Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:01

Kinke schreef:
Vriendin van mij had in december een afspraak in het ziekenhuis, chirurg kon haar inplannen al voor de week daarna. Dat was net voor kerst, zag ze niet zo zitten. Ze is eerste week januari geopereerd. Mijn vader loopt al een paar jaar ziekenhuis in en uit. Zijn nieuwe onderzoeken gingen ook gewoon door. Dus nee, lang niet alles wordt op de lange baan geschoven.

Klopt, mijn 3 maandelijkse checks in het ziekenhuis gaan ook gewoon door gelukkig. Maandag moet ik weer bloed prikken en rontgen.
Het is echter wel zo dat de longarts mij nu op belt voor de uitslag en te bepreken hoe het gaat en of je nog genoeg medicijnen hebt. Voorheen moest ze me altijd zien.
Ik vind dat wel chill, hoef je niet in de wachtkamer te zitten Die meestal vol was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:18

Popstra schreef:
Kinke schreef:
Vriendin van mij had in december een afspraak in het ziekenhuis, chirurg kon haar inplannen al voor de week daarna. Dat was net voor kerst, zag ze niet zo zitten. Ze is eerste week januari geopereerd. Mijn vader loopt al een paar jaar ziekenhuis in en uit. Zijn nieuwe onderzoeken gingen ook gewoon door. Dus nee, lang niet alles wordt op de lange baan geschoven.

Klopt, mijn 3 maandelijkse checks in het ziekenhuis gaan ook gewoon door gelukkig. Maandag moet ik weer bloed prikken en rontgen.
Het is echter wel zo dat de longarts mij nu op belt voor de uitslag en te bepreken hoe het gaat en of je nog genoeg medicijnen hebt. Voorheen moest ze me altijd zien.
Ik vind dat wel chill, hoef je niet in de wachtkamer te zitten Die meestal vol was.

Succes maandag, Popstra! Dat alles maar in orde mag zijn. Of in ieder geval niet achteruit gegaan.

Loretta

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:51

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:56

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:00

secricible schreef:
Loretta schreef:
Deze man wordt toch wel wappie van de week.

https://www.dumpert.nl/item/8059841_d81f2ade

Ik weet alleen nog steeds niet of hij voor- of tegenstander is :') maar wellicht weet hij dat zelf ook niet....

Misschien komt hij daarachter bij de psychiater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:08

Wat zegt ie? :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:09

Relaxed schreef:
Wat zegt ie? :')

Hij denkt dat hij Hitler is geloof ik, kan het maar half volgen. En daarna gaat hrt over de carnavalsvereniging.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:11

Ik zou zo iemand bijna uit zijn auto trekken, wat een idioot!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:15

Wanne koekwaus...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 01:28

Nog meer koekwauzen... blijkbaar heeft Viruswaarheidwaanzin gedreigd scholen aan te klagen die kinderen weigeren na de verplichte 5 dagen quarantaine als ze geen negatieve test kunnen overleggen. Het zijn gewoon de voorschriften van de overheid, jongens. Waarom de school dan aanklagen?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/333 ... espectloos

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 01:51

Die voorschriften zijn er voor iedereen.
Toen ik positief getest werd, had mijn man nog geen klachten. De GGD zei toen: quarantaine en na 5 dagen testen of
Niet testen en dan 10 dagen quarantaine.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:15

Wat een treurige brief ook... amateuristisch geëmmer daar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:26

Blue_Eyes schreef:
Het zijn gewoon de voorschriften van de overheid, jongens. Waarom de school dan aanklagen?

Omdat het ook 'normaal' is om een Jumbo kort en klein te slaan, 'want daar moet je een mondkapje op'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:42

Electra63 schreef:

Nee joh. Poging tot humor in een Sittardse volkswijk (Sanderbout). Hij roept op om vooral binnen te blijven om zo Corona ‘zu vernichten ’...met een Hitlerstem. ‘Corona is wel het laatste wat we nodig hebben op deze planeet!’ Moest er wel om lachen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:03

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:

Nee joh. Poging tot humor in een Sittardse volkswijk (Sanderbout). Hij roept op om vooral binnen te blijven om zo Corona ‘zu vernichten ’...met een Hitlerstem. ‘Corona is wel het laatste wat we nodig hebben op deze planeet!’ Moest er wel om lachen.

Eerlijk gezegd verstond ik het niet, maar vind ik zijn stem irritant genoeg, om hem toch uit zijn auto te trekken ;)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 12:38

bedrijven mogen ongevaccineerden weigeren

Het is meermaals 'beloofd' dat er géén voordelen zouden zitten aan gevaccineerd zijn, en ook géén nadelen aan niet gevaccineerd zijn. Dat gaan ze dus nu al terugdraaien..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:40

Heb je het artikel überhaupt gelezen? Of alleen de kop die wel in je straatje past?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 12:43

secricible schreef:
Heb je het artikel überhaupt gelezen? Of alleen de kop die wel in je straatje past?

Waarom direct zo raar reageren? Ik heb inderdaad het artikel gelezen, anders deel ik zoiets niet. Net zoals met mijn vorige artikel dat mensen ook niet goed lazen en daardoor zelfs totaal iets anders begrepen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:54

Dimphyl schreef:
bedrijven mogen ongevaccineerden weigeren

Het is meermaals 'beloofd' dat er géén voordelen zouden zitten aan gevaccineerd zijn, en ook géén nadelen aan niet gevaccineerd zijn. Dat gaan ze dus nu al terugdraaien..

