Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:22

jezelf een schop geven en toch gaan, tijd voor jezelf afspreken, enz. Dati s echt zelfdiscipline...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:35

MissBonny schreef:
Wow zijn jullie goed bezig! De kilo's vliegen eraf zo te lezen. +:)+

Op één of andere manier haak ik steeds af... -O- Als ik eenmaal bezig ben gaat het wel, maar voor ik me er toe kan zetten :+... Iemand nog tips hiervoor?

Foto's maken van je lichaam. Iedere week of maand fsow. Het zien van je vooruitgang werkt extreem motiverend imho.
Kan ook weer een afknapper zijn als je geen progressie maakt :+

Of jezelf belonen met iets, jezelf doelstellingen geven? Maar dat heb je zeker al geprobeerd?

Ik wil trouwens gewichtjes kopen voor tijdens JM, flessen water wegen niks en zijn onhandig.
Hebben jullie advies van welke winkel of waar ik op moet letten?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:13

Ben vandaag wederom begonnen met 30DS... Had van iemand een schop onder m'n kont nodig... Kwam bij mij door kramp in m'n buik dat ik ermee was gestopt.. van de oefeningen van de fitnessblender had ik toch een spierpijn... Was vergeten om m'n eiwit-shake te nemen -O- :'). Na level 1 was ik weer dood... Merk dat mijn conditie echt zeer ernstig te wensen overlaat..

MissBonny:
- Elke dag op hetzelfde tijdstip doen. En als je jezelf geen schop onder je kont kan/wil geven. Laat een ander dit dan voor je doen. En wat secricible ook zegt: ZELFDISCIPLINE!!

Emily:
- Ik heb de gewichtjes bij bodyenfitshop.nl gekocht. Je kan ze volgens mij ook bij action halen of bij een sportzaak in de buurt.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:51

MissBonny: Ik heb ook hetzelfde probleem als jou! Het enige wat ik kan aanraden en wat soms werkt bij mij is inderdaad zeggen wanneer je je workout precies wil inplannen, op die manier kan er niet telkens iets tussen komen :)

Rainbow: Goed dat je weer begonnen bent met de shred! Je conditie zal wel snel beter worden :) Ik had echt een super slechte conditie, wanneer ik samen met een vriendin ging lopen bleef ik na een zeer korte tijd een heel stuk achter. Toen ik klaar was met de shred gingen we toevallig (want zo vaak gebeurt het niet :p ) nog een keer lopen en toen kon ik haar gewoon bijhouden. Blij dat ik was! Dus het helpt echt goed aan je conditie ;)

Emily: ik heb mijn gewichtjes bij decathlon gekocht, persoonlijk vind ik dit zeer goede gewichtjes! http://nl.decathlon.be/halters-pvc-id_8193909.html Deze dus :p Ze glijden of rollen niet weg en liggen heel makkelijk in de hand!

Ik ben echt een tijdje zeer slecht bezig geweest. Ik denk dat ik 2-3 weken niet gesport heb. Ik werk sinds kort bij een supermarkt hier in de buurt in afwachting van een vaste job en ik was telkens zo moe (na de periode thuis zitten is terug werken in het begin eventjes wennen :p ) dat ik als ik thuis kwam enkel nog leuke dingen wou doen. Verder heb ik ook niet gezond gegeten, niet dat ik veel gesnoept heb, maar mijn maaltijden waren gewoon niet echt gezond. Ik ben vandaag echter opnieuw begonnen met de workouts (momenteel blogilates maar ik wil graag de shred herbeginnen over een tijdje aangezien je daarbij verplicht iedere dag moet sporten). Verder wil ik ook terug gezonder eten EN drink ik weer meer water! Nu eens zien hoe dat loopt :p

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:05

Met een heel eind goed doorlopen heb ik geen uitdaging. Ik loop sowieso elke dag een uur met de honden. Dan ben ik het hele bos door in Rhenen achter de dierentuin. Maar cardio oefeningen is echt een heel ander verhaal ;). Ik ben nu na level 1 al niet meer echt dood, wel een beetje bezweet, dus volgende week gelijk maar door naar level 2. Die 2 weken volhouden en dan hoop ik level 3 aan te kunnen... Wel in aangepaste versie denk ik... Daarna zien we het wel... 6 week 6 pack lijkt me wel een leuk vervolg.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:35

