Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:17

Saaarr schreef:
Het is erg onwerkelijk na 6 jaar..
gisteren eerste echo gehad. Zag er goed uit. Alleen ik heb al een week bloedverlies, echt rood ook. Is te verklaren door de groeiende baarmoeder en de placenta waardoor de bloedvatenstelsel op de rand beschadigen. Dit was ook te zien op de echo. Geeft wel een onrustig gevoel. Gelukkig komende weken elke week een echo.. we gaan t zien..
bedankt voor jullie lieve reacties <3

Ik blijf voor je duimen hoor

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:31

Ik kan mij voorstellen dat je daar wat onrustig over bent. Hopelijk wordt er snel meer duidelijk. Geniet van je zwangerschap! :D

Damber2

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:38

Saar Fijn voor je. Dat bloedverlies is wel raar.

Ik duim voor je.

Wanneer rekenen jullie de DPO?
Hier had ik deze maand 2 dagen eerder dan anders een echte goede positieve ovulatietest.

Dag 12 rond 13.00 een knaller. Normaal had ik die pas op dag 14. (Ben heel stipt) En waren ze veel onduidelijker maar verder alles heel stipt.

Zit nu op dag 19. Maar moet ik nu vanaf dag 15 1 dpo rekenen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:09

Ik denk dat je dag 15 als dpo 1 moet rekenen.

Zelf gebruik ik geen ovulatietesten. Ze geven bij mij altijd een negatief resultaat. Anderen hier ook last van?

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:32

Adamootje schreef:

Zelf gebruik ik geen ovulatietesten. Ze geven bij mij altijd een negatief resultaat. Anderen hier ook last van?

Altijd negatief? Dat is vreemd. Is dat wel onderzocht? Lh waarde komt vanuit de hypofyse.
Je hebt ook die van sensitest gebruikt?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:44

Ik heb in deze cyclus die van sensitest gebruikt, iedere dag rond hetzelfde tijdstip. In mijn eerste cyclus gebruikte ik de paarse variant van Clear Blue en die gaf op 1 dag in de cyclus "hoge vruchtbaarheid" aan. De dagen ervoor en erna niet (meer). Tweede en derde cyclus de roze Clear Blue testen gebruikt.

Hormonen zijn allemaal getest en zijn in orde. Mijn progesteron stijgt ook goed na de eisprong, is uit bloedtesten gebleken.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:21

Adamootje schreef:
Ik heb in deze cyclus die van sensitest gebruikt, iedere dag rond hetzelfde tijdstip. In mijn eerste cyclus gebruikte ik de paarse variant van Clear Blue en die gaf op 1 dag in de cyclus "hoge vruchtbaarheid" aan. De dagen ervoor en erna niet (meer). Tweede en derde cyclus de roze Clear Blue testen gebruikt.

Hormonen zijn allemaal getest en zijn in orde. Mijn progesteron stijgt ook goed na de eisprong, is uit bloedtesten gebleken.

Ik breek even in :+

Mijn clear blue (die met die smileys) geeft ook maar 1 dag een uitslag. Andere testen niet of nauwelijks een uitslag.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:38

Ik heb inderdaad o.a. die met die smileys gebruikt en een van die tests had op 1 dag een knipperende smiley.

Ik zit inmiddels op dag 28 van de cyclus, drie dagen overtijd. Vanochtend een zwangerschapstest gedaan, maar deze bleek (weer) negatief. Ik vind het vreemd dat mijn menstruatie nu opeens uitblijft, terwijl hij met de eerste drie rondes Letrozol rond dag 25 kwam. Balen ook, want nu begin ik te twijfelen of de Letrozol zijn werk nog wel goed doet. -O-

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:45

Adamootje schreef:

Bij mij zijn ze altijd heel vaag of negatief...maar ik drink altijd teveel water...dat kan het denk ik wel beïnvloeden...dat heb ik wel uitgetest. Maar als je dat al niet doet en ze blijven negatief is wel vreemd. Misschien eens bij je arts navragen?

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:47

Adamootje schreef:
Ik heb inderdaad o.a. die met die smileys gebruikt en een van die tests had op 1 dag een knipperende smiley.

Ik zit inmiddels op dag 28 van de cyclus, drie dagen overtijd. Vanochtend een zwangerschapstest gedaan, maar deze bleek (weer) negatief. Ik vind het vreemd dat mijn menstruatie nu opeens uitblijft, terwijl hij met de eerste drie rondes Letrozol rond dag 25 kwam. Balen ook, want nu begin ik te twijfelen of de Letrozol zijn werk nog wel goed doet. -O-

Of het is juist goed nieuws :D Sterkte met afwachten

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:50

Damber2 schreef:

Ik duim voor je.

Hier had ik deze maand 2 dagen eerder dan anders een echte goede positieve ovulatietest.

Dag 12 rond 13.00 een knaller. Normaal had ik die pas op dag 14. (Ben heel stipt) En waren ze veel onduidelijker maar verder alles heel stipt.

Lijkt mij dan vanaf 13...misschien 14?

