Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:07

Nee break out run. Nu gaat een groot deel mee wat ook bootcampt en die kan ik best aardig bijhouden maar ik heb gewoon niet zulke lange benen :')
Gisteren wel wat gelezen over de techniek bij heuvels rennen dus kijken of we dan woensdag weer de heuvel op gaan, anders misschien het paasweekend even zelf rennen :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:04

Suuszels schreef:
Vind 40 ook al netjes hoor :) !
Ik red het denk ik echt niet met eten als ik niet mag zondigen.

Hier vanmorgen weer lekker getraind, heb van die hanging crunches geprobeerd maar vind die toch wel zwaar.

Ja ik heb uitgerekend hoeveel je moet sporten per week om een doel te halen. En bij 40 keer sporten is dat drie keer in de week naar de sportschool gaan. Ik vind dat zelf gewoon al best wel veel, als ik bedenk dat ik voor half februari helemaal niet ging. Dus ik vind dat als ik drie keer in de week sport, zoals bijvoorbeeld vorige week, dat ik daar trots op moet zijn en me niet gedemotiveerd/slecht moet voelen omdat ik niet 'genoeg' heb gedaan voor de 60x.
En de keren dat het dus meer dan drie is, ben ik gewoon extra trots op mezelf!

Dat eten/niet zondigen is bij ons niet perse een regel, daar doe ik zelf ook niet echt aan mee. Ik heb net zelf een McFlurry op haha.

Ik merk wel dat ik met al die termen van oefeningen nog eens moet gaan puzzelen, ik werk zelf momenteel alleen nog maar met de machine's zelf, maar ik wil binnenkort eens uitleg vragen over de losse gewichten. Het voelt alleen een beetje als een drempel ofzo, beetje dom, en het zit vast in mijn hoofd.

Ik heb wel nog een vraagje aan jullie, ik merk dat ik eelt op mijn handen krijg, echt van die verdikkingen onder mijn vingers en ik vind dat niet echt mooi. Wat doen jullie daarmee? Dragen jullie misschien handschoenen of schuren jullie het weg?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:15

Ik ken het wel hoor met de losse gewichten. Doe sommige ook alleen met mijn vriend erbij omdat ik bang ben dat ik anders een verkeerde houding aanneem en zo een blessure krijg. Juist slim om dus advies te vragen.

Eelt wil ik juist kweken haha. Heb geen idee dus.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:29

Dat eelt.. tsja herkenbaar. Het gaat op ten duur met losse gewichten ook pijn doen. Dus ja ik gebruik er handschoentjes voor

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:40

Ik studeer geneeskunde en moet in mijn coschappen bijvoorbeeld mensen onderzoeken enzo. Dan vind ik het niet zo netjes als ik veel eelt op mijn handen heb hihi. Dus daarom graag tips.

Helpen de handschoentjes Briltje?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:57

Ik vind handschoentjes echt vreselijk en eelt kweken is ook gewoon handiger voor krachttraining. Moet wel zeggen dat ik er niet onwijs last van heb, alleen op die stukjes aan de binnenkant van m'n hand net voordat je vingers beginnen (zeg maar :') ) en dan meestal ook niet eens zichtbaar.

En inderdaad gewoon hulp vragen! Daar zijn die mensen voor :D

Ik merkte vandaag tijdens m'n bench dat m'n schouder niet helemaal lekker voelt... Hopen dat het niks is, m'n vriend denkt dat het met wat meer warming up oefeningen wel te verhelpen is voor mijn volgende cycle dus fingers crossed :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:04

Ik heb altijd al veel eelt op mijn handen gehad. Door werk ook. Maar heb gewoon zachte handen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:06

Handschoenen had ik hier in het begin ook maar die werkte me juist tegen. Dan zat mn velletje dubbel tussen de stof tijdens het klimmen bijvoorbeeld. Niet prettig.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:42

Ik heb ook handschoenen geprobeerd, daardoor ging een blaar helemaal open kon ik 2 weken niks meer. Dus voor mij geen handschoenen meer. Moet wel zeggen dat ik gewoon goedkope had, misschien als je een wat betere kwaliteit heb dat ze fijner zijn.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:53

Ik heb wel handschoentjes, maar deze vind ik vooral fijn tijdens de chin ups, soms houd ik ze aan met deadlifts maar verder gebruik ik ze niet echt.
Bij ons op de sportschool hebben ze veel losse gewichten. Gelukkig ook veel persoonlijke aandacht dat we oefeningen goed uitvoeren :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:25

Ik kan echt niets met handschoentjes aan. :n
Gewoon blote handen en evt kalk bij bv chin ups.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:46

Ik vind handschoenen dan weer wel fijn :D. Heb relatief dunne van Nike, gaan gewoon mee in de was. Scheelt mij wel eelt, merk echt het verschil. Gebruik ze vooral voor dead liften, pull/chin ups of met zwaardere dumbells.

