Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:18

Tot zover idd het commentaar op het Nederlandse beleid..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:20

Relaxed schreef:

Wat wil je hiermee zeggen? Ik begrijp het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:21

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Dat er zoveel commentaar was op de traagheid in nl en dat nu blijkt dat het in uk misschien wel mislukt door oa de snelheid. Dus beter goed voorbereiden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:22

Ok, dank je wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:27

pien_2010 schreef:
Relaxed schreef:

Ik ook niet. Hier is vorige week begonnen en de registratie perfect op orde. Ik zou zeggen; logisch genoeg.

Dat de boel in de UK rammelt zegt niet gelijk dat NL het goéd doet.
In de UK meten ze in voeten en duimen, wegen in stenen, betalen in ponden en rijden links omdat van links te paard opgestapt wordt/werd, dus wat verwácht je nu?! :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:29

Volgens mij mislukt het in de UK niet door de snelheid, maar door de ramp van een nieuwe coronavariant die flink besmettelijker is dan de vorige, waardoor de maatregelen die er waren niet voldoende zijn er enorme noodsprongen gemaakt moeten worden. Ook daar zou beter beleid zeker helpen maar dat ze al aan inentingen begonnen zijn is niet het probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:32

Heb je het artikel van Sizzle überhaupt gelezen shadow?

In Uk dreigt het al mis te gaan met vaccineren vanaf dat ze toegediende vaccins registeren op kladblaadjes op het bureau van de huisarts. Reken maar dat dat de oorzaak is van de slechte vaccinaties. Niet van de besmettingen, wel van een vaccinatiebeleid dat nu al begint af te brokkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:52

Zou wel heel triest zijn als straks voor niks de 1e enting gezet is. Daarom vind ik een wat latere start in plaats van op stel en sprong beginnen, zoals Nederland doet heel verstandig. Dat geeft evengoed geen garanties dat het wel lukt, het is nu eenmaal een grootschalige en lastige operatie, ook logistiek gezien. Maar de kans dat het dan wel goed loopt, neemt wel flink toe hopelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:33

idinn schreef:
Zou wel heel triest zijn als straks voor niks de 1e enting gezet is. Daarom vind ik een wat latere start in plaats van op stel en sprong beginnen, zoals Nederland doet heel verstandig. Dat geeft evengoed geen garanties dat het wel lukt, het is nu eenmaal een grootschalige en lastige operatie, ook logistiek gezien. Maar de kans dat het dan wel goed loopt, neemt wel flink toe hopelijk.

Sorry maar misschien begrijp ik iets niet.
Vaccineren in twee fases is niets nieuws toch?
Dat er een vaccin voor Covid19 zou komen was geen verrassing toch?
Het is al hoe lang een pandemie?
Wat is hier op stel en sprong aan??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:44

Lees HC, er zijn blijkbaar plannen in uk om wegens te weinig Pfizer vaccins de tweede enting 12 weken ipv 3 weken later te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:47

Nou in de UK was het zo te lezen met beetje pech toch wel teveel op stel en sprong en lijkt dat problemen te gaan geven. Daarbij was het geen verrassing inderdaad dat er vaccins zouden komen. Maar, correct me if I'm wrong, was niet vanaf dag 1 bekend hoe dat vaccin er dan uit kwam te zien, qua herhaling en bewaring. Dat werd pas later duidelijk denk ik zo. En nee, je hebt dan niet binnen een week de hele administratie geregeld. Zie de UK maar weer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:54

idinn schreef:

Afschuwelijk als dit fout loopt. Dat hoop ik toch niet ;(

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:00

bigone schreef:
Lees HC, er zijn blijkbaar plannen in uk om wegens te weinig Pfizer vaccins de tweede enting 12 weken ipv 3 weken later te geven.

Dat is geen probleem van admin/registratie :)* :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:05

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Dat is geen probleem van admin/registratie :)* :)*

Daar ging het niet over, jij vraagt wat het probleem was. En dat is blijkbaar zoveel vaccineren dat ze nu al zeggen te weinig voor de tweede ronde te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:06

Maar wel een probleem in je planning. En met beetje pech wel in je registratie. Als de bedoeling was voldoende over te houden voor een 2e prik, maar die reeds deels benut zijn voor een 1e prik. Dan gaat er dus administratief iets niet goed. Vraag is waar het probleem precies vandaan komt, al lost dat voor nu weinig op.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:20

Waarom krijg ik toch altijd meteen zo’n ‘ja hoor-gevoel’ bij die Britse problemen? Op een of andere manier hebben ze een soort afkeer van dingen fatsoenlijk registreren. De ex van mijn dochter was bijvoorbeeld erg verontwaaardigd over de legitimatieplicht in Nederland. En om me heen hier nu ook een hoop verontwaardiging omdat Britten hier in de problemen komen door Brexit. Kom op zeg, dat zit er al jaren aan te komen. Regel je zaken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:40

Dat laatste herken ik hier niet. De Britten hier hebben althans als het om onze vrienden gaat, hun zaakjes zeer goed voor elkaar. Omdat een echtpaar een gewoon Frans bedrijf heeft hebben ze tijdens de lockdown 75% terug gekregen van de overheid. Dus dat is goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:03

MoniqueT schreef:
Waarom krijg ik toch altijd meteen zo’n ‘ja hoor-gevoel’ bij die Britse problemen? Op een of andere manier hebben ze een soort afkeer van dingen fatsoenlijk registreren. De ex van mijn dochter was bijvoorbeeld erg verontwaaardigd over de legitimatieplicht in Nederland. En om me heen hier nu ook een hoop verontwaardiging omdat Britten hier in de problemen komen door Brexit. Kom op zeg, dat zit er al jaren aan te komen. Regel je zaken.

