nontie schreef:Vraagje voor mensen die een spiraaltje hebben:
Ik heb dus een mirena spiraaltje, nu zo'n 3jaar precies.
Echter heb ik sinds 2 maand weer hevigere ongesteldheid.
Ik heb een spiraaltje gekregen omdat mijn hormonen helemaal van slag waren door de pil en mijn menstruatie extreem pijnlijk werd. Ik lag letterlijk ziek op de bank als ik ongesteld was..
Maargoed.
Nu heb ik op internet gelezen dat een spiraaltje eerder gestopt kan zijn met je menstruatiecyclus regelmatig en gematigd houden. (Varieert tussen de 2 en 4 jaar na zet dat het stopt, qua anticonceptie blijft het wel werken.)
Nu vraag ik mij dus af of mijn gyneacoloog mij dit niet heeft moeten vertellen?
Want ik ben er dus al die tijd van uit gegaan dat ik pas eind 2016 weer heen hoef en nu zit ik zwaar te twijfelen om de huisarts niet op te bellen en me weer door te verwijzen voor evt een nieuwe..
Die van mij stopte de werking qua hormonen met 3,5 jaar. Begon weer te vloeien, opgeblazen buik, kreeg duidelijk m'n cyclus weer terug zonder dat ik echt ongesteld was hoor. Maar het was dan wel steeds raak. Dus iedere keer iets vloeien, paar dagen niet, dan weer wel....Nu met 4,5 jaar zelfde probleem. Ben weer veel emotioneler, opgeblazen buik, onregelmatig iets vloeien...Wordt er gek van. Dus ik ga binnenkort voor een nieuwe.
Mij was de eerste keer ook niets verteld dus stond raar te kijken