Onwaar

De overheid heeft gezegd geen beperkingen op te leggen. Dat mogen bedrijven wel doen. Daar zijn ze vrij in. Net als dat een kinderopvang ongevaccineerde kinderen mag weigeren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:55

Omdat er iets totaal anders staat in het artikel dan wat jij zegt.
Letterlijk de eerste zinnen vh artikel:

Citaat:
De huidige wetgeving maakt het instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs als voorwaarde te stellen voor toegang tot hun diensten en voorzieningen, schrijft de Gezondheidsraad donderdag in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid. De Rijksoverheid moet daarom toezicht houden op hoe bedrijven vaccinatiebewijzen willen inzetten, benadrukken de onderzoekers.

"Ze" (ik neem aan dat je het voormalig kabinet bedoelt) draaien dus helemaal niks terug.
Er is een advies aan "ze" gegeven om goed op te gaan letten dat de huidige wetgeving waarmee om vaccinatiebewijzen gevraagd mag worden niet lijdt tot discriminatie en uitsluiting.

Het kabinet heeft constant gezegd dat ze geen indirecte vaccinatieplicht willen, dat er hoogstens voor doelgroepen die sl een vaccin aangeboden hebben gekregen eerder versoepelingen zijn. Particulieren kunnen zij daarin niet verbieden zolang zij zich aan de wet houden.

Het enige wat er nu dus is gebeurt is dat de gezondheidsraad "ze" advies heeft gegeven waar ze op moeten letten om dat ook zo te laten gebeuren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:59

Dimphyl schreef:
secricible schreef:

Waarom direct zo raar reageren? Ik heb inderdaad het artikel gelezen, anders deel ik zoiets niet. Net zoals met mijn vorige artikel dat mensen ook niet goed lazen en daardoor zelfs totaal iets anders begrepen.

Het lijkt alsof je zelf dit artikel niet begrijpt...

De gezondheidsraad heeft een onderzoek gedaan en geconcludeerd dat de huidige wetgeving het toelaat om bedrijven (uit zichzelf dus...) een vaccin als voorwaarde te stellen.

Het kabinet heeft gezegd; we willen geen discriminatie obv wel/niet vaccineren.

Ze draaien niks terug, maar de gezondheidsraad wijst hen erop dat het volgens de huidige wetgeving wel mogelijk is en dat ze daarop dus moeten letten, zodat er geen discriminatie plaats zal vinden.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-02-21 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:59

Dimphyl schreef:
secricible schreef:

In dit artikel staat letterlijk dat het volgens de adviesraad mogelijk is en dat de minister er geen voorstander van is.

Citaat:
De bewindsman heeft meermaals zijn zorgen geuit over mogelijke voordelen die een vaccinatiebewijs op publieke plaatsen zou kunnen opleveren. Dat zou inwoners kunnen dwingen om zichzelf in te enten tegen COVID-19, terwijl De Jonge wil dat vaccinaties altijd vrijwillig plaatsvinden.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 14:23

Dat er dus geen discriminatie is klopte niet, dat de wetgeving het wel toelaat dat bedrijven eisen stellen, was namelijk al bekend vanaf het begin. (Tenminste, onder de mensen die er zich over inlazen)
Dat dit nu pas groots naar buiten gebracht wordt geeft voor mij aan dat kabinet die uitspraak dus terugdraait, of nu gaat concentreren op 'jamaar bedrijf mag dit zelf weten, kan overheid niks aan doen' anders had het waarschijnlijk pas naar buiten gekomen als ze de mogelijkheid tot die vorm van discriminatie weg hadden gehaald (wat overigens, voor zover ik begrijp, heel moeilijk is om uit de wet te halen, behalve als er een specifiek/extra wet komt over vaccinaties)

Mijn woordkeuze was niet lekker, mijn uitleg voor mijn mening was niet volledig, sorry daarvoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:39

Kunnen we al die complotdenkers niet tijdelijk verplicht opsluiten? Zijn een groot gevaar voor de hele maatschappij , hoe diep kun je zinken als mens:

Ziekenhuis Groningen in shock door telefoonbom complotdenkers: ‘Telefoniste ontdaan naar huis’

https://www.destentor.nl/binnenland/zie ... ~a3d1ec72/

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:40

Waarom haal je overheid en bedrijven en privépersonen door elkaar?
Dat doe je de laatste posts steeds, maar het is zo onzinnig.

Als ik een verjaardagsfeestje wil geven, en daar alleen gevaccineerde mensen wil hebben omdat ik risicopatiënt ben, heeft de overheid daar niets mee te maken.

Als de organisator van een groot feest besluit dat hij alleen gevaccineerde mensen wil hebben, is dat zijn zaak.

Voor sommige mensen betekent dat dat ze er niet heen kunnen, voor anderen betekent dat dat ze om die reden wel gaan, voor sommigen maakt het geen fluit uit.

Overigens, als het hele enting verhaal straks, over ongeveer driekwart jaar, echt goed staat en vrijwel iedereen gevaccineerd is, is het ook meteen veel minder problematisch om niet geënte mensen toe te laten.

Dit hele verhaal mensen wel/niet bij elkaar laten komen met enting wordt vanzelf minder interessant dan.
Over een jaar hoor je daar niemand meer over.