Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:12

O ja leuk! Kreeg er ook een mail over ja.

Nou de echo was niks op te zien. Gelukkig maar, maar wat is het dan hè.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:25

Sall, wat een ontzettend gave foto!

Leonie, je bootcamp vandaag nog gelukt?

Balen Samantha dat er op de echo niets te zien is.... Aan de ene kant, maar aan de andere kant niet: je tast nog steeds in het duister...

Oh my Sherivey, die trappenloop := ! Ik moedig je vanaf hier graag aan, maar no way dat ik me voor zoiets zou inschrijven. Ik loop ook liever heuvels op dan trappen, mijn lichaam vindt dat gewoon echt niet leuk!

Vandaag voelde ik me totaal niet fit. Laagste slaapscore sinds weken, viel ook pas in slaap na het innemen van paracetamol en ibuprofen. Hang tegen ziek zijn aan, maar zet niet door. En dan denk je: wel of niet gaan. Ik besloot mezelf goed te beschermen tegen de kou en gewoon héél rustig aan te doen en zo heb ik deze training toch voltooid *\o/*

Wel langzamer dan van de week en vorige week, maar een 89%-score +:)+ en wederom uit zone 4 gebleven :j !

Afbeelding

Zo goed als een halve minuut verschil tussen het eerste/tweede en laatste blokje :=
Afbeelding

De herstelblokjes zijn ook op mijn 'oude' wandeltempo.... Maar anders krijg ik die hartslag niet op tijd naar beneden >;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:38

Supervixen schreef:
Mooi idee, lekkere kuitenbijter :=

Moet ergens mn hoogtemeters maken :))

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:58

Wat balen dat er niks op de echo te zien is samantha! Aan de ene kant natuurlijk fijn, maar nu heb je nog geen duidelijkheid, dat lijkt me wel vervelend!

En sherivey, die trappenloop! Wat een hel, heb nu al respect voor alleen het idee al haha.

Hier net 8km gelopen. Hele hoge hartslag, echt 7km in zone 5 (van garmin dan haha). had ook een beetje zon loop/snotneus, dus dat zal het wel niet beter hebben gemaakt haha. Maargoed toch weer 8km.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:50

Laura_ schreef:
Wat balen dat er niks op de echo te zien is samantha! Aan de ene kant natuurlijk fijn, maar nu heb je nog geen duidelijkheid, dat lijkt me wel vervelend!

En sherivey, die trappenloop! Wat een hel, heb nu al respect voor alleen het idee al haha.

Hier net 8km gelopen. Hele hoge hartslag, echt 7km in zone 5 (van garmin dan haha). had ook een beetje zon loop/snotneus, dus dat zal het wel niet beter hebben gemaakt haha. Maargoed toch weer 8km.

Die trappenloop lijkt me geweldig. Als dat hier in de buurt zou zijn zou ik zeker meedoen.

Hier net 6km gedaan. Ik liep echt veeeel sneller dan wat de app aangaf als tempo, maar het ging gewoon eindelijk weer eens lekker en makkelijk. Ik liep 5km in 38.30, dus gewoon snel.

Helaas bij thuiskomst ging het goed mis. Het plan was de krachttrainingsoefeningen van Kiprun te doen er achteraan (dat stond ook in de app), maar ik hoorde boven een heel raar geluid uit de wasmachine komen.
Nou, dat was dus een waterballet en een afgebroken trommel ofzo. De trommel zit los in de machine nu. Dus eerst dat opgeruimd, de krachttraining ging niet meer door en een nieuwe wasmachine besteld. Bijna 1000 euro armer, snif snif, wat zijn die krengen duur geworden als je een volwaardig kortwasprogramma er bij wilt hebben. Omdat ik geen droger heb zit ik ook met het drooggewicht uit de trommel, 44% was het laagste wat ik kon vinden, veel machines zitten nog boven de 50%. En dat maakt dus voor mij wel heel veel uit. De andere heeft het 13 jaar volgehouden.
Gelukkig was de was voor mijn gevoel wel net schoon, dus dat hangt nu overal en nergens in huis te druppen met handdoeken er onder om de vloer te sparen. En dan komen ze maandag de nieuwe leveren. Morgen kan helaas niet omdat er een afspraak staat om de cv waterzijdig in te regelen en dan moet je bij dezelfde kraan zijn (dat zou maandag al, maar wegens ziekte uitgesteld).

Kortom lekker gelopen, maar verder een goede baalavond.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:41

Ik zag de trappenloop van de Euromast ook. Lijkt me heel tof, maar aangezien ik 10 maart ben uitgerekend, zwaar onverstandig :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 02:30

Hahaha,dat je er ook maar aan durft te denken iirrssjjee! Het lijkt mij ook wel een leuke uitdaging, maar denk dat mijn lijf daar een andere mening over heeft en dan ben ik niet eens zwanger.

