Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:30

Eindelijk een halve kilo er af *\o/*

Lijstje van vandaag:
O: yoghurtje met beetje müsli
T: appel en stroopwafeltje (wel die van de Ah, met minder suiker (zeggen ze dan :+ ))
M: bruinbroodje met appeltje, verse kaas, sla, spekje
A: zal vrees ik iets met frietjes worden, maar wel een vegetarische optie, in studentenrestaurant

B: deze namiddag een work out van 20-25min

Misschien nog een tussendoortje deze namiddag, maar middag eten is redelijk laat.

Zalm en pasta etc klink inderdaad erg goed :9
Die burrito lijkt me anders ook erg lekker!

Geen ervaring met die specifieke shakes, wel met Herbalife, die ik enkel voor bij het sporten gebruik en dus voor spieropbouw en niet perse om af te vallen.

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:36

Eindelijk terug onder de 8 gekropen, als is het maar net :') enkel ben ik net geweldig ziek. Bewegen gaat dan wat moeilijker. Proberen maar niet teveel te eten en te hopen dat er niet teveel bij aan komt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:47

Ik heb even een tegenslagje! :(
Ben van 88, mooi op de 75 gaan zitten.
Maar krijg het slechte moment, ben weer 2 aangekomen, wil zooo graag dit jaar nog de operatie laten doen, maar ik krijg er een hard hoofd in. Wil zo graag meer afvallen, maar ik heb het idee dat ik het niet meer kan... |(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:55

Wat voor operatie stampertje?

Hier beetje gekke dag, geen trek in de normale dingen.
O: krentenbol
T: 2 schuimpjes
L: kop goulashsoep
T: 2 mandarijntjes
A: boerenkoolstamppot met stukje worst

Ik heb me opgegeven voor een wandelclub, ben benieuwd! Heb veel gewandeld als voorbereiding op wandelmarathon, maar heb het daarna beetje laten versloffen. Vond t echter wel fijn om te doen, en low impact, wat fijn is voor mn brakke lichaam. Nu het weer donkerder wordt is t fijn om niet alleen te lope.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:57

Stamper, heb je al goede begeleiding? Klinkt niet gemakkelijk. Alhoewel je toch al heus wat kilo's kwijt bent, dus je kan het duidelijk wel. En twee er bij kan ook tijdelijk zijn, misschien gewoon even een dipje?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:59

Aria_zz schreef:
Stamper, heb je al goede begeleiding? Klinkt niet gemakkelijk. Alhoewel je toch al heus wat kilo's kwijt bent, dus je kan het duidelijk wel. En twee er bij kan ook tijdelijk zijn, misschien gewoon even een dipje?

Yep, we hebben ook begeleiding hoor!
Had hiervoor iemand anders, maar die stopte ermee, dus iemand anders gegaan.
In die tussentijd zelf dus 6 KG kwijt.

Maar inderdaad een Dipje ook hoor, want gewoon veel trek in lekkere dingen zeg maar!
Gistermiddag vanwege een verjaardag ook een stukje taart op, ja dat eh is ook niet bevoordelijk voor de lijn natuurlijk! :(

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:01

Ah dat is fijn. Dan komt het wel.
Je druk maken om een deadline helpt ook niet zo denk ik, als snap ik dat je er gewoon mee klaar wil zijn.
En dipjes zijn echt heel normaal, vervelend, dat wel, maar als je zoveel kilo's al kwijt bent, kun je het echt wel. Herpakken, eventueel met begeleiding goed bespreken en doorgaan!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:04

Ja precies! Zelf weer even een schop onder m'n kont schoppen! :)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:12

Hier een volgepland dagje school :)

O: 2 volkoren beschuitjes met cottage cheese en kipfilet, kop thee
T: 200gr appel
L: 4 volkoren boterhammen met hummus en kipfilet
T: 150 gram komkommer, 200 gram cherrytomaatjes en een gekookt eitje
A: gebakken krieltjes, spruiten en een kipburger
T: low calorie bar
totaal: 1700 kcal

B: half uur fietsen en waarschijnlijk nog wat hoepelen en oefeningen thuis :)

Sinds vorige week bezig en -2 kg, wat vast vocht is maar toch is het een prettig gevoel. Mede doordat ik zo gepland eet vind ik het makkelijker en heb ik ook geen zin om te snacken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:58

Stamper schreef:
Ja precies! Zelf weer even een schop onder m'n kont schoppen! :)

Komaan , het lukt je wel!! Bedenk almaar van waar je komt! dat is al super prachtig!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:39

Hier van 93.6 (9 oktober) naar 91.2 gegaan(vandaag), bij onder de 90kg mag ik van mezelf een sporthorloge kopen :) hopelijk om me nog meer te motiveren.

