Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:01

Hier erg blij met de nieuwe loopschoenen! Had nog een bon van decathlon en ben 3 nieuwe loopleggings gaan halen. Komt ook goed van pas want had maar 1 lange broek om mee te lopen.

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:37

S1993 balen dat je niet fit bent. Maar die marathon ga je vast super doen!
Ik ben nog wat aan het hoesten, gisteren het bos in gegaan, maar hele zware benen. Nasleep van die halve nog.

Poes heb je lange leggings gehaald? Die schijnen altijd zo door van de decathlon, of valt het mee bij deze?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:03

Ik heb daar niet echt last van met hun leggings.

Denk ik :+

Ik heb sowieso niet hele dunne genomen. En ze zijn zwart.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:10

Wat een afstanden allemaal! :wow:
Een paar rustdagen zijn soms helemaal te verkeerd hoor, negen de tien keer gaat het daarna meteen een stuk lekkerder :)
En een positieve split wordt geloof ik nergens aangeraden, Gem :')

Ik hobbel wel steeds vaker een rondje. Nog niet heel ver, een km of vier. Maar de frequentie gaat langzaam omhoog :D Vandaag komen ze boven zeil leggen, daarna trainen en dan ga ik lopend naar huis. Morgen squashen en dan zondag de ik nog een rondje. Na het weekend ga ik een rondje van vijf km uitzetten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:50

Hier loopt het ook prima. Heb een schema waar ik blij mee ben en loop nu vaak met mijn luisterboek op, gaat de tijd lekker vooruit. Ik loop er wel wat trager van maar dat kan geen kwaad haha.

Het zit er ook dik in dat mijn paardenhobby nu toch echt in de ijskast gaat, dan ga ik mss 4 keer lopen ipv 3.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 18:30

Ik vind de hardloopleggings van Decathlon ook heel fijn moet ik zeggen, goed idee om er gelijk een paar te halen!

Klinkt alsof je lekker bezig bent met opbouwen, Elles. Tot dusver nog geen pijntjes oid dus? :D

S1993, wanneer is de marathon? Balen dat je niet fit bent.

Ik heb toch nog een startbewijs voor de Dam tot Damloop kunnen bemachtigen :) Het is altijd heel snel uitverkocht blijkbaar, dus viste ik achter het, maar kennelijk hebben er nu veel mensen spijt want er worden veel ter overname aangeboden :') 10 Engelse mijl lijkt me een mooie afstand om alvast een beetje te oefenen voor de halve van Amsterdam een maand later :)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:25

Dam tot Dam schijnt nogal populair te zijn, inderdaad :) Fijn dat je er nog tussen kon komen! +:)+

Hier nog geen pijntjes :D Gewoon 'kop d'r veur' en doorgaan dus :P Als ik eenmaal aan die 5 k zit, zal ik wel over het dooie punt heen zijn :D

Qua broeken: ik ben van plan wat uit China te laten komen, met een bizarre print of zo. Ben alleen benieuwd naar de pasvorm. Dat ze niet afzakken bijvoorbeeld :')

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:45

Ik heb ook veel broeken met prints, maar wel allemaal van nike en rohnisch. Ik heb er ook een van ali, met print, maar je raadt het al.. die zakt af.
Je moet even goed bij de opmerkingen lezen wat voor stof het is, want sommigen zijn superdun.

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 00:31

Ik vind printbroeken zo leuk bij anderen staan maar zodra ik het zelf aantrek voel ik me net ma Flodder :')

Ik heb ook een broek van Ali, zakt heel erg af. Ik werd er zo gek van, er viel echt niet mee te lopen. En dan heb ik nog wel een heel smalle taille vs mijn heupen en billen.

Piekosjj

Berichten: 5501
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:23

Ik heb laatst een fijne tight bij de decathlon gekocht met een grote telefoonzak op je been, zoooo fijn. Ik heb ‘m alleen niet voor het hardlopen gekocht :+ Denk dat ie daarvoor toch ook wel te veel af zakt.

Loop zelf ook niet graag in printbroeken nee, liever zwarte tights en dan wél gekleurde shirts en jasjes :D

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:27

Qua tights heb ik het liefst een met een koordje in de middel. Afzakkende broeken zijn de hel.

