Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 07:50

Jeetje, wat een pak sneeuw joh.
Mooie schoenen Puera.
Mooie foto's SV, ziet eruit als een toffe route.
Ieris, wat leuk dat je samen met je zoontje op pad gaat. Hoe oud is hij?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:25

Zo de drukke week is bijna voorbij. Alleen nog even de kinderen op bed en dan lekker lui op de bank wie is de mol terug kijken.

Jullie zijn ook weer druk geweest!

Volgende keer gaan we de gele route dan maar eens lopen Ieris, ben benieuwd. Maar woow, wat ga jij lekker zeg! *\o/* Leuk dat Ollie met je mee was, lekker opbouwen zo voor hem.

Prachtig is het buiten nu met de kou en vorst he Ninus, heb je een foto van je nieuwe vloerkleed :Y)
Hoe was het op Lauwersoog? Geen sneeuw gehad?

Dat is een best pak sneeuw al Namiro.

SV, mooie foto's weer, prachtige route ook.

Knap setje Puera, waar zijn deze sokken van?

Vandaag de eerste training voor de Roparun met het nieuwe team gelopen. Een mooie route van 50 km. Gestart in Doetinchem, richting Duitsland Emmerich en weer terug. Halverwege nog een goed verzorgde stop met duitse broodjes/gebak. Dat is in de auto meegegaan want lopen met een berlinerbol leek mij niet zo'n goed idee. Ik ging echt heel lekker, heb harder gelopen dan ik denk ik straks tijdens de RR ga doen, maar het voelde goed. Onderweg nog wel wat sneeuw gehad. De wind stak ook nog een beetje op, dus was blij met mijn hoofdbandje. Uiteindelijk ruim 13 km gelopen in 6 rondes. (We zijn als team nog op zoek naar chauffeurs/navigators, dus mocht iemand hier een beetje in de buurt wonen en daar interesse in hebben....)

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:15

Mooie loopjes komen er weer langs dit weekend! SV zo te zien een prachtige trail en ook nog een mooi zonnetje erbij.
Puera gave schoenen en sokken combi!
Ieris leuk met je zoontje samen op pad, gezellig zo voor beiden :)
Namiro wat een sneeuw daar! Hier helemaal niks gehad gelukkig.
Suusje leuk een oefenrondje voor de Roparun. Altijd goed met zo'n groep op pad en zeker met een luxe verzorgingsstop!
Goof dat klinkt erg pijnlijk, hopelijk kun je snel wat pijnverlichting vinden.

Hier was het ook een drukke week. Gisteren niet gelopen want we gingen lekker de A15 afrijden naar vrienden, voor een preview van hun nieuwe huis en een lekker etentje. Het was raar weer onderweg, tussen Ridderkerk en Tiel was het af en aan mistbanken, daar voor en na was er helemaal niks aan de hand en was het gewoon helder. Even na middernacht waren we weer thuis, vanmorgen konden we lekker even wat langer blijven liggen. Daarna op pad gegaan om een wat langer rondje te proberen te lopen. Het ging lekker, uiteindelijk 11km gedaan en echt een fijn ritme kunnen vinden wat gemakkelijk voelde. Ik verklaar de struggles met maagzuur, buikkramp en zere benen nu echt achter de rug (*klopt af*).
Echt wel grappig ook in mijn Garmin gegevens: de rusthartslag daalt de laatste weken gestaag, de stressniveaus gaan naar beneden en de slaap scores omhoog.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:01

Fijn dat je zo lekker gelopen hebt, Kylan!

Goed bezig, Suusje! Met de Roparun loop je om de beurt toch?
Mooie ploeg hebben jullie!

De sokken zijn van Incylence. Ik heb ze bij Triathlonworld besteld. Heb ook nog een paar hogere sokken, een paar met Merinowol (heerlijk warm!) en een paar lage sokjes van Compressport, die zijn ook zo fijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:34

Wat een toffe training voor de roparun Suusje! Mooie route die kant op.

