Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:18

Welkom Fenneeee :D goed dat je een diëtiste in de arm hebt genomen als je er zelf niet uitkomt! Wat voor plan heb je gekregen? :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:23

Negerzoen schreef:
Welkom Fenneeee :D goed dat je een diëtiste in de arm hebt genomen als je er zelf niet uitkomt! Wat voor plan heb je gekregen? :)

Ga even niet moeilijk doen. Plaats het gewoon hier. Mijn valkuil is extreem weinig drinken, en te weinig eten in de ochtend en middag waardoor ik ga snaaien. Dit menu is voor mij echt veel.
En hebben 5x in de week hello fresh. Dit mochten we ook gewoon doen, alleen dan wat minder aardappels of rijst.

Afbeelding
Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:27

Leuk om je plan te zien! :D iedere diëtiste benadert het toch net even anders. Ik voel me soms een ambassadeur hier, maar als water drinken lastig is voor je verkopen Lipton en Pickwick suikervrije theezakjes voor koud water. Ik vind die erg lekker :j Ik heb zelf een literfles water die ik dan minimaal 2x moet leegdrinken. Gaat bij mij makkelijker dan bijv 4x een halve liter :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:30

Negerzoen schreef:
Leuk om je plan te zien! :D iedere diëtiste benadert het toch net even anders. Ik voel me soms een ambassadeur hier, maar als water drinken lastig is voor je verkopen Lipton en Pickwick suikervrije theezakjes voor koud water. Ik vind die erg lekker :j Ik heb zelf een literfles water die ik dan minimaal 2x moet leegdrinken. Gaat bij mij makkelijker dan bijv 4x een halve liter :)

Oh die ga ik even onthouden. Nee ik ben echt een water mens, drink eigenlijk alleen maar water. Ik heb een normale Dopper, en een thermos Dopper. Daarmee drink ik al beter dan zonder.

Ik heb trouwens altijd gedacht dat optimel niet goed voor je was, maar schijnbaar niet :’)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:33

:wave:

Tijd geleden gepost. Zag wat nieuwe mensen en vedrietig nieuws. Ben zelf echt te moe en te druk om heeeel actief mee te lezen.

Ik ben nu 3 weken geleden begonnen en gestopt met de pil. is nu ruim 5 kilo ervanaf. Thanks voor de tips nog.

Vandaag een behoorlijk salade gegeten als lunch. Zat tot avond eten vol haha. Morgen weer doen. Werk deze week 40 uur in 4 dagen. :z

Nu ga ik weer onder meeleessteen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 19:40

Heyy mensen! En nieuwe mensen! Welkom en leuk dat jullie ook meedoen!
Ik schitter door afwezigheid, sorry Y;( verder gaat het wel goed hoor. Er gaat niet veel af, maar het komt er ook niet bij :D alleen ik las dat Roos een borrelpakket van de Zuivelhoeve had, en nu wil ik dat ook _O-
En de paaseitjes zijn weer op, dat is ook goed :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:15

Welkom Fenneee, klinkt alsof je al goed van start bent :j

Qua eten echt een goede dag hier, heerlijk gegeten, net nog een choco-cocospuddinkje op en nu eigenlijk nog meer dan 200 kcal 'over'. Ook niet zo veel bewogen vandaag, dus is wel prima. Morgen wel weer lekker Personal training.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:42

Welkom voor de nieuwe mensen :) voel je vrij om lekker mee te kletsen. Je leert de rest vanzelf wel kennen!

Hier vandaag ook een prima eet dagje. We hadden lekker zoetzure chicken tonight met rijst :9 En qua sporten ook weer prima. M'n 15 minuten challenge moest helaas in de sneeuw en harde wind worden afgewerkt, maar is gelukt +:)+ daarna nog een minuut of 15/20 YouTube workouts gedaan!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:44

Hier ook een prima eetdagje. Geen gesnack of gesnaai. Heb mega veel chocolade in huis (van collega's wegens ziekte en vriendin wegens breakup), maar ik heb er gewoon geen zin in :+ en dat is natuurlijk alleen maar goed.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:15

Fenneeee schreef:
Negerzoen schreef:

Ga even niet moeilijk doen. Plaats het gewoon hier. Mijn valkuil is extreem weinig drinken, en te weinig eten in de ochtend en middag waardoor ik ga snaaien. Dit menu is voor mij echt veel.
En hebben 5x in de week hello fresh. Dit mochten we ook gewoon doen, alleen dan wat minder aardappels of rijst.

[ [url=m/QXfo1A.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jIn9UD.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi schema!

Hier ook HF, maar dan 3 dagen in de week. Andere 4 dagen koken we vaak wat simpeler, maar net zo lekker *\o/* !

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:19

Welkom Fenneee! Veel succes met de ‘start’! Fijn dat je zo houvast hebt door dat schema!

