GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:01

Suzanne F. schreef:
Ben heel benieuwd. Er zijn ook ervaringen dat het de tweede keer helemaal niet meer/niet meer zo goed werkt.

Laat ons hopen van niet :) Zal het snel merken. Ik heb ook al het omgekeerde gehoord, mensen die er even mee stoppen omdat de werking minderde en dan weer volle werking hadden als ze terug begonnen.. hoop dat ik dan bij die laatste hoor hahahaha

Het is sowieso een beetje zoeken, ik zou graag nog iets willen minderen, maar met 1.25mg per 14 dagen neem ik wel heel weinig.
Misschien moet ik eens om de 3 weken proberen, dan blijft het natuurlijk ook in mijn lichaam.

Sta open voor alle tips :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:18

Ik zou eerder kiezen voor een hele lage dosis per vaste periode in jouw geval. Het is met 1,25 mg in 3 weken toch niet duur?

Ik zou willen dat ik terug kon zakken naar die dosis maar ik verwacht van niet.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:25

Ik krijg volgende week de 5mg thuis gestuurd. Ik twijfel nog een beetje of ik wel ga ophogen, maar ik denk het voorlopig nog niet. Ik voel me nu op 2,5mg echt heel goed. Het gewicht daalt gemiddeld 200 gram per dag en dat vind ik meer dan genoeg. Ik merk wel dat de trek zo rond maandag/dinsdag terugkomt, maar niet zo hevig als voor de medicatie. Omdat dit ook kantoordagen zijn, kan ik me heel goed houden aan hoe ik graag wil eten (voedzaam, genoeg vezels en eiwitten). En donderdagavond prik ik dan weer.

Verder heb ik helemaal geen last gehad van hoofdpijn of misselijkheid. Ik kan best heel goed nog normaal eten, er zitten geen dagen bij dat ik geen hap door mijn keel kan krijgen. Wel merk ik heel goed wanneer ik vol zit en dat is een nieuw gevoel. Ik had altijd honger, ook als ik gewoon goed en voldoende had gegeten.

Alles bij elkaar tot nu toe echt een hele fijne ervaring, vandaag mag ik mijn 3e prik zetten :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:29

Dieuwke_ schreef:
Ik krijg volgende week de 5mg thuis gestuurd. Ik twijfel nog een beetje of ik wel ga ophogen, maar ik denk het voorlopig nog niet. Ik voel me nu op 2,5mg echt heel goed. Het gewicht daalt gemiddeld 200 gram per dag en dat vind ik meer dan genoeg. Ik merk wel dat de trek zo rond maandag/dinsdag terugkomt, maar niet zo hevig als voor de medicatie. Omdat dit ook kantoordagen zijn, kan ik me heel goed houden aan hoe ik graag wil eten (voedzaam, genoeg vezels en eiwitten). En donderdagavond prik ik dan weer.

Verder heb ik helemaal geen last gehad van hoofdpijn of misselijkheid. Ik kan best heel goed nog normaal eten, er zitten geen dagen bij dat ik geen hap door mijn keel kan krijgen. Wel merk ik heel goed wanneer ik vol zit en dat is een nieuw gevoel. Ik had altijd honger, ook als ik gewoon goed en voldoende had gegeten.

Alles bij elkaar tot nu toe echt een hele fijne ervaring, vandaag mag ik mijn 3e prik zetten :D

Inderdaad gewoon afkijken, ik ben gaan ophogen toen ik het gevoel had dat het minder deed en ik leek stil te gaan staan die week. Dat was na week 8-9.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:31

Zonnetje81 schreef:
Ik zou eerder kiezen voor een hele lage dosis per vaste periode in jouw geval. Het is met 1,25 mg in 3 weken toch niet duur?

Ik zou willen dat ik terug kon zakken naar die dosis maar ik verwacht van niet.

ja, misschien is dat wel beter idd

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:32

Dieuwke_ schreef:

ik heb heel mijn traject met 2.5 mg gedaan. Alle 42 kg zijn met 2.5mg er af gegaan. Zolang je afvalt zou ik dan persoonlijk niet ophogen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:34

Hoe groot ben jij? Het is best bizar, bijna de helft van je gewicht eraf :D
Ik vind mijn 24 kilo al best bizar. Dat is nu -27,1%.
Suzanne eeuwig dankbaar {:}

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:24

Het mooiste zou inderdaad zijn om op 2,5mg te kunnen blijven, vooral voor de portemonnee :')

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:10

Zonnetje81 schreef:

ik ben 1m68 en begonnen op 97 kg, weeg nu 55 kg, maar nu wel mager genoeg hoor :)
Ben nu weer zoals voor mijn zwangerschap 17 jaar geleden hahaha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:41

Deertje schreef:
Zonnetje81 schreef:

ik ben 1m68 en begonnen op 97 kg, weeg nu 55 kg, maar nu wel mager genoeg hoor :)
Ben nu weer zoals voor mijn zwangerschap 17 jaar geleden hahaha

Oeh dan ben je vast heel slank nu!

