3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:37

Nagini schreef:
Haar relatie doet er toch niet toe.

Er zijn nu eenmaal hork mannen.
Er zijn echt mannen die nog geen ei kunnen koken.
Er zijn mannen die een salade geen avondeten vinden.

Maakt haar relatie met vriend niet meteen een slechte relatie..

Alsof niet ieder persoon wel eens wat zegt waarvan je denkt nou gaat ie lekker. Die van mij ook wel eens.
De ex van een vriendin van mij kon niet koken dus die at elke dag dan maar uit eten.
Mijn oom verwacht ook dat mn tante "fatsoenlijk" warm avondeten kookt. En die zijn toch al zo'n 30 jaar getrouwd.

Niet alles is zo zwart and wit.

Dit is niet het enige en eerste voorval over haar vriend waar vraagtekens bij worden gezet :)

Ik vind het sowieso raar dat een man verwacht dat de vrouw kookt en dan pissig wordt als ze dat niet doet. Ik vind dat echt ongelovelijk ouderwets en zou daar niet mee om kunnen gaan. Miss ben ik daarom wel alleen _O-

Nouuuuu hier gaat t niet zo super, eet niet heel gezond maar weegschaal bij oom en tante gaf toch aan wat minder dan vorige week. Maar andere weegschaal dus geen idee of t ook echt zo is. Vrijdag ochtend maar weer op mijn eigen weegschaal :+

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:53

Ik zou er alsnog blij mee zijn Yonker, lager is lager :')

Mijn lijstje van gister:
O: twee boterhammen met 100% pindakaas en nutella. (282)
L: drie boterhammen met mortadella met pistache, 100% pindakaas en nutella en een beker halfvolle melk. (512)
T: twee cracottes en een beker halfvolle chocolademelk. (158)
A: sperzieboontjes, witte bonen, een stukje aardappel en een gehaktbal. (410)
T: een chocoladekoekje en een chocoprince (oeps) (244)
B: 15000 stappen en 90 minuten fietsen. Het helpt als je paard twee keer per dag moet stappen aan de hand en je naar stal moet fietsen elke keer :')
Totaal kcal: 1596.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:28

Als ik mijn vriend laat koken eten we elke dag diepvriespizza of een hamburger met aardappelen. := Half verbrand dan wel. :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:39

Wij zouden dan elke dag barbecuen :+ Dat kan ie namelijk wel heel goed. Als ik verder lekker wil eten kook ik zelf wel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:05

Ik weet dat t niet t enige voorval is.. maar dit is een gezond eten topic toch? Geen relatie topic.

Misschien is het wel ouderwets maar als het toch (meestal) werkt? Whatever dat de man niet (altijd) kookt. Ik kan de auto dan weer niet repareren of deal niet met spinnen.

De perfecte vent bestaat niet. ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:10

Yonker schreef:
Dit is niet het enige en eerste voorval over haar vriend waar vraagtekens bij worden gezet :)

Dit inderdaad :) Tuurlijk maakt mn man ook wel eens een banketstaaf opmerking ofzo, maar op het moment dat dat het enige is wat je over hem op internet zet, creëer je toch een bepaald beeld. Misschien is mijn beeld dus ook volledig onjuist, maar ik ga af op wat ik lees :)
En hoewel het een afvaltopic is, heeft het natuurlijk wel degelijk invloed. Als zij graag salades of andere lichte maaltijden wil eten, maar haar vent wil het niet en zij moet daardoor apart voor hem koken, kost dat extra energie die ze met een burnout vast niet over heeft. En als ie dan ook nog zegt dat ze dikker wordt, helpt dat al helemaal niet. Je mentale staat heeft wel ontzettend veel invloed op afvallen etc, dus zeker niet onbelangrijk in mijn ogen.

