3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:24

Even snel een berichtje tussendoor.
Zijn hier toevallig mensen die door afvallen eigenlijk kleinere broeken kunnen gebruiken?
Heb 3 gedragen spijkerbroeken maat 42/44.
Sommige zijn niet zolang gedragen.
Mogen tegen de verzendkosten weg.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:00

:wave: Ik kom hier ook even weer inbreken. Rond pasen ben ik erg druk geweest, heel veel buiten de deur gegeten en dat resulteerde in een weegschaal die langzaamaan richting een getal kroop die ik nooit meer wil zien. Dus vorige week flink op de rem gaan staan, en gelukkig had dat meteen resultaat. In 3 dagen een kilo lichter, vooral vocht natuurlijk, maar het motiveert wel. Nu even volhouden voor nog 2-3 eraf.

Met 1750 kcal per dag heb ik een verschil van zo'n 500 kcal en dat zou zoden aan de dijk moeten zetten.

Dit topic motiveerde me ook altijd goed, dus ik kom weer meekletsen.

Lijstje van vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad en banaan
L; cottage cheese met nootjes en gedroogd fruit & naan-tosti
T; druiven
A; gnocchi met linzen en worst

Dan heb ik nog iets meer dan 200 kcal over, dus ik mag er nog wat bij verzinnen *\o/*

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:07

Leuk dat je er weer bent BK! Mooi lijstje ook!

Mijn lijstje van gisteren:
O: Cornflakes met chocolade en halfvolle melk. (261)
T: een paar aardbeien. (29)
L: vier boterhammen met Gelders gekookte worst, aardbeien-rabarber fruitspread, 100% pindakaas, speculoospasta en grilworst. (596)
T: sap en een speculaasje. (149)
A: ijsbergsla met komkommer, een gekookt ei en cherrytomaatjes, frietjes, ketchup, appelmoes, mayonaise en een stuk biefstuk. (894)
T: kop thee.
B: 9600 stappen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1929

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:06

Hey BK, welkom opnieuw! :)

Kim, even een vraagje. Je eet redelijk vet en veel koolhydraten zie ik, val je daar goed van af? Bij mij werkt dat helaas niet.. Geen oordeel verder, gewoon benieuwd.

Mijn lijstje:
O: twee stevige meergranen boterhammen met cottage cheese en een plakje runderrookvlees (250
L: twee stevige meergranen boterhammen, eentje met gekookt ei, en eentje met runderrookvlees, glas karnemelk (400)
T: drie mandarijntjes (65)
A: verse spaghetti met verse tomatensaus, tonijn en prei (560)
T: bakje volvette Griekse yoghurt met een handje noten-gedroogde vijgenmix (330)
B: dressuur training

Kcal: 1600

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:12

Welkom terug!! Hier even geen lijstjes :) ben een weekje niet thuis en eet dan toch anders. Volgende week weer even weekje kcal tellen, en dan dat weekend lekker genieten van weekend weg.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:34

Maanlicht, op dit moment niet :')
Maar eerder werkte het wel gewoon dus ik wacht nog even af haha

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:07

Mooie lijstjes :)

Mijne was een beetje gek vandaag aangezien we een 'morning tea' op het werk hadden en ik die cake en brownies dan toch niet kan laten staan.

O: 1 snee meergranen brood met eigen gemaakte perzik jam (yummie) (low sugar recept)
snack: 1 snee wortelcake, 1 snee bananencake, 1 mini brownie (ooops)
L: kleine portie Quinoa - Zoete aardappel salade met griekse yoghurt, tomaat, spinazie en een klein beetje feta.
D: Mexicaanse chili met Quinoa, gehakt, mais, kidney bonen, tomaten en een kwart avocado, 1 eetlepel sour cream.

Morgen wordt het een betere dag, maar mmm Lunch & Dinner waren zo lekker <3 (Van de KICgirls recepten/planner).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:32

Oehhh klinkt goed Nagini!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:44

Bedankt dames!

