Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:IMANDRA schreef:
Misschien moet je je eigen artikel eens lezen. Het ligt toch een stuk genuanceerder dan de uitleg die jij erbij geeft.
De nuance ligt niet zo ver buiten mijn titel, en kun je prima zelf lezen.
Ik ben het eens met deze artsen, veel meer werklozen, veel meer depressies en zelfmoorden. In mijn eigen omgeving mensen die wachten op belangrijke operaties die constant worden uitgesteld, terwijl er nog geen 10 mensen op de corona afdeling liggen.. het gaat niet meer, het weegt niet meer op tegen alle andere problemen die onze economie én samenleving echt gaan aantasten in de komende jaren.
bigone schreef:Ik vind die vier artsen juist iets ter sprake brengen waar iedereen over na zou moeten denken: Wat als? Een familielid, in slechte conditie of met ernstige aandoeningen, wil je die nog op de ic aan de beademing hebben. Wat wil die persoon zelf? Wel met een groot risico op overlijden of nadien een kwaliteit van leven wat eigenlijk geen leven meer is.
En zo zijn er meerdere discussies die gevoerd kunnen worden .
Dat is wat ze graag willen, een van de artsen heeft dat gisteravond duidelijk uitgelegd met nadruk op het feit dat ze absoluut achter de maatregelen staan en ook blijven staan.
Ze zien in feite te veel mensen die een ic dood of in zeer slechte staat verlaten terwijl aan de andere kant dat ic bed gebruikt kan worden na een zware operatie die nu uitgesteld word.
Dimphyl schreef:De nuance ligt niet zo ver buiten mijn titel, en kun je prima zelf lezen.
Ik ben het eens met deze artsen, veel meer werklozen, veel meer depressies en zelfmoorden. In mijn eigen omgeving mensen die wachten op belangrijke operaties die constant worden uitgesteld, terwijl er nog geen 10 mensen op de corona afdeling liggen.. het gaat niet meer, het weegt niet meer op tegen alle andere problemen die onze economie én samenleving echt gaan aantasten in de komende jaren.
enCitaat:De huidige maatregelen eisen volgens hen een steeds hogere tol. Daarbij doelen ze op het uitstellen van reguliere zorg, waardoor onder meer mensen met kanker en mensen die op een orgaantransplantatie wachten soms vroegtijdig overlijden.
enCitaat:Het viertal zegt dat ze nu mensen redden die meestal niet volledig herstellen, bijvoorbeeld doordat die meerdere chronische aandoeningen hebben zoals diabetes, obesitas of een hoge bloeddruk. Daarom moet er een maatschappijbrede dialoog worden gevoerd over een selectiever opnamebeleid op de IC-afdelingen, vinden ze.
Citaat:"We hebben eerder gepleit voor strenge maatregelen, en daar zijn we nog steeds voor", zei Touw vanochtend tegen de NOS.
Dimphyl schreef:De nuance ligt niet zo ver buiten mijn titel, en kun je prima zelf lezen.
Dimphyl schreef:Imandra jij leest echt iets anders dan ik hoor.. quote van het artikel;
"De intensivecareartsen pleiten voor het versoepelen van maatregelen "die grote invloed hebben op het welzijn van onze bevolking en daarbij te accepteren dat er als gevolg van corona meer mensen zullen overlijden". Onder meer samen sporten en elkaar ontmoeten in de buitenlucht, moet weer mogelijk worden, ook al betekent dat dat er meer mensen besmet raken."
Die nog geen 10 mensen gaat over mijn omgeving, zoals je kon lezen. Het ziekenhuis waar operaties worden uitgesteld heeft geen IC, de andere locatie van dat ziekenhuis momenteel 7 ic corona patiënten. Dit gaat om uitstellen van 2 operaties, waarvan 1 nu voor de 4e keer wordt uitgesteld, de ander voor de 2e keer.
Relaxed schