Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Die cijfers uit Italie wordt je echt naar van zeg.Daar lijkt het zowat even beroerd als in Azie? Maar indoor brabant voor mij ook een raadels hoor. Niet bepaald een levensnoodzakelijke bijeenkomst. Zeg het af voor dit jaar. En laat iedereen terugkeren naar huis met paarden en spullen als het toegestaan is.
Wat betreft festivals bedoel ik voor mij is de eerste pas in juli. Maar idd paaspop is al bijna.
Ik moest er vandaag uit,had gister al de rdw gebeld, mijn bus moet met apk en was al opgeschoven tot de uiterste datum (vandaag). Uitgelegd hoe de situatie zat kan ik uitstel krijgen ervoor ivm koorts hoesten enz? Maar nee apk moest uiterlijk vandaag anders volgen er boetes.
![]()
ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Dus weer overleg met garage ook dit keer. Bus vanmorgen zelf gebracht met scootmobiel terug. Daar de boel ontsmet (voor geval dat ik toch besmettelijk met wat dan ook ben, ook al wordt gezegd van niet. Ik neem liever geen risico. Had het liever opgeschoven) en de garage zet de bus weer voor mijn huis en doen sleutels door de brievenbus. En ontsmetten bus en sleutels ook weer. Maar jemig rdw denk daar dan ook over na. Geen echte noodzakelijke verplaatsing lijkt me. Maar de boete waarmee ze dreigden was niet mals.
Langs de supermarkt heeft iemand voor me weer boodschappen gehaald. Ik kan er nu mee vooruit. Ipv paar rollen komt de dame met een pak van 32 rollen wc papier aan en ipv een doosje tissues maar een paar, onder het mom je weet maar nooit (ivm alsnog verplicht in quarantaine).En weer een paar potten conserven. Ook al was het niet de bedoeling ik kan weer vooruit
was ook nogal een uitdaging alles mee naar huis te krijgen
Cer schreef:PSvanLot schreef:Ik heb echt 0 voorraad in huis. Doe bijna iedere dag boodschappen.
Maar ik maak me er ook echt niet druk om, geloof niet dat ik om ga komen van de honger door corona.
Nou ja dat heb ik ook, ik heb simpelweg niet zoveel ruimte en ik ben maar alleen..
Ik denk dan 'thuisbezorgd' kan ook altijd nog (maar is niet wenselijk vanwege kosten en gezondheid) en ik kan niet plannen ..
maar ik kan bijv niet heel makkelijk 34 pakken wc papier opslaan, of ik moet er een hut van bouwen in de woonkamer ofzo...
Misschien denk ik er echt te makkelijk over.. geen idee nog.. .
Cer schreef:Voor de hamsteraars.. wat ik me afvraag (want ik ben er zelf nog niet uit).. hamster je omdat je denkt dat je in qurantaine moet (en dus geen booschappen kan doen) óf omdat je denkt dat de supermarkt uitverkoopt (en je dus niks meer kan halen)... Of vanwege een andere reden...?
Ik denk dat ik zal gaan hamsteren omdat ik merk dat zodra er gemeld wordt dat een artikel gehamstert wordt, dat inderdaad uitverkoopt terwijl er eigenlijk nog geen directe reden is dat er een quarantainebeleid of schaarste zal zijn..
Ja die schaarste onstaat dan omdat het door bijv een nieuwsbericht getriggerd wordt..
karuna schreef:Die cijfers uit Italie wordt je echt naar van zeg.Daar lijkt het zowat even beroerd als in Azie? Maar indoor brabant voor mij ook een raadels hoor. Niet bepaald een levensnoodzakelijke bijeenkomst. Zeg het af voor dit jaar. En laat iedereen terugkeren naar huis met paarden en spullen als het toegestaan is.
Wat betreft festivals bedoel ik voor mij is de eerste pas in juli. Maar idd paaspop is al bijna.
Ik moest er vandaag uit,had gister al de rdw gebeld, mijn bus moet met apk en was al opgeschoven tot de uiterste datum (vandaag). Uitgelegd hoe de situatie zat kan ik uitstel krijgen ervoor ivm koorts hoesten enz? Maar nee apk moest uiterlijk vandaag anders volgen er boetes.
