Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miekelien

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:36

Spannend Eefsel! Sowieso dus voorlopig al een goede opbrengst, en nu hopen dat ze allemaal doorgroeien :j

Bij mij is het morgen D-day (zo voelt het). Morgen mag ik testen of IUI poging 6 is gelukt. Tot nu toe voel ik nog helemaal niks geks, maar ik heb in de afgelopen 2 jaar al gemerkt dat de dagen voor de test eigenlijk niks zeggen. Ik heb zowel heel veel als bijna niks gevoeld en alles daar tussenin, en tot nu toe nog geen enkele keer positief getest..
Het is vooral een gek idee dat ik morgen dus of zwanger test, of direct het IVF-traject in ga. Wel echt het ene uiterste of het andere..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 17:50

Miekelien ik hoop dat je toch een positief resultaat hebt morgen!

Ik mag maandag voor een echo om te kijken hoe de eicellen er bij staan. Maar heb deze keer behoorlijk last van de Gonal-f, misselijkheid, vermoeidheid en menstruatiepijn. Dit zal ik uiteraard even bespreken aanstaande maandag. Ik moest 2 februari beginnen met 125 eenheden(?) omdat de vorige keer bleek dat halverwege het traject de eicellen niet genoeg groeide en ik van 100 naar 200 eenheden ging. Maar ook toen geen last van bijwerkingen gehad. Zo zie je maar weer dat het zelfs per traject kan verschillen hoe je reageert op de hormonen. Ook het prikken gaat vervelend ik doe precies het zoals t hoort maar soms moet ik echt flink door duwen, duw eerder mn huid naar beneden dan dat die naald er door heen gaat. -O-

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:36

Spannende tijden komen er aan voor jullie! Laat ons hopen dat het nu eens positieve resultaten opleveren he seg!! In duim hoor <3 :(:)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:14

Miekelien ik hoop heel erg dat jullie een positieve test in handen hebben gehad +:)+

Hoe was het in het ziekenhuis Boompje?

Ik ben gisteren en vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor een echo en er staat niks meer in de weg, woensdag 10.15 de punctie. Jemig wat is dat spannend haha! 18 follikels die ze waarschijnlijk aan gaan prikken. Hopelijk een goede opbrengst eicellen +:)+

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:37

+:)+ ik duim voor jullie!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:15

Spannend! Hopelijk een goede oogst voor jullie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:22

Ziekenhuis ging niet door, auto is afgelopen weekend kapot gegaan en de bussen rijden hier niet vanwege het weer. Ik heb vanochtend 3 keer gebeld en kreeg tot 09.30 uur steeds te horen dat het nummer momenteel niet in gebruik is. Daarna een gefrustreerde assistent aan de telefoon. Die vond dat ik maar vervoer moest zien te regelen want ze zaten de rest van de week vol! Toen was het al 09.45 uur en om 10.00 uur was mijn afspraak. Dat ging nooit lukken en dus moest ik wachten op de arts hoe het nu verder moest. Gelukkig heeft de arts mij op woensdag in kunnen plannen en nu ist heel hard hopen dat de bussen dan weer rijden!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:37

Me duimen draaien voor iedereen

Hier begin ik 26-2 met prikken
10 maart echo

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:30

Ooh boompje, dat is ni leuk. Ffff hopelijk gaat de auto tegen dan terug of rijden de bussen. Maar ik vrees ervoor (die bussen):( kan niemand jou brengen? :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:26

Nee al mn vrienden en familie durven niet de weg op. Er ligt hier ook echt veel sneeuw! Maar vandaag komt het zonnetje en komt er geen sneeuw meer bij dus ik hoop dat het morgen gewoon lukt met de bus!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:14

Pff Boompje wat een gedoe! Het zit je tot nu toe nog niet echt mee deze poging.. Hopelijk zijn morgen de wegen wat beter begaanbaar en kun je er wel komen.

Eefsel veel succes morgen, spannend!

Hier helaas geen goed nieuws te melden, witter dan dit worden de testen niet volgens mij.. Dus nu wachten tot mijn menstruatie (die komt bij mij na pregnyl altijd een stuk later dan normaal) en dan gaat ons IVF avontuur beginnen..

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:37

Miekelien , op naar je ivf avontuur +:)+ goede moed weer eh

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:39

Ik hoop het voor jou !! :(

Boompje1985 schreef:
Nee al mn vrienden en familie durven niet de weg op. Er ligt hier ook echt veel sneeuw! Maar vandaag komt het zonnetje en komt er geen sneeuw meer bij dus ik hoop dat het morgen gewoon lukt met de bus!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:40

Mijn zus heeft afgelopen week te horen gekregen dat ze PCOS heeft, en ze had een bloedsuikerwaarde van 30 (!!!). Had voor de rest geen klachten of andere aanleiding om naar de dokter te gaan. Ze proberen al 4 jaar zwanger te worden.

Hebben mensen hier ervaring mee?

Ze gaan nu eerst proberen haar bloedsuikerwaardes weer op een normaal niveau te brengen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:42

Wat is pcos?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:43

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:50

Ik heb horen zeggen dat je moeilijk zwanger word door suiker .. mn vriendin is ook al 3jaar aan het proberen..incl isci behandelingen.. maar nu pas ondekt dat ze diabeet is :( ..sinds gisteren gestart met ivf ... +:)+ duimen maar

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:52

[quote="Matheno"]Mijn zus heeft afgelopen week te horen gekregen dat ze PCOS heeft,

:( hopelijk met de juiste behandeling toch een kans op zwangerschap?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:55

CandyArmando schreef:
Ik heb horen zeggen dat je moeilijk zwanger word door suiker .. mn vriendin is ook al 3jaar aan het proberen..incl isci behandelingen.. maar nu pas ondekt dat ze diabeet is :( ..sinds gisteren gestart met ivf ... +:)+ duimen maar

Ja, precies. Dubbelop dus.. Door suiker is het moeilijk(er), en door PCOS ook.
Ik gun ze zo hard een kleintje ..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 08:40

Miekelien ik wil je alvast heel veel succes wensen met het traject!

Eefsel heel veel succes voor straks! Voor je het weet is het voorbij!

Straks naar het ziekenhuis want de bussen rijden weer *\o/*.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:04

Matheno schreef:
CandyArmando schreef:

Bij mij is in maart PCOS vastgesteld, maar mijn andere gynaecoloog is het daar niet helemaal mee eens (volgens sommige bronnen moeten er meer dan 12 follikels in je eierstokken zitten en volgens andere bronnen weer meer dan 20. Bij mij waren het er meer dan 12, maar minder dan 20 per kant. Hormonen waren van normale waarden). Vooralsnog ga ik ervanuit dat de PCOS de oorzaak is van het feit dat ik geen natuurlijke regelmatige menstruatie heb. En ja, dan wordt zwanger worden wel heel lastig, want geen menstruatie betekent ook geen eisprong. Ik hoef nu enkel Letrozol te slikken om een eisprong op te wekken en die behandeling sloeg in een keer al aan. Inmiddels heb ik een vrij regelmatige cyclus. Nu alleen even geduld hebben tot ik zwanger word.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 09:35

Matheno schreef:
CandyArmando schreef:

Nee, niet dubbelop, oorzaak en gevolg :knuffel: 1 van de symptomen van PCOS is insulineresistentie, dus (pre-)diabetes. Wat nou de oorzaak is van wat (zorgt de (pre-)diabetes voor PCOS, of de PCOS voor (pre-)diabetes) weten ze niet zo goed. De kans is dus redelijk aanwezig dat als ze de diabetes onder controle krijgen, de PCOS ook verbeterd of zelfs weg is. Andersom, iemand met PCOS kan heel veel baat hebben bij orale diabetes-medicatie of koolhydraatarm eten, zelfs bij goede bloedsuikers. It's all connected.
In dat opzicht is het hoopvol dat ze nu twee ingangen hebben om te behandelen. Hopelijk mag het snel slagen voor ze :knuffel:

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:07

Super Boompje!!

Eefsel heel veel succes

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:23

Ik heb nog niet genoeg eicellen en niet groot genoeg. De Gonal-f wordt verhoogd en vrijdag moet ik weer terug komen.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:28

Wat balen boompje zal voor je duimen