Morrie schreef:ik hoorde van iemand in het appartementencomplex waai ik woon dat hij een afspraak ging maken en naar Alkmaar moest, dat is heel ver weg!
Hier in het dorp is een priklokatie en 10 km verderop ook een hele grote, maar die kregen volgens de GGD geen vaccins aangeleverd. Die man moet nu 1 van z'n kinderen, die hij al ruim een jaar niet gezien heeft, vragen om hem naar Alkmaar te brengen voor de prik.
Mijn man kon zonder problemen hier in het dorp terecht toen hij 3 weken geleden belde.
Maar het lijkt me dat één van de kinderen prima met zijn of haar ouder met de auto kan rijden? Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand het een probleem vindt om te rijden. Voor familie en bekenden vind ik het geen probleem, maar voor een ´vreemde´ ook niet. Als ik iemand daarmee kan helpen!
Ik ben er nu alleen huiverig voor omdat ik vind dat ik een bepaalde verantwoording heb richting mijn cliënten.
En als je je laat rijden door iemand zonder klachten, die de voorgaande dagen weinig mensen gezien heeft en een mondkapje draagt en de persoon zelf ook een mondkapje draagt .... dan vind ik dat echt wel verantwoord! Langer wachten op een vaccinatie of jezelf niet laten vaccineren vind ik een groter risico.