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:07

Ik vind de broeken van Nike bij mij het fijnste. Heb er een van de Primark maar die zakt snel af. Verder nog een van Craft maar die is heel dun. Short heb ii van de Decathlon.

Hier gaat het qua herstel echt k.ut. Ik was volgens de fysio af van de shin splints en mocht weer langzaam beginnen. Vorige week dus weer eens de hardloopschoenen aangetrokken en 3km hardgelopen net de nodige wandelpauzes ertussen. Dat ging goed en nergens last van. Een dag later begon ik weer last te krijgen van de shin splints. Zaterdagavond rond den uur of 6 begon ineens mijn voet pijn te doen. Dit werd geleidelijk aan zo erg dat ik er niet meer op kon staan en de voet niet meer kon bewegen. Ik kon wel ja ken van de pijn. Omdat het zo heftig was de HAP gebeld en een half uur later kon ik terecht. Foto gemaakt maar niks te zien. Zij wisten ook. Iet wat het was. drukverband aangelegd en weer naar huis. Volgende dag kon ik weer redelijk lopen en maandag zat ik weer op het paard. Vreemd. Maandag direct de podotherapeut gebeld en daar kon ik gisteren terecht. Blijkt dat mijn voet niet recht ophoog scharniert maar scheef. Hij vermoed dat daardoor spieren/pezen (weet niet meer wat daar loopt precies) klem komen te zitten waardoor het in een keer kan opzwellen.

Ik ben voorlopig nog uit de running. Ik lees wel trouw mee maar reageren is dus iets minder gezien ik niet veel zinnigs heb ik te brengen.

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:09

Een koordje vind ik ook fijn, alleen bij nike pro is dat niet nodig. Die zitten zó goed.
Ik loop in broeken met printjes, vind zwart te saai :+

Wat balen van je shinsplints.. bij mijn nicht heeft dat een jaar geduurd en is nog steeds een zwakke plek bij haar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:14

Idd. Heb er zo eentje die afzakt en dat is echt geen doen.

Printjes vind ik leuk, hoe gekker hoe beter om te rennen, de rest is al serieus genoeg :D maar nu hadden ze voornamelijk zwart.

Laura: ai das minder. Kan behandeling bij de osteo helpen?

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:36

Ik heb al jaren steunzolen. Deze worden nu opnieuw gemaakt met de aanpassing zodat mijn voet weer recht komt te staan. Alleen zijn deze pas 1 oktober klaar. Tot die tijd is het even voorzichtig aan doen gezien de kans bestaat dat bij een foute beweging het weer terug komt. Zodra het weer gebeurt moet ik direct bellen zodat ze een echo kunnen maken om te kijken wat de exact plek is van de eventuele beknelling. Verder gaan ze volgens mij contact opnemen met de fysiotherapeut waar ik laatst ben geweest voor de shin splints.

Het was ook heel vreemd omdat de pijn op de meest rare momenten kwam opzitten. Het is nu 3 keer gebeurd waarvan 2 keer gewoon in absolute rust.

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:32

Vandaag heb ik de 18km van de freedomtrail gelopen, ter herdenking van de slag om Arnhem.
Een bijzondere, indrukwekkende loop.
Je krijgt een kruisje met een klaproos mee en na 11km kom je bij de militaire begraafplaats in Oosterbeek, waar je het kruisje bij een graf mag neerzetten. Dat komt toch wel even binnen.
Onderweg kom je nog langs een paar bijzondere plekken die met de oorlog te maken hebben. Je eindigt bij de John Frostbrug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:01

SV wat bijzonder zeg, ik kan me voorstellen dat het wat met je doet. Mooi dat je wat hebt ‘kunnen doen’ voor de oorlogsslachtoffers.

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:33

Vandaag m'n eerste hardloopwedstrijd gelopen! De heiderun van Ede, ik deed de 12 kilometer. De winnaar was na 43 minuten al over de finish :wow: Ik daarentegen deed er 1 uur en 5 minuten over, waar ik best tevreden mee ben eigenlijk :D
maar wat een prachtige omgeving! Heerlijk gelopen ook :)

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:13

Dat vind ik een super tijd Carlijn! Knap gedaan.

