Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:13

Wauw Greetje, waar haal je de drive nog vandaan dan? Pffff dan nog ‘ff’ 20 km :oo

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:16

Ik ga maandag beginnen met de sportschool, elke najaar/winter denk ik...’ik ga ‘s avonds nog lopen, buiten’, maar ik doe het nooit. Donker, koud....ik vind er niks aan. Maar ik wil wel twee keer per week echt sporten. Dus in ieder geval in het weekend buiten hardlopen, en dan nog door de week iets. Dat ‘iets’ is de sportschool. Ik ben benieuwd hoe mij dit gaat bevallen, maandag de start en ik krijg een schema.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:18

Greetje63 schreef:
Mijn 100km wedstrijd afgelopen weekend is goed verlopen. Nou ja laat ik het zo zeggen het resultaat was goed. Het verloop verdiende niet de schoonheidsprijs want ik was volledig ingekakt. met 80km echt helemaal leeg en dan moet je dus nog 20km. Maar wel blij dat ik doorgezet hebt want dat leverde dus toch nog een derde plaats op bij het NK. En zelfs nog een nederlands record in mijn leeftijdcategorie.

Waaauw knap gedaan, proficiat!
Hoe lang heb je erover gedaan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:09

Gefeliciteerd Greetje, alsnog heel erg goed gedaan! Ben je wel tevreden?

Morris ga je dan op de loopband lopen of alleen kracht trainen?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:19

sv streeftijd gehaald, bronzen plak op het nk, eerste in leeftijdscategorie en nederlands record gelopen dan zou het wel raar zijn niet tevreden zijn toch. Ben supertrots op het resultaat. En ja ik ben helemaal ingekakt en dat verdient geen schoonheidsprijs maar geeft juist wel weer ruimte voor verbetering toch? Ik had er 9.56.06 over gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:42

Je eerste berichtje kwam een beetje teleurgesteld over, vandaar dat ik dat vroeg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:43

Superknap! Daar mag je heel trots op zijn, Greetje.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:40

Supervixen schreef:
Je eerste berichtje kwam een beetje teleurgesteld over, vandaar dat ik dat vroeg.
Nou het was meer dat ik het verhaal niet mooier gemaakt hebt dan het was. Wat dat betreft ben ik altijd heel eerlijk. Maar dat maakt voor mij de prestatie op zich niet minder. Heb mijn mentale kracht en doorzettings vermogen in ieder geval weer goed uitgebuit.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:59

Supervixen schreef:
Gefeliciteerd Greetje, alsnog heel erg goed gedaan! Ben je wel tevreden?

Morris ga je dan op de loopband lopen of alleen kracht trainen?

Ik ben nog nooit naar een sportschool geweest, dus ik weet niet of mijn idee uitvoerbaar is :D . Ik dacht zelf loopband in combinatie met krachttraining. Maar misschien zeg ik nu iets heel geks :') .
Ik laat me uiteraard adviseren.

Edit: als je tips hebt hoor ik het graag.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:19

Leuk om sportschool erbij te pakken! Ik deed eerder vrijwel alleen krachttraining en probeer dat nu te combineren met hardlopen (buiten). Heb het idee dat het elkaar echt kan aanvullen - al kan het ook tegenwerken, ik vind het bijv. lastig hardlopen de dag na een flinke krachttraining. Combineren op dezelfde dag werkt voor mij dus juist het beste :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:23

Gefeliciteerd, Greetje!

Ik loop zondag mijn eerste halve marathon. Zondag als test 17 km gelopen, en dat ging moeiteloos, dus ik durf het aan, al zal het bakken worden bij +25 graden (start is om 11u30).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:59

Duidelijk greetje, het is ook een prestatie om trots op te zijn!
Krijg je nooit schuurplekken van kleding? Ik heb daar best snel last van.

Morris ik heb anderhalf jaar in de sportschool krachttraining erbij gedaan. Als het heel slecht weer was of bloedje heet, dan liep ik wel eens op de loopband. Maar ik vond het oersaai en kwam er nog meer bezweet af dan als ik buiten ging lopen.
Ben ermee gestopt omdat ik krachttraining echt saai vind en het te druk kreeg met werk. Deed het eigenlijk alleen ter voorbereiding van de spartan race.

Ik deed veel oefeningen voor mijn bovenlijf toen.

Hwn jij gaat dat echt heel goed doen! Goed drinken en dan gaat het vast goedkomen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 22:47

Jeetje Greetje ben je pas op he 42 begonnen? Deed je daarvoor al sport?
Je hebt dus 7 kinderen, echt ik val hier van de ene verbazing in de andere! Hoe oud ben je nu?

