2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:14

SecretLIN schreef:
O. 5 crackers met een appel en mok thee

T. Koffie (zwart) met plak cake

L. Broodje gegrilde kip met gegrilde paprika (broodje vd aldi zon pakje)

T. nasischijf

A. Gekookte prei

en verder nu nog thee zonder suiker

Ik denk dat het goed is dat je het advies van de anderen hebt opgepakt en bij houdt wat je nou daadwerkelijk eet.
Het volgende valt mij op aan je lijstje (ik ben niet een hele grote deskundige en ook nog lerend).

O: Crackers zonder iets er op? Of 5 van die crackers die ook als toastje gegeten worden?
Als het het tweede is, die bevatten volgens mij echt geen voeding. Beter begin je de morgen met een gezonder en vullend ontbijt.

T: Een plak cake is bijna pure boter. Daar kun je voor kiezen om dat eens te nemen, maar het valt niet onder 'gezond'.

L: Klinkt gezond, maar ik weet niet wat het precies is. Vaak bij voorverpakte broodjes zit er bijvoorbeeld saus e.d. op.

T: Het tweede ongezonde tussendoortje van vandaag.

L: Groente, heel goed! Maar verder wel een hele karige maaltijd.

Als ik een beetje globaal kijk, zit je qua kcal wel redelijk goed denk ik. Je ontbijt en avondeten bevatten bijna geen kcal. Maar dat is niet per definitie goed, je moet er ook voor zorgen dat je lichaam voeding heeft om te kunnen functioneren.

Ik denk dat je morgen moet proberen veel meer voedingsstoffen binnen te krijgen. Het eten wat jij hebt gegeten vandaag bevat bijvoorbeeld bijna geen vezels.

SecretLIN

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:47

haja dreamy het werd gevraagd mijn lijst vandaag..

eet niet elke dag cake of een nasischijf haha..

wat is er zo bijzonder aan wat ik eet, eet dit dus niet elke dag he

crackers met kaas.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:51

Het ging mij erom dat dit absoluut geen gezond voedingspatroon is. Zou dat écht rigoureus gaan veranderen als ik jou was.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:13

at eerst brood smorgens maar daar kunnen mn darmen echt niet tegen.

toen tijd kwark dit ging goed maar na tijdje echt ff in uitgegeten..vind kwark met muesli met noten vd lidl wel lekker maar daar zit veel suiker in dacht ik

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:14

wat zou gezond of goed zijn

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:16

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik zag dat ik toch was afgevallen weer. *\o/*

SecretLIN, eens met de andere Bokkers hier. Je eetgewoontes moeten echt veranderd worden.

Tja, en wat is gezond? Allereerst wil ik je adviseren tijdens het ontbijt, de lunch en het avondeten meer te eten. Zoek dan naar gezonde opties. Voor ontbijt heb je talloze opties. Magere kwark bevat veel eiwitten en weinig kcal.. Vind je dat niet lekker, dan zou je er nog voor kunnen kiezen om knackebröt te eten met daarop kaas, tonijn, hummus, of iets anders. Een salade (met daarin bijvoorbeeld maïs, bonen, avocado of ei) zou je dan in de middag kunnen eten. Als avondeten een hele flinke schep groenten (zitten heel weinig kcal in) en een stukje vlees/vleesvervanger. Het is echt niet erg om daar aardappelen/rijst/pasta bij te eten. Kies daarnaast voor gezonde tussendoortjes zoals groenten (snoeptomaatjes oid), fruit of nootjes.

Mocht je echt hulp willen bij het gezond (!!!) afvallen, dan zou je kunnen denken aan een diëtiste.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:20

hoorde dat je van aardappels juist dik wordt..

vis lust ik sowieso niet

mag ook via pb hoor wil niet het hele topic naar me toe trekken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:21

SecretLIN schreef:
wat zou gezond of goed zijn

Lees het topic door en bij zou ik zeggen :) Daar komen heel veel interessante dingen langs over voeding.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:22

Kijk eens wat ik eet ;)

Maar mijn tips:

Je vindt kwark met verse vruchten lekker. Dus dat is een prima ontbijt. Tussendoor kan je voor een gezondere snack kiezen. Voorbeelden zijn fruit, rijstwafels, snackgroentes, ongezouten noten, fruitsmoothie, bouillonnetje.
Lunch kan je voor crackers kiezen met mager beleg/vleeswaren; light jam, 20+ smeerkaas. Kies wel voor een volkoren cracker. Denk ook dat 3 a 4 zat is.

Top 10 magere vleeswaren: Kalkoenfilet, Runderrookvlees, Fricandeau, Rosbief, Kipfilet, Runderlever, Beenham, Casselerrib, Achterham, Schouderham

Als diner (mager) vlees met verse groente en niet teveel sausjes. Aardappelen is optie maar niet teveel. Desnoods zoete aardappel. Volkoren rijst en pasta is uiteraard ook een prima keuze.