Kylan het hangt allemaal samen hè, minder stress, lage rusthartslag en goed slapen betekent goed kunnen lopen. En mooi om te zien dat je horloge je gevoel best goed weergeeft. Dat heb ik de laatste tijd ook gemerkt.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:39

Wat leuk Suusje! *\o/*

En fijn dat het lekker ging Kylan :))

Hier 15km gelopen, ik had het zwaar, mijn horloge zei ook dat ik niet optimaal uitgerust was. Ook wel weer een wijze les, heb wat teveel gedaan afgelopen week, beetje zoeken naar balans. Hoort er ook bij, maar me daar aan overgeven is nog best lastig :+
Wel een prachtige route gelopen, veel sporen van wild, maar niets gespot helaas. De temperatuur was perfect voor mij, kan de warmte lastig kwijt, dus een beetje fris doet het bij mij best goed.

Nu de dag voor morgen aan het voorbereiden en dan is het weer mooi geweest!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:01

Vanmorgen kilometers gemaakt in het bos. Wat een rust en stilte. De kou en het windstille weer waren ook fijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:07

Wat mooi sv, ook die tekst op dat bankje :)

Toch maar weer 15km op de teller Ninus ondanks dat het niet optimaal ging. Herkenbaar hoor het zoeken naar balans.

Ik ben er vanmiddag na het werk nog heel even uit geweest voor 5,5km. Eigenlijk had ik gisteren willen gaan, maar ik had zo'n drukke werkdag gehad dat ik heb geschoven. Dat pakte goed uit, vandaag een iets rustigere dag op werk en voldoende energie om nog even te lopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:16

Mooie tekst op dat bankje inderdaad!

Lekker Kylan, goeie beslissing geweest om vandaag te lopen.

Waar had je gelopen, Ninus?

Ik heb het momenteel echt meeeegadruk op m’n werk. Dan is het fijn om m’n hoofd even leeg te maken met het lopen. Gisteravond lekker getraind met de loopgroep.
Morgen ga ik weer een blokje om met mijn collega en ik hoop zaterdag met mijn buurvrouw een langere afstand te lopen. Heb al een mooie route bedacht, zin in!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:09

Wat fijn Kylan dat alles beter voelt!

Ah Ninus, zo herkenbaar dat zoeken naar balans. Wel leuk dat je onderweg spoorzoekertje kon doen.

Lekker bezig SV, die km gaan snel omhoog bij jou! Staat er binnenkort weer een extra lange route op het programma?

Fijn Puera dat je de loopgroep en de buurvrouw hebt waar je dan lekker mee af kan spreken. Waar gaan jullie heen?

Ik merk ook dat de balans een beetje weg is. Had het zwaar op de hardloopband vanavond. Er stond een training herhaling lange passen van Greg op het programma, toch werkt dat minder handig op de band. Voor je goed en wel het tempo omhoog is zit ik alweer in de herstel. Uiteindelijk herstel steeds op 10 gedaan en dan naar 14 toe voor de langere passen. Zo even lekker de massagegun op mijn kuiten en lekker op tijd mijn bed in. Vrijdag en zondag staan nog 2 loopjes op het programma. Fijne avond allemaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:23

Lijkt me inderdaad lastig op de loopband zo'n training.

Eind maart staat de Leersumseveld ultra 50km op het proramma. Ik wil zeker een aantal keren dertig plussers lopen. Dat kost een hele ochtend aan tijd inclusief rijden, dus dat is soms passen en meten.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 07:47

Gefeliciteerd Suusje! *\o/*

En wat een heerlijke loop zo te zien SV, je ziet er happy uit :)) De lange(re) lopen zijn inderdaad een aanslag op je tijd, onze marathon viel wat dat betreft mooi na onze zomervakantie, het wordt nu een grotere uitdaging.

Goed bezig Puera, lekker even je hoofd leeglopen :j

Het is toch een soort van fijn dat ik niet de enige ben die moeite heeft met de balans en dat er meer mensen zijn die het druk hebben, gedeelde smart enzo :D
Ik heb dinsdag een heerlijk rondje gemaakt van 8km, lekker in het donker, het was helder en stil, genieten!

