Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:42

Hoest ook nog steeds wel ene moment meer dan het ene moment en vooral 's avonds. Duizelig ook nog steeds.

Zit eraan te denken om volgende week ook weer te gaan werken. :=

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:09

Ik ben gisteren positief getest, klachten sinds zaterdagavond. Oh man wat voel ik me beroerd, hoesten, slijm keelpijn, moe, niet willen eten maar toch weer wel >;) , koorts..

Zijn jullie weer gaan werken na de qarantaine als je evengoed nog af en toe hoest?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 21:55

Marcella schreef:
Hoest ook nog steeds wel ene moment meer dan het ene moment en vooral 's avonds. Duizelig ook nog steeds.

Zit eraan te denken om volgende week ook weer te gaan werken. :=

Wanneer ben je positief getest?

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:06

07-02

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:53

Yenni schreef:
Ik ben gisteren positief getest, klachten sinds zaterdagavond. Oh man wat voel ik me beroerd, hoesten, slijm keelpijn, moe, niet willen eten maar toch weer wel >;) , koorts..

Zijn jullie weer gaan werken na de qarantaine als je evengoed nog af en toe hoest?

Sterkte .
Ik ben nu twee weken geleden positief getest dus ga nu echt uit isolatie. Maar ik hoest nog steeds en ben geregeld hopeloos moe.

Sterkte en beterschap.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:08

Yenni schreef:

Sterkte zeg! Ik had ook geen trek maar wel steeds de neiging te eten om de vermoeidheid weg te krijgen klinkt raar maar Weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Hier dacht ik vanochtend hehe ik voel me goed genoeg om te rijden kreeg ik onderweg naar stal een auto ongeluk nu weer in de kreukels ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:17

candalisa schreef:
Yenni schreef:

Sterkte zeg! Ik had ook geen trek maar wel steeds de neiging te eten om de vermoeidheid weg te krijgen klinkt raar maar Weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Hier dacht ik vanochtend hehe ik voel me goed genoeg om te rijden kreeg ik onderweg naar stal een auto ongeluk nu weer in de kreukels ;(

Oh jemig wat heftig! Hopelijk vallen de verwondingen mee!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:44

Marcella schreef:
07-02

Dan ben je niet meer besmettelijk, dus dan kun je gewoon weer werken in principe.
Ik heb vanwege het aanhoudende hoesten en verder geen klachten, na een dag of 7 de huisarts gebeld en die gaf aan dat ik zolang ik hoesste ik in quarantaine moest blijven , tot 14 dagen na de positieve test want dat je dan niet meer besmettelijk bent.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:53

Ik was gisteren bij de oefenavond van de band, ik begon te kuchen toen zag ik iemand kijken. Dus toen geprobeerd in te houden en dat lukte wel. Toen kwam later in de auto alles er uit. Dus een kwartier zitten hoesten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:23

Hoest af en toe nog steeds als een zeehond, maar ook nog steeds rotzooi (heel af en toe nog groen). Nu hoest ik eigenlijk 's ochtends altijd wel rotzooi op. Baksteen op de borst is ook nog niet volledig weg. En vooral als ik wat kleine dingen gedaan heb behoorlijk aanwezig. Met snel moe.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 06:27

Zojuist een positieve uitslag gekregen..

Maandag een zelftest gedaan, want verjaardagen gehad en wilde toch even checken. Negatief.
Dinsdag een rauw laagje in m’n keel, voor de zekerheid zelftest - negatief. Dinsdagmiddag vanuit werk toch ziek naar huis ivm gloeiwangetjes (geen verhoging) en hoofdpijn erbovenop. Gisteren dan maar een PCR en vanochtend werd ik benauwder en met echt meer keelpijn wakker. En dus een positieve uitslag net. Blij dat ik wel naar m’n gevoel heb geluisterd en naar huis ben gegaan dinsdag.
(Leidinggevende was in bespreking, wilde daar eigenlijk op wachten maar voelde echt niet goed om te blijven)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:34

idylle schreef:
Marcella schreef:
07-02

Dan ben je niet meer besmettelijk, dus dan kun je gewoon weer werken in principe.
Ik heb vanwege het aanhoudende hoesten en verder geen klachten, na een dag of 7 de huisarts gebeld en die gaf aan dat ik zolang ik hoesste ik in quarantaine moest blijven , tot 14 dagen na de positieve test want dat je dan niet meer besmettelijk bent.

De quarantaine periode is aangepast naar maximaal 10 dagen. Dit stond in de brief die ik van de GGD ontving:

Hoe lang in isolatie?
Getest met klachten
Bent u getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 10 dagen, geteld vanaf de datum dat u klachten kreeg. U mag eerder uit isolatie als u 24 uur deze klachten niet meer heeft:

koorts
hoesten
keelpijn
neusverkouden
én het minimaal 5 dagen geleden is dat u klachten kreeg die passen bij corona.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:38

Ben tot op heden nog geen dag zonder klachten geweest. Ga gesprek arbo wel afwachten en gok dat ik volgende week moet werken. Gok ook dat het nog te vroeg is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:08

Ik ben nu op dag 13 na positieve test. Heb twee dagen kunnen werken maar blijf draaierig en heel erg verkouden. Draaierigheid volgens mij door net te weinig zuurstof door last van ademhaling, ik adem te weinig ofzo, moet er bij nadenken zegmaar.
Dan sta ik ergens op lokatie in de map te schrijven en voelt het alsof ik op een boot sta, wat niet zo is.
Met autorijden moeite met concentratie.
Vanochtend met hoofdpijn wakker geworden en nog steeds zo verkouden. Met dit weer buiten zou verkoudheid weer erger worden dus missch toch weer een dag rust nodig. Maar ben mn baan ook nodig dus baal hier zo van.
Nieuwe besmetten ook sterkte. Hoop dat we allemaal goed beter worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:21

Heb al 1,5 week hoofdpijn dacht eerst dat het door de storm kwam, maar is nog geen dag weg geweest.
Duizelig, verkouden en concentratie idem. Leuk als ik weer moet werken minimaal 1 uur enkele reis onderweg als de files meevallen (A16/A20).

