Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:23

Jaaaaa hij was lekker! :D <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:26

Kayleigh_ schreef:
Jaaaaa hij was lekker! :D <3

Oeeehhhhh..... daar was ik al bang voor O:)
Zie dat je ze ook per reep kan bestellen. Zijn er nog meer lekkere (de namen klinken bijna allemaal te lekker om waar te zijn)?? Dan ga ik dat eens testen. Heb nog nooit zoiets op namelijk :=

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:27

Ik heb ook de Quest bars besteld, alle smaken die er te verkrijgen waren besteld. Gister binnengekomen. Net de cream & cookies op, die vond ik niet zo. :o

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:50

Door de griekse yoghurt is ie wel heel erg lekker vind ik :)) Gewoon zo los vind ik ze veel en veel te zoet maar nu gooi ik elke ochtend een halve reep door 250gr griekse yoghurt en dat vind ik heerlijk :))

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:05

We eten ook geen vis (ik wel eens als ik buiten de deur eet). Ben toch maar voor de bloemkool gegaan omdat die nu 49 cent per stuk waren. :D
Quest bars ken ik en lijken me best lekker, maar ik vind ze te prijzig.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:12

manzano schreef:
Dat was helemaal geen tip.
Alleen van 1500kcal aan Snickers gaat mijn lichaam meer over de zeik dan 1700kcal aan groenten. Al die suikers ed kan je lichaam helemaal niet verwerken, je hormonen gaan over de zeik en dat gaat je lichaam vasthouden en omzetten in vet en andere ellende etc.

Door voedsel te gebruiken dat je lichaam goed én volledig kan verwerken kan je soms een beter resultaat behalen dan met minder en slecht voedsel. En nee, tuurlijk moet je niet voor 3000kcal aan groenten zitten wegwerken als je de hele dag niks doet, maar het ligt voor mij echt minder zwart-wit dan negatief/positieve balans.

Ik ga hier toch ook in mee hoor. Een dieet met 90% koolhydraten op 1500kcal zal je misschien dezelfde "negatieve balans" geven als een dieet van 1500kcal met 30/40% eiwitten, maar het effect ervan op je lichaam gaat heel anders zijn... op korte termijn naar kilos toe misschien niet zo belangrijk, maar op lange termijn (spieropbouw ipv afbraak, hierdoor strakker staan en in rust meer kcal verbranden...) zit hier toch een degelijk verschil hoor.

je gaat me niet horen zeggen dat dit boeit als het om één dag gaat, of om een keertje, maar een volledig dieet zou ik er niet rond bouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:37

manzano schreef:
Oeeehhhhh..... daar was ik al bang voor O:)
Zie dat je ze ook per reep kan bestellen. Zijn er nog meer lekkere (de namen klinken bijna allemaal te lekker om waar te zijn)?? Dan ga ik dat eens testen. Heb nog nooit zoiets op namelijk :=

Ik vind zelf deze smaken het lekkerst:

- Mint chocolate chunk
- S'Mores
- Peanutbutter jelly
- Cinnamon roll

Heb ook eens een doos besteld met van elke smaak eentje maar vind heel veel smaken niet lekker... Dus ik hou het bij bovenstaande (als ik ze al bestel, heb nu dus de mint chocolate chunk en de s'mores :) ).

@ Florenc: gelukkig staat dat ook nergens en zal hier niemand zo'n advies geven :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:42

Wat is S'Mores??? Kan van veel wat maken, maar ik heb wérkelijk geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:44

Haha S'Mores is iets Amerikaans, dat is marshmallow met chocolade en biscuit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:46

Oh hou op zeg!!! :9
Hoe kunnen dit soort smaakjes in vredesnaam gezond voor je zijn :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:49

Ik vraag me sowieso af of die bars wel zo gezond zijn, maar ik vind ze erg lekker en het is qua macro's sowieso beter in te plannen dan een Mars of Snickers of noem maar op... Dus ik eet ze lekker! :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:51

Hoi Allemaal,

Mag ik met jullie meekletsen? :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 14:52

Mijn lijstje:
O: choco crispies met melk
L/T: penne met crème fraiche, pesto, prei, ui, komkommer, bacon reepjes en een glas rivella
A: wrap met bieslook light, sla, komkommer, kipfilet en Italiaanse kruiden en daarbij wat gekruide aardappeltjes en een glas rivella

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:52

Ik ben ook wel benieuwd naar die smaken, als je nou van elk een stukje bewaard kayleigh kom ik proeven :P

