Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:31

SusanH schreef:
Cijfers lijken nu wel te dalen hopelijk zet dat door. Kinderen naar school is wel het beste al kan ik me voorstellen dat ze eerst dat onderzoek op die school over die meer besmettelijke variant af willen wachten.

Kan ook zijn vanwege de feestdagen. Maar laten we het hopen dat het de dalende trend word. Nu de ziekenhuisopnames nog

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:39

purny schreef:
SusanH schreef:
Cijfers lijken nu wel te dalen hopelijk zet dat door. Kinderen naar school is wel het beste al kan ik me voorstellen dat ze eerst dat onderzoek op die school over die meer besmettelijke variant af willen wachten.

Kan ook zijn vanwege de feestdagen. Maar laten we het hopen dat het de dalende trend word. Nu de ziekenhuisopnames nog

Een dalende trend vanwege de feestdagen? Dat lijkt mij eerder anders om.
Hier nog geen dalende cijfers

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:43

Als minder mensen zich laten testen, komen er lagere cijfers uit

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:55

purny schreef:

Maar dat is toch helemaal niet zo?
Percentage mensen wat zich laat testen stijgt hier telkens nog

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:02

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Maar dat is toch helemaal niet zo?
Percentage mensen wat zich laat testen stijgt hier telkens nog

18 december waren er 11.391 positief geteste mensen
3 januari 7398.

Dus in mijn ogen dalen de besmettingen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:07

Ik had over mijn provincies daar daalt het nog niet. Dat heeft nog niet te maken met jou uitleg over dat minder mensen zich laten testen. Dat lijkt mij geen verklaring van dalende cijfers want nog steeds meer mensen laten zich testen
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-01-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:08

Ze bedoelt dat minder mensen zich laten testen met die feestdagen

Dat is hier in Belgie ook zo :j

pmarena

Ze zeiden toch al dat er een stuk minder testen gedaan waren? Ik vind het vooral interessant wat het eind deze week en zo rond de 10e gaat doen :)

Tja er zijn heel veel redenen waarom het fijner is als de kinderen weer naar school kunnen, maar ik vind het nu wel heel relaxed dat je niet bang hoeft te zijn dat die kleine op school iets oppikt en het dan over de hele familie verspreid.... hij is gewoon nog te klein om zich echt goed aan de regels te houden.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-01-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

lenaa_tje schreef:
Ik had over mijn provincies daar daalt het nog niet.

oh vandaar, bij mij in Den haag ook nog niet.

Ik kijk zelf naar landelijke cijfers en het liefste naar de weekcijfers

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:09

besita schreef:

Als ik het dashboard in mijn veiligheidsregio’s bekijk is dat dus niet. Is een hoger gemiddelde dan de week er voor
Maar het zal inderdaad per regio verschillen

Heel eerlijk verbaasd het mij niet dat minder mensen testen.
M’n vriend is echt chronisch verkouden maar voor zn werk is hij dus om die reden al 3x getest. Hij gaat met het thuiswerken nu echt niet met iedere snotneus laten testen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-01-21 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:10

besita schreef:

Dat idee heb ik ook. Normale dagen best veel testen, maar ook hoop mensen die de feestdagen overslaan want noem maar een reden. Dus dan kan het wel lijken te dalen, maar als je al 2 dagen testen of uitslagen mist?

Met de storm waren er ook minder tests afgenomen, omdat testlocaties gesloten moesten worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:11

lenaa_tje schreef:

Misschien moet je eens wat verder kijken dan alleen "jouw" provincies. De cijfers over heel Nederland lijken inderdaad wat te dalen, alleen vraag ik me af of die daling echt een daling is, of inderdaad een tijdelijk effect van het een of ander.
Hier in het oosten daalt het ook niet (Twente gisteren wederom slechtste jongetje van de klas), maar wij lopen sowieso achter... Het kwam hier ook later op gang.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:12

Achterom schreef:
lenaa_tje schreef:

Misschien moet je eens wat verder kijken dan alleen "jouw" provincies. De cijfers over heel Nederland lijken inderdaad wat te dalen, alleen vraag ik me af of die daling echt een daling is, of inderdaad een tijdelijk effect van het een of ander.
Hier in het oosten daalt het ook niet (Twente gisteren wederom slechtste jongetje van de klas), maar wij lopen sowieso achter... Het kwam hier ook later op gang.