Toen ik mn man leerde kennen kookte hij ook vrij weinig, inmiddels koken we ongeveer even vaak, net wie er meer tijd en zin heeft. Hij kon het overigens al wel, maar vond het voor 1 pers gewoon niet zo boeiend. Inmiddels hebben we ieder ook een beetje onze eigen gerechtjes die we erg lekker kunnen maken. Als hij het alleen voor het zeggen had aten we wel veel vaker grote stukken vlees met weinig groenten, of junkfood, maar aangezien we ook om de kinderen en mijn lijn moeten denken, staat er nu toch meestal wat gezonds op tafel. Salades eten we eigenlijk ook nooit als hoofdmaaltijd, vooral omdat de kinderen dat niet lekker vinden. Maar zou dat wel zo zijn, zou ik zorgen voor wat extra vulling, afhankelijk van de soort salade. Apart koken doe ik niet aan, ook niet voor mezelf, omdat ik daar gewoon de tijd en energie niet voor heb. We eten dus allemaal wat de pot schaft.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:10

Maar daar vraagt ze toch ook om? Je doet precies wat ze zelf ook suggureerde; als een salade niet genoeg is als avondmaal voor de familie, wat is dan een goed idee om er bij te doen?

Ipv door te gaan op d'r vriend waarom dan niet extra suggesties geven? (Zoals Deetjuh) deed.

Anyway, laten we het er maar bij houden.

Mijn lijstje:
O: Oatmeal
S: 1 snee wortelcake
L: Toscaanse boerenkool met chickpeas gebakken in tandoori met een dressing van cottagecheese, citroen, maple syrup en tahini (geen idee wat dat in NLs is). En een kwart avocado. Super yum.
D: Mexicaanse chili met quinoa, sour cream, salsa en een kwart avocado. :)

Edit: B: 25 min hiit & 100 situps challenge & 4 km fietsen (van/naar werk)
Laatst bijgewerkt door Nagini op 17-04-18 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:19

Maanlicht, ik zou dan wat extra aardappelen oid voorzien. Mijn vriend eet vaak (vegetarisch en) gezond met me mee, eigenlijk zo goed als elke dag, maar ik zorg er dan voor dat hij grotere porties kh en vlees(vervanger) erbij heeft. Vb drie gepocheerde eieren ipv twee, een extra opscheplepel pasta...

Kimmie, wat een knap paardje heb je! Klikt het?

Pffff, hier anderhalve week de griep gehad, het was echt vreselijk -O- Ik heb me ook heel erg verveeld omdat ik te ziek was om Netflix te kijken, maar te ellendig om gewoon te slapen.

Lijstje ongeveer:

O1: twee meerzadencrackers van de bakker, twee biscuitjes
O2: Geroosterd brood met roomkaas
L: Salade met gegrilde groenten en pestodressing
T: plakje marmercake
B: 40 min. wandelen, 2/3e PIIT28 workout (met extra pauze, eerste keer sporten)
A: Pastasalade met pesto en tomaat (supermarkt), veldsla en kerstomaat, Quorn Southern style burger
T: Sinaasappel, paar aardbeien

Zuivel en koffie probeer ik nog niet vandaag, ik ben echt ontzettend beroerd geweest van een bakje yoghurt vorige week.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:22

He wat vervelend Bhriseis! Hopelijk voel je je langzaam aan weer wat beter dan. Helemaal erg als je zo lamlendig bent dat je gewoon maar wat rondligt. :\

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:55

ik ben vandaag niet op mijn eten aan het letten. vanaf morgen maar weer opletten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:02

Maanlicht, misschien is het een idee om bijvoorbeeld pasta pesto + salade te maken, dan kan je vriend een groot bord pasta opscheppen en salade als bijgerecht, en jij kan je salade aanvullen met pasta? :) Dat zou ook kunnen werken bij bijvoorbeeld couscous of rijst.
Of als je wraps/taco's maakt, je voor hem een pan met wrapvulling (vlees/bonen/rijst) klaarzet, waarmee ie zoveel wraps kan vullen als ie wil, en voor jezelf een wrap-salade bowl maakt (zijn leuke ideetjes over te vinden op google :D )

Mijn vorige post merkte ik op dat ik zelf helemaal stillig, de motivatie om gezond te eten was helemaal weg. En dan val ik toch heel snel terug op een ''vlees/aardappelen'' maaltijd :\ . Maar de knop gaat weer langzaam om, ik moet vooral goed kijken naar vleesdingen.

