Hier nog een handig filmpje met tips van Jilian

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Chanen schreef:Helaas heb ik daar de centen niet voor, maar het toeval wil dat mijn adoptie-oma (oudere vrouw die regelmatig bij mijn ouders over de vloer komt) vroeger als gymjuffrouw heeft gewerkt. Zij kan mij vast wel van wat nuttige tips en trucs voorzien. En anders maar eens wat pilates filmpjes opzoeken.
Goede oefening is op je rug liggen, en dan je benen naar plank-position brengen (90 graden), volledig door het aanspannen van je buikspieren (dus niet je beenspieren gebruiken). Je been 'zweeft' dan als het ware omhoog. Wel eerst 1 voor 1 doen (niet meteen 2 benen tegelijk).
Chanen schreef:Het punt is, dat ik het altijd in mijn rug voel. Ongeacht hoe ver ik omhoog kom, hoe snel ik de oefening achter elkaar doe of hoe vaak. Zelfs als ik mijn buikspieren zeer bewust aanspan voordat ik omhoog kom. Al geloof ik ook niet dat ik met een 'neutral spine' begin. Omdat ik van mezelf een beetje een holle rug heb, werd mij vaak als tip meegegeven om mijn rug tegen de grond te drukken. Wie weet dat ik daarom mijn rug gebruik, omdat ik die op die manier ook al aanspan?
Anoniem schreef:Chanen schreef:Helaas heb ik daar de centen niet voor, maar het toeval wil dat mijn adoptie-oma (oudere vrouw die regelmatig bij mijn ouders over de vloer komt) vroeger als gymjuffrouw heeft gewerkt. Zij kan mij vast wel van wat nuttige tips en trucs voorzien. En anders maar eens wat pilates filmpjes opzoeken.
Goede oefening is op je rug liggen, en dan je benen naar plank-position brengen (90 graden), volledig door het aanspannen van je buikspieren (dus niet je beenspieren gebruiken). Je been 'zweeft' dan als het ware omhoog. Wel eerst 1 voor 1 doen (niet meteen 2 benen tegelijk).