Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eline1510 schreef:De laatste weken heb ik als ik echt uitgeput ben en op bed ga liggen een heel raar gevoel. Het voelt alsof mijn lichaam heel zwaar wordt en wegzakt terwijl mijn hoofd er boven hangt. Sorry het klinkt vast heel raar zo, ik weet het niet goed te omschrijven. Het lijkt een beetje alsof ik los kom van mijn lichaam. De eerste x vond ik het heel eng, maar nu vind ik het eigenlijk wel fijn als het gebeurd. Het is net of ik dan even rust ervaar. Iemand enig idee wat dit is?
Eline1510 schreef:De laatste weken heb ik als ik echt uitgeput ben en op bed ga liggen een heel raar gevoel. Het voelt alsof mijn lichaam heel zwaar wordt en wegzakt terwijl mijn hoofd er boven hangt. Sorry het klinkt vast heel raar zo, ik weet het niet goed te omschrijven. Het lijkt een beetje alsof ik los kom van mijn lichaam. De eerste x vond ik het heel eng, maar nu vind ik het eigenlijk wel fijn als het gebeurd. Het is net of ik dan even rust ervaar. Iemand enig idee wat dit is?
Janneke2 schreef:Ik denk ""gewoon"" uitputting.
Uiteraard is het even wennen, maar net als slaap, meditatie of hypnose: als je er eenmaal in bent, rust je uit. Gewoon mee doorgaan, dus! (Niet met de uitputting, maar wel met een spontaan optredend herstelmechanisme.)
Derealisatie en depersonalisatie treden meestal op in een nare situatie, je schermt dan je kwetsbare delen af. Het is vermoeiend ipv dat je er van uitrust.
UhNee schreef:Nou, het zit er op hoor. Ik ben net terug van mijn eerste afspraak emdr. En het is gelukt dit keer. Ben bek en bekaf, maar stiekem ben ik een tikkeltje trots op mezelf. Ookal zijn we begonnen met een relatief 'klein' trauma, er kwamen toch nare gevoelens boven. Wel heel apart hoe de spanning steeds wat meer wegebde, ondanks dat er toch kleine uitbarstingkjes paniek waren.
UhNee schreef:Nou, het zit er op hoor. Ik ben net terug van mijn eerste afspraak emdr. En het is gelukt dit keer. Ben bek en bekaf, maar stiekem ben ik een tikkeltje trots op mezelf. Ookal zijn we begonnen met een relatief 'klein' trauma, er kwamen toch nare gevoelens boven. Wel heel apart hoe de spanning steeds wat meer wegebde, ondanks dat er toch kleine uitbarstingkjes paniek waren.
Riverrr schreef:Mijn kleintje is nog niet thuis. Is helaas weer ziek geworden.
Citaat:Vandaag weer een gesprek gehad. Ik heb alleen het gevoel dat ik me moet bewijzen dat het niet zo goed gaat. Ik ben namelijk volgens mijn psych ook moeilijk te lezen. De depressie zwakt af, maar zoals ik laatst al schreef, er blijft een grote berg oliebol over. Nu moet ik weer een week wachten op het volgende gesprek. Ik ben alleen thuis de komende tijd. Geen goede combi. Maar ik ben soms ook bang dat ze twijfelen of ik wel een goede moeder kan zijn. Zeker nu ik heb verteld over de automutilatie.
Dat is overigens de afgelopen week ook erger geworden.
Ik durf eigenlijk niks meer te vertellen uit angst dat ze misschien wel mijn kind onder toezicht zetten of afpakken. Terwijl ik echt wel voor hem kan zorgen. Echt, ik ben zo gek op hem. Hij betekend alles voor me. Ik heb ook alles voor hem over. Zit gerust 6 uur lang in het ziekenhuis met hem op mijn borst, omdat hij anders moeilijk in slaap komt. Liefst zit ik er nog langer.
Ik ga stuk van de stress...
soloro schreef:Ik zal ook weer eens wat laten horenIk ben gestopt bij de psycholoog, had gewoon geen vertrouwen in haar. Heb nu een doorverwijzing naar psychiater gekregen.. misschien dat die mij kan helpen.
@Tammy dat probleem heb ik ook, zit ook op kamers in Breda en huisarts nog thuis.
Joolien schreef:soloro schreef:Ik zal ook weer eens wat laten horenIk ben gestopt bij de psycholoog, had gewoon geen vertrouwen in haar. Heb nu een doorverwijzing naar psychiater gekregen.. misschien dat die mij kan helpen.
@Tammy dat probleem heb ik ook, zit ook op kamers in Breda en huisarts nog thuis.
Wat is de reden dat je bent doorgestuurd naar de psychiater? Kans dat die je medicatie gaat geven, weet niet of je dat wilt?
Joolien schreef:TammyVN schreef:Bedankt. Het probleem is dat mijn huisarts nog bij Amsterdam zit, terwijl ik op kamers woon in Breda. Dus ik weet niet tot in hoeverre hij op de hoogte is van therapie opties in Breda.. Maar dan zal ik sowieso komende week een afspraak maken
.
Kun je dan niet beter overstappen?