O/L: omelet van 3 eieren, melk, spinazie, kipfilet, champignons (350 kcal)
T: vifit protein (114 kcal), halve komkommer
A: aardappelen, gehaktballetjes, paprika en halve courgette uit de oven, met lepel creme fraiche erbij (840 kcal)
T: halve bak druiven + protein yoghurt (200 kcal)
totaal: 1530 kcal

Ik kom er dus eigenlijk altijd achter dat mijn avondeten veel calorieen bevat, en over het algemeen veel vet. En ik denk dat het daar mis gaat.
Spoiler:
Ik eet veel met mensen samen, en als er dan dingen overblijven, zoals die gehaktballetjes en creme fraiche, dan vind ik het zonde om het weg te gooien, maar het past eigenlijk niet zo goed binnen mn macro's. Als ik samen eet met iemand leg ik me daar bij neer, maar op dagen dat ik er wel aan wil werken vind ik het zo zonde...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:18

Ik vind jullie wel heel lief dat jullie je mijn relatie zo aantrekken. En nee, ik weet dat het niet ideaal is, maar ik merk dat ik het ook lastig vind om online goed uit te leggen hoe de vork in de steel zit. Ja het is een hork, maar zo vreselijk is het ook allemaal niet. De opmerking over dat ik wat zwaarder was geworden heeft hij zich uitgebreid voor verontschuldigd, dat was niet zo bedoeld. En hij vindt koken niets aan. Als ik niet kook wordt hij niet meteen boos hoor, dan zoeken we een oplossing en halen we iets of wordt het iets gemakkelijks als een kant en klare maaltijdsalade oid. Maar goed, laten we het on topic houden hier.

Er worden super goede tips gegeven, pasta als toevoeging is ook een hele goede, net zoals de wrap-salad bowl :).

Ik vind je dag er prima uitzien zo Aight, je zit qua calorieën toch goed? Je zou ook wat meer groente kunnen nemen, en wat minder gehaktballetjes en creme fraiche. Of kies voor creme fraiche light of Griekse yoghurt.

Mijn dag:
O: twee roggecrackers met hummus
L: twee donker volkoren boterhammen met American fritessaus (bevat wonderbaarlijk weinig kcal), garnalen en bosui
T: Chupa chup lolly, Lu minicrackers
A: lente stamppotje met aardappel, spinazie, snijbonen, gerookte kip en sour cream
T: eventueel een bakje yoghurt met een handje noten-gedroogd fruit mix

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:34

Nou ik ben maar weer begonnen met invullen op MFP :)
Jammer van al die gegevens die zijn uitgelekt maar ach..

Gisteren:

O: 200 gr magere kwark + 100 gr Vanille joghurt 0% + 80gr aardbeien
L: Salade met kipstukjes, komkommer, light honing mosterd dressing, augurk en zilver ui
T: Bolletje met kip gehakt
A: Runderburger met 180 gr ovenfriet en doperwten

Daarna de nieuwe BodyPump gedaan van Lesmills, nou die viel vies tegen! Overal spierpijn -O- :')
Hier nog meer mensen die groepslessen vna lesmills doen?

Vandaag:

Ik was laat op dus geen ontbijt.

T: Banaan
L: Pistolet met 80 gr Zalm
A: Fusili met zweedse gehaktballetjes en sperziebonen
T: Als ik thuis kom van werk (22:30 uur) denk ik nog wat kwark

Vind het lastig hoor. 1400 kcal lijkt zo weinig.. :Y)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:38

1400 kcal is ook weinig :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:42

Wat is je BMR? 1400 kcal lijkt mij ook echt veel te weinig :+
Hou je aan wat MFP zegt? Want daarin ga je al de mist in, MFP zit standaard veel te laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:34

Lekkere en inspirerende lijstjes komen er voorbij zeg!