Ik ben weer een kg afgevallen zonder er veel moeite voor te hebben gedaan. Het sporten doe ik al in mindere, zware mate en alsnog lijkt het eraf te vliegen. De afgelopen twee dagen in Brussel slecht geleefd en in plaats van aangekomen te zijn, is het eraf gegaan. Begin me nu zorgen te maken want ik begin echt veels te dun te worden. Hoe ik het tegenhoudt is mij nog de vraag, dus dat wordt denk ik een ritje naar de HA. Ik doe ook al een maand of twee best veel hoesten. Ik wordt nu bang gemaakt met verhalen over de zwaarste ziektes. -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:36

Ik heb weer eens afwisseling nodig. Haha. Dus vandaag na flink zoeken de insanity dvd's online gevonden en ben daar mee aan de slag gegaan. Eerst de fittest, die ik al ooodzwaar vond, dus ben benieuwd hoe het me dinsdag gaat bevallen, haha.
Vanavond ook nog dansen, dus heb goed mijn best gedaan :)

Niniane, bloed laten prikken kan nooit kwaad, maar ik zou je hiet teveel zorgen maken. Ja, gewichtsafname kan ziektes als oorzaak hebben, maar dat hoeft helemaal niet.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:09

Ben met een weekje bewegen alweer 2kg afgevallen. Omdat ik een paar weken al niets gedaan had, was er weer 1/1.5kg aangekomen... maar zit nu een halve kilo onder het gewicht waarmee ik gestopt was met extra bewegen (lees: Jillian Michaels)

Niniane:
Het is verkoudheidsweer, dus daar kan het ook aan liggen :(:).

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:44

xEmily schreef:
MissBonny schreef:
Wow zijn jullie goed bezig! De kilo's vliegen eraf zo te lezen. +:)+

Op één of andere manier haak ik steeds af... -O- Als ik eenmaal bezig ben gaat het wel, maar voor ik me er toe kan zetten :+... Iemand nog tips hiervoor?

Foto's maken van je lichaam. Iedere week of maand fsow. Het zien van je vooruitgang werkt extreem motiverend imho.
Kan ook weer een afknapper zijn als je geen progressie maakt :+

Of jezelf belonen met iets, jezelf doelstellingen geven? Maar dat heb je zeker al geprobeerd?

Ik wil trouwens gewichtjes kopen voor tijdens JM, flessen water wegen niks en zijn onhandig.
Hebben jullie advies van welke winkel of waar ik op moet letten?

Thx! Ik heb dat wel eens gedaan foto's maken, maar helaas vrijwel geen progressie :+ Maar mezelf toch maar eens ee flinke schop onder m'n * geven!

Bij de Aldi/Lidl zijn ze regelmatig in de aanbieding!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:12

Niniane: Jeetje, kan me voorstellen dat je daar ook niet al te vrolijk van wordt... Niet te veel laten afschrikken door anderen en blijf met beide benen op de grond! Jij weet hoe je je voelt etc...

Een vast tijdstip is inderdaad een goede, maar mijn mijn planning zo lastig! Maar ik ga het proberen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:30

Gekke vraag voor de sporters hier: ik merk dat ik mentaal niet erg sterk ben met sporten. Ik wil daarin graag sterker worden, maar weet niet hoe ik dit aan moet pakken.
Heeft iemand hier advies voor?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:52

secrircible,

heb je een whiteboard?
Ik plaats daar altijd mooie quotes en plaatjes (dus inspiratie) voor de doelen die ik wil behalen (iets anders dan sport trouwens, wel een tijdje voor sport gebruikt).
Als ik wakker word kijk ik er altijd naar, een fijne herinnering waarvoor je het doet, en handig om te plannen (:

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:42

secricible schreef:
Gekke vraag voor de sporters hier: ik merk dat ik mentaal niet erg sterk ben met sporten. Ik wil daarin graag sterker worden, maar weet niet hoe ik dit aan moet pakken.
Heeft iemand hier advies voor?

