Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 04:32

Draaaaaa-ma. En het is geen kramp, geen honger, temperatuur slaapkamer is normaal, broek schoon. Steeds mini hazenslaapjes en dan weer huilen :(

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 04:42

Vervelend zeg

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:27

Heftige nachten dus voor jullie Gnome en Kiwi... hoe gaat het nu met jullie en de mannen?

Ik ben echt slecht in posten op het moment, sorry! Ik lees wel iedere keer mee, maar heb echt minder tijd sinds m'n vriend weer is gaan werken. :=
Ik zal proberen weer wat meer te reageren!
Hier gaat verder alles goed. Hidde heeft alleen al een week een ontstoken oog. Ik maak het al schoon met gekookt water en doe er borstmelk op. Kreeg ook de tip om het schoon te maken met kamille.
Als iemand hier nog een tip heeft? Vind het zo sneu voor hem iedere keer zo'n dicht geplakt oog.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:00

Oh dames wat vervelend voor jullie zeg die nachten.

Spannend, iedere keer als ik in het topic kom kijken of er alweer een kleintje geboren is, helaas! Dalijk ineens een babyboom denk ik.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:16

Misschien oogdruppels voor baby's proberen? Ik had vroeger ook vaak last van ontstoken ogen, eigenlijk hielp gekookt water dan altijd wel. Hopelijk is Hidde er snel vanaf!

Hoe is de rest van de nacht gegaan Kiwi?

Jij ook al geen slaap Gnome. Heeft Boris nog een beetje geslapen?
Mooi wat je verteld over de oma van je man <3

Knuffelen met de hond is altijd goed toch Freekie :D

Ik hoop voor je dat de kleine snel geboren wil worden Annemijn!
Hier ook 2 dagen gehad met veel last/pijn, echt om gek van te worden.

Vervelend dat je je zo belabberd voelt Buddha :(:)
Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis snel iets voor je betekenen.

Lief kamertje Marlis! Die stoel ga ik in de mama versie bestellen :D
Jeetje je voeten := Ik heb een massage apparaat die de doorbloeding en lymfedrainage stimuleert, dat werk bij mij heel fijn. Als je er last van blijft houden is een massage misschien een idee? Als je aanvullend verzekerd bent kan je dat (deels) vergoed worden.

Hier de afgelopen 2 dagen veel last van mijn buik gehad. Voelde een beetje hetzelfde als na mijn ongeluk een paar jaar geleden dat allerlei organen schade hadden en alles gekneusd was, zeer onprettig en pijnlijk i.i.g. :+ Kleine was veel aan het draaien, vooral 's nachts. Nu een redelijke nacht gehad, dan ben ik gelijk een ander mens :) Vandaag weer even langs babypark voor wat laatste dingetjes.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:17

Nimue had ook weken een vies oog, zachtjes schoonmaken met water was het advies zo lang het niet rood werd. Vaak is het het traanbuisje en geen ontsteking. Druppeltje borstmelk was hier de oplossing lijkt het.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 11:05

Ik geloof dat Boris sinds 6 uur gisteravond 1 uur geslapen heeft. Iedereen is dus echt kapot hier inmiddels. Weet gewoon niet wat ie wil. Hij wil nergens slapen. Steeds vallen z'n ogen dicht en dan schrikt ie zichzelf expres wakker lijkt het.

Voorlopig houden we hem dus thuis omdat het steeds lijkt te ontstaan als ie mee is gegaan. Maar voor nu moeten we 'm eerst maar weer eens in slaap krijgen.

Sterkte daar ook kiwi.