Edit: https://m.perrysport.nl/product/zwart-n ... lsrc=aw.ds
Heb deze

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:49

Ja ik vind het een verbetering Sannens. Meer grip, geen zweet handen. En geen eelt wat pijn doet en ik daarom de oefening moet stoppen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:26

Ik droeg alleen handschoenen tijdens mudruns, want met natte handen trek ik anders zo mijn vel kapot, ongeacht al mijn eelt.

Ik heb net mega slecht nieuws gekregen: Voor mijn voet willen ze weer eens niks meer doen.. Alleen als alle ellende weer terugkomt willen ze me opereren en de hele zenuw eruit halen. Dus nu is het afwachten of het op magische wijze helemaal over gaat na twee jaar, of dat ik weer gillend wakker blijf liggen van de pijn en dan een operatie ondergaan _-:( . Nog een keer inspuiten beginnen ze niet aan.

Oja, en wat ik eerst deed: salsadansen, hardlopen/mudruns en skiën moet ik maar gewoon niet meer doen..

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:41

Wow wat ontzettend rot nieuws Sintara :(.. Als ze gaan opereren wat houdt dat in? Herstel je daarna weer volledig of blijf je er alsnog last van hebben ?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:49

Dat is heel onzeker, in elk geval ben ik dan gedeeltelijk het gevoel in twee tenen kwijt en wil de arts het sowieso nu niet doen. Op het moment ´behandelen´ ze het als Mortons neuroma met crps klachten erbij, maar het is niet écht Mortons.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:11

Jeetje wat lastig zeg onzekere situatie ook. Sterkte met afwachten in ieder geval..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:16

Sintara heftig bericht, maar soms valt er niks meer te doen en is het duimen over het verdere verloop.

Ik train altijd zonder handschoenen. En nu helemaal niet zelfs, wil graag maar gaat gewoon nog lang niet. Die longontsteking was op vakantie in een keer terug? Vanuit het niks. Nu inmiddels ruim ern maand later maar nog steeds nagenoeg niet belastbaar. Was er al voor gewaarschuwd door de arts in finland, reken op minstens een maand voor je weer dagelijks leven beetje kunt oppakken en maanden voor sporten. -O-

dacht zal wel meevallen. Maar nee hij heeft gelijk. Koorts duikt op bij teveel doen en lijf fluit meteen terug. Honden uitlaten gaat in oma tempo. Stukje lopen uithijgen enz. Frustrerend maar verplicht lui zijn nu dus -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:25

Vervelend is dat he Karuna.. Wat ik zou geven om een boswandelingetje te kunnen maken nu :oo .

Maarja ik zoek wel weer verder naar iemand die me wél wilt helpen. Ook al is de kans niet gigantisch, via google vind ik wel mensen met mortons die weer konden hardlopen op een gegeven moment:+ . Ik ben 26 en kan het nog niet opgeven.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:36

Wat een vreselijk rot nieuws. Ik hoop dat er iets op je pad komt, dat alles veranderd. veel sterkte gewenst sintara

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:42

Net weer getraind. Wel lekker maar ook weer niet. Was weer zo vreselijk warm. Irritant gewoon want dan train ik toch niet zoals ik zou willen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:45

Ik had deze week veel naar de sportschool willen gaan, omdat ik dit weekend weg ben. En dus praktisch elke dag gaan...

Maar ik heb dinsdagavond mijn enkel verzwikt bij voetbaltraining, dus daar sta je dan met je goede gedrag en niet kunnen lopen. -O-

Misschien dat ik morgen weer eens kan gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:58

Dat is balen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:39

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:50

Jeetje Sintara wat een rotnieuws! Sterkte :(:)
Wel echt mega herkenbaar hoor, ik vind dat ze in het ziekenhuis wel snel zeggen "zoek het maar uit doei"
Was tenminste bij mij wel het geval (ik heb ook CRPS, sinds 2015).
Vanmiddag weer een afspraak staan met de huisarts, ben onlangs overgestapt van HA dus ga er even met een frisse nieuwe blik naar laten kijken, ben benieuwd.

Jij ook sterkte Sannens! Rustig aan, hopelijk geneest het snel!

Toen ik nog veel BodyPumpte deed ik dat wel vaak met handschoentjes, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Soms is het wel een beetje gevoelig, maar ik heb ook echt kantoorhandjes :+ Ben illustrator dus moet wel een beetje lief zijn voor m'n handen :))

Had echt een mega dip met sporten, vorige week PT ging echt voor geen meter. Was echt super benauwd, snel moe, geen kracht enzo. Dinsdag nog geweest, 30 minuten op de loopband gestaan en rustig wat krachttraining gedaan maar alles deed pijn gewoon :o? Baalde er echt onwijs van, maar vanochtend weer PT gehad en ging super! Wel een tevreden gevoel nu :) Hopelijk blijft het zo goed gaan.