[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:05

Dankjewel voor de vergelijking!
Toch veel bij de daith dan. Maar gaat goed komen :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:46

Okee, na mijn stretch drama van een tijdje terug (te snel doorgeduwd met ontstoken, pussende oren als gevolg) ben ik meteen teruggegaan naar 2mm. Ondertussen zit ik met mijn 'makkelijke' oor weer op 3mm en mijn moeilijke op 2,5.

Heb na zitten denken over punchen, omdat ik de 4mm er dus met geen mogelijkheid doorheen krijg zonder een blowout of kapotte oren, zeker nu er dus littekenweefsel zit gaat dat nog lastiger. Maar punchen/uitsnijden wordt me wat te bloederig denk ik, dus dat heb ik maar weer aan de kant gegooid.

Dan blijft tapen nog over. Maar lees overal dat er niet aangeraden wordt om onder de 5mm te gaan tapen. Iemand enig idee waarom niet dan? Er blijft zo geen mogelijkheid over naar mijn uiteindelijke doel te komen.... :'(

Ik zit er aan te denken om binnenkort naar de piercer te gaan, en vragen wat zij denkt, maar misschien hebben jullie er ook wel ervaring mee..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:14

Yonker schreef:
Ik heb bij mijn daith ook zulke vochtbultjes gehad, het was zelfs zo heftig dat ik naar de HA ben geweest om te laten checken :+ Bij mij knapte ze inderdaad ook.
Uiteindelijk helemaal genezen door gewoon met rust te laten en niks aan te doen. Er wel iets aan doen maakte het alleen maar erger.

Ik was idd ook bijna naar de HA gehad. Met rust laten heb ik de eerste anderhalve week gedaan maar ze bleven maar groeien en knappen, Ben blij dat ik naar tea tree ben gegaan, het knappen stopte heel snel :j

Als de bultjes weg zijn ga ik weer terug naar LITHA.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:10

Ik heb ook iets te vroeg gejuicht met mijn 'conch die zo goed aan het genezen was'. :') Ik zie de achterkant van mijn oor natuurlijk niet maar ik zag wel dat het lichtjes gezwollen was en er soms wat etter doorkwam... Vandaag dus maar eens de spiegel gepakt en zie ik dat ik een vochtbultje heb. :(

Foto’s van de conch:

Afbeelding

Afbeelding
(Stretcher even wazig gemaakt want die zag er niet uit. :+ En mijn haren zijn gewoon nog nat btw, niet vettig dus. :p )

Heb ook nog een vraagje over mijn niet-genezende stretcher... Zou ik deze er beter uithalen of is dat niet 'veilig'? Ik las namelijk dat er dan een kans bestaat dat het een abces wordt. Maar ik heb hem nu al zeker +- 2 jaar en hij geneest gewoon niet. Op dit moment doet hij gelukkig geen pijn maar mooi is het niet. Plus de vraag of het verstandig is om met zo'n 'open wonde' de zee in te gaan..? Ik ga volgende week namelijk naar Spanje.

Foto’s in een spoiler want mooi ziet het er niet uit... (Mijn haren blijven er helaas soms ook inhangen.)

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Foto's zijn trouwens gemaakt net na het 'reinigen'. Stretcher begon weer te bloeden. Moet ook toegeven dat ik het moeilijk vind om hem niet aan te raken. Wat de genezing natuurlijk niet helpt... )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:13

Dezenaam: ik vervloek mijn conch ook nog steeds. Verdomme wat een poedersuiker ding zeg, zelfs na 5-6 maand.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:22

Haha, ik zit hier op 9 maanden met mijn conch. @#$%^ Was zo'n maand vochtbultvrij en sinds een paar dagen kwam er weer één opzetten en die is vanochtend geknapt.
Ik heb mezelf gezegd dat als ik hem een jaar heb en hij nog zo poedersuiker doet ik hem er uithaal. :')

Niets werkt hier ook, zoutspray niet, tea tree niet. Dus ik doe voornamelijk niets maar zelfs dan komen ze dus gezellig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:26

Ik heb spijt van het ringetje en misschien beter een staafje moeten nemen. Ding doet geen zeer meer maar als iemand er tegen aan blaast ga ik huilen.

Vochtbultjes geen last van, is niet rood of geïrriteerd, gewoon poedersuiker.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:05

Ik heb niet echt tips, bij mijn neuspiercing van 3 maanden oud ging 2 weken terug ook een bultje opzwellen, weet niet wat t was, maar had m paar keer door de handdoek er perongeluk uitgetrokken dus hij was zeker niet blij. Helemaal niets aan gedaan behalve met water afgespoeld en eens per dag alleen met neusspray er op gesprayt en streng tegen mezelf eraf gebleven en hij is weer helemaal rustig van de buitenkant.

Vandaag dubbel forward helix laten zetten, super blij mee!

Afbeelding

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:43

Mooi, forward helix! Vandaag daith laten zetten. Ook super blij mee! Lang geleden dat ik een piercing heb laten zetten. En inmiddels ook alles eruitgehaald op m'n lobes na. Dus werd tijd voor weer iets hips :Y) over 4 weken controle en dan tweede gaatjes erbij. En heb al wel weer meer ideeën, maar krijg dat er thuis niet door vrees ik haha! Ben benieuwd of mijn man deze snel ontdekt. Hij is nu een nachtje weg voor z'n werk, wel fijn voor het oefenen niet op rechts te slapen :D
Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:48

Er staat niet voor niets 9 tot 12 maanden voor de genezing van een conch iedereen :D

Ik heb hem sinds oktober en hij is bij mij eigenlijk pas sinds juni/juli perfect. Helemaal nu 'ie gedownsized is.