Ik wens je veel plezier en weinig spierpijn Sherivey!

Knap dat je toch nog gelopen hebt Danseresje, ik stel het al 3 dagen uit omdat er steeds iets tussendoor komt en het dan te laat wordt om te lopen.

En jij ook al niet lekker Laura. Ik geloof dat ik na ruim 2 maanden eindelijk de verkoudheden begin te overwinnen. Ben er inmiddels helemaal klaar mee.

Balen Germie. Zo verschrikkelijk als je wasmachine het begeeft en dan nu je natte was overal. Komt nooit gelegen zoiets.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 07:07

Oh ik wil ook absoluut niet de indruk wekken dat ik niet minstens een klein beetje dood ga onderweg naar boven. :))
Los van de zwaarte, heb ik hoogtevrees. En die toren is zegmaar best hoog. :+

Germie, ah oliebol zeg, wasmachine kapot :=

Laura, die loop/snotneus is irritant! Heb ik standaard als ik buiten kom/ ga hardlopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 07:37

Ik heb twee jaar geleden een high tea gedaan in de euromast met mijn ouders, als cadeau omdat ze beiden 70 werden. Dat was echt zo tof! Helaas was door de wind het allerhoogste stukje dicht.

Een kapotte wasmachine is altijd ruk ja. Maar 13 jaar is een mooie leeftijd.

Inderdaad balen dat er niks te zien is Samantha. Dat helpt je niet verder.

Goed gelopen Laura en Danseresje!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 08:12

Ik ben net terug van mn rondje.
Had niet zoveel zin, maar dacht dat dat tussen mn oren zat.
Mijn hartslag liet zien dat het toch ook wel wat zwaar viel. :')

Ik deed:
- 2 km WU
- 4 km marathontempo
- 1 km CD

Zou normaal piece of cake moeten zijn. Maar vandaag ff niet.

Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:51

Ah fijn dat je bewijs alweer verkocht is Samantha. Toch altijd zonde anders.
Ik help het je hopen dat Rotterdam nog gaat lukken. Komt wel echt dichtbij al.
Krab lopen is bij ons een andere oefening maar wat je omschrijft is een pittige oefening! Wel een leuke die ik ook vaker meeneem. Gaan ze nu nog verder zoeken of is er niks meer te zoeken?

Sherivey ah dat is leuk zo een trappenloop! Voel je wel maar ik vind dat nooit zo erg.
Het is wel heel anders dan hoogtemeters voor mij gevoelsmatig. En uiteindelijk gaat omlaag je meer energie kosten dan omhoog!
En misschien toch ook wat onder de leden?

Euromast heb ik toen helemaal omhoog gelopen en abseilend naar beneden gedaan. Dat was heel tof!

Danseresje toch gegaan! Ja soms is het even zoeken naar wat het beste is voor je lijf.
Bootcamp was nog gelukt hoor. Gewoon gaan he :Y) En de spierpijn viel me alles mee. Gewoon wat zware benen vooral.

Garmin vind nu dus dat ik maximaal ben uitgerust en een mega training moet gaan doen. Vind dat wel apart na 2 dagen trainen. Maar hij vind ook dat ik top slaap, en daar denken mijn man en mijn dochter toch echt anders over :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:10

Lekker gelopen danseresje!

Laura ook lekker gelopen!

Netjes Germie! En wat balen van je wasmachine zeg!

Haha iris, dat zou wel heel uitdagend zijn om dan de loop te doen.

Lekker gelopen Sherivey! Ook weer zo vroeg!

Zo apart met Garmin soms Leonie.

Ja er wordt verder behandeld. Niet echt gezocht denk ik, het is in elk geval m’n SI gewricht wat alles vast zet. Moet begin maart terug en dan wil hij samen met de fysio gaan behandelen.
Ga vanavond een rondje lopen, kijken hoe dat gaat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:19

Aii, zijn SI-problemen bij mensen ook een ding ja?
Mijn paard is er een aantal maanden terug voor behandeld. Hele rottige plek om last mee te hebben.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:24

Ja bij paarden ook vaak ellende mee inderdaad.

Ik heb dit 20 jaar geleden ook gehad.
Wat de arts uitlegde is dat doordat alles vast zit, m’n spieren en pezen eromheen onder spanning komen te staan, wat zorgt voor pijn. Hij vergeleek het met een deur die uit het scharnier hing.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:25

Pfff hier in het gezin af en aan geveld door de griep… eerst de oudste dochter. Dacht dat wij de dans zouden ontspringen maar helaas… vorig weekend ben ik er compleet af geweest. (Grappig is dat Garmin dat aan had zien komen. Lagere HRV, hogere hartslag, slecht herstel). Sinds vannacht is mijn vriend aan het spugen.. :(

Hopelijk dan iedereen gehad…
Heb wel steeds meegelezen, maar trok het niet te reageren… probeer weer aan te haken nu.