![]()
Dus weer overleg met garage ook dit keer. Bus vanmorgen zelf gebracht met scootmobiel terug. Daar de boel ontsmet (voor geval dat ik toch besmettelijk met wat dan ook ben, ook al wordt gezegd van niet. Ik neem liever geen risico. Had het liever opgeschoven) en de garage zet de bus weer voor mijn huis en doen sleutels door de brievenbus. En ontsmetten bus en sleutels ook weer. Maar jemig rdw denk daar dan ook over na. Geen echte noodzakelijke verplaatsing lijkt me. Maar de boete waarmee ze dreigden was niet mals.
Langs de supermarkt heeft iemand voor me weer boodschappen gehaald. Ik kan er nu mee vooruit. Ipv paar rollen komt de dame met een pak van 32 rollen wc papier aan en ipv een doosje tissues maar een paar, onder het mom je weet maar nooit (ivm alsnog verplicht in quarantaine).En weer een paar potten conserven. Ook al was het niet de bedoeling ik kan weer vooruit
Cer schreef:Voor de hamsteraars.. wat ik me afvraag (want ik ben er zelf nog niet uit).. hamster je omdat je denkt dat je in qurantaine moet (en dus geen booschappen kan doen) óf omdat je denkt dat de supermarkt uitverkoopt (en je dus niks meer kan halen)... Of vanwege een andere reden...?
Ik denk dat ik zal gaan hamsteren omdat ik merk dat zodra er gemeld wordt dat een artikel gehamstert wordt, dat inderdaad uitverkoopt terwijl er eigenlijk nog geen directe reden is dat er een quarantainebeleid of schaarste zal zijn..
Ja die schaarste onstaat dan omdat het door bijv een nieuwsbericht getriggerd wordt..
MizzMontana schreef:Berdien schreef:Ik zag vannacht een interview van de BBC, daarin werd gesteld dat het sterftecijfer in Italië zo'n 6% bedraagt en dat 10-15% van de mensen ernstige tot zeer ernstige klachten heeft (en dus moet worden opgenomen). De gezondheidszorg staat daar zeer onder druk. En aangezien Italië zo'n twee weken op ons voorloopt.. Ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat.
Qua festivals, Kingsworld is al afgelast. De rest zal nog wel volgen denk ik. Wat dat betreft vind ik het onvoorstelbaar dat Indoor Brabant wel door gaat.. Verplaats het dan gewoon.
Zo dat zijn flinke sterfte cijfers.
Waar was dat tegen afgezet, de daadwerkelijk geteste mensen of namen ze ook mee hoeveel mensen ze verwachten dat er ongetest met corona rond lopen?
Als je naar de zuid-Koreaanse cijfers kijkt is de mortaliteit veel lager en zijn het aantal tests dat ze afnemen veel hoger.
Ben we benieuwd naar het verschil in beleid wat betreft het testen op het virus.
Hier staat wel een interessant artikel hierover.
https://www.businessinsider.nl/coronavi ... uid-korea/
Edit: Link toegevoegd
![]()
Anoniem schreef:Meelezer maar vraag me nu af...
Er werd mij getipt wel vast medicatie extra “ in te slaan”, omdat er mogelijk leverings problemen kunnen ontstaan.
Zouden jullie dit doen?
mvdende schreef:Cer schreef:Voor de hamsteraars.. wat ik me afvraag (want ik ben er zelf nog niet uit).. hamster je omdat je denkt dat je in qurantaine moet (en dus geen booschappen kan doen) óf omdat je denkt dat de supermarkt uitverkoopt (en je dus niks meer kan halen)... Of vanwege een andere reden...?
Ik hamster een beetje voor beide.
+ Dat ik nu een pan (kip) soep aan het maken ben, voor als ik zelf ziek wordt en er niet veel eten in krijg.
Ik heb 1 potje groeten gehaald en voor 2 maaltijden extra diepvries bonen. Verder een pakje wraps en wat afbak brood, fles bak en braad op voorraad, dat soort dingen.
Moet vandaag nog naar de supermarkt voor rijst, aardappelpuree en spaghetti.
Verder houdt ik mijn gezondheid goed in de gaten en als ik denk dat het mis gaat, ga ik nog snel even wat verse groenten en yoghurt enzo halen. Die producten kan ik nu natuurlijk nog niet op voorraad hebben, want dat gaat over de datum.
Wel heb ik maandag en gisteren voor zn 3 weken aan hondenvoer in huis gehaald, dus voor Skip hoef ik de deur niet meer uit.
Anoniem schreef:Meelezer maar vraag me nu af...
Er werd mij getipt wel vast medicatie extra “ in te slaan”, omdat er mogelijk leverings problemen kunnen ontstaan.
Zouden jullie dit doen?