Gisteravond was ik weer bij PatrickDePersonalTrainer. Ik voel me nu goed, maar ik weet zeker dat ik daar morgen anders over denk :=

Morgenochtend of morgen einde van de dag ga ik weer lekker achter de dijk lopen en zondag hoop ik de route te lopen die we laatst ook met Puera hebben gelopen, daar ben ik al een paar weken niet geweest. Ik weet niet of het hele rondje lukt, maar wil in ieder geval een deel doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 10:48

Ninus, toch 15 km, ondanks dat het zwaar was. Goed gedaan hoor!

SV, die 31,31 km word ik wel heel blij van :)) hou van dit soort getallen.

Kylan, goed idee dus, om je loopje te verplaatsen :D

Suusje, mij lijken workouts op de loopband sowieso niet fijn. :o
Alleen heuvelsprints die je op bepaald aantal seconden moet doen met bvb 1 minuut rust. Dat lijkt me op een loopband handiger.

Ik ben helemaal blij :):)
Vanochtend intervaltraining gedaan.
- 4 km inlopen
- 5x 1000 meter op 10K wedstrijdtempo, 2 min dribbel
- 2 km uitlopen

Bij de laatste interval even flink aangezet en voor een PR op de 1000 meter gegaan. Die stond op 4:46 uit 2018. Nooit meer in de buurt gekomen. Maar het is gelukt! Een seconde sneller, maar pr is pr :))
Dus 2 km uitgelopen op wolkjes.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:12

Sherivey, super zeg dat het zo goed ging! En gefeliciteerd met je nieuwe p.r, leuk is dat! Je nieuwe schema gaat wel fijn hé.

Ninus, herkenbaar dat inplannen, ik ga meestal wel hardlopen op de dagen dat ik vrij ben, maar dan is het met de paarden en huis etc wel weer passen en meten, en heb ik soms echt te weinig tijd voor alle dingen die ik eigenlijk wilde doen.
Ja wel fijn dat de temperatuur nu nog redelijk laag is, daar geniet ik zeker ook van met hardlopen!
Ik hoorde helaas op de radio dat de KNMI een hele hete zomer voorspelt, met veel kans op bosbranden, gatsie moet er nu nog niet aan denken om weer in de hitte te moeten lopen.

Suusje gefeliciteerd met je verjaardag!
Ja zal wel even wennen zijn die loopband, maar wie weet als je het wat vaker gedaan hebt, dat het dan wat fijner loopt.
Hier doet de cross trainer het eindelijk! Dus kan ook een beetje binnen gaan sporten!

SV, mooie training hoor! En wat een kilometers weer!
Gave foto's heb je gemaakt, heel mooi dat bankje.
Heb zin in zondag!

Puera, wel fijn dat je in de loopgroep zit! En gezellig dat je zaterdag met je buurvrouw gaat, leuk dat je een loopmaatje zo dichtbij hebt!

Kylan ook weer 5,5 km in the pocket, goed bezig, en mooi dat je nu wel goed uitgerust bent.

Hier vandaag heerlijk gelopen, rustige 16 gedaan met 5 kleine versnellingen.
Heerlijk zonnetje erbij, was echt perfect loopweer!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:27

Heerlijk Ieris, mooie afstand en lekker weer erbij!

Toppie Sherivey, lekker gelopen én een PR! +:)+

Hopelijk valt het mee met de spierpijn, Ninus.

Gefelie Suusje! *\o/*
Zijn je kuiten weer wat bijgekomen van Gregs training?