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:20

Super carlijn’

& wauw SV, wat een super bijzondere trail, dan loop je ook met een heel ander gevoel hard.
Ik vraag mij altijd af hoe je die trails vindt?

Ik zit in een super erge dip, ik heb wat fysiek gedonder waardoor ik heel erg moe ben. Als ik dan terug kom van de uni dan lukt het eigenlijk niet meer zo goed. De afgelopen week heb ik gewoon sinds tijden niet gelopen en het voelt best wel vervelend. Kan iemand mij even een duw geven? :+

Supervixen

Berichten: 13036
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:36

Liespower die trails kom ik tegen op inschrijven.nl, mudsweattrails, facebook, trailrunning community, instagram, enz.

Als je last hebt van je lijf of heel moe bent is het echt lastig om te gaan soms. Ik snap wel dat je dan een dip hebt.
Heb je niet iemand met wie je samen kunt lopen? En in het weekend? Heb je dan ook geen energie?

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:51

Goeiemorgen!

Ik kom ook weer eens binnenvallen, ben hier een tijdje weggeweest uit dit topic, vanwege een paar redenen :o
Maar waar ik benieuwd naar ben is of er ook bokkers hier zijn die weer met hardlopen zijn begonnen na een zwangerschap, en het liefst een keizersnede.
Ikzelf was een fanatiek hardloopster, maar toen ik zwanger was, was ik al gauw heel erg moe, terwijl ik voor mijn zwangerschap zei dat ik er eigenlijk gewoon mee door wou gaan, maar dan wel rustiger aan natuurlijk.
Maar al gauw hield ik ermee op, en mijn conditie ging van goed naar helemaal niks meer.
Inmiddels bevallen via een keizersnede, nu dik 2 maanden geleden, wil ik graag het hardlopen weer heel voorzichtig gaan oppakken.
Het was een heftige keizersnede waarbij de baby vast zat in mijn bekken(daarom werd het ook een onverwachte spoedkeizersnede) en daarbij is mijn baarmoeder nog een beetje extra uitgescheurd.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar heeft iemand hier ervaring mee?
En ik heb een wandelwagen speciaal voor het hardlopen, en heb erachter al een klein dribbeltje gedaan; 1 min. dribbelen en dan weer even wandelen, tjonge wat heb ik dat gemist!
Maar volgensmij wil ik soms te snel, en kom ik bekaf weer thuis haha

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:56

liespower94 schreef:
Super carlijn’

& wauw SV, wat een super bijzondere trail, dan loop je ook met een heel ander gevoel hard.
Ik vraag mij altijd af hoe je die trails vindt?

Ik zit in een super erge dip, ik heb wat fysiek gedonder waardoor ik heel erg moe ben. Als ik dan terug kom van de uni dan lukt het eigenlijk niet meer zo goed. De afgelopen week heb ik gewoon sinds tijden niet gelopen en het voelt best wel vervelend. Kan iemand mij even een duw geven? :+


Als het mij niet lukt, of ik zit niet lekker in mijn vel dan geeft mijn vriend mij een schopje onder mijn kont, en zegt dan gewoon gaan lopen, huppa, en als ik dan, ook al is het maar een klein stukje, toch gelopen heb, heb ik daar toch weer een goed gevoel over :j

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:38

Durante misschien moet je het gewoon nog wat meer tijd geven. Het is nog maar twee maanden geleden he. Ik heb zelf ook een spoedkeizersnede gehad maar dat was toen ik 32 was en ik ben pas op mijn 42ste (en nog 6 zwangerschappen en bevallingen later) begonnen met hardlopen. Ik vraag mij ook af of het achter de wandelwagen opbouwen ook de beste manier is in deze. Je kunt je dan toch niet helemaal vrijuit bewegen.

Mijn 100km wedstrijd afgelopen weekend is goed verlopen. Nou ja laat ik het zo zeggen het resultaat was goed. Het verloop verdiende niet de schoonheidsprijs want ik was volledig ingekakt. met 80km echt helemaal leeg en dan moet je dus nog 20km. Maar wel blij dat ik doorgezet hebt want dat leverde dus toch nog een derde plaats op bij het NK. En zelfs nog een nederlands record in mijn leeftijdcategorie.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:44

Wow Greetje wat knap! :wow: