Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:20

Ik ben zzper dus moet nu echt wat Uurtjes werken vandaag maar 2 uurtjes maar zaterdag had ik even gereden en van mijzelf teveel gevraagd. Ik zou graag wat meer energie willen hebben. Ik ga zo maar even proberen te slapen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:33

candalisa schreef:
Beterschap allemaal. Onderschat het niet. Ik test nog positief ik zit nu huilend op mijn werk gewoon van de vreselijk vermoeidheid. Ik ben er zo klaar mee hoofdpijn duizelig …

Zal ik mijn relaas over 6 maanden long covid nog een keer herhalen? Wees ajb lief voor jezelf, want met long covid kun je werken heel serieus volledig vergeten.

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:51

Mag de slijmoplosser nog t/m volgende week gebruiken. Dan nog niet over dan moet terug langs komen. Heb voor nu onder mijn ogen bulten zitten dus ga ook nog maar extra stomen in de hoop dat dit extra gaat helpen. En even kijken hoe of wat met lage bloeddruk die was gisteren avond ineens 78/79 en werd daar behoorlijk beroerd van.

Heb nl wel geschiedenis van lage bloeddruk dus is bekend, maar sinds gebruik puffer die verhogend werken was deze al een paar jaar perfect.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:34

Beterschap allemaal!

Hier sinds vorige week maandag positief, maar klachten sinds zondag. Ben vooral zondag en maandag ziek geweest daarna hoesten, misselijk en futloos. Vandaag voor het eerst niet misselijk wakker geworden, uurtje wat op stal gedaan en helemaal gevloerd en beroerd daarna. -O- Ben er klaar mee maar herstel gaat nog even duren ben ik bang.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:12

IvysToeter schreef:
Wanneer kun je weer positief testen na een eerdere besmetting?
En hoe weet je of die positieve test van je eerdere besmetting is of 'nieuw'is?
Ik voel me echt een beetje bluhh...
Hoofdpijn, beetje lamlendig...
27 januari was mijn positieve test...

Bij de ggd is het standaard 8 weken dst je nog op de oude besmetting positief kunt testen, maar... als je klachtenvrij bent geweest een periode, en tussendoor bijvoorbeeld al weer negatieve zelftesten hebt gehad en je krijgt ba aantal weken weer klachten en ook weer positieve zelftest, dan heb je grote kans dst het wel een herbesmetting is.

Ik zie dat al na 6 weken maar heb gelezen dat het ook sneller kan met omikron.

Bij hertest Bij ggd zou ik zeker melden dat je tussendoor klachtenvrij bent geweest en nu weer klachten hebt. Soms kunnen ze ct waardes vergelijken.

27 januari is wel vrij kort geleden. Misschien dat je dan beide varianten hebt gekregen? Zou vooral de zelftesten even gebruiken. Die zijn vaak na 2 weken weer negatief, dus als die nu weer positief worden (ook in keel testen) dan heb je wel een aanwijzing

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:16

Vandaag voor het eerst 100% klachten vrij nadat ik op 3-2 positief getest was. Ik ben blij

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 02:21

LadyDaily schreef:
Hier sinds donderdag positief getest. Hoe lang test je ongeveer positief met een zelftest?
Hier knalde hij gisteren wel weer gewoon.
Ben ook helemaal klaar met corona.
Geen tijd om uit te zieken want hier springt een peuter in de ronde en vriend zit in het buitenland voor werk.

Zijn hier mensen niet gevaccineerd en corona hebben?

Ik heb recent covid gehad en ben niet gevaccineerd. 2 nachten koortsig, een ruime week ziek gevoeld (wel langzaamaan steeds beter). En pas na 14 dagen kwam mijn energie weer terug.
Mijn vrouw is ook niet gevaccineerd maar is veel minder ziek geweest. Zij was binnen een week alleen nog wat sneller moe. Denk dat ze maar een dag of 4 echt ziekig is geweest.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:01

Ik ben alweer dik een week uit quarantaine maar ik blijf hoesten. Word er gek van!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:08

Alwiene schreef:
LadyDaily schreef:
Hier sinds donderdag positief getest. Hoe lang test je ongeveer positief met een zelftest?
Hier knalde hij gisteren wel weer gewoon.
Ben ook helemaal klaar met corona.
Geen tijd om uit te zieken want hier springt een peuter in de ronde en vriend zit in het buitenland voor werk.

Zijn hier mensen niet gevaccineerd en corona hebben?

Ik heb recent covid gehad en ben niet gevaccineerd. 2 nachten koortsig, een ruime week ziek gevoeld (wel langzaamaan steeds beter). En pas na 14 dagen kwam mijn energie weer terug.
Mijn vrouw is ook niet gevaccineerd maar is veel minder ziek geweest. Zij was binnen een week alleen nog wat sneller moe. Denk dat ze maar een dag of 4 echt ziekig is geweest.

Ik ben ook niet gevaccineerd en recent corona gehad. 0 klachten gehad, maar het kwam toevallig naar boven tijdens bloedonderzoek.
Familie, die overigens wel gevaccineerd zijn, hadden wat milde verkoudheidsklachten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:30

Ik twijfel om een test op antistoffen te laten doen. Ik ben de enige zonder klachten en positieve test. 18 van de 20 man heeft het gekregen. Een andere collega ook niet maar die kan op de één of andere manier ook niet besmet raken.

Ik zit nu wel nog weer in de dagen dat er mogelijkheid is dat ik het ga krijgen. Ben wel gestopt met elke dag zelftesten dat ga ik pas doen bij klachten want vindt het ook wel zonde van die dure testen.