Top 10 mager vlees: Kalkoenfilet, Varkenshaas, Kipfilet, Runderbiefstuk, Bieflappen, Hamlappen, Rosbieflapjes, Filetlapje, Steak tartaar, Ribkarbonade

Edit: je bent in de 30 toch??? Dus je kunt toch zelf ook je wel er iets meer in verdiepen. Lijkt me dat je prima begrijpt dat hoe je nu eet absoluut niet gezond is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:45

de één zegt dit kan wel goed de ander zegt niet, dus nee ik vind het lastig.. anders was ik niet hier in het topic beland.
zie veel ideeën van anderen, hier en daar pik ik wat op zoals de kwark. fruit eet ik idd ook voor tussendoor. meeste vlees en vis lust ik helaas niet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 03:51

Aardappels word je niet perse dik van, ligt aan je bereiding (gefrituurd is een ander verhaal dan gekookt). Qua kcal kun je er meer van eten dan van rijst of pasta zelfs..
Ik denk dat je echt baat hebt bij een dietist, die kan je de juiste kennis geven over voeding!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 07:40

SecretLIN schreef:
de één zegt dit kan wel goed de ander zegt niet, dus nee ik vind het lastig.. anders was ik niet hier in het topic beland.
zie veel ideeën van anderen, hier en daar pik ik wat op zoals de kwark. fruit eet ik idd ook voor tussendoor. meeste vlees en vis lust ik helaas niet.

Het enige wat je moet doen is zorgen dat je meer calorieën verbrand dan dat je eet.
Zo'n eetdagboek is echt een handig hulpmiddel, dan zie je voor jezelf waar mogelijkheden liggen voor verbetering.
Je hoeft dan niet alles te laten staan, maar met mate, en dan zijn geen gekke diëten nodig.

Kies de variant met minder suiker/ minder ver/ minder calorieën.
Bijv een ontbijtkoekreep is ca 200kcal. De Zero ongeveer 80 kcal

Filet american is ook mager broodbeleg.

Ik eet veel rauwkost als tussendoortje, worteltjes, komkommer, tomaat, papika.
Rijstwafel

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:35

De appels zijn op het moment echt heel lekker! De oogst is goed gelukt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:41

SecretLIN schreef:

vis lust ik sowieso niet

Laat ik dat eerste even uit de wereld helpen, aardappels zijn geen dikmakers!

Aardappelen bevatten echter helemaal niet zo veel calorieën als veel mensen denken! 200 gram gekookte aardappelen leveren zo’n 150-160 calorieën. Daar komt bij dat aardappelen enorm vullen. Je krijgt een voldaan gevoel terwijl je relatief weinig energie binnenkrijgt - en dat is ontzettend belangrijk als je een gezond gewicht wilt bereiken en handhaven.

De conclusie is dus heel eenvoudig: aardappelen op zich zijn zeker geen ongezonde dikmakers. Je komt aan als je over de hele dag gekeken te veel eet!

Ook zitten er in aardappelen vezels. Die geven je een gevuld gevoel en houden bovendien je darmen in goede conditie. Ten slotte zijn aardappelen een prima bron van vitamines en mineralen. Op het gebied van vitamines is vooral B6 belangrijk. Zoals andere vitamines uit het B-complex zorgt die onder andere voor energie en goede darmwerking. Aardappelen bevatten ten slotte ook vitamine C en een klein beetje eiwit.

Ik vroeg inderdaad om je lijstje, hou het eens bij heel de week en stuur deze eens naar mij door als je wilt :)

Nasischijf als tussendoortje zou ik sowieso vermijden. En als jij kwark wilt nemen met cruesli, prima maar neem dan gewoon 30/35 gr.

Het gaat om de hoeveelheid kcal die je binnenkrijgt, je kunt zelfs van enkel chocolade eten of naar de Mac gaan afvallen.. (raad ik niemand aan, maar het kan :') )

Veel mensen zijn zo gefocust met enkel "gezonde" producten binnen krijgen maar de verhouding kcal erin + verbranding is veel belangrijker.

Je kunt echt wel een keer iets "ongezonds" eten als dat gewoon binnen je calorie doel past.
Niet te krampachtig worden allemaal, we leven maar 1 keer, geniet daar ook van :j

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:51

SecretLIN schreef:

vis lust ik sowieso niet

Ik heb toch echt meer genoemd dan die twee producten... Bovendien waren het maar voorbeelden, hé! Op internet vind je genoeg (gezonde) maaltijdideeën en recepten.

Aardappelen maken inderdaad niet persé dik en ze zijn ook zeker niet ongezond, zoals Gribraldi ook al zegt.

@raket, fijn! Moet ik gauw maar weer eens een zak halen appels dan. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:06

SecretLin, ik denk dat je zelf het beste uit kan vogelen wat het beste is voor jou. De een doet het door koolydraatarm, de ander door suikervrij, weer een ander doet WW. Iedereen heeft zijn eigen manier en die werkt wel, of komen ze na een tijd achter dat het niet werkt.