Hoe gaat het bij jullie vandaag?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:45

Netjes Eleadoras!

Hier eindelijk weer een goede dag, gisteren ben ik uiteindelijk nog los gegaan op pepernoten en popcorn :o :o :o
Vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: banaan
L: 1 vk boterham met slankie sambal, bakje rauwkost, kom soep
T: 2 mandarijnen, 1 vk boterham met slankie sambal
A: waarschijnlijk hutspot
T: ?

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:32

Lijstje vandaag;

O: 2 karamelkruidnoten (ja :')) en een smoothie van 1 banaan, grote hand blauwe bessen, scheut vanilleyoghurt en scheutje jus
M: 2 boterhammen (1 gekookte worst, 1 ossenworst)
T1: snelle jelle kruidkoek
T2: sultana
A: Kofta gehaktballetjes met rijst, courgette, tomaat, ui en knoflook

Ben een beetje ziek en heeeel druk met master dus sporten schiet er helaas bij in laatste tijd :( Hopelijk snel weer oppakken.

Goed resultaat Elea!! Motiverend! Wat was je doel ook alweer?

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:43

Mijn doel is om uiteindelijk weer in mijn leren motorbroek te passen :')
Deze heb ik enkele jaren geleden gekocht toen ik nog zo'n 78 kilo was en ik heb hem altijd kunnen dragen tot eind vorig jaar.. te veel aangekomen waardoor ik hem gewoon niet meer aan kan doen en dat vind ik zo jammer! Daarbij lijkt het me heerlijk om me gewoon eens goed te voelen in mijn lijf, soms betrap ik mezelf erop dat ik me slanker denk dan dat ik ben. Mijn gedachten en lichaam matchen totaal niet met elkaar en als ik in de spiegel kijk dan herken ik mezelf eigenlijk niet.

Vandaag had ik het op school over mijn gewicht met een klasgenootje, toen ik haar zei dat ik 93 kilo was, zei ze; dat kan helemaal niet, waar heb je dat zitten dan?
En dat hebben heel veel mensen.. omdat mijn vet gewoon heel goed verdeeld is over mijn lichaam (ik heb haast geen buik, maar wel heupen, een kont, volle boven benen en kuiten en volle armen, maar wel alles in proportie)

Ik heb meerdere pogingen gedaan om af te vallen maar ik wil eigenlijk te snel.. en wat bij mij snel komt dat gaat ook weer snel :7 Heb me deze keer dus voorgenomen om het in stappen te doen, met haalbare doelen omdat ik het nu echt wil. Uiteindelijk wil ik met mijn 1.75m komen op een gewicht rond de 75 kilo. Nog een lange weg te gaan dus :)

O: kampioentjes (broodjes) met komijnekaas
T: banaan
L: broodje met gerookte kip
A: 2 kommen soep, gepofte zoete aardappel met een klein beetje roomkaas
T: een paar high protein kruidnoten van body en fit, jamm!

B: gewandeld, 30 min gefietst, gehoepeld

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:11

Dat is een mooi doel Eleadoras!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: heel klein restje volle kwark met wat Coco Pops
L: drie stukjes overgebleven Hawaii pizza
T: twee appels
A: broodje hamburger met mozzarella, tomaat en basilicum. Daarbij een salade van venkel.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:55

Mooi doel idd! Wel fijn dat het zo gelijk zit verdeeld toch!
Bij mij zit juist alles op mn buik, heupen en bovenarmen waardoor ik er juist zwaarder uit zie als dat ik daadwerkelijk ben. :')

Hier ook weer tijd om het op te gaan pakken, vanaf morgen weer aan de bak. Heb vandaag mn oppashondje gekregen voor een weekje, en die moet ver uitgelaten worden en is dol op rennen dus daar ga ik lekker mee hardlopen :))

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:59

Ik probeer hier zo veel mogelijk mn lijstjes weg te zetteb. Wat niet altijd lukt.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:34

Niet passende broek doelen zijn altijd chill :D Ik heb exact hetzelfde als jij, niemand schat mij zo zwaar als ik ben en ze zijn dan ook altijd heel verbaasd als ik mijn gewicht vertel. Maakt niet minder dat ik het er nu wel weer even af wil hebben. :')

Nadine: jaaaa leuk oppashondje! Zo leuk om daar lekker mee naar buiten te gaan :D Succes met oppakken weer!

