Ik ben nu ook gepakt door het griep/verkoudheidsvirus.
Maar ik weiger vooralsnog om alleen maar ziek thuis te zijn! Was gisteren wel 78.5, dus dat was zeker een leuk getal. Nu in totaal 6kg kwijt sinds 1 jan.
Hier weer 900 gram minder dan gister. Ik snap niet dat mijn lichaam zo enorm schommelt. Mss toch maar 1x pw wegen
soeboenoe
Geplaatst: 13-02-18 10:31
Leuk EW die oortjes!
Gewoon rustig aan Sandy en niet te druk maken als je een keer "uit de bocht vliegt", gebeurt iedereen wel een keer! Vooral aan jezelf denken.
Dankje TT, ik mocht mezelf in het begin van het omgooien van mijn eetpatroon (vorig jaar oktober) maar 1x in de 2 weken wegen. En nu eigenlijk maar 1x p week, maar soms smokkel ik wel hoor haha. Maar wanneer je 1x p week of zelfs 2 weken weegt heb je wel een stabieler beeld
Ik heb een tip/app voor de mensen die zich toch graag dagelijks willen wegen : Happy Scale
Eerder mocht ik van mezelf ook niet dagelijks wegen, maar ik merk toch dat ik wat makkelijker op het goede pad blijf als ik dit wel doe. Wat de app doet, is dat deze aan de hand van je gegevens die je invult, een gemiddeld gewicht of trend berekend. Als je genoeg data hebt ingevoerd doet het zelfs een voorspelling wanneer je je doelen en deel-doelen haalt.
Hele week op 94,nog wat. Hoger na het weekend, beetje heen en weer, vrijdag 94,2 en vandaag 93,5. Dat heen en weer schommelen en dan stap maken herken ik. Dan gaat het ergens heen. HEEL BLIJ, 93,4 is in november het verste dat ik was gekomen en toen ging het wat omhoog en stagneerde het. Jippieeee! We gaan ervoor!!
Zo dit topic gaat hard vind het lastig bij te houden maar lees wel nog steeds mee.
Ik ben nu al een week ziek door een maagontsteking en dus bijna niets gegeten. Nadeel voel me echt een vaatdoek. Minder nadeel ben van mijn plateau qua gewicht af waar ik tijdje op vast zat.
Ben nu 16kg kwijt en weeg 92.7kg. Ik verwacht wel dat als ik weer normaal ga eten er weer paar kg bij komen maar hopelijk door daarna weer te gaan bewegen gaan die er ook weer af.
SusanH en Eloya, flink balen van het ziek zijn! Hopelijk knappen jullie snel weer op.
Van dat afvallen is dan wel een leuke bijkomstigheid.
Eloya
Geplaatst: 17-02-18 13:38
Zo even wat teruggelezen!op iedereen apart reageren is wat lastig op mobiel maar..
Iedereen super bezig. Ieder doet het op zijn eigen manier en elke gram is er 1. Positief blijven en motivatie houden
"Everybody is different, and every body is different"
Ik ben trots op jullie allemaal ^^ en vind dit ook een fijn topic om mee te lezen en soms kletsen
Maken jullie ook vergelijking foto's? Het helpt mij soms te zien dat ik toch wel verander al zie ik het soms zelf niet (Even spoiler want is grote foto :p)
Ik maak ook foto's ja, van de week toevallig gedaan. Ik doe het wel vanaf de zijkant in de spiegel (m'n hele lichaam dus). En het verschil is klein, maar ik zie verschil! Erg motiverend
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 17-02-18 15:44
Maak niet bewust foto's maar als ik foto's zie van ruim een jaar geleden schaam ik me kapot. Dan kan ik echt wel zien dat ik nu bijna 20 kg lichter ben.
Ook ik heb niet specifiek foto's gemaakt maar zie het ook aan de oudere foto's. Toevallig met het overzetten van foto's nog een foto tegen gekomen van 3 jaar geleden en dan is het verschil van toen en nu met 42 kilo verschil erg groot! Dan schrik je zelf inderdaad wel erg van de oude foto's.
Bij mij gaat het ook goed kan het redelijk stabiel houden en ben daar blij mee maar ik juich nog niet te hard want toch eerst maar eens wat langer stabiel blijven (jaartje ofzo) voordat dat vertrouwen er komt denk ik.
Probeer positief te blijven denken, stel kleine doelen tegelijk, ben bewust van wat je eet (tel je calorieën) en beweeg (wandel/fiets) wat meer per dag dat heeft mij erg geholpen.
Ik hoop elke maandag en vrijdag ietsje afgevallen te zijn, maar stiekem accepteer ik gelijk blijven, zeker na het weekend ook. Tuurlijk is afvallen fijn, moet ik nog heel veel kilo,s maar ik voel me al zoveel gezonder en beter dat het nu ook rustig aan mag
Ik ook, maar op de gok. Ik weeg niks af. Dat is teveel werk als je voor een gezin moet koken. Maar goed, eigenlijk alleen de groente en aardappels/rijst etc zijn niet gewogen. De rest zijn standaard hoeveelheden (stukje vlees, plakje kaas, een boterham)
Ik heb vrijdag voor het laatst gewogen. Daarna vanmorgen. Toch erbij. Maar goed. Vanaf nu de schouders er weer onder en iig gaan afvallen ipv aankomen.
ik moet wel eerlijk bekennen dat ik na het weekend meestal zwaarder ben als ervoor, en dat ik het moet hebben van maandag-vrijdag. Ik ben nu ongesteld geworden, dus was 0,5 kilo lichter als vrijdag, maar vrijdag was ik weer 0,6 kg lichter als vorige week maandag. Al met al toh dus 1,1 kg afgevallen in een week. en dat terwijl ik al meer als een hafl jaar bezig ben
Ik tel ook calorieën ja, het meeste weeg ik af. Al weet ik inmiddels wel van veel dingen hoeveel het is en hoeveel ik pak Voor mij is dat een fijne houvast.
Ik was vandaag ook zwaarder vergeleken vrijdag, maar dat heb ik vaker. Ik kan ook eigenlijk beter op dinsdag wegen ipv maandag haha
Nee ik tel helemaal geen calorieën dan ben ik alleeeen maar met eten bezig en erover nadenken. Ik volg menu's van sonja en wissel soms een beetje met onderdelen als iets me beter uitkomt.