Gisteren voor het eerst weer gelopen. Ging gelukkig prima. Vandaag staat 7km op de planning. Gezien ik voor het eerst sinds lange tijd weer een keer een vrije dag zonder kids heb, wil ik kijken of 10km lukt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:10

Het is gelukt! *\o/* M’n eerste 10km :D

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:30

Oh wauw! Gefeliciteerd, dat is wel heel tof dat dat meteen lukt na ziek te zijn geweest.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:18

Sherivey schreef:
Ik had zojuist het geniale idee om me in te schrijven voor de Euromast Trappenloop.

Ik heb nu anderhalve maand om me voor te bereiden op het beklimmen van 589 traptreden :')

Haha ik en m’n collega’s vroegen ons af wie hieraan mee zou doen :j

Ik lees straks verder bij.
Heb net een hele lekkere intervaltraining gedaan. Kort omdat ik in Leersum loop zaterdag.

Ik moest 6.20/6.30/6.50/6.30/6.20 en dat leek me al pittig, maar dit was het resultaat

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 13:34

Super gedaan 99! En Tiggs ook lekker gelopen.

Ik heb 15km getraild met wat heuveltjes, benen waren van lood vandaag, dus ik vond dit wel genoeg. Er stond wel een ijzige wind op het open veld. En ik heb drie herten gezien, altijd leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:18

De wind was heel ijzig, echt niet lekker.

Sorry, ik kan niet alles bijhouden hoor, dan moet ik er echt dagelijks voor gaan zitten eigenlijk...
Ik zie een eerste 10km hierboven, tof. Mooie tijd ook, knap.
En een trappenloop. Dat lijkt me echt hel :')

Ik heb vanmorgen een rondje van 11km gelopen, vond het ijzig koud inderdaad en toen ik thuis kwam had ik zo weinig kracht en mobiliteit in mijn bevroren handen dat ik de deur bijna niet open kreeg. Maar eigenlijk heb ik wel echt ontzettend lekker gelopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:02

Die ijzige kou hadden wij vrijdag tot en met maandag. ik had het toen ook echt koud.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:02

Lekker 99681! Top gedaan!

Tiggs, lekker gelopen.

Lekker SV, mooie plaatjes ook weer.

Goof ook lekker gelopen. O zo koud, brrr. Ik heb net gewandeld, het is inderdaad fris.
Straks na werk m’n rondje rennen, nu al zin in haha.
En daarna m’n krab oefening weer doen onder luid gelach van 2 pubers. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 15:24

Deze moet ik even delen, we hadden lol afgelopen zondag.

Afbeelding
Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:46

Gaaf SV, die zijn echt heel erg leuk!
Waar was dat? Jullie hebben genoten zo te zien!

Goof, ja koud hé, fijn dat je loopje goed ging!

Sall, zag van jou ook een hele gave foto voorbij komen, top prestatie, daar mag je trots op zijn!

Sherivey, ieks de trappenhuis loop ;(
Klinkt heel vermoeiend, ik heb thuis al moeite met een trap!
Maar wel sportief dat je het aandurft hoor!

Samantha, ik heb daar ook eens van gehoord, maar dan moest je een kettlebell omgekeerd vasthouden en opzij lopen zonder elestiek.
Goed bezig hoor!

996, gefeliciteerd met je eerste 10! En nog een vlot tempo ook, knap hoor!

Leonie, ook lekker actief bezig!

Danseresje, beterschap, goed dat je nog hebt gelopen.

Hier weer een paar korte loopjes gedaan na de marathon van Apeldoorn.
Mijn benen voelde de eerste keer aan als harken, of planken ;)
Maar nu komt de soepelheid er gelukkig wat meer in.
Ja jammer van de kou, ik kan er slecht tegen, met zo veel laagjes loop ik niet zo lekker, maar minder durf ik niet aan.
Had laatst een oefenloop voor de roparun bij Deventer in de buurt, en had een gevoerde longsleeve aan, en lange hot pants, en handschoenen, maar ben daar toen echt onderkoeld geraakt :brr:

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:58

Wat een heerlijke foto’s SV!!
Knap hoor 9969etc!

Oeh stoer Goof!!

Ben zelf nog niet aan lopen toegekomen, zieken op stal dus moest aan de bak
Deadline illustraties en laatste hand aan manuscript leggen , spannend hoor

Hopelijk morgenochtend een loopje
Vanavond pre verjaardagsetentje voor de bijna 25 jarige, we hebben Spaanse tapas gemaakt :):)

Dank ieris! Ja wat is die eind guur en koud hè!