Kimmie - 4 boterhammen met 5 soorten beleg? Doe je goed! :Y) :D

Nagini, lekker zo'n morning tea <3 Ik zag laatst een receptje voor een havermout/appelmoes ontbijtcake, krijg ik zin in na jouw lijstje :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:57

Oh heerlijk zoetigheid in de ochtend Nagini! <3
Ik heb me aangemeld bij de sportschool en ben nu 2x geweest. Wil 3x per week gaan en als ik het druk heb 2x. Heb nu voldoende tijd. :P
Was ook actief aan het wandelen, fietsen etc maar heb een hielspoor cadeau gekregen. Doet echt heel veel pijn na bijna niks doen. >;)

Mijn dagje:
O/L: 2 meergranen wraps op elkaar met ertussen: parmezaanse kaas, oude kaas, tomatensaus met kruiden + bak salade die over was van gister. Met balsamico, olijfolie, zongedroogde tomaten, beetje mozzarella, komkommer en sla.
T: Soepje denk ik zometeen op de campus.
A: om 19:45 de vegan kipshoarma pizza van New York pizza. Gaan een vriendin en ik bestellen om te proberen / statement te maken voor meer veganistisch eten vanuit ketens.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:43

Lekker lijstje Marlinde!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:26

Even een vraagje aan jullie. Hoe combineren jullie het minder/gezonder eten met je partner?
Mijn vriend is super atletisch, sport 3/4 keer in de week en hoeft zeker niets kwijt qua gewicht. Nu zie ik super lekkere salades en dergelijke voorbij komen op internet die ik graag zou willen proberen, maar mijn vriend heeft daar echt niet genoeg aan (hij vind salades überhaupt geen maaltijd). Hoe lossen jullie dit op?

Bij veel gerechten doe ik de aardappels, pasta en rijst apart, zodat ik daar dan een klein beetje van neem, en hij meer. Maar ik merk dat ik alsnog tegengehouden word om andere dingen te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:45

Dan kookt hij die dagen iets anders voor zichzelf? Of misschien nog iets extra toevoegen voor hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:52

Bij mij gaat het deze 3 dagen helaas net iets slechter. Al was het vandaag (tot nu toe) nog wel redelijk oke.

O: Havermout met banaan en rode vruchten
L: Twee crackers met cottage cheese, 1 met daarbij serranoham, de ander met tomaat en hummus. Gekookt eitje en een hele paprika
T: Een plakje stol
A: Bulgur met varkenshaas, zoetzure saus en groenten erbij
B: 40-45 min fietsen
Ik heb ontzettende zin in die stol, non stop, dus heel misschien neem ik vanavond nog een plakje. :=

Maanlicht, heel veel recepten zijn makkelijk aan te passen! Je kan bijv. voor jezelf een salade maken, en dan maak je er voor hem wat gehakt bij + taco's/wraps (waar ie dus ook een deel van de sla in kan doen). En ook voor je vriend is een salade niet erg om af en toe te eten, en die kunnen heel goed vullen, mits je de juiste ingredienten erbij doet. Voor hem een lekker stuk vlees, wat meer kaas, een avocado en vooral heel veel groenten. :)
Bij ons thuis doen we het ook zo dat we voor de een rijst maken, voor de ander bulgur. Je zou bijv. ook gevulde paprika's kunnen maken, en dan maak je voor hem of meer, of je maakt van dezelfde vulling iets anders (dus bijv. de helft van de vulling voor hem met tomatensaus en macaroni).
Wat voor andere recepten heb je nog meer in gedachten? Dan kunnen we je wellicht gerichter helpen. Want nu zijn er zo veel mogelijkheden om op te noemen.

Nagini, heerlijk lijstje!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:12

Zelf laten koken is niet echt een optie, ja tenzij ik hem echt pissig wil hebben, haha! Hij kan voor geen meter koken en is super druk, en ik zit thuis, dus ja. En ik vind koken leuk!

