Vayo schreef:IMJ wat ik in dergelijke gevallen zuur vind is dat je als medewerker geen oppas kunt regelen die met een verklaring na 21:00 nog naar huis mag. Dit lijken me functies die op dit moment zeer belangrijk zijn. Nu gaat woensdag de avondklok naar 22:00, maar misschien het vaccineren ook.
Slim aangepakt trouwens van de huisarts en volgens mij doen meer huisartsen dit zo!
Ik las dat er toch nog best wat ouderen zijn die zich niet willen laten vaccineren. Verkeerde voorlichting, moeite om een afspraak te maken en moeite om er te komen. Ik denk (hoop) dat dit laatste voor ouderen met kinderen in het bezit van een auto geen probleem is. Taxi is natuurlijk een optie, maar ik kan me voorstellen dat dit voor ouderen lastig is om zelf te moeten regelen.
Ik vraag me af of er verantwoorde initiatieven zijn om ouderen die geen vervoer hebben te brengen naar de priklocatie en daarna naar huis te brengen? Ik heb 6 weken geleden al mijn 2e prik pfizer gehad, omdat ik in de zorg werk. Ik baal dat er nog steeds niet duidelijk is wat nu de kans is dat ik het virus ongemerkt nog kan doorgeven. Stel je nu voor dat die kans nihil is, dan zou ik best met een mondkapje op in de avonden en op mijn vrije dagen ouderen willen brengen, begeleiden en terug naar huis brengen. Alleen voelt dit nu niet safe richting deze ouderen, omdat ik voor mijn werk meerdere dagen per week bij cliënten kom. En ook richting mijn cliënten voelt dit niet verantwoord als ik bewust met meer mensen in aanraking kom dan nu.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/336 ... ndernissen
Als ze een WMOpas hebben mogen ze gratis naar een prikpost. Maar mijn ervaring binnen de praktijk is dat dit tot nog toe niet eens zoveel problemen oplevert!