Voel je niet verplicht om te antwoorden e. Ik ben gewoon super geïntrigeerd. Maar mijn vragen zijn ook heel privé dus als je dat liever voor jezelf houdt prima uiteraard.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:03

Ik heb 8 kinderen waarvan ik er twee overigens niet zelf op de wereld heb gezet. Op de basisschool heb ik op handbal gezeten en vanaf mijn 16de gaan paardrijden. Verder had ik niets met sport maar deed wel bijna alles op de fiets en was wel actief in de hondensport. Ben van 63.

sv schuurplekken is wel een dingetje bij 100km lopen. Vooral een kwestie van goed kleding (en helaas is goedkoop in deze vaak toch duurkoop en blijkt de belachelijke dure kleding soms toch zijn geld waard) en nivea smeren op mogelijke schuurplekken. Had nu wat doorloopplekken aan de randen van mijn bh. Is ene hle bij het douchen, maar dat heb je waarschijnlijk inmiddels ook wel ervaren. Toch viel het deze keer reuze mee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:47

WoW dat geeft veel hoop voor mijn toekomstige loopprestaties :D wel leuk om zo wat meer over je te weten :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:41

Ja bij het douchen doet het echt zeer. Ik heb nu een paar keer schuurplekken van mijn rugzak gehad als ik met een hemdje liep.
Ook al van de rand van mijn broek.
Mijn bh nog niet, sportbhs/topjes van de primark werken bij mij nog het beste :+

Vanmorgen 18km met mijn nike pro broek gelopen, een t-shirtje, mijn rugzak en nieuwe trailschoenen.
Nergens plekken gelukkig.
Helaas wordt het zondag wel warm en staat er een trail van ongeveer 20km op mijn planning, dus dan ben ik denk ik weer de sjaak als ik een hemdje aan doe. Misschien maar even vaseline smeren op mijn schouderbladen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:50

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Ik heb wel mensen om mee te lopen maar mijn lijf is zo op.
Ik heb natuurlijk nog steeds bloedarmoede en misschien moet ik daar even aan toegeven.
Heel lastig maar wel even beter zo :-)
(en ja ik weet dat ik eigenwijs ben en eerder even een stapje terug had moeten doen)

En wauw greetje, ik ben zo onder de indruk van jouw prestaties. super knap! Ik ben vooral jaloers op je mindset, 8 uur rennen is best wel heel erg lang!

Hoe bevallen je nieuwe schoenen SV?

Nu het steeds sneller donker wordt, welke hardloopvestjes hebben jullie?
Ik heb een kort, klein bovenlijf, kleding maat XS.
Welke vestjes sluiten enigszins aan zodat het niet half in je gezicht waait? :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:15

Misschien dan maar even rust nemen met die bloedarmoede.
Met hardloopvestje bedoel je gewoon een jasje? Of zo'n reflecterend hesje?

Mijn nieuwe trailschoenen zaten wat krap, maar met lopen had ik er geen last van. Dus ging wel prima.
Had ze via marktplaats van iemand die per ongeluk de verkeerde maat had gekocht en er een keer de straat mee op en neer was geweest. Voor 55 euro ipv 100.
Zelfde type als waar ik al op loop, alleen met goretex (saucony peregrine 8)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:24

Ik heb vandaag ook weer mijn loopje erop zitten. Weinig zin en motivatie (iets met jarig en champagne gisteren :+ ) maar uiteindelijk viel het niet tegen. Ben wel blij met mijn sauconys!
Heb nu ook een goed schema voor mij merk ik. Het bouwt traag op maar er zit voldoende variatie en opbouw in. Ben er momenteel dus wel blij mee!

Lies: ik zou ook rustig aan doen met bloedarmoede. Even wat kortere rustige loopjes doen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:15

Dat is fijn poes! Als je genoeg variatie hebt is het ook makkelijker om je er aan te houden.

Ja, ik wil nog graag mee met mijn groep maar het lukt helaas niet meer.
Ik probeer nu op de baan mee te trainen en de andere keren train ik zelf op kortere afstanden afwisselend wat sneller en wat meer duur.

Fijn dat het goed ging SV, dat is wel even een gelukje dan! Echt gewoon zo goed als nieuw haha.
En goretex, dat is handig voor de trails! Dan blijven ze ook langer goed!

Het gaat echt om een reflecterend hesje :-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:51

Die heb ik nooit aan. Als ik al in het donker loop heb ik een lampje om mijn arm en een lampje om mijn been of aan mijn schoen. Ik vind die hesjes ook irritant.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:46

Ik heb geen hesje, maar een paar reflecterende elastieken 'banden' (wel in hesjesvorm, dus rondom de armen en middel) met lampjes op borst en rug. Beetje lastig uitleggen :+ maar is verstelbaar en wappert niet omdat het dus niet echt een kledingstuk is zeg maar. Ik vind het ideaal, want je bent wel goed zichtbaar (zelfs een beetje kerstboom met de lampjes aan :') ) maar zonder een extra laag. :j

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:41

Hallo!
Mocht iemand nog zin hebben in een hardloopwedstrijd in het noorden; in Harkstede is aanstaande zaterdag de Xrun.
M'n vriend zit in de organisatie, en ikzelf heb ook al een paar keer meegedaan, altijd erg gezellig!
Maar dit jaar doe ik niet mee omdat ik dus net bevallen ben...
Maar de routes zijn wat anders dit jaar, en er is een braderie bij.
Maar ik ga wel kijken, en het lijkt me leuk om te weten of er nog bokkers mee gaan doen, om aan te moedigen *\o/*
Meer informatie op : www.xrun.nl

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:42

Vandaag ook leuk gelopen. Lekker weertje ervoor!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:40

Geniale zweetbandjes gekregen voor mijn verjaardag van mijn collega's.

Afbeelding