Lijstje vandaag:
O: Bakje yoghurt met muesli
M: kleine portie van avondeten gisteravond
T1: banaan
T2: klein mueslireepje
A: twee wraps met kip, paprika, ui, knoflook en salsakruiden

Nog steeds ziekig dus nog steeds even geen sport. Komt wel weer! Vandaag aan het genieten van een heerlijk pyjamadagje, da's lang geleden voor me. Wel aan het werk, maar ik doe administratief werk vanuit huis, dus dat kan goed gecombineerd worden. :') +:)+

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:45

Mijn lijstje gister

O: twee eieren en een beetje griekse kwark
T1: druiven
M: tomaat komkommer en tonijn
T2: mango + paprika stukjes rauw
A: heel slecht frituur ivm de windhoos in Winkel aten we met een hele groep die hielp met het dakpannen leggen en bomen zagen..

Vandaag tot nu toe:
O: rijstwafel
T1: banaan
M: pasta tonijn salade
T2: snelle jelle + mandarijn of appel
A: word wss kip met sperciebonen en rijst!

Plus beide dagen 1,5 uur fitnissen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:55

O: volle kwark met blauwe bessen en paar noten
M: salade met tomaat, tuna with a twist en gepelde sojaboontjes
A: kip met kaas en courgette uit de oven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:15

Klinkt als een mooi doel Eleadoras! Ik heb hetzelfde qua verdeling van vet, ergens wel heel fijn. Ik ben 1.88 en je ziet wel aan me dat ik een beetje chubby ben, maar de meeste mensen schatten me een stuk lichter dan ik daadwerkelijk ben. Vooral toen ik nog op mn zwaarst was en dan vertelde dat ik tegen de 100 kg aan zat, dat was echt onbegrijpelijk haha.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:44

Ik kom in ieder geval meelezen in dit topic. Ben van 70 kg nu terug op 65,5 kilo. Ik wil er graag nog 2,5 kilo af. Dat laatste stuk gaat altijd langzamer, gaan zien hoe lang het duurt. Eet nu overdag veel fruit (ook niets anders), in de avond iets kleinere portie als normaal, maar wel gewoon als voorheen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:22

xNavatu schreef:
Mooi doel idd! Wel fijn dat het zo gelijk zit verdeeld toch!
Bij mij zit juist alles op mn buik, heupen en bovenarmen waardoor ik er juist zwaarder uit zie als dat ik daadwerkelijk ben. :')

Hier ook weer tijd om het op te gaan pakken, vanaf morgen weer aan de bak. Heb vandaag mn oppashondje gekregen voor een weekje, en die moet ver uitgelaten worden en is dol op rennen dus daar ga ik lekker mee hardlopen :))

*kuch zo zwaar zie je er niet uit nu kuch* haha

Ah leuk! Weer die witte boef van een tijd geleden?
Net ook een klein stukje geweest wandelen met de honden, rondom t dorp met de ouwe en met de jonge wat verder, door het bos ^^. Ff relaxen, aangezien ik komende 2 weken genoeg stress heb (tentamens [waaronder 1 HELE pittige] en deadlines voor essays enzo. En ook nog de stress vanwege het wel of niet krijgen van een goed scriptieonderwerp.. spannend).

@Eldoras: mooi doel!

Gister wat gezondigd (was pas om 9u thuis dus had op t station een broodje kebab gehaald, kon t hebben qua kcal maar toch). Vandaag nog niet zo veel op (ontbijtshake, broodje, koffie) dus vanavond zorgen dat ik aan mijn kcal kom.

Qua verdeling vind ik mezelf vreselijk haha. Ik ben nu in totaal zo'n 13 kilo kwijt, maar dat is (vind ik zelf althans) vooral te zien aan mn bovenlichaam; mn taille is weer tevoorschijn gekomen en mn armen zijn slanker & gespierder.. Ja oké, en mn kont is wat dunner. Maar mn bovenbenen zijn nog bijna net zo breed als eerst en kan nog steeds geen oude broeken aan :(. Lekker handig als je niet gelijkmatig vet verliest haha.. Ach, niks aan te doen.

@Angela; eet je wel genoeg eiwitten, als je (voor zover ik t zie) alleen fruit en avondeten eet? Eiwitten zijn (op kcal na) een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten als je af wil vallen namelijk ^^.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:50

Ja, ik eet in de avond vlees, drink melk en eet joghurt met noten.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:04

Wel fijn dat mensen zich herkennen in mijn verhaal :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 gebakken eieren met ham en kaas op twee volkoren boterhammen
L: 2 kaiserbroodjes met leverpastei
A: broodje van laplace (met tonijn) en een half broodje van de subway

B: uurtje gefietst

Slechte dag vandaag.. past opzich wel in mijn macro's en ik heb nog iets over maar ik wil niet meer eten. Zouist ook mijn Fitbit gekocht, ben heel benieuwd wat voor resultaten hier uit komen. Tijdens mijn fietstochtje had ik een hartslag van 130.. wat best hoog is en wat zou betekenen dat ik al in de vetverbranding zat. Heb hier een beetje mijn twijfels over..