Ik werk als enige met fpp2 maskers en dat lijkt toch wel zijn vruchten af te werpen. Ik krijg echt rare reacties erop maar ik heb zoiets van iedereen ziek behalve ik omdat ik wel maatregelen neem.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:41

Of je hebt het al gehad en zoals heel veel mensen gewoon geen of hele lichte symptomen gehad.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:54

Matheno schreef:
Of je hebt het al gehad en zoals heel veel mensen gewoon geen of hele lichte symptomen gehad.

Maar dan is het wel vreemd dat ik op de PCR negatief blijf testen. Al hebben meerdere collega's dat , soms duurt het wel een dikke week voordat ze pas echt positief getest worden. Maar goed ik ben er oprecht wel blij mee! Alleen baal ik dat ik nu dus best veel inkomsten misloop wat niet perse had gehoeven als we gewoon beschermingsmiddelen hadden gekregen. Nu zegt mijn andere werk ook we wachten liever even 5 dagen na het laatste contact of als iedereen weer beter is. Vervelende is dat ik morgen weer heen moet dus ik weer opnieuw moet wachten....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:27

Maar maakt het wat uit of je het hebt gehad of niet? Ik zou er niet specifiek op testen om heel eerlijk te zijn. Voegt weinig toe.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:55

Zebrastreep schreef:
Ik twijfel om een test op antistoffen te laten doen. Ik ben de enige zonder klachten en positieve test. 18 van de 20 man heeft het gekregen. Een andere collega ook niet maar die kan op de één of andere manier ook niet besmet raken.

Ik zit nu wel nog weer in de dagen dat er mogelijkheid is dat ik het ga krijgen. Ben wel gestopt met elke dag zelftesten dat ga ik pas doen bij klachten want vindt het ook wel zonde van die dure testen.

Vraag me wel af hoe het kan dat die ene collega het niet kan krijgen?

Ik werk als enige met fpp2 maskers en dat lijkt toch wel zijn vruchten af te werpen. Ik krijg echt rare reacties erop maar ik heb zoiets van iedereen ziek behalve ik omdat ik wel maatregelen neem.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:20

Cemlys schreef:
Maar maakt het wat uit of je het hebt gehad of niet? Ik zou er niet specifiek op testen om heel eerlijk te zijn. Voegt weinig toe.

Ik zou het wel graag willen weten , zou mij een tijdje hele wat rust geven na al die jaren maar constant thuis zitten vanwege het zo voorzichtig moeten zijn voor mijn werk. Kan ik ook even een paar weken leuke dingen doen zonder na te denken van wat als ik het meeneem naar mijn werk?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 07:59

Als je nog 8 weken positief kunt testen op je eerdere besmetting, hoe werkt dat dan met testen voor toegang wat er nu aankomt? Kan ik dan beter de komende 8 weken nergens kaartjes voor kopen omdat de kans vrij groot is dat ik geen toegangsbewijs ga krijgen? Ik ben wel gevaccineerd maar daar heb je dan niet zoveel meer aan :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:26

Gewoon nu al een keer testen voor toegang, dan weet je hoe die test uitpakt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:50

mag schreef:
Als je nog 8 weken positief kunt testen op je eerdere besmetting, hoe werkt dat dan met testen voor toegang wat er nu aankomt? Kan ik dan beter de komende 8 weken nergens kaartjes voor kopen omdat de kans vrij groot is dat ik geen toegangsbewijs ga krijgen? Ik ben wel gevaccineerd maar daar heb je dan niet zoveel meer aan :(

Ik vond testen voor toegang eigenlijk best belachelijk. Ze gaan echt maar zo ondiep en enkel in je neus. Volgens mij staat het echt wel gelijk aan een simpele thuistest. Hier hebben beide kinderen 4 weken geleden corona gehad en ze hadden een zeer duidelijke zelftest. Nu testen ze alweer een tijdje negatief.

Ik zou het gewoon doen hoor. Of even met een thuistest kijken hoe je daar op reageert.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:50

Ik testen 9 dagen na de positieve test alweer negatief.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:54

Ik heb gister ook weer een zelftest gedaan, ben hartstikke verkouden en nog steeds fuzzy in het hoofd. En nog iets benauwd. 10 dagen na positieve test. Nu negatieve test.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:19

Werkgever loop te pushen om eventueel al een paar uurtjes te gaan werken. Zolang ik mijn eigen veiligheid niet kan garanderen ga ik ook niet werken lijkt mij. :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:45

Ik ben allang weer uit quarantaine en aan het werk, voel me prima maar blijf hoesten. Heb vanmorgen de huisarts gebeld en codeine voorgeschreven gekregen voor de nachten, hopelijk kan ik dan weer een beetje slapen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:53

Kijk daarmee ook mee uit. Hoesten doe je vaak niet zonder reden. ;) :j

Ik mag dus alleen met hoge uitzondering codiene. Er moet dan echt heel zeker geen sprake zijn van het ophoesten van rotzooi.

En je weet ook dat ze invloed kunnen hebben op je rijvaardigheid of bedienen machines. :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:00

Klopt, ik heb droge hoest. En het is alleen voor de nachten. :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 18:25

Ik zie bij alle cliënten toch helaas een kleine terugval. Waren wel volledig hersteld geen klachten maar nu komen er toch weer wat restklachten te voorschijn

Aantal ook met vreemde ontstekingen wat ook verklaard waarom we een aantal een beetje vreemd vonden doen.

Collega's hoor ik over klachten aan de oren , duizeligheid , moe en af en toe spontaan weer snotteren of hoesten met een schorre stem. Nog veel restklachten dus al vindt ik dat niet zo vreemd aangezien iedereen doorwerkte dan duurt het herstel ook aanzienlijk langer.