Caitlinn, 1400 is inderdaad heel weinig! Waarschijnlijk zit je BMR op minimaal 1600 (als je normaal beweegt), dus zou zeker wat extras eten!

Nu moet ik zeggen dat het me vandaag ook nog niet geweldig af gaat zelf. Qua kcal is het best wel weinig, maar ik ben best goed gevuld! Aan de andere kant vind ik het niet erg een dagje wat lager te zitten, want het weekend heb ik wat hoger gezeten.

O: 50 gr havermout met amandelmelk en rozijnen
L: Skyr met banaan en verse aardbeien
T: 2 crackers met cottage cheese, ham, en 1 daarvan ook met hummus
A: Bulgursalade van rode bieten, spinazie en paprika
T: Om mn kcal op te vullen nog een plakje stol.
B: 40 minuten fietsen.

Nu kom ik uit op ongeveer 1450 kcal. Komt er dus op neer dat ik eigenlijk nog wel 200-400 kcal extra zou kunnen eten, maar heb er niet heel veel behoefte aan eigenlijk. Maar misschien dat ik er straks wel zin in heb en gewoon iets lekkers pak. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:41

Aight, hoe zit het met je beweging?

Maanlicht, zolang het jou maar niet tegenhoudt om hier te blijven posten :-) Hoe gaat het met je tegenwoordig?

Caitlin, hier geen ervaring ermee!

Gefeliciteerd Manthia!! Had je een fijne dag?

Nagini, lamlendig rondhangen, dat is de perfecte definitie ervan :') In welk land zit je als ik vragen mag?

Zo, sportdag één na de griep weer overleefd, ik was de workouts echt gaan missen. Wel een circuit van de vier minder gedaan en twee cardio plank moves vervangen, maar trots dat ik gewoon weer begonnen ben. Daarna nog lekker met de pup gewandeld in het zonnetje. En nu hard mijn best doen om niet te snoepen, iets stopweek van de pil :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:01

Het gaat wisselend eigenlijk, meer weet ik er niet zo over te zeggen. Ik heb nog een hele lange weg te gaan helaas. Heb net voor het eten met mijn vriend gepraat. We hebben ook best wel ruzie gehad. We merken dat we heel erg het gevoel hebben dat er veel onbegrip is naar elkaar toe. Ik heb het gevoel dat hij mijn burn-out totaal niet begrijpt, maar hij probeert het te begrijpen maar is daar onhandig in en maakt dan stomme opmerkingen uit onzekerheid, die ik dan weer heel persoonlijk opvat. We hebben uiteindelijk fijn kunnen praten en met de liefde voor elkaar zit het zeker goed, het is gewoon echt een hele lastige situatie en hij zit ook niet top in zijn vel.

Wauw, workouts missen? Dat lijkt me echt heerlijk, haha. Misschien dat ik er ooit aan begin, maar ben niet zo'n sportheld en ben gezegend met een strak, redelijk gespierd lichaam als ik op mijn voedingspatroon let.

Bij mij gaat het voedingsgewijs eigenlijk nu heel goed, klinkt heel stom, want ik ben eigenlijk vanaf gister echt bezig met gezonder en minder eten. Gister heb ik me er super goed aan kunnen houden en had ik tot 's nachts geen honger, maar als je de hele nacht wakker ligt krijg je automatisch wel honger. Vandaag ging het ook top. Na de verhitte discussie met mijn vriend twee glazen witte wijn gedronken bij het eten, was ik eigenlijk niet helemaal van plan, maar had er al dagen zin in en het past binnen mijn caloriedoel. Heb nu nog 100 calorieën over, dus ik neem nog een mandarijntje en een chupa chup.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:58