Bedankt voor de tips Deetjeeuh! Vooral de wraps en gevulde paprika's, dat maak ik echt nooit!
Verder weet ik het eigenlijk even niet haha! Dus als ik een recept tegenkom, laat ik het even weten.

Morgen hebben we een lente stamppotje van aardappelen, spinazie, snijbonen, sour cream en gerookte kip. Voor mijn vriend doe ik er nog kaas doorheen denk ik, en nog iets anders? Want de stamppot is maar 350 kcal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:37

Graag gedaan! Wij experimenteren thuis de laatste tijd steeds meer met verschillende gerechten, en kom dus een boel dingen tegen. Andere dingen die je ook zou kunnen proberen:
- Quinoa (voor hem rijst), met bieten, spinazie, paprika, feta, handje noten en dan evt. voor hem vlees erbij
- Gevulde courgette (geldt hetzelfde voor als paprika)
- Zoete aardappelpartjes met gegrilde groenten, avocadospread en evt. vlees
- Courgette pasta
- Couscous met pesto kip
- Noodles met heel veel groenten evt. vlees

Dit zijn allemaal recepten waar je zelf aanpassingen aan kan maken. Dus doe je voor jezelf de helft van je bord met groenten, 1/4 met vlees (of niks, geen idee hoe vaak je het wil eten/of je het lekker vindt) en 1/4 met iets van aardappels/rijst. Of wat ik vaak doe is óf aardappels/rijst/ed óf vlees en niet allebei. Als je zelf ervoor kiest om méér groenten te nemen (= je krijgt er een heel vol gevoel voor, en minder kcal rijk) en hem meer kaas/vlees/rijst te geven, dan vult het voor hem ook goed. :)

En je bij je gerecht voor morgen zou je er bijv. voor kunnen kiezen om er bij hem nog een handje noten door te doen of iets in die richting.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:39

Ik vind de meeste salades ook geen fatsoenlijke maaltijd, dus ik maak ze nooit als hoofdmaaltijd :D

Ik kook ruime hoeveelheden voor 2 personen en dan hij wat meer, ik wat minder. Altijd al zo gedaan eigenlijk. Vriendje traint normaal ook 2x per week en 2x wedstrijd, maar zit nu met gebroken vingers, dus het komt wel goed uit dat ik er weer op let. Is het voor hem ook makkelijker om niet dicht te groeien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:41

Maanlicht schreef:
Zelf laten koken is niet echt een optie, ja tenzij ik hem echt pissig wil hebben, haha! Hij kan voor geen meter koken en is super druk, en ik zit thuis, dus ja. En ik vind koken leuk!

Bedankt voor de tips Deetjeeuh! Vooral de wraps en gevulde paprika's, dat maak ik echt nooit!
Verder weet ik het eigenlijk even niet haha! Dus als ik een recept tegenkom, laat ik het even weten.

Morgen hebben we een lente stamppotje van aardappelen, spinazie, snijbonen, sour cream en gerookte kip. Voor mijn vriend doe ik er nog kaas doorheen denk ik, en nog iets anders? Want de stamppot is maar 350 kcal.

Ik weet dat ik misschien heel uit de hoogte over ga komen als ik het zeg maar jij zit thuis met een burnout. Dat is niet 'thuis zitten niksen'. Herstellen van zo'n mentale tegenslag staat gelijk aan een fulltime baan en je bent je vriend helemaal niks verschuldigd. Vind dat zo'n slappe act, mannen die zogenaamd niet kunnen koken. Zet het gasfornuis aan en doe het gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:01

Emma, als Maanlicht koken leuk vind dan kan het voor haar juist ook een ontspanning zijn! Zeker als het anders bij haar vriend juist meer stress en druk veroorzaakt (ook voor haar), dan is het toch een goede oplossing. Voor hetzelfde geldt neemt hij wat andere taken van haar over, of maakt hij schoon, of brengt hij gewoon wat meer geld in het laatje. Als het enkel over koken gaat dan kan je daar niet meteen een oordeel over vellen. :)

Voor mij is het namelijk ook een ontspanning, en ik vind het leuk als ze thuis er blij mee zijn dat ik vaak help met koken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:33

Ik vind koken over het algemeen zeker een ontspanning! :)
En als dat het niet is, dan wordt het een maaltijdsalade of eten bestellen.

