Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:21

Dat zijn steeds terugkerende ervaringen, patiënten zijn nog gewoon met hun zorgverleners aan het praten, lijkt mee te vallen en poef, binnen een uur zijn ze weg of liggen ze aan de beademing. Sommigen redden dat al niet meer, heftig om te lezen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:25

bigone schreef:
Dat zijn steeds terugkerende ervaringen, patiënten zijn nog gewoon met hun zorgverleners aan het praten, lijkt mee te vallen en poef, binnen een uur zijn ze weg of liggen ze aan de beademing. Sommigen redden dat al niet meer, heftig om te lezen.

Ja heel heftig! Ik wist niet dat het zo ging totdat ik een aantal maanden terug van een vriendin al hoorde hoe snel het kan gaan. Maken bepaalde reacties op sociale media alleen nog maar walgelijker. Ik weet nog dat ik zelfs toen pissig was en ben gaan reageren op mensen terwijl dat 0,0 zin heeft.

Muze

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:45

Net weer op tv, weer een demonstratie in Haarlem..
Geen handhaving...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:47

Muze schreef:
Net weer op tv, weer een demonstratie in Haarlem..
Geen handhaving...

Is dat die yoga oefening?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:48

Ik zat maar met 1 oog te kijken.
Ik hoorde wel woord demonstratie.
Of is het dan onder het mom van een andere “ naam” gegeven?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:52

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:54

Tja, demonstreren mag, ook tegen de maatregelen.
Wat mij betreft word tijdelijk alle demonstraties verboden. Er word zogenaamd wel opgeroepen door de organisatie om zich aan de regels te houden maar die in Haarlem, dik 1700 mensen, de meesten zonder afstand en geen enkel mondkapje. Jammer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:55

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:58

Heftig zeg in de Uk.

Ik las net over een verzorger in een verpleegtehuis die volledig asymptomatisch covid bleek te hebben en ondanks de hygiene maatregelen 26 van de 30 mensen besmet had %)
Wat moet je je dan vreselijk voelen terwijl je er niets aan kon doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:00

Sizzle schreef:
Heftig zeg in de Uk.

Ik las net over een verzorger in een verpleegtehuis die volledig asymptomatisch covid bleek te hebben en ondanks de hygiene maatregelen 26 van de 30 mensen besmet had %)
Wat moet je je dan vreselijk voelen terwijl je er niets aan kon doen.

Ja net als die Sinterklaas. Zouden er veel asymptomatisch rondlopen? Naar idee eigenlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:06

Ja waarschijnlijk wel, of met minimale klachten.
Denk maar aan die kerel die negatief getest en zonder symptomen medereizigers aangestoken had in het vliegtuig. Of de vrouw in de lift die voor 70 besmettingen gezorgd had zonder zelf klachten te hebben.
Een vriendin van mij was enkel wat verkouden, stond ook een paar weken later gewoon weer volop te sporten. Was puur geluk dat ze getest was.
Buurvrouw idem. De man was positief dus zij was dat later ook maar op basis van haar klachten was ze waarschijnlijk zelf nooit gaan testen (beetje loopneus).
Ook onze logopeed had enkel een kiebelhoestje, na een week weer over en binnen 2 weken weer volledig aan het werk.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:42

Schoonvader aan de chemo. Bezoek gehad waarvan de dochter Corona bleek te hebben. Dinsdag test. Positief dan kan chemo niet meer door gaan. Helemaal in de stress en dan snappen ze het steeds een beetje meer helaas.

Zuslief schat van een meid maar knuffelt oud en nieuw braaf nog met ouders met het hele gezin. Nog druk in het bezoek zonder afstand die nacht en dan vandaag nog bij oma van 98 op bezoek met het gezin waar in een ander deel ook al Corona heerst.
Daar wordt je dan wel even heel stil van. En geeft toch wat scheuren in een band. Heel lastig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:49

Duim heel hard dat ie negatief test! En dat chemo door kan gaan.
Sterkte Coby.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:52

Ik ben al vanaf maart druk bezig om de veel te nuchtere mentaliteit een draai te geven maar tis dweilen met de kraan open denk ik dan.
Dank je tienus !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:04

Coby schreef:
Ik ben al vanaf maart druk bezig om de veel te nuchtere mentaliteit een draai te geven maar tis dweilen met de kraan open denk ik dan.
Dank je tienus !

