SecretLIN schreef:O. 5 crackers met een appel en mok thee
T. Koffie (zwart) met plak cake
L. Broodje gegrilde kip met gegrilde paprika (broodje vd aldi zon pakje)
T. nasischijf
A. Gekookte prei
en verder nu nog thee zonder suiker
Ik denk dat het goed is dat je het advies van de anderen hebt opgepakt en bij houdt wat je nou daadwerkelijk eet.
Het volgende valt mij op aan je lijstje (ik ben niet een hele grote deskundige en ook nog lerend).
O: Crackers zonder iets er op? Of 5 van die crackers die ook als toastje gegeten worden?
Als het het tweede is, die bevatten volgens mij echt geen voeding. Beter begin je de morgen met een gezonder en vullend ontbijt.
T: Een plak cake is bijna pure boter. Daar kun je voor kiezen om dat eens te nemen, maar het valt niet onder 'gezond'.
L: Klinkt gezond, maar ik weet niet wat het precies is. Vaak bij voorverpakte broodjes zit er bijvoorbeeld saus e.d. op.
T: Het tweede ongezonde tussendoortje van vandaag.
L: Groente, heel goed! Maar verder wel een hele karige maaltijd.
Als ik een beetje globaal kijk, zit je qua kcal wel redelijk goed denk ik. Je ontbijt en avondeten bevatten bijna geen kcal. Maar dat is niet per definitie goed, je moet er ook voor zorgen dat je lichaam voeding heeft om te kunnen functioneren.
Ik denk dat je morgen moet proberen veel meer voedingsstoffen binnen te krijgen. Het eten wat jij hebt gegeten vandaag bevat bijvoorbeeld bijna geen vezels.