Mentaal als in, je hebt geen zin?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:10

@ Secricible

Sorry kon mijn post niet wijzigen, dit is een aanvulling daarvan dus ook ... maar praatje plaatje zeggen ze altijd.
Maar als voorbeeldjes, zoiets bedoel ik zegmaar;
klik1 - klik2

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:20

Nee, zin heb ik wel. Die discipline kan ik goed opbrengen.
Meer dat als ik bezig ben en het wordt zwaar ik niet door kan zetten. Voorbeeld was bijvoorbeeld met hardlopen: na 2km kwam ik bij een bruggetje en ik kwam niet verder met rennen, was helemaal op. Tot ik mezelf dwong om pas na het bruggetje te stoppen, toen had ik voldoende puf om nog eens 2km door te rennen.
Fysiek denk ik dat ik langer door zou moeten kunnen gaan, maar mentaal kom ik daar niet overheen...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:28

En wat als je nou een tikkeltje zachter rent zodat je jouw km's af kan rennen? Kan zijn dat je nu boven je eigen kunnen aan het rennen bent en zo geweldig is dat ook niet voor je. Je zegt dat je denkt dat je fysiek denkt harder te kunnen, maar je geeft 2x aan dat je dan kapot bent. Lijkt mij toch wel een signaal dat even wat zachter niet erg is. Immers gaat het niet om hoe hard je gaat, maar om de afstand die je hebt afgelegd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:41

Hmm, ik heb het idee dat het echt een mentale barriere is. Ik loop nu niet hard, te koud :brr: . Maar doe nu hittraining en merk ook dat ik dan best vaak extra moet pauzeren, ik denk dat ik fysiek best meer kan, maar mentaal gewoon vastloop... Ben altijd jaloers op mensen die echt tot het gaatje kunnen gaan, daar kan ik me niet echt tot aanzetten. E achteraf heb ik altijd het gevoel dat ik meer kunnen doen, wat me geen goed gevoel geeft. Maar tijdens het sporten kan ik er niet overheen stappen...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:47

HIIT is echt heel intensief dus als je even een extra 10 seconden adempauze nodig hebt is geen ramp. Vind je de trainingen die je nu doet wel echt leuk?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:49

Ja, ik vind het heel leuk. Ik heb alleen aan het einde het gevoel dat ik meer had kunnen doen, maar tijdens de training lukt dat me dus niet... Zowel bij krachttraining, als hardlopen als hit kan ik tijdens de training het niet opbrengrn om een tandje bij te zetten...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:26

Ik herken het wel een beetje. Maar wees niet te streng voor jezelf, sport moet leuk zijn en dat is het niet als je steeds denkt iets niet te halen. Doe het een tandje rustiger en je zult zien dat een paar trainingen verderop je opeens wel net dat beetje meer kunt. Dan ben je pas trots en dat maakt het leuk!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:08

Ik zie dat er al een tijdje niet gereageerd is, maar ik wil me graag aansluiten bij dit topic!

2 jaar geleden als eens 30 day shred gevolgd met hele goede resultaten. Nu door drukke studie weinig tijd om uren door te brengen in de sportschool, dus heb besloten om weer te beginnen met 30DS!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:47

Ik doe ook weer mee denk ik. Mijn broer gaat in mei trouwen en er zal nu toch iets moeten gaan gebeuren. Ik ga het niet elke dag doen denk ik, want ik loop ook zeker twee keer in de week hard. Op die dagen ga ik wel wat buikspieren trainen e.d.
Ik ga nog even de OP lezen om te kijken welke lessen het beste bij me passen.

*edit* ik denk dat het No more trouble zones wordt :j
Deze hoeft niet perse elke dag en bij wat minder tijd kan ik ook alleen die circuits doen waarvan ik vind dat ze het meest een workout nodig hebben :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:15

Gisteren weer met dag 1 begonnen en het viel me vies tegen. Terwijl ik in de sportschool toch goed mn best doe met krachttraining, maar geen cardio en dat valt nu tegen! Ga me morgen ook even meten, dan kan ik het resultaat nog beter zien straks.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:32

Hier ook bezig met 30DS level 1 zit erop, die vond ik nog goed te doen. Heb me niet opgemeten toen ik begon, maar gister toch maar gaatjes bij in m'n riem gemaakt, want die zat flink los. Level 2 gaat ook nog wel, heb alleen vrij veel moeite met de oefeningen waarbij ik op mijn handen moet steunen en in level 2 zijn dat er redelijk wat.
Had gedacht dat ik met de discipline om het iedere dag te doen wel moeite had, maar moet bekennen dat ik het vaak wel fijn vind. Even m'n hoofd leeg maken en nergens over nadenken. Zelfs op drukkere dagen is het tot nu toe iedere x gelukt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

Leest ook weer mee! 3 weken geleden bevallen en na de kerst mag ik weer echt sporten! Ga dus vanaf 1-1-15 meteen aan de shred! Vorige keer goed gegaan en mooi resultaat geboekt dus we gaan er weer voor! Maar goed moet nu eerst mn ijzerkuurtje afmaken en mn buikspieren moeten nog even op de juiste plek komen........