Gok ook dat de bedrijfsarts gaat zeggen dat ik mij niet moet aanstellen en gewoon weer moet werken. :')

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:53

Marcella schreef:
Heb al 1,5 week hoofdpijn dacht eerst dat het door de storm kwam, maar is nog geen dag weg geweest.
Duizelig, verkouden en concentratie idem. Leuk als ik weer moet werken minimaal 1 uur enkele reis onderweg als de files meevallen (A16/A20).

Gok ook dat de bedrijfsarts gaat zeggen dat ik mij niet moet aanstellen en gewoon weer moet werken. :')

Heel eerlijk, ik snap dat wel als de bedrijfsarts dat zou zeggen... Verkouden is nou niet echt een reden om niet te gaan werken. En als je al zolang hoofdpijn hebt, zou ik eens een bezoekje aan de huisarts brengen IPV rustig afwachten tot het over gaat.... Beetje zelf initiatief kan geen kwaad als je in de ziektewet zit. :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:10

HA wil mij pas uiterlijk maandag zien en zeg dat het rest klachten corona zijn mede ook door de chronische bronchitis. Mag alleen bij hoge uitzondering AB wegens dat ik al resistentie heb voor AB.

Maar ik ga anders gewoon werken. Maar dan zorg ik ook dat het zwart op wit staat dat de werkgever op de hoogte is betreffende problemen. Ik verwacht namelijk dat ik gewoon longontsteking er achteraan krijg (en eigenlijk interesseert het mij ook gewoon niet meer). Ben het thuis zitten ook behoorlijk zat, maar zit dan ook niet voor de lol thuis.

Heb namelijk ook al voor ik ziek werd aangegeven dat de temperatuur waar we de hele dag in werken voor problemen ging zorgen. Maar dat was flauwekul en niet zo belangrijk.

Site note werkgever krijg ziektekosten vergoed doordat ik opgenomen ben in doelgroep register.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:02

Ik kan me hier ook melden…..

Maandag stond ik op en voelde me niet fit, keelpijn beginnende verkoudheid…….dinsdag getest en idd positief.
Ben afgelopen dagen goed ziek geweest. Hele hoge koorts 39 en hoger gehad. Nu heel veel hoesten tot kokhalzen aan toe. Veel slijm en gevoel alsof ik stik…. In combinatie met astma waarvoor ik een foster inhalator gebruik geen pretje. Keelpijn, hoofd vol troep… verstopte neus constant. Futloos moe…. Pffff lang geleden dat ik me zo slecht heb gevoeld….. ondanks paracetamol en naproxen die ik ergens anders voor gebruikte toch nog hoge koorts gehad. Terwijl mijn 3e vaccinatie 28 dec is geweest…. Raar dat ik het dan toch nog zo te pakken heb.

Lig nog hele dagen op bed zo ellendig ben ik… maar woon alleen dus moet wel beetje wat doen maar gaat met heel veel moeite ook snel duizelig….

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:07

Dat hoesten en kokhalzen is heel bekend. := -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:37

Heb nog even samen met arbo arts nog even gehad betreffende werken op een andere locatie. Nadeel bedrijf heeft geen andere opdrachten in de buurt binnen een half uur reizen. Dus nu afwachten waarmee werkgever gaat komen en over 5 weken ging ze weer contact opnemen. Hoop dan toch echt al lang beter te zijn, want anders hang ik toch echt onderste boven aan het plafon van gekkigheid.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:40

Hebben jullie ook geur- en smaakverlies? Volgens mij hoort het niet bij omikron maar ik proef en ruik niks. Ja heel zoet, zout of bitter maar de smaak die bij het voedingsmiddel hoort niet. Wat ik wel proef is vies. Sla smaakt echt heel bitter bijvoorbeeld maar ik proef niet de smaak van sla. En ik heb een beetje een zure azijnlucht in mijn neus. Echt heel goor.
Vanavond chili con carne gegeten, smakeloze brij was het :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:44

Nope heel even geur verlies gehad, maar zeer waarschijnlijk omdat alles verstopt was.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:54

Majabeestje schreef:
Hebben jullie ook geur- en smaakverlies? Volgens mij hoort het niet bij omikron maar ik proef en ruik niks. Ja heel zoet, zout of bitter maar de smaak die bij het voedingsmiddel hoort niet. Wat ik wel proef is vies. Sla smaakt echt heel bitter bijvoorbeeld maar ik proef niet de smaak van sla. En ik heb een beetje een zure azijnlucht in mijn neus. Echt heel goor.
Vanavond chili con carne gegeten, smakeloze brij was het :')

Yep, 1 hele dag. Wel de gehele quarantaine tijd een zuur/tinteling op de tong gehad.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:52

Hier geen smaak/ reukverlies….

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:10

Hebben jullie ook iets positiefs aan de corona over gehouden? Mijn man had lang geen eetlust waar door nu zijn broeken af zakken en hij wil verder gaan met kilo's verliezen. Was ook wel nodig om af te vallen.