Misschien een optie om langs een diëtist te gaan voor advies?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:12

Of ga in plaats van naar een diëtist naar een voedingsdeskundige. Ik heb daar zelf meerdere afspraken gehad. Zij kunnen je heel veel vertellen over wat voedingsstoffen doen, waarvoor je het nodig hebt en in welke mate. Daarnaast kun je samen met de voedingsdeskundige kijken naar je eigen eetpatroon en kan ze daar adviezen in geven.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:25

Ik denk dat een diëtist heel verstandig zou zijn. Uiteraard hoef je niet altijd perfect gezond te eten, maar ongeveer 80% moet wel een gezonde keuze zijn. Ik eet elke dag iets "lekkers" en dat is dus vaak ook iets ongezonds. Belangrijkste is dat je meer verbrand dan op eet, dan val je uiteindelijk af.

Een nasischijf is een kleine 200kcal, daarvoor kan je dus bijna 250 gram aardappelen eten.

Om 1kg aan te komen moet je 7.000 kcal meer eten dan je verbrand. Om af te vallen dus 7.000 kcal minder eten dan je verbrand.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:49

Vanochtend een beetje gezondigd.. :o
In plaats van 1 koekje 3 koekjes opgekaand..
Nu proberen rest van de dag in het gareel te blijven :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:57

vanmorgen 2 bruine bolletjes met kaas gehad
ja ja.. ga vh weekend weer kwark kopen en weer poging doen.
doe maar 1x per week boodschappen als ik dan niks lekkers mee neem hen ik hele week gewoon niks, ga niet weer apart heen rijden.

zo eerst koffie net alle mest geruimd en alles aangeveegd.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:00

Ik ga ook weer een beetje meepraten hier, is een tijdje geleden, in de tussentijd ook eigenlijk heel weinig op m'n eten gelet waardoor ik dus heel weinig ga eten tegenwoordig in plaats van dat ik vroeger echt alles vrat wat los en vast zat.

Heb mij samen met een vriendin aangemeld bij de sportschool in de buurt, afgelopen maandag uitleg gehad over m'n schema en val ik maandagavond van m'n paard in de les, dus sporten wordt m nog even niet. Wel weer een beetje op m'n eten aan t letten, alleen dan moet vriendje niet m'n lievelingschocolade kopen hahaha.
Vandaag gegeten 2 kaiserbroodjes met roomkaas, een reep Milka Oreo (ja open is op) en een pot kwark

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:34

Dreamy ik heb je magere kwark geprobeerd met muesli (havermout vind ik een beetje smaakloos) en een half banaantje. Ik had het gevoel dat ik niet echt vol zat na een bakje, maar ik heb tot nu toe nog helemaal geen hongergevoel dus dat is helemaal mooi!

Ik heb van tevoren wel een onderzoekje gedaan naar de ''beste'' muesli (kijkende naar calorieën). Uitkomst: AH huismerk, naturel, de blauwe zak van 1 kg. Is volkoren, met havermout en tarwevlokken, ook wat suikers natuurlijk. Deze: KLIK

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:47

Soms verlang ik naar NL, daar is het zo enorm veel makkelijker om gezond te eten haha. :+

Verse groente en fruit is hier niet te vinden of rot, alleen bananen en appels zijn soms oké, groente uit de vriezer. Nu flessen met geperst/gepureerd fruit (en sommige ook met groente) gevonden. Volgens de ingrediënten niets toegevoegd (kcal vallen ook reuze mee, 60 per 100ml), dus die maar eens geprobeerd en smaakt goed. Maar of het heel gezond is? Geen idee haha.

Verder zit er echt overal bergen suiker en zout in (zelfs in de meeste boter zit veel zout), bleh.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:52

borstnoot schreef:
Dreamy ik heb je magere kwark geprobeerd met muesli (havermout vind ik een beetje smaakloos) en een half banaantje. Ik had het gevoel dat ik niet echt vol zat na een bakje, maar ik heb tot nu toe nog helemaal geen hongergevoel dus dat is helemaal mooi!

Ik heb van tevoren wel een onderzoekje gedaan naar de ''beste'' muesli (kijkende naar calorieën). Uitkomst: AH huismerk, naturel, de blauwe zak van 1 kg. Is volkoren, met havermout en tarwevlokken, ook wat suikers natuurlijk. Deze: KLIK

Fijn dat je geen hongergevoel hebt gehad +:)+
Persoonlijk vind ik als ik echt een vol gevoel heb, dat ik vaak al iets teveel heb gegeten :o ik moet verzadigd zijn en dus net als jij geen honger meer hebben en dan is ‘t goed.

In die muesli zit wel een hoger vetpercentage en dat houdt mij dan weer tegen. Ik wil liever iets wat hoger in eiwitten zit en lager in vet, ivm macro’s waar ik nu mee bezig ben :j wel interessant! Thnks for sharing!

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:58

Hoihoi!

Mag ik me bij jullie aansluiten, 2018 duurt dan wel niet zo lang meer maargoed haha.

Ik ben 8 okt begonnen met PBP en ben sindsdien al bijna 5kg afgevallen.

Ik had nooit verwacht dat het me zo weinig moeite zou kosten :)