Ben ook heel blij met buuf als loopmaatje. Bij toeval is het zo gekomen.
We starten zaterdag gewoon vanuit huis. Meestal heb ik wel een idee welke richting we uit kunnen, en dan maak ik via Runnermaps een route. Soms is het even stoeien om op de gewenste afstand uit te komen maar meestal krijg ik het wel voor elkaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 09:58

Op 18 februari ga ik met gaucho en Musli 16km trailen bij Lage Vuursche/Hoge Vuursche.
Wie zin heeft om mee te gaan is van harte welkom.
Relaxed tempo natuurlijk!
Het is een route van 28km, ik loop dan na de 16 ook nog de 12km.
Wie wil kan aansluiten.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:41

Leuk! Wij komen dan echter terug uit NY, dus dat gaat niet lukken helaas.

Goed bezig Sherivey!! :):)

Klinkt goed Ieris! En ik wil geen hete zomer :=

Hier vanochtend een rondje 11km, ik wilde wat korter vanwege het restje spierpijn van woensdagavond, maar ik was wat in gedachten en nam de verkeerde afslag := :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:10

Supervixen schreef:
Op 18 februari ga ik met gaucho en Musli 16km trailen bij Lage Vuursche/Hoge Vuursche.
Wie zin heeft om mee te gaan is van harte welkom.
Relaxed tempo natuurlijk!
Het is een route van 28km, ik loop dan na de 16 ook nog de 12km.
Wie wil kan aansluiten.

Oh, ik land dan net in Sydney, maar als ik weer terug ben zou ik graag een keertje een eind mee doen met een loop

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:25

Oepsie, Ninus. Dus toch nog wat last van Patrick?

Leuk dat jullie gaan te trailen met een groepje bij de Lage Vuursche. Even kijken wat de planning is, misschien wil ik wel mee voor de 28 km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:52

Wat een leuke reizen hier!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:16

Zo, weekend...

Sydney en NY, wauw gaaf hoor. Ik kom niet verder dan Apeldoorn - Vorden op het moment :')

Leuk dat jullie weer afspreken. Even kijken of ik zondag een beetje mee kan komen en thuis overleggen. Misschien kan ik dan leuk aansluiten.

Haha, Ninus, hopelijk wel leuke gedachten. Die Patrick trainingen ben ik nu wel benieuwd na, wat voor leuks heb jij mogen doen?

Bedankt voor de felicitaties.

Kuiten zijn weer bijgekomen en vanavond per toeval nog een rustig rondje met de trainer van de club kunnen lopen. Dus geen loopband voor mij vanavond.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:44

suusje26 schreef:
Zo, weekend...

Sydney en NY, wauw gaaf hoor. Ik kom niet verder dan Apeldoorn - Vorden op het moment :')

Leuk dat jullie weer afspreken. Even kijken of ik zondag een beetje mee kan komen en thuis overleggen. Misschien kan ik dan leuk aansluiten.

Haha, Ninus, hopelijk wel leuke gedachten. Die Patrick trainingen ben ik nu wel benieuwd na, wat voor leuks heb jij mogen doen?

Bedankt voor de felicitaties.

Kuiten zijn weer bijgekomen en vanavond per toeval nog een rustig rondje met de trainer van de club kunnen lopen. Dus geen loopband voor mij vanavond.

Sydney is voor mij ook echt een dream come true hoor. Ik heb altijd gezegd dat ik heel graag ooit eens naar Australië en/of New Zealand zou willen en toen kwam deze reis op mijn pad en heb ik alles op alles gezet om de financiering er van rond te krijgen. Ik ben in Sydney met Mardi Gras en World Pride en we gaan 3 dagen hockeyen. Ik ehb nog gekeken naar een extra week er heen en dan ook naar New Zealand maar zover ging het budget helaas echt niet...

Verder lees ik nog wel steeds mee maar ben ik echt heel slecht in reageren, ik heb er gewoon niet genoeg energie voor momenteel. Ik zie wel steeds allemaal gave foto's en loopavonturen tegen, helpt me wel echt zelf ook de motivatie te houden om de deur uit te gaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:10

Wat ontzettend gaaf, Imay!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:14

Heel erg gaaf IMAY! Plaats je hier wat foto's?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 13:29

Ik zal iedereen jaloers maken met de 25 graden en een zonnetje foto's 8-)