je al fietsschoenen hebt, dan zou dat goed moeten zijn.
Ja een goede fietsbroek doet een hoop :D

De Wahoo bevalt heel goed! Synchroniseren gaat echt vlekkeloos. Nog voor ik goed en wel mijn fiets weg heb gezet, staat de rit al op Strava :') Navigeren gaat ook goed! Was wel 2x een kort stukje verkeerd gefietst, maar toen heb ik hem daarna een keer extra ingezoomd en dat was beter. Hij geeft mooi een waarschuwing als je van de router gaat.