Dat soort gerechten maak ik inderdaad ook vaak Deetjeeuh! Zijn goede opties.
Over het algemeen vind ik salade ook niet echt een hoofdmaaltijd, maar ik vind het fijn om af en toe een balansdagje te doen. Het is bij mij zo dat als ik mezelf iets lekkers gun, dat ik mezelf dan ál het lekkers gun :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:46

Als hij pissig wordt als hij voor zichzelf moet koken, heeft dat imo niks te maken met of jij het leuk vindt of niet :+ Zeker niet in combinatie met de rest van de opmerkingen die hij maakt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:18

Eulogy schreef:
Als hij pissig wordt als hij voor zichzelf moet koken, heeft dat imo niks te maken met of jij het leuk vindt of niet :+ Zeker niet in combinatie met de rest van de opmerkingen die hij maakt.

Dit inderdaad.. ook ben ik het helemaal met Emma eens, dit is namelijk niet het eerste wat we van m lezen :n

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:24

Je kan koken nog zo leuk of ontspannend vinden, als hij hoge eisen stelt aan wat jij maakt of pissig wordt als ie eens zou moeten koken, legt dat toch een druk bij jou die m.i. niet gezond is wanneer je herstellende bent van een burnout, daarnaast vind ik t ook nog eens gewoon een k**streek. Sorry, maar altijd als ik iets over je vriend lees, krijg ik niet het gevoel van een fijne, gelijkwaardige relatie :o

Ik heb een beetje moeite weer in mn ritme te komen na een heeeeel ontspannen weekend sauna. Zou nog wel een week willen <3 :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:07

Laura82 schreef:
Sorry, maar altijd als ik iets over je vriend lees, krijg ik niet het gevoel van een fijne, gelijkwaardige relatie :o

+1 -O-

Na een weekje opletten staat de stand op -1,5 kg. Ik heb met mijn gevreet dus wat minder schade aangericht dan ik dacht, maar ik ben wel goed geschrokken :=

Lijstje voor vandaag;

O; B&F low calorie shake gemaakt met melk
T; rijstwafels met cottage cheese/hummus/komkommer
L; naan-tosti, druiven
T; nakd reep
T; banaan
B; uurtje kickboksen
A; wrap met magere shoarma, sla, tomaat, komkommer en knoflooksaus :9

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:31

Haar relatie doet er toch niet toe.

Er zijn nu eenmaal hork mannen.
Er zijn echt mannen die nog geen ei kunnen koken.
Er zijn mannen die een salade geen avondeten vinden.

Maakt haar relatie met vriend niet meteen een slechte relatie..
Maakt haar vriend niet meteen een slechte vriend.

Alsof niet ieder persoon wel eens wat zegt waarvan je denkt nou gaat ie lekker. Die van mij ook wel eens.
De ex van een vriendin van mij kon niet koken dus die at elke dag dan maar uit eten.
Mijn oom verwacht ook dat mn tante "fatsoenlijk" warm avondeten kookt. En die zijn toch al zo'n 30 jaar getrouwd.

Niet alles is zo zwart and wit. *edit: sommige dingen is gewoon rekening houden met, net zoals dat ik bijv. ook maaltijden aanpas. IK ben namelijk degene die een dieet wilt volgen, niet hij. Ik vind het dan weer raar dat iemand in je gezin dan moet meedieten en aanpassen omdat ik dat zou willen.
Zo zal m'n vriend nooit low carb/geen carb doen of vegan/vegetarian. Moeten we dan allebei maar koken als we terug komen van het werk?