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:58

_IJsvogel schreef:
Damber2 schreef:

Ik duim voor je.

Lijkt mij dan vanaf 13...misschien 14?

Dag 13 al 1 dpo? Dat kan niet want dat is 1 dag voor (Days past) dag 12 en dat is de dag van ovulatie en niet de eisprong.
Dan zou de ovulatie en eisprong op dezelfde dag vallen: kan wel. Maar das niet de regel.

Daar zit nog 24-48 uur tussen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:23

Misschien ben ik blond, maar de ovulatie is de eisprong, toch? :o?

Nog altijd geen menstruatie, maar misschien was de eisprong dit keer gewoon laat. Woensdag test ik weer en contacteer ik de poli als de test weer negatief is.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:10

Nou wel bijna eigenlijk, wij hebben het telkens over de piek van je LH hormoon (positieve ovulatiestest). Dit is echter een piek Waarop de eisprong aangespoord wordt.

Dit is het moment dat je test positief is, maar je ei zeker nog niet hoeft te zijn gesprongen.
Dus het moment daadwerkelijke ‘eisprong’ is nog niet precies aangetoond met een positieve ovulatietest. Behalve dat het aannemelijk is door die aangetoonde hoge LH dat ie snel zal volgen.

Na je ovulatiepiek komt dus je ei.
Hier zit dus 24-48 uur tussen. Maar sommige bronnen houden iets andere tijden aan.

Sex op moment van een positieve ovulatietest wordt aangeraden omdat zaad er ook nog 12 uur over kan doen.

Dus 1 dpo kan dus wel op de derde dag na je positieve ovulatie zijn. Maar ook de tweede.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:11

Ja klopt!
Ik ben nu 27 weken zwanger, maar m’n positieve ovulatietest is zeker 5 dagen voor m’n vermoedelijke innesteling geweest.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:14

ja?

Maar de weg naar de baarmoeder kost Al 6-7 (gemiddeld zelfs 9) dagen en dan heb je nog de tijd tussen de ovulatie test en de eisprong. Dus je zit al snel tussen de 7-11 dagen tussen een positieve ovulatie en een innesteling.

Bedoel alles kan, niets is zo raar als ons lichaam. Maar een positieve ovulatietest en na 5 dagen een innesteling is wel heul kort.

Had je normaal ook een korte luteale fase?
Wil je niet tegenspreken hoor... maar het lijkt me zo enorm kort!

Gaat alles goed met je zwangerschap? Gefeliciteerd!!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:23

Oh nee grapje ik zeg het verkeerd.

Mijn nu uitgerekende datum is 5/6 dagen later dan wat ikzelf had uitgerekend adhv mijn NOD.

Ja gelukkig wel. Heb in februari vorig jaar een miskraam gehad, dus in begin heel spannend, maar nu gaat alles goed :)

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:48

Gelukkig barbabientje! Je hebt idd ook wel je portie gehad.. :(:) gefeliciteerd met je zwangerschap..<3

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:20

Citaat:
Ik zit inmiddels op dag 28 van de cyclus, drie dagen overtijd. Vanochtend een zwangerschapstest gedaan, maar deze bleek (weer) negatief. Ik vind het vreemd dat mijn menstruatie nu opeens uitblijft, terwijl hij met de eerste drie rondes Letrozol rond dag 25 kwam. Balen ook, want nu begin ik te twijfelen of de Letrozol zijn werk nog wel goed doet.

Helaas. Op naar de volgende ronde. -O-

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:15

Adamootje schreef:
Citaat:
Ik zit inmiddels op dag 28 van de cyclus, drie dagen overtijd. Vanochtend een zwangerschapstest gedaan, maar deze bleek (weer) negatief. Ik vind het vreemd dat mijn menstruatie nu opeens uitblijft, terwijl hij met de eerste drie rondes Letrozol rond dag 25 kwam. Balen ook, want nu begin ik te twijfelen of de Letrozol zijn werk nog wel goed doet.

Helaas. Op naar de volgende ronde. -O-

Knuffel

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:16

Barbabientje schreef:
Oh nee grapje ik zeg het verkeerd.

Mijn nu uitgerekende datum is 5/6 dagen later dan wat ikzelf had uitgerekend adhv mijn NOD.

Ja gelukkig wel. Heb in februari vorig jaar een miskraam gehad, dus in begin heel spannend, maar nu gaat alles goed :)

Gefeliciteerd

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:37

Dit broedkipje heeft goed dr best gedaan, rechts 7 follikels van 11 mm en groter en nog een aantal kleinere, links 5 follikels van 11 mm en groter en ook daar nog een aantal kleinere. Nog even doorprikken en dan zondag weer een echo

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:01

Spannend eefsel

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:56

Eefsel2109 schreef:
Dit broedkipje heeft goed dr best gedaan, rechts 7 follikels van 11 mm en groter en nog een aantal kleinere, links 5 follikels van 11 mm en groter en ook daar nog een aantal kleinere. Nog even doorprikken en dan zondag weer een echo

Spannend..ik duim voor je

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:52

Eefsel2109 schreef:

Spannend en veel succes *\o/*