UhNee schreef:Net mijn eerste afpsraak emdr gehad. Het ging echt verschrikkelijk. De eerste 10 minuten alleen maar lopen janken omdat ik het echt heel eng vond dus heeft ze het nog een keertje uitgelegd. We zijn niet eens aan emdr toegekomen.
Hierboven werd al gezegd 'kijk dit filmpje' en dat kan idd helpen om dingen concreet te maken.
Maar persoonlijk verbaas ik me gewoon over deze peut.
Kennelijk hebben jullie al niet echt over emdr gesproken, want het is echt meer dan alleen maar 'en zo gaat het nou'.
En dan ben jij begrijpelijk bang - ik bedoel niet te zeggen, dat emdr eng is, maar het is wel de confrontatie zachtjes aangaan met nare zaken en dat IS eng, hoe je het wendt of keert - en dan gaat zij je weer uitleggen hoe de methode werkt. (Wat jij mogelijk niet eens opneemt vanwege alle emotie....)
Citaat:t blijft voor mij nog steeds zo vaag, heb de site 100x gelezen maar ik weet nog steeds niet wat ik kan berwachten qua gevoel. Nu kijk ik al weer zo op tegen de volgende afspraak... Ik wil helemaal geen emdr...
Ik denk dat je groot gelijk hebt, om het nu niet bij deze mevrouw te doen, bij iemand die jou alleen maar. technische zaken kan vertellen, en zelfs als je emotioneel bent nog gaat uitleggen. (Okee, ik kom uit een onderwijsfamilie en ik heb thuis wel eens staan stampvoeten, over 'dat het nu efkes niet over ratio moest gaan!!' - dus hoed je voor mijn vooroordeel, maar ik meld maar even hoe ik jouw verhaal hoor.)
(En persoonlijk vind ik emdr een prachtige techniek, maar het moet - het moet, als in: punt 1 op de prioriteiten lijst - wel klikken en kloppen tussen jou en je peut!!)
Citaat:He bah ik voel me zo verschrikkelijk nu, echt harder falen dan dit kan niet... En mijn therapeut zei nog wel dat ze er zeker van was dat ik het kon en dat het goed zou komen en nu heb ik dat gewoon geschonden .'(

(....en als een goedmoedig plaagje bedoel ik het volgende: "dat is nu een ""prachtige"" negatieve gedachte over jezelf, daar kun je uitstekend een emdr sessie op doen: 'als er dingen mis gaan, is dat per definitie mijn falen'.)
Alle gekheid op een stokje: het is de peut, die verantwoordelijk is voor wat er zoal in de therapie kamer gebeurt, als jij het niet kunt opbrengen om x te doen, dan had de peut jou maar beter op x moeten voorbereiden. (Zoals de betere springruiters stellen dat vrijwel iedere afgegooide balk een ruiterfout is.)