Wie niet horen wil moet maar voelen maar met Corona voelen meestal de verkeerde mensen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:08

Klopt helemaal en dan is oma van 98 nog bozig dat ik schrik van dat bezoek. Heb braaf gezegd dat ik het heel lief van haar vond. Moest toch wat.
En inderdaad reeel denken is dan met de anderen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:09

Ik blijf het wel lastig vinden. Er zijn gewoon mensen die liever dat risico nemen en nee die mogen anderen niet in gevaar brengen maar als dat de mensen zijn die je juist wil beschermen blijft het een heel lastig punt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:13

Sterkte Coby. Covid gun je niemand, ook niet die mensen die het onderschatten en wellicht daardoor ziek zijn of worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:19

Hopelijk komt het goed met schoonvader :(:)

Ik kan me wel voorstellen als je op die leeftijd van die oma bent, dat je denkt ik knuffel mijn familie liever zolang ik dat kan en neem het risico wel. Maar ook die van 98 kan natuurlijk juist de jongere garde aansteken....

Ik ga er overigens vanuit dat de scholen-sluiting hier ook nog wel verlengd gaat worden.
Vind het ook wel prettiger want je kan je zelf wel zo goed mogelijk aan de regels houden, maar als die kleine het op school oppikt dan ben je het haasje, want die kleuters doen niet aan anderhalve meter.... niet op school en niet met hun familie....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:28

Ik hoop niet dat de scholensluiting verlengd gaat worden :(
Mijn kind vraagt de hele vakantie al wanneer ie weer naar school mag en is steeds verdrietig als ik zeg dat dat nog heel lang niet kan.
Normaal maak ik voor zulke dingen een aftelkalender maar dat is een beetje lastig als je niet weet tot hoever we af moeten tellen :(

Als het nodig is, is het nodig, maar heb toch liever dat de scholen weer open gaan. Zn ouders zijn toch anders dan het spelen met vriendjes :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:37

Oma is vooral heel boos omdat ze niet op pad mag.
En inderdaad scholen even dicht voor mij ook een verademing. De hele dag bezig geweest om alles zo leuk en interactief mogelijk te maken
Maar merk dat ouders prikkelbaar zijn. Ze zijn er klaar mee. Das logisch. Maar is niet klaar.
Dank voor zorgen schoonvader. Hoop dat die de laatste kan krijgen voor wat stabiliteit en dan nog naar ik hoop een paar maanden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:39

Cijfers lijken nu wel te dalen hopelijk zet dat door. Kinderen naar school is wel het beste al kan ik me voorstellen dat ze eerst dat onderzoek op die school over die meer besmettelijke variant af willen wachten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:53

Ik hoop toch heel hard dat de scholen snel weer opengaan. Je kan nu vijf weken niks met de kinderen, behalve thuis rondhangen en, als het een beetje redelijk weer is, hier even naar het bos of strandje. Dat is vrij beperkt met een peuter en een kleuter hoor. Dan mogen we hier nog niet klagen omdat we redelijk de ruimte hebben, maar kan me goed voorstellen dat kinderen tegen de muren oplopen. Vorige lockdown was het in ieder geval nog redelijk weer...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:58

Precies dat veerledec. Ik weet nog dat wij in maart zeiden: wat een geluk dat het in de lente is, je zou deze lockdown in de winter hebben..

Ik hoop vooral dat de kinderopvang weer open gaat na de 19e. Drie dagen thuis werken met een 3- jarige en een 1-jarige is echt niet te doen. Ik maak mijn uren nu ‘s avonds en ‘s ochtendsvroeg maar zulke dagen houd je geen maanden vol. We hebben 0,0 andere opvangopties dus het is even kiezen op elkaar en doorbijten, maar ik hoop dat het niet te lang duurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:17

Ik merk toch om me heen dat kinderen het echt wel zwaar hebben nu. Vooral de pubers, middelbare scholieren. Zoveel zijn somber, maakt ze allemaal niks meer uit, doelen zijn weg, sporten mag niet meer, sociale beperkingen, alleen maar bankhangen.
Voor hen zou het beter zijn om weer naar school te gaan maar aan de andere kant verspreidt dat virus zich wel lekker onder die groep die ook geen afstand houdt.