Wat betreft kaas: is 1 van de weinige dingen die ik niet lust...behalve gesmolten dan. :D ik heb gister qua eten een heerlijk rampzalige eetdag gehad, maar heb dr van genoten, dus ach.... :D
Vandaag weer in het gareel qua eten, alleen qua bewegen niet: ik heb gister in de stormwind/ hagel/ sneeuw een buitenrit gemaakt en heb daarna de rest van de dag nodig gehad om weer warm te worden, had vandaag dus echt geeeeeen zin om te wandelen of fietsen. Heb dus alleen stalklusjes gedaan en paard even gelongeerd. Morgen hopelijk beter weer en meer bewegen +:)+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:22

Pallatin schreef:
Wat betreft kaas: is 1 van de weinige dingen die ik niet lust...behalve gesmolten dan. :D

Zo herkenbaar :j hier precies hetzelfde :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:12

Hoe dan :') ?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:54

Havermout <3

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:33

Dat ziet er lekker uit! Met appel en kaneel?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 07:44

Imre schreef:
Dat ziet er lekker uit! Met appel en kaneel?

Peer, kaneel, kardemom en vanille :D en een ei en wat amandeldrink. Oh, en een banaan door de havermout. Hoeft op zich niet maar ik was uitgeschoten met de amandeldrink dus het werd een beetje dun :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:17

Klinkt als een bord vol!
Kom ik aanzetten met een klein beetje Griekse yoghurt _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:29

Is het ook, ik hoef niets meer tot de lunch ;) Voor mij werkt het dus goed om stevig te ontbijten, ik heb er meer energie van en minder snel snaaitrek. En doel is hier op gewicht blijven nu, dat is voor mij met normale beweging gemiddeld 2000 kcal, op een dag als vandaag met een uur Personal Training meer. Ik eet dan 's avonds denk ik weer minder in verhouding.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:35

Ah slim wel!

Hier probeer ik ook tussen de maaltijden door niets te pakken, dus 3 maaltijden en verder niks. Maar die balans van hoeveel eet je dan vind ik lastig :').

Ik ben op m’n zwaarst ooit gemeten, dus ik baal echt enorm -O- . Het lukt me gewoon niet, begin nu echt aan mezelf te twijfelen en mezelf nog lelijker en dikker te vinden dan ik al was -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:47

:(:) kop op Esther, je kan het!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:48

gaucho schreef:
Havermout <3

[ [url=m/8aLWKL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er lekker uit !

Hier vanmorgen ook havermout gemaakt voor het eerst. Had er wat aardbeien en blauwe bessen door gedaan met koken, en wat koek en speculaas kruiden. Zo goor als het eruit zag, zo smaakte het ook. Dus zaterdag nog een keer proberen maar dan kijken hoe ik het lekkerder kan maken.

Esther je kan het !! :(:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:51

Es_ther schreef:
Ah slim wel!

Hier probeer ik ook tussen de maaltijden door niets te pakken, dus 3 maaltijden en verder niks. Maar die balans van hoeveel eet je dan vind ik lastig :').

Ik ben op m’n zwaarst ooit gemeten, dus ik baal echt enorm -O- . Het lukt me gewoon niet, begin nu echt aan mezelf te twijfelen en mezelf nog lelijker en dikker te vinden dan ik al was -O-

Je eet drie maaltijden per dag en start de dag met een klein beetje Griekse yoghurt.. Wat eet je op de rest van de dag? Een bakje yoghurt is natuurlijk maar zeer beperkt in calorieën en voedingswaarden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:57

Fenneeee schreef:
gaucho schreef:
Havermout <3

[ [url=m/8aLWKL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er lekker uit !

Hier vanmorgen ook havermout gemaakt voor het eerst. Had er wat aardbeien en blauwe bessen door gedaan met koken, en wat koek en speculaas kruiden. Zo goor als het eruit zag, zo smaakte het ook. Dus zaterdag nog een keer proberen maar dan kijken hoe ik het lekkerder kan maken.

Esther je kan het !! :(:)

Je kan ook overnight oats proberen, heeft een andere structuur. Of gebakken inderdaad.

Esther dikke knuffel. Heb je hulp / begeleiding met eten? Soms zijn er kleine dingen die eye-openers kunnen zijn. Heb je zelf een idee waar het mis gaat?

Kijk wat ik net lees:
https://www.vriendin.nl/gezond-en-mooi/ ... erbranden/

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:58

Uh, 3/4 boterhammen als lunch en avondeten. Maar omdat ik mega langzaam eet zit ik best snel vol van avondeten, maar heb ik een uur daarna weer honger :') .

Als ik tussendoor eet is het vaak fruit. Heel veel anders is er niet in huis hier :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:17

Es_ther schreef:
Uh, 3/4 boterhammen als lunch en avondeten. Maar omdat ik mega langzaam eet zit ik best snel vol van avondeten, maar heb ik een uur daarna weer honger :') .

Als ik tussendoor eet is het vaak fruit. Heel veel anders is er niet in huis hier :')

Het is ook gewoon zo verdomde lastig om erachter te komen wat voor jou werkt en wat niet. Soms kan inderdaad een kleine verandering in de manier van eten, of in de samenstelling van hetgeen je eet grote veranderingen teweeg brengen in het afvallen. Dit is helaas wel een flinke zoektocht voor velen.

Over het algemeen geldt natuurlijk: minder eten dan je verbruikt. Maar de samenstelling van dat minder eten dan je verbruikt kan wel invloed hebben op je lichaamssamenstelling en de manier waarop jouw lichaam met de voeding omgaat... Daar zit dus ook een belangrijke factor.