[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:17

Goeiemorgen ladies,
Misschien kom ik wel iets te laat binnenvallen maar ik ga zo een spiraaltje laten zetten :P. (Nou heb ik ook niet zo veel behoefte aan horrorverhalen).
Na lang gedoe met de pil, en nog erger gedoe met een implanon (+3 mooie littekens) toch maar besloten om een koperspiraal te nemen aangezien mijn lichaam een hekel heeft aan hormonen.

Nou hoefde ik alleen paracetamol te nemen, maar ik las hier al iets over dyclofenac? Dus ik hoop dat het voldoende is, al maak ik me over de pijn niet veel zorgen eigenlijk.

Polly
Moderator Algemeen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:07

Ik zou het advies van je huisarts opvolgen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:53

Haal een pakje ibuprofen voor de zekerheid :j
Ik heb het idee dat de pijn hoe dan ook eigenlijk maar kort duurt altijd. Maar ik raad je wel af om met de fiets te gaan :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:57

Au :=

Sinds ik van de pil af ben, heb ik een hele lichte menstruatie (had ik echt voor de pil niet, was het zwaarder en tijdens de pil was het ook pittig). Heb ook zeer weinig klachten, behalve moeheid. Ben ik nou zou apart of komt dat vaker voor?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:10

Nou ik heb het overleefd haha.
Gelukkig een hele lieve huisarts. Was er achteraf wel even goed klaar mee, helemaal bleek, warm en trillerig. Mocht (nouja moest) ook even blijven liggen en daarna nog even in de wachtkamer bijkomen.

Nu lig ik nog even in bed, ik ga lekker helemaal niks doen :P.

Magrathea, ik was expres al lopend gegaan :D. Gelukkig is het 100 meter van m'n huis.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:00

Oooh jeej... dat geeft de burger moed judass...
nu zie ik het helemaal niet meer zitten. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:32

Oh Renske, maak je niet druk ;) Het is effe op je tanden bijten maar achteraf valt het reuze mee hoor! En je gaat sowieso blij zijn dat je 't gedaan hebt! :j

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:02

Het zetten zelf viel echt heel erg mee hoor! Je kan het :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:08

Ik ben echt een watje als het om pijn gaat.
Behoorlijke vrees voor de tandarts, en ook wil lichtelijk angst bij de huisarts.
paar weken terug in mijn vinger gebeten door een paard, pas toen ik er echt niet onder uit kon komen naar de huisarts gegaan, tetanus prik gehad en flinke antibiotica kuur.
Maar de afspraak voor maandag staat nog.
Sowieso eens kijken wat huisarts aanraad. Spiraaltje of nuvaring.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:18

Ik ben niet meer bang voor het zetten! Na de bevalling denk ik dat een spiraaltje wel gaat lukken. Zie alleen enorm op tegen eventueel vloeien na het plaatsen! Maar heb nu 2 cyclussen gehad na de bevalling en wil gewoon niet meer ongesteld zijn! Dus aankomende week gesprek bij de huisarts!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:33

Judass ben benieuwd of dit wat voor je is! Over spiraaltje hoor je zoveel goede dingen, hoop voor jou ook :D
Ik denk dat doorblaakbloedingen idd wijzen op een te lichte pil :j

Kleine update hier, slik de Yasmin nu 7 dagen en puistjes werden erger, nu zakt het een beetje af. Zal nog wel een hele tijd duren voordat ik daadwerkelijk kan zeggen of het voor me werkt, maar wil jullie wel op de hoogte houden over Yasmin als dat gewenst is :)

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:19

Hallo allemaaal, ik heb even een vraag en hoop dat iemand van jullie hier antwoord op weet :)

Ik slik de microgynon 30 pil nu op dokters advies al een paar keer tot 3 maanden door.
Vorige week woensdag naar de dokter geweest en een antibiotia kuur (Doxycyline 100mg) mee gekregen voor mijn bijholte ontsteking en donderdag begonnen met slikken. Nu heb ik dit weekend een paar keer onveilige sex gehad met mijn vriend en hoorde ik net van een vriendin dat de antibiotica de werking van de pil kan verminderen?? :oo De dokter en ook de assistente hebben mij hier over niks verteld.. ik zit nu op 2,5 maand met het doorslikken maar zou je dan zo snel zwanger kunnen raken? misschien klinkt dit voor jullie erg dom :o maar zou graag jullie ervaring willen weten met de pil en antibiotica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:22

Ja dat kan zeker.. het is minder dan het eerder was met antibiotica maar het verminderd absoluut de werking van de pil. Staat ook gewoon in de bijsluite van je pil.

En ja van 1x kan je dan al zwanger raken ken meerdere mensen die door antibiotica slikken maar geen maatregelen treffen, zwanger zijn geworden.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:23

xgoldengirlx schreef:
Hallo allemaaal, ik heb even een vraag en hoop dat iemand van jullie hier antwoord op weet :)

Ik slik de microgynon 30 pil nu op dokters advies al een paar keer tot 3 maanden door.
Vorige week woensdag naar de dokter geweest en een antibiotia kuur (Doxycyline 100mg) mee gekregen voor mijn bijholte ontsteking en donderdag begonnen met slikken. Nu heb ik dit weekend een paar keer onveilige sex gehad met mijn vriend en hoorde ik net van een vriendin dat de antibiotica de werking van de pil kan verminderen?? :oo De dokter en ook de assistente hebben mij hier over niks verteld.. ik zit nu op 2,5 maand met het doorslikken maar zou je dan zo snel zwanger kunnen raken? misschien klinkt dit voor jullie erg dom :o maar zou graag jullie ervaring willen weten met de pil en antibiotica.

http://lmgtfy.com/?q=pil+en+antibiotica :) Ik zou dus toch een test doen als ik jou was.