Echt ja, via mijn werk veel te maken met de brexit. Klanten die zich vorige week pas melden met de vraag hoe we het gingen doen. Klanten die de benodigde formulieren niet invullen. Echt drama.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:31

Zonet mijn Franse les gehad via Skype. Mijn lerares woont in Parijs (is tevens een vriendin en heeft vakantie huis hier). Ik vroeg hoe het in Parijs gaat.
Parijs is erg stil. NOg steeds is veel gesloten, maar een avondklok hebben ze niet. Bar's , restaurants, veel winkels zijn nog steeds dicht.
Ik heb mijn bezorgdheid uitgesproken over de situatie van vaccinatie en uitstellen 2de vaccin in de UK. Zij had het ook gelezen. Ze vertelde mij, dat het enten in Frankrijk niet zo heel snel zal gaan want alle mensen (nu de ouderen) moeten vooraf toestemming hebben gegeven. Is hier ook met andere bevolkingsonderzoeken en na toestemming krijg je de uitnodigingen voor vaccinatie.
Dus ze gaf aan, dan het hier ook als het gaat om enten, niet zo snel zal gaan als in de UK, (net als in Nederland) en dat we er maar op moeten vertrouwen dat het registratie systeem goed zal gaan, want dat is iets waar we toch geen invloed op hebben. Zoals ik al eerder schreef wordt hier morgen gestart met de 1ste inentingen.
We zullen wel zien hoe het gaat en het afwachten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:46

MoniqueT schreef:

Mijn neef heeft een transportbedrijf. Enkel naar en van de UK.
Je wil het echt niet weten... :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:51

Relaxed schreef:
Echt ja, via mijn werk veel te maken met de brexit. Klanten die zich vorige week pas melden met de vraag hoe we het gingen doen. Klanten die de benodigde formulieren niet invullen. Echt drama.

Brexit ligt in het verleden; per 31 Jan 2020 was het een feit.
Tot 31 Dec was er een overgangsperiode.
Per 1 Jan 2012 is iedere Brit die het niet op orde heeft conform wat al een jáár helder is, gewoon .... uit een derde land.
Wij hebben tot de laatste seconde, zelfs nog 10 minuten meer, dat de Spaanse overheid de systemen open had gewerkt om dingen legaal te krijgen maar.... wát een moeras van létterlijk ongeregeld.
Het is ON-VOORSTELBAAR hoeveel idioten gedurende oud jaar en het weekeinde berichten sturen, willen bellen over hun situatie die simpelweg al járen niet op orde is. Oh en ook geen wóórd Spaans uiteraard.

Wat dat met vaccineren van doen heeft?
Welnu, ze willen nu gelijk vooraan staan voor een vaccinering terwijl ze niet in het Spaanse systeem zitten, daar al 10 jaar in hadden moeten zitten; wel nu verontwaardigd uiteraard.
Kijk, dát is wel een uitdaging voor de Spaanse overheid; de honderduizenden Britten die hier illegaal zijn en nu ook niet hier gedekt zijn door hun Britse verzekering.
De Spaanse overheid wil hen graag vacineren, ook gratis, opdat ze geen bron van infectie blijven maar hoe registreer je mensen die niet geregistreerd zijn voor een herhaling?
Maar goed, zijn er ´maar´ een paar honderdduizend en dat is op bijna 50miljoen een detail en er is ruimschoots tijd om daar een stukje software voor te schrijven. Dergelijke ´extras´ komen toch pas vet in de herfst aan boden anders gaan ze toch simpel terug naar de UK :)*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:12

HC hebben de Nederlanders het in Spanje in principe wel goed geregeld?
Ik ken hier nl alleen een NL stel die niet goed ingeschreven hier staat. De Engelsen hebben het hier wel goed voor elkaar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:31

Pien, zeker de Nederlanders die hier een bedrijf hebben, hebben hun zaken veel beter geregeld. Sowieso omdat ze bij vertrek uit Nederland hun zorgverzekering kwijtraken en die op basis van hun zelfstandige bedrijf of baan hier kunnen krijgen/kopen. De groep Nederlanders die hier woont en niet staat ingeschreven is daardoor een stuk kleiner, dat kan eigenlijk alleen als je je ingeschreven laat staan bij iemand anders of nog een eigen plek in Nederland hebt.

Doordat Britten gewoon nog gebruik konden maken van de NHS konden ze ook zonder residentie hier wonen. Hun Britse rijbewijs verliep ook niets, terwijl wij het op een gegeven moment toch moesten vernieuwen en NL dat dus niet doet als je uitgeschreven bent.

Dat zijn enkele verschillen, natuurlijk hebben veel Britten hun zaakjes wel goed voor elkaar, maar als je hier bij officiële instanties komt, wordt de ergernis gewoon ook uitgesproken. Wij snappen best dat we met Nederlands hier niet ver komen, veel Britten zijn verontwaardigd dat die Spanjaarden nog steeds geen fatsoenlijk Engels spreken. Eh ...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:48

Duidelijk, dank je Monique, ik vind dat interessant. Inderdaad de Nl die ik ken staan op adres vd kinderen ingeschreven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:18

Al lang niks meer gepost in dit topic begin zelf ook wel een beetje corona moe te worden net als vele...

Maar vandaag had ik nog even een praatje gemaakt met de moeder van mijn beste vriendin die een verschrikkelijke corona uitbraak hebben meegemaakt in een verzorgingstehuis met veel doden. Is toen ook wel veel in het nieuws geweest.

Maar de verhalen zo horen van een medewerker , de tranen sprongen mij soms nog net niet in de ogen. Mensen die gewoon soms nog lichamelijk best goed waren binnen 24 uur weg. En sommigen pas na een week met geen enkele symptomen en opeens waren ze weg...

Gewoon vreselijk om te moeten horen.