Bhriseis; ik zit in Australie :)

Maanlicht: begrijpelijk hoor. Toen mijn vriend depressief was vond ik dat ook heel moeilijk mee om te gaan. Je leest een boel erover maar je weet toch niet hoe het "echt" voelt. Dus mijn behulpzame opmerkingen werkten vaak averechts. En soms dacht ik oh nu gaat het weer goed... maar dat was dan toevallig 1 goede dag. Op heel slechte dagen kreeg ik wel eens rotte opmerkingen te horen.
Ups en downs maar gelukkig praten jullie veel!

@caitlin Ik vul MfP niet meer in. Niet ivm de gegevenslek maar meer omdat het programma dat ik nu doe zich niet wil focussen pp calorien.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:47

Bhriseis schreef:
Aight, hoe zit het met je beweging?

Maanlicht, zolang het jou maar niet tegenhoudt om hier te blijven posten :-) Hoe gaat het met je tegenwoordig?

Caitlin, hier geen ervaring ermee!

Gefeliciteerd Manthia!! Had je een fijne dag?

Nagini, lamlendig rondhangen, dat is de perfecte definitie ervan :') In welk land zit je als ik vragen mag?

Zo, sportdag één na de griep weer overleefd, ik was de workouts echt gaan missen. Wel een circuit van de vier minder gedaan en twee cardio plank moves vervangen, maar trots dat ik gewoon weer begonnen ben. Daarna nog lekker met de pup gewandeld in het zonnetje. En nu hard mijn best doen om niet te snoepen, iets stopweek van de pil :+

dankjewel. ja een fijne dag gehad, lekker tussen de paarden. nu maar weer op het eten letten met mijn verjaardag een beetje laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:36

@Maanlicht: Fijn dat jullie er wel even over hebben kunnen praten en dat het in ieder geval wat heeft opgelucht. Ik weet dat ik er soms misschien heel bemoeizuchtig en irritant in kan lijken, maar het beeld wat ik (en ik denk meerderen) hier krijgen van jouw vriend is niet altijd even positief en al helemaal in combinatie met een burnout en het gevoel van afhankelijkheid van hem gaan daar bij mij wat alarmbellen op rinkelen. Uiteindelijk gaat het om niets meer of minder dan dat jij je goed voelt en dat je alle mogelijke steun en handvaten krijgt om beter te worden. Ik heb aan beide kanten gestaan en ik weet hoe moeilijk het is om in een relatie te zitten als je je zo voelt (of als je partner zich zo voelt) en dat het veel dingen vaak erg uitvergroot.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:55

Maanlicht, heerlijk, van nature slank! Maar ik houd ook gewoon ontzettend van sporten, ik voel mij er mentaal en fysiek sterk van, heerlijk <3 ook heb ik bepaalde stress klachten niet meer sinds ik sport.

Trouwens, ik heb hiervoor twee dramatische relaties gehad - ik zeg niet dat jij dit nu hebt, maar ik wil je gewoon een tip geven. Nu heb ik een ontzettend sterke relatie, en mijn partner zegt altijd: 'Wij zijn een team'. Klinkt heel knullig, maar nu zie ik zelf pas in dat het zo hoort. Ligt het huis er ontploft bij en had ik echt geen tijd om te koken terwijl ik van thuis uit werk, dan spurt vriendlief naar de winkel om een maaltijd salade oid te halen en begint hij spontaan op te ruimen, zonder dat ik me daar vervelend bij moet voelen. Omgekeerd kan hij door zijn ziekte ook niet altijd alles, en vang ik dat net weer met liefde op. Goed in gedachten houden, als jij de komende dagen weer een dip hebt, hoef jij je daar niet schuldig ofzo om te voelen, en is je partner daar om jou op te vangen *\o/* maar ik ben zelf iemand die mij snel schuldig voelt dus ik begrijp dat dit een heel ellendige situatie moet zijn... Het is ook zo veel allemaal he? Huishouden, werk, sport, gezond koken, paard... Hier ook nog een broertje en zusje die af en toe blijven slapen en hulp bij hun lessen vragen... Ik ben al blij dat wij een rustig sociaal leven hebben, dat kan ik er echt niet nog bij doen. Voor het wakker liggen, probeerde je al eens een audioboek? Als je iets licht leuk vindt, is Hex Hall wel leuk!