Maar in onze shop piercen we dus ook sowieso niet met een ringetje (met uitzondering van een daith bijvoorbeeld), omdat de genezing van kraakbeenpiercings dan nóg langer duurt (want je piercet een recht kanaaltje, waarna je er iets met een curve in stopt, logisch dat je lichaam dat tegenwerkt). Je kan altijd beter eerst een staafje nemen en zorgen dat dat goed geneest. En hoe braver en voorzichtiger je er mee omgaat, hoe sneller je piercing okee is en er een ringetje in kan :D

Gefeliciteerd met jullie nieuwe piercings Saar en MyChoice!

Hier nog twee prachtige sieraden liggen om mee gepiercet te worden, maar ik moet wachten tot mijn helix helemaal okee is (wss anderhalf/twee maanden) en dan kunnen ze erin <3
Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:53

Oh die zijn prachtig!!

Hoe doe je dat qua lengte eigenlijk ? Normaal piercen ze met een langer staafje en moet zodra de zwelling weg is korter toch ?

Even een vraag mbt vochtbultje. Doet geen pijn verder maar hij wordt wel wat groter en is wit. Maakt dat iets uit vergeleken met de voorbeelden die ik hier eerder voorbij zag komen ?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:01

Denk t niet, hij knapt vanzelf :+
Zodra wat eruit komt gaat stinken moet je jezelf wel zorgen maken...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:20

Dan moet ik nog maar even geduld hebben tot ie knapt :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:52

Mondy schreef:
Oh die zijn prachtig!!

Hoe doe je dat qua lengte eigenlijk ? Normaal piercen ze met een langer staafje en moet zodra de zwelling weg is korter toch ?

Even een vraag mbt vochtbultje. Doet geen pijn verder maar hij wordt wel wat groter en is wit. Maakt dat iets uit vergeleken met de voorbeelden die ik hier eerder voorbij zag komen ?

Yes, dus in het begin gewoon deze op een lang staafje en daarna worden ze op een kort staafje gedraaid :D

In principe is het beter als je vochtbultje kleiner wordt natuurlijk, hoe groter het bultje hoe meer het ook tegen je sieraad aandrukt. Ik heb persoonlijk nog nooit gehad dat een vochtbultje knapte := maar gewoon goed verzorgen en dan komt het vanzelf goed.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:53

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een vochtbultje knapte idd. Heb de mijne qua verzorging opgegeven, letterlijk alles geprobeerd maar hij gaat maar niet weg..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:20

Hmm maar geen idee hoe ik t groter worden kan stoppen. Zaterdag eens aan piercer vragen die mn tragus gaat wisselen dan.

Edit: ok ik voel me nu spuit 11....
Maar zag net dat er aan de onderkant van t bultje ineens een staafje zichtbaar werd... Dus het "vochtbultje" was wat omhoog gegaan. Voorzichtig gevoeld en was keihard.
Normaal doe ik al goed weken zodat al het vuil wat er eventueel zit weg kan (ik kan t zelf amper zien zelfs met 2 spiegels). Nu dus nog warmer gezet en echt laaaaaaaang onder de douchestraal gehouden.
En t is weg :=
Weer ingespoten met zoutoplossing en teatree en voorzichtig met wattenstaafje het sieraad wat bewogen (wat dus niet ging eerst) om te kijken of alles vrij was. En kan m voor t eerst bewegen *\o/*

Wat t was... geen idee. De piercer bij laatste shop zei vochtbultje maar ik weet t dus niet.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:09

Huh, vreemd. Was het dan niet gewoon een korstje?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:24

Ik denk t... Maar dan had ie denk ik allang weg moeten zijn met weken onder de douche. Of zat t toch klem met een bultje ofzo. Naja t is weg nu

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:41

Ik wil graag een daith piercing laten zetten. Hebben jullie nog een aanrader qua piercer om dit te laten doen? Het liefst omgeving Eindhoven/Weert.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:48

Wat balen van de vochtbultjes hierboven zeg! Hopen dat het nu rustig blijft.

Prachtige sieraden DS!

Ik heb een derde gaatje erbij laten zetten zojuist!
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:54

olga schreef:
Ik wil graag een daith piercing laten zetten. Hebben jullie nog een aanrader qua piercer om dit te laten doen? Het liefst omgeving Eindhoven/Weert.

Heb de mijne bij Dragon tattoo laten zetten. Ze zijn wel duur.

Zit ook nog pigmental tattoo in Eindhoven.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:54

Macyy staat je mooi !!!

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:04

Mondy schreef:
Heb de mijne bij Dragon tattoo laten zetten. Ze zijn wel duur.

Zit ook nog pigmental tattoo in Eindhoven.

Dank je, Dragon tattoo had ik inderdaad gezien. Duur maakt me niet zo veel uit, als het maar goed is ;) .

Mag ik vragen wat het gekost heeft?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:23

50 geloof ik. Ze kunnen niet pinnen en in de buurt zit ook geen automaat meer volgens mij.
Pigmental is 35 als ik de site goed gezien heb.
Hoba in Helmond heeft mn tragus gezet en daar ook tevreden over.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:39

Dank je. Dat valt me nog alles mee. Volgens mij was mijn tongpercing ook zoiets maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Niet pinnen is wel heel handig om te weten.

Hoba ga ik ook nog even bekijken.