Welkom Veseosunce, stel jezelf voor zou ik zeggen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:56

Kayleigh_ schreef:
Ik vraag me sowieso af of die bars wel zo gezond zijn, maar ik vind ze erg lekker en het is qua macro's sowieso beter in te plannen dan een Mars of Snickers of noem maar op... Dus ik eet ze lekker! :D

:D
Ik heb ook werkelijk geen idee (ik ken het niet, maar sloeg aan op die smaaknaam haha), maar als al die sporters er zo'n fan van zijn zal het vast toegevoegde waarde hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:03

Het is natuurlijk een heel makkelijke manier om een boost eiwitten binnen te krijgen. Ook zitten er veel vezels in. Maar het is ook gezoet met zoetstof, iets waar veel mensen zich weer grote zorgen om maken :') (ik niet overigens).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:09

Dat vermoeden had ik al met dat soort smaken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:25

Ik ga die andere smaken ook eens proberen :))

Ok vandaag is toch niet zo erg hahaha, ze ging uit eten dus we zijn ben er niet zo heel lang geweest :)) En heb alleen maar 2 koekjes op, dus kan vanavond nog heel gaan vreten want had ook geen tijd meer om te luchen en dacht toen alleen maar van oh komt wel mooi uit want dan kan ik vanmiddag gewoon los gaan.. maar we hebben eerst de stad doorgelopen (3,2 km) en in allerlei winkels blijven hangen dus was al laat voordat we bij die vriendin waren en om half 6 moest ze weer uit eten lol :))

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:41

Kayleigh_ schreef:
Mensen die geen kcal tellen en toch willen afvallen... Jullie begrijpen dat de energiebalans leidend is? Zoals Gribaldi al zegt, tel je kcal juist wel eens, dan weet je waar het misschien 'fout' gaat. Kcal tellen betekent niet dat je obsessief gaat afvallen, het geeft alleen inzicht in hoeveel je binnenkrijgt en daar kun je op inspelen om een negatieve energiebalans te creëren.

Ik heb ze eerder inderdaad wel geteld, met zo'n app. Die moesten we downloaden onder biologie :') Maar netjes een poosje bij gehouden. Nu misschien maar even een paar weekjes wel weer doen. Al val je ook wel af als je de dingen waarvan je weet dat het slecht is nu laat staan (bij mij was dat dus de frisdrank, koekjes/schips). Ik ga ook gewoon een beetje op mijn gevoel af kwa eten, ik kijk wel hoeveel kcal ergens inzitten maar schrijf het niet op, onthoud het gewoon per dag.

Maar ik ga de app toch noch maar even bijhouden. Hebben jullie nog tips kwa aps? Een paar keer per week eet ik vleesvervangers en die staan niet op die app, en je kan bij die app niet zelf de kcal, vet, zout, suiker etc hoeveelheid invullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:43

Bij MyFitnessPal kan dat wel :)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:46

Kayleigh_ schreef:
Bij MyFitnessPal kan dat wel :)

Ik zou er vanavond eens naar kijken!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:13

Whoep whoep!
ik ben net op de weegschaal gaan staan (ben net wakker na me nachtdienst :+ )
en heb mijn doel van 4,5 kilo afvallen en de 64 kilo bereiken net gehaald :D
nu is het wat raar wegen met die nachtdiensten, dus zal maandagochtend nog een x wegen want dan zit ik weer in t 'normale' ritme.

sorry voor m'n ego post

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:22

Gefeliciteeerd! :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:40

Goed bezig!

Edit : hoe kan ik het beste bij mfp invoeren wat voor beweging ik heb met werk? Ik werk 8 uur perdag en sta de hele dag pakketten in te pakken varieerend van 0-31 kg.. Of ik doe orderpicken.. Dan loop en sjouw ik heel de dag... Vandaag heel de dag gepickt.. Dan verbrand ik ook veel kcal denk ik..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:56

Persoonlijk zou ik geen beweging invoeren, erg onnauwkeurig aangezien je lichaam aan beweging gewend kan raken waardoor je er dus minder mee verbrand. Ik zou op internet (fitsociety.nl) je calorie behoefte berekenen met de formule van Harris-Benedict. Dit geeft een goed inzicht in wat je nodig hebt. Het aan kcal wat daaruit komt invullen in MFP en dan is het een kwestie van proberen, miss wat kcal erbij, miss wat eraf, dat ligt aan hoe snel het gaat.