DubbelDun schreef:Photograph schreef:In mijn dorp met 5000 inwoners nu ook 2 mensen besmet
En dat is ?
Doorwerth
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Die paarden van indoor Brabant zijn er al gewoon. Dus het verplaatsen als in uitstellen van het evenement is niet zo gemakkelijk meer. Ik denk dat voetbal eenvoudiger te verplaatsen is dan zo'n paardensportevenement. Allereerst omdat een stadion bij een club hoort en vaak leeg is, maar ook omdat het gras en speelveld er altijd liggen, en de Brabanthallen gewoon beurshallen zijn. Daar is niet altijd een paardenbak en stallen in aanwezig. Daarnaast zijn 22 spelers, een stuk of wat reservespelers, trainers en verzorgers eenvoudiger te verplaatsen qua positie (reizen dus) dan die 100-en paarden. (de ruiters zijn weer eenvoudiger te verplaatsen qua positie). Daarnaast zullen die beurshallen al vaker volgepland zijn met andere evenementen dan een voetbalstadion. Verplaatsen betekent gaatjes vinden om op te vullen. Dat lukt ook niet altijd.
Ik vind de keuze van de knvb op zich een goede, uitstellen i.p.v. zonder publiek.
Pipodipo schreef:Wat ik in de algemeenheid niet snap is waarom mensen niet zelf een beetje verstandiger kunnen doen? Waarom ze in de Efteling niet zelf gewoon een beetje afstand houden en waarom ga je in vredesnaam in een hele drukke bus, trein, traim of metro zitten? In een normale situatie snap ik dat al niet, maar waarom doen mensen dit wanneer er een akelig virus rondwaart?
MizzMontana schreef:Berdien schreef:Ik zag vannacht een interview van de BBC, daarin werd gesteld dat het sterftecijfer in Italië zo'n 6% bedraagt en dat 10-15% van de mensen ernstige tot zeer ernstige klachten heeft (en dus moet worden opgenomen). De gezondheidszorg staat daar zeer onder druk. En aangezien Italië zo'n twee weken op ons voorloopt.. Ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat.
Qua festivals, Kingsworld is al afgelast. De rest zal nog wel volgen denk ik. Wat dat betreft vind ik het onvoorstelbaar dat Indoor Brabant wel door gaat.. Verplaats het dan gewoon.
Zo dat zijn flinke sterfte cijfers.
Waar was dat tegen afgezet, de daadwerkelijk geteste mensen of namen ze ook mee hoeveel mensen ze verwachten dat er ongetest met corona rond lopen?
Als je naar de zuid-Koreaanse cijfers kijkt is de mortaliteit veel lager en zijn het aantal tests dat ze afnemen veel hoger.
Ben we benieuwd naar het verschil in beleid wat betreft het testen op het virus.
Hier staat wel een interessant artikel hierover.
https://www.businessinsider.nl/coronavi ... uid-korea/
Edit: Link toegevoegd
Pipodipo schreef:Wat betreft de besmettingen waarvan niet duidelijk is hoe de zieke persoon besmet is geraakt, ik denk dat er situaties zijn die mensen liever niet vertellen. De RIVM mag het niet op deze manier zeggen, maar ik raad aan om alle buitenechtelijke avonturen even on hold te zetten, niet meer naar de parenclub, ook niet naar de sauna en laat het wekelijkse bezoekje aan de sekswerker ook maar even achterwege. Andere vieze dingen zoals stiekem lippenstift op doen bij de etos of mascara uitproberen bij de hema, ook even niet meer doen.
Destination schreef:Pipodipo schreef:Wat betreft de besmettingen waarvan niet duidelijk is hoe de zieke persoon besmet is geraakt, ik denk dat er situaties zijn die mensen liever niet vertellen. De RIVM mag het niet op deze manier zeggen, maar ik raad aan om alle buitenechtelijke avonturen even on hold te zetten, niet meer naar de parenclub, ook niet naar de sauna en laat het wekelijkse bezoekje aan de sekswerker ook maar even achterwege. Andere vieze dingen zoals stiekem lippenstift op doen bij de etos of mascara uitproberen bij de hema, ook even niet meer doen.
Of het is gewoon echt niet bekend. Ik denk niet dat alle 28 medewerkers uit het Tilburgse ziekenhuis buitenechtelijke avonturen hebben
PSvanLot schreef:Deze man heeft goed onderzoek gedaan!
[ [url=m/SHGJzV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tancreda4 schreef:Hoe gaat het nu in andere Europese landen eigenlijk? Is dat vergelijkbaar met ons, gaat het bij ons sneller of minder snel tov andere landen? (anders dan Italië)
cursebreaker schreef:PSvanLot schreef:Deze man heeft goed onderzoek gedaan!
[ [url=m/SHGJzV.jpg]Afbeelding[/url] ]
De professor Raoul de Groot werkt ook al iets van 24 jaar met corona virussen en vind het niet overdreven.
Dus wie moet je dan geloven?
cursebreaker schreef:Femke_Tweety schreef:Lees de tekst in dat linkje even.
Is (niet lollige) satire.
Ah ja niet goed gelezen, lol. Sorry
PSvanLot schreef:Ik heb echt 0 voorraad in huis. Doe bijna iedere dag boodschappen.
Maar ik maak me er ook echt niet druk om, geloof niet dat ik om ga komen van de honger door corona.