Lemanthia, klinkt als een fijne dag! Ik vind het altijd moeilijk om daarna weer de draad op te pakken.

---

Phoeh warm vandaag! Zo nog even werken en dan spetteren in de jacuzzi met broertje en zusje. Ik ga wel nog braaf een workout doen en dan een heerlijke en gezonde pasta maken 8-)

Vandaag:
O: 3 toast met roomkaas, 3 zadencrackers
T: cake met koffie verkeerd
L: toast met roomkaas
A: 300 g pasta, El olijfolie, parmezaan, gemarineerde champignons, zongedroogde tomaat, cherrytomaatjes, groene asperges <3
T: zadencracker, sinaasappel
B: boodschappen doen, 40 min met de hond, piit28 cardio workout

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:05

Ik kan het sporten ook erg missen :j Tijdje gestopt met kickboksen, maar dat merk je echt goed. Beetje rusteloos, kreeg weer last van mijn rug ook. En toch ben ik verder aardig lui :+

Vanmorgen alweer een dikke 2 uur endurance training gedaan met een goed fris paard, mijn Polar vindt dat ik daar 800 kcal mee heb verbrand. Lekker :D

O; B&F low calorie shake gemaakt met melk
B; 2 uur rijden
L; 2 geroosterde broodjes, eentje met cottage cheese/komkommer en eentje met zelfgemaakte tonijnsalade :9 En een tros druiven.
T; banaan, nakd reep
A; pommes duchesse, witlof met parmaham en mozzarella uit de oven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:16

@Naginim , lekker warm nu zeker in Australie? In welk deel zit je?

Ik val dus helemaal geen grammertje af, heel irritant. Mijn lijstje van vandaag (en representatief voro alle doordeweekse dagen, behalve dat ik vandaag witte bonen in tomatensaus extra had, en elke avond heb ik ander avond eten, wel altijd met veel groente, 1x per week patat uit de airfryer):
12:00 twee bruine bollen met pure vlokken, 1 plak ontbijtkoek
16:30 1 appel, 1 banaan, een stuk pure chocolade, klein handje amandelen en een half potje witte bonen in tomatensaus
18:00 rijst sperziebonen, broccoli, ui, champignons en 1 vega kipburger
19:30 een bakje alpro soya vanille yoghurt
Drinken: ruim 2 liter water
Beweging: 20 minuten heen en terug fietsen naar mijn werk

Ik drink eigenlijk alleen maar water, op brood doe ik maar een klein beetje boter en bij mijn vega burgers gebruik helemaal geen boter o.i.d. Bij de groente ook maar zo min mogelijk olie en geen zout. Voor de rest is mijn lijstje toch niet heel gek? Ik denk dat ik anders toch maar de chocolade moet schrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:24

Ik denk niet dat je dingen moet schrappen maar dat je je kcal anders moet invullen! Je eet best wel veel snelle koolhydraten (bolletjes, vlokken, chocola, ontbijtkoek ed). Ook kunnen bananen en een handje noten al heel snel oplopen tot een heleboel kcal.

Misschien een idee om het eens een paar dagen bij te houden in een app? Om te zien hoeveel kcal alles nou daadwerkelijk is? Dat werkt iig goed voor de bewustwording :)

Als je namelijk een beetje overschatte porties neemt kan je lunch zo 600-700 kcal zijn (nu wel redelijk ruim genomen, maar dat is natuurlijk allemaal persoonsgebonden qua begrippen :P )