@mriek hier zijn het ook de traanbuisjes. Iedere dag meerdere keren met uitgekookt water schoonmaken met een watje en de onderkant van het ooglid zachtjes masseren. Altijd het vuil richting de neus weghalen. En als z'n oogwit rood is, ff de huisarts bellen voor een zalfje. Zolang dat wit is, kan het weinig kwaad volgens onze huisarts.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 11:50

Update. Via pb de tip gekregen voor white noise. Dat heb ik bij 'm aangezet en hij slaapt!! Kan wel janken van geluk haha. Eindelijk douchen en ontbijten.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 11:56

Gnome schreef:
Update. Via pb de tip gekregen voor white noise. Dat heb ik bij 'm aangezet en hij slaapt!! Kan wel janken van geluk haha. Eindelijk douchen en ontbijten.

Ahh wat fijn om te horen, lijkt me echt killing....vind dit zo'n fijn topic waar alles besproken wordt en met elkaar mee gedacht wordt.

Ik heb zo'n knuffel (besteld bij easy baby) die dat soort geluiden produceert, misschien is dat iets?
(die gaat ook zelf aan mocht de baby wakker worden)

Hopelijk kun je wat rust pakken.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 11:57

Bedankt voor de tips! Fijn om te lezen dat het zijn traanbuis is en geen ontstoken oog. Zijn oogwit is niet rood. Ik blijf maar gewoon stug schoonmaken dan. ;)

Marjon er moet straks wel een hele grote boom komen straks ja. :D Spannend!

Charlotte vervelend van die pijnlijke buik. Gelukkig nu wel een betere nacht gehad, wat doet je dat dan goed he? Leuk naar de babypark! Wat ga je halen? :)

Gnome wat fijn dat de white noise helpt. Duim voor je dat hij nu een paar uurtjes pakt. ♡

Sky _as, wat voor knuffel heb je? Heb je een linkje? :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 12:01

Sky_As schreef:
Gnome schreef:

Ahh wat fijn om te horen, lijkt me echt killing....vind dit zo'n fijn topic waar alles besproken wordt en met elkaar mee gedacht wordt.

Ik heb zo'n knuffel (besteld bij easy baby) die dat soort geluiden produceert, misschien is dat iets?
(die gaat ook zelf aan mocht de baby wakker worden)

Hopelijk kun je wat rust pakken.

Ga ik even in gedachten houden! Thanks.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:01

Wij hebben het schaap (hebben zelf ook schaapjes dus vond het wel schattig)
https://www.easybaby.nl/easybaby-slaapk ... quantity=1

Ik durf niet te zeggen hoe goed het werkt, want mijn baby dit voorlopig als het goed is nog in mijn buik, maar begreep van mijn zusje dat haar kleine er veel baat bij had...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:08

Gnome wat vervelend zeg zulke nachten en dagen! Op een gegeven moment ben je dan ook gewoon echt op!
Maar fijn om te lezen dat hij nu even slaapt en jij kan bijkomen! Hopelijk werkt ook vaker!

Mriek, ach arme Hidde. Hier geen tips voor je. Hopelijk is hij er snel van af.

Charlotte; vervelend last van je buik :( hoelang moet jij nog? Vergeet het soms :o

Hier vannacht weer heel veel last van voorweeen en echt kramp.
Vanmorgen tijdje blijven liggen, maar toch even met mn schoonmoeder dorp in gegaan en wat boodschappen gedaan.
AH had melk in de aanbieding, dus had 8 pakken mee :+ dat was erg zwaar. :')

Nu ff zitten en straks schoonmaken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:12

Hoe lang 'rommelt' het inmiddels bij jou freekieee?
Lijkt me ook spannend die laatste fase, van wanneer begint het nu "echt". En natuurlijk voel /merk je dat vanzelf, maar tot die tijd toch een soort van onzekerheid....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:29

De rest van de nacht was een stuk beter gelukkig :j maar toen was ik zelf wat onrustig door het gespook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 12:31

Kiwipitje schreef:
De rest van de nacht was een stuk beter gelukkig :j maar toen was ik zelf wat onrustig door het gespook.