Echt cool.

Ik heb een vakantie geboekt naar curacao, ga ik voor het eerst echt slank op vakantie 8-) En heb nu niet de angst dat ik voor die vakantie alweer dik ben geworden. Moet alleen een compleet nieuwe garderobe kopen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:46

Afbeelding

Ben nu wel heel blij idd

Ohh Curacao, ook nog een droom van mij :D

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:52

Ja echt slank!

Mijn model is heel anders, ivm lipoedeem blijven mn bovenbenen en armen een stuk steviger dan bij de gemiddelde en mn tieten verdampen. Maar goed het is wat het is.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:57

Zonnetje81 schreef:
Ja echt slank!

Mijn model is heel anders, ivm lipoedeem blijven mn bovenbenen en armen een stuk steviger dan bij de gemiddelde en mn tieten verdampen. Maar goed het is wat het is.

Tieten heb ik ook niet meer hoor, die zijn mee met die 42 kilo hahahaa

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:58

Ben ik niet de enige die zielig is, want ik wil eigenlijk meer afvallen maar dan is het echt bye bye......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:26

Hier ook weinig vrouwelijke rondingen meer zeg maar. Maar daar heb ik vrede mee.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:35

Ik ben nu ruim 15kilo afgevallen en heb een aardige voorgevel.
Heb de bandje van mijn BH ook stakker moeten maken.
Ga met goede moed naar de volgende 15kilo afvallen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:10

helaas die gaan er het eerste af zeggen ze hè, een borst is allemaal vet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:13

Deertje schreef:

Nou niet als eerste gelukkig maar uiteindelijk wordt het wel een stuk minder. Kont ook.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:25

Suzanne F. schreef:
Deertje schreef:

Nou niet als eerste gelukkig maar uiteindelijk wordt het wel een stuk minder. Kont ook.

ja, die kont is bij mij echt plat geworden :) maar ik geef er niet om

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:01

Ik heb altijd rondingen gehad en die zijn nu na bijna 20 kilo minder nog steeds aanwezig :D alleen dan niet meer in overmaat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:09

Bij mij nu -12kg maar nog niet echt te zien, heb nog zat over.
Ik heb wel dat mijn horloge veel te wijd is, er moet eigenlijk een schakeltje tussen uit.

Het gaat nog niet hard genoeg naar mijn zin maar het is er ook langzaam aan gekomen dus geduld....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 19:57

Ik had genoeg kont gelukkig hahaha.
Loop de hele week al in een legging op het werk omdat ik voor het werk aan dan even ga skiën en dan niet zoveel hoef om te kleden en mee te sjouwen.
Voelde mij er echt zalig slank in :D *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:22

In had heel veel rondingen maar een keer houd het op haha. Nee ik heb nu nog steeds zandloper figuur. Maar de tieten worden wel echt miniem ook al is het (nu nog) 75d. Dat kan 70d worden en dat is niet veel als het van mooi rond vol naar mini hangzakjes gaat. En mega hang (lipoedeem) bovenarmen maar het is wat het is. Mn vriendinnen vinden het storender maar ik heb er fysiek geen last van en kan niet 6 weken uit de running zijn en dat is een van de pijnlijkste operaties heb ik vaker gelezen. Waar eindig je dan? Armen is ook tieten. En mn benen dan…? Neh. Voor die 20 jaar dat ik nog leef. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:24

Zonnetje waarom staat er eigenlijk in je profiel dat je een man bent? Ik vond het al zo raar toen je begon over vrouwelijke vormen en rondingen dat ik even raar stond te kijken haha :+

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 22:57

Bij mij gaat het op de dagen dat ik op kantoor werk beduidend slechter dan wanneer ik thuis werk of vrij ben. Merk toch dat wanneer ik overprikkeld ben (en dus ook meer cortisol aanmaak) ben ik veel hongeriger. Dan veel minder rem erop. En ook ‘s avonds dan meer snaai buien. Op vrije dagen beweeg ik ook veel meer en dan heb ik veel minder honger.
Daar moet ik toch eens wat mee misschien op m’n werk ook bijvoorbeeld een lange wandeling maken in m’n eentje in de pauze om even te ontprikkelen want wel zonde dat die dagen steeds het afvallen in de weg zitten
Ik ga dan ook nog steeds niet hard maar ben inmiddels wel al 7 kg kwijt :)

Bij mij wordt m’n huid ook slapper/zachter, plattere billen (ondanks de 200 squats per dag)
Heb nog niet het idee dat m’n cupmaat kleiner is, bh’s zitten nog prima (mag best wat minder van mij)