Waarom verder kijken? Dit zijn de regio’s waar ik in leef.
Ik vind het dus helemaal niet positief dat het hier niet daalt terwijl dat in het grote geheel dus blijkbaar wel is.
Ik heb er letterlijk niks aan als de cijfers in Limburg dalen. De kans dat ik met mensen uit Limburg contact heb is nihil

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:15

Maar de mensen uit Limburg kunnen wel jouw kant op komen. En de besmettingen meenemen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:15

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:18

purny schreef:
Maar de mensen uit Limburg kunnen wel jouw kant op komen. En de besmettingen meenemen

Die kans is, zeker in een lockdown, echt heel klein :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:19

Bij ons bvb
3 weken terug 238000 testen
2 weken terug 270000 testen
1 week terug ( kerstmis tot oudjaar ) 184000

Dus logisch dat dit een lager besmettingscijfer geeft

Er zal nu wel volop weer getest worden met school die herbegint ,vakantiegangers die terugkeren en verplicht moeten testen
Benieuwd wat dat oplevert

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:21

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Die kans is, zeker in een lockdown, echt heel klein :)

Maar die is er wel. Het wil niet zeggen dat iedereen er zich aan houdt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:23

Hoezo? De enige die ik afgelopen week op 3 meter afstand buiten ben tegen gekomen is de buurman.
Regionale cijfers zeggen voor mij veel meer, zeker waar de hotspots zijn en de oorzaken die daar voor zijn.
Dan kunnen we nu net zo goed stoppen met de regionale cijfers bij houden en heb je dus totaal geen zicht op de uitbraken
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-01-21 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:24

lenaa_tje schreef:
Hoezo? De enige die ik afgelopen week op 3 meter afstand buiten ben tegen gekomen is de buurman.
Regionale cijfers zeggen voor mij veel meer, zeker waar de hotspots zijn en de oorzaken die daar voor zijn.

Laat maar

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:25

lenaa_tje schreef:
Achterom schreef:

Waarom verder kijken? Dit zijn de regio’s waar ik in leef.
Ik vind het dus helemaal niet positief dat het hier niet daalt terwijl dat in het grote geheel dus blijkbaar wel is.
Ik heb er letterlijk niks aan als de cijfers in Limburg dalen. De kans dat ik met mensen uit Limburg contact heb is nihil

:')
Wat een bekrompen denkwijze zeg.
Misschien moet je je eigen corona topic voor Groningen openen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:26

https://www.hln.be/binnenland/onrust-ov ... ~a9aca468/

Het virus lijkt de wetenschappers net altijd een stapje voor te blijven. :+
Eerst de britse en de zuid-afrikaanse variant, nu waarschijnlijk een mutatie die is opgedoken in de antwerpse noorderkempen en daar voor veel besmettingen zorgt. Tegen de landelijke tendens in want de cijfers gaan hier echt wel de goede kant uit al een tijdje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:28

Er zijn in de week van kerst zo'n 70.000 minder mensen getest als daarvoor in Nl. Ik ben dus heel erg benieuwd naar de komende 2 weken. Ik heb toch wel heel veel grotere groepen mensen bij elkaar gezien met kerst en oud en nieuw en ook mensen die aangaven niet te gaan testen in die periode. Nu zegt dat vooral wat over mijn omgeving waar mensen het ondertussen allemaal onzin vinden en als je niet test, ben je niet positief en kan je gewoon overal langs, ondanks klachten

besita

De overheden nemen de meeste maatregelen toch landelijk en bekijken de cijfers ook op landelijk niveau :roll:
Ik heb in onze gemeente amper besmettingen gehad sinds maart ( heel landelijk ,weinig winkels ..) maar ik moet helaas ook alle maatregelen volgen

lenaa_tje

Hoezo? Mijn conclusie is dat Corona nog helemaal niet afneemt omdat ik in de 3 noordelijke regio’s nog helemaal geen afname zie maar een stijging.
Dat maakt het echt heel risicovol, de daling waar de nos landelijk over spreekt vind ik dus helemaal niet positief.
Heeft niks met Groningen te maken maar wel met werk te maken. Ik moet er meer rekening mee houden dat ik morgen weer meer mensen zie ondanks stijgende cijfers. Dus ga ik ook niet naar de supermarkt. Was hier een daling en in ik noem maar wat Limburg niet, is dat voor mij en de maatregelen die ik neem minder interessant