Herkenbaar. Dan slaap ik ook maar half omdat ik hem constant denk te horen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:37

Sky_As schreef:
Hoe lang 'rommelt' het inmiddels bij jou freekieee?
Lijkt me ook spannend die laatste fase, van wanneer begint het nu "echt". En natuurlijk voel /merk je dat vanzelf, maar tot die tijd toch een soort van onzekerheid....

2,5 week nu :+ heel vervelend. Elke x als t snachts begint en steeds erger wordt dnek ik nou zou het eindelijk.
En dan zakt het uiteindelijk weer af…

Omg hormonen _O- ik moest zojuist een beetje huilen omdat mn teckeltje zo lief boven op mij kwam liggen. Lag lekker buiten. En ze lag eerst naast mij. En toen keek ze mij aan en kruipt zo boven op mij met der neusje in mn nek.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:38

Ik heb sowieso het idee dat ik elk geluid hoor, in tegenstelling tot papa. :')

Maar fijn dat de white noise helpt! Hopelijk kan je even wat rust pakken. :knuffel:

Freekieee schreef:
Omg hormonen _O- ik moest zojuist een beetje huilen omdat mn teckeltje zo lief boven op mij kwam liggen. Lag lekker buiten. En ze lag eerst naast mij. En toen keek ze mij aan en kruipt zo boven op mij met der neusje in mn nek.

Dat is ook wel érg schattig! <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:43

HappyBuddha schreef:
Ik ben nu 33+4. Dus ik moet helaas nog even, al word ik wel eerder ingeleid vanwege de hoge bloeddruk. Ik heb nog de hoop dat meneer binnenkort indaalt en m’n longen dan hopelijk weer wat meer ruimte hebben.

Wat vervelend zeg, je moet dus ook nog wel even volhouden..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:44

Gnome schreef:
Marlis schreef:
Goede nacht gehad Gnome?

Uiteindelijk wel! Heeft vanaf 12 uur steeds 3 uur ruim geslapen en lag met een uurtje weer lekker te slapen. Denk dat we over een weekje kijken of het ledikant naar z'n eigen kamer kan dan maar gaan het maar even stap voor stap doen deze keer. Voor nu heel tevreden.

Fijn dat het goed lijkt te gaan nu!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:46

MissAnnemijn schreef:
Wat vervelend HappyBuddha, blijft aanrommelen zo!

Gnome fijn een goede nacht!

Azmay juist een pittig nachtje!

Lisette dat uurtje extra is wel lekker!

Marlis leuk kamertje <3

Hier vandaag alweer 40+6, ik ben zo moe :z 2 dagen op rij om 4 uur wakker omdat ik geen houding meer kan vinden die geen pijn doet. Gelukkig door de dag nog wel wat kunnen slapen maar het duurt voor mijn gevoel echt eindeloos momenteel.

Hopelijk hoef je niet lang meer!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:47

Gnome schreef:
Jullie ook zo'n drama nacht? Meneer is klaarwakker.. Heeft 2 uur geslapen sinds 6 uur. Snap er echt niks van.. Lijkt ook niet oververmoeid te zijn. In tegenstelling tot ons inmiddels -O-

Oh toch nog niet zo goed dus.. balen zeg!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 12:50

Gnome schreef:

*\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:29

Gnome, wow wat heftig bij jullie zeg := hopelijk is dit de oplossing!

Marlis, och meid zo herkenbaar, mijn enkels zijn al zo als ik net wakker ben, einde van dag is helemaal een ramp := en sorry geen tips want bij mij werkt niks. Vind koelgel erop savonds wel fijn voelen, maar het slinkt er natuurlijk niet van :n

Freekie, hihi leuk hormonen :P hier zaterdag ook gejankt omdat de honden een dagje alleen thuis moesten blijven.. heb in paniek mijn moeder gebeld die gelukkig zo gek was om te komen oppassen :o :))

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 16:36

Voor degene met gezwollen enkels, hebben jullie al compressie kousen geprobeerd?

Ik heb van sockwell kousen, en ik merk echt veel verschil als ik die aan heb....