Edit: even niet van belang, maar er zijn zelfs topics over op Bokt :P https://www.google.be/search?btnG=1&pws ... otica+bokt

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:40

Oh dankjewel voor de linkjes Iolanthe ::) Maar wat ik me nog wel afvraag, kun je zo snel een eiersprong krijgen als de werking van je pil opeens verminderd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:45

Ja... en zaad overleeft ook een paar dagen in de baarmoeder.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:04

Hoe lang bleven jullie vloeien na het plaatsen van het spiraaltje? En deden jullie gewoon alles wat je normaal ook deed zonder problemen?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:20

Die van mij zit er nu sinds vrijdag, dus ik kan het nog niet 'echt' vertellen. Ook heb ik koper dus er zou niet al te veel moeten veranderen.
Volgens mij ben ik alleen net ongesteld geworden :\ .

Verder moet ik er nog wel even aan wennen, maar dat zit meer tussen m'n oren. Vooral de gedachte aan die draadjes :o . Zo gebruik ik nu ook sinds lange tijd maandverband ipv tampons.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:28

Ik liet 'm plaatsen toen ik ongesteld was (dan is je baarmoeder zachter of zoiets). Ben niet langer of erger ongesteld geweest dan normaal daarna. :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:47

Vraagje voor mensen die een spiraaltje hebben:
Ik heb dus een mirena spiraaltje, nu zo'n 3jaar precies.
Echter heb ik sinds 2 maand weer hevigere ongesteldheid.
Ik heb een spiraaltje gekregen omdat mijn hormonen helemaal van slag waren door de pil en mijn menstruatie extreem pijnlijk werd. Ik lag letterlijk ziek op de bank als ik ongesteld was..

Maargoed.
Nu heb ik op internet gelezen dat een spiraaltje eerder gestopt kan zijn met je menstruatiecyclus regelmatig en gematigd houden. (Varieert tussen de 2 en 4 jaar na zet dat het stopt, qua anticonceptie blijft het wel werken.)

Nu vraag ik mij dus af of mijn gyneacoloog mij dit niet heeft moeten vertellen?
Want ik ben er dus al die tijd van uit gegaan dat ik pas eind 2016 weer heen hoef en nu zit ik zwaar te twijfelen om de huisarts niet op te bellen en me weer door te verwijzen voor evt een nieuwe..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:11

Help!
Ik neem sinds zo'n 4/5 maand de pil, heb dit met mijn dokter bekeken en mijn pil leek me goed te liggen, ik reageerde goed en geen lekkages etc.
Wegens een zware griep de afgelopen week ben ik zondag en maandag mijn pil vergeten nemen omdat ik continu in bed lag; normaal vergeet ik hem dus nooit.
Dinsdag heb ik dus wel weer normaal mijn pil genomen. Nu ben ik gelekt. Maar voelde dit ook niet aankomen, normaal heb ik enorme rugpijn als mijn regels eraan komen.
Iemand ervaring?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:08

Maf CalipsoLover..
Zelf nog nooit een enkele pil vergeten (een keertje in de avond vergeten, maar meteen volgende ochtend wel.) En daar geen last van.

Wel erg maf dat je dat hebt. Als je echt stopt voor je stopweek, heb je er toch ook niet direct last van?

Ik zou eventueel contact opnemen met je huisarts, maar dikke kans dat het te maken heeft gehad met je griep.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:31

Yasmijntje schreef:
Maf CalipsoLover..
Zelf nog nooit een enkele pil vergeten (een keertje in de avond vergeten, maar meteen volgende ochtend wel.) En daar geen last van.

Wel erg maf dat je dat hebt. Als je echt stopt voor je stopweek, heb je er toch ook niet direct last van?

Ik zou eventueel contact opnemen met je huisarts, maar dikke kans dat het te maken heeft gehad met je griep.

Nee, tijdens mijn stopweek duurt het zo'n 3 dagen zonder pil voor mijn regels echt doorkomen, en dat voel ik dan ook. Ja ga me dan toch eens verder informeren.
En ik neem mijn pil in de avond, stel dat je hem vergeet in de avond kan je hem dan in de ochtend nog inhalen?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:36

Volgens mij kan je de pil tot 12u na het 'eigenlijke' uur nog innemen en beschermd blijven. Althans dat is bij mijn pil zo (Yasmin) :-)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:39

Gamova schreef:
Hoe lang bleven jullie vloeien na het plaatsen van het spiraaltje? En deden jullie gewoon alles wat je normaal ook deed zonder problemen?

Heb nu 6 weken de mirena en vloei nog steeds een beetje. Ben er nu wel zat van.

Verder kon ik meteen alles weer doen. Niks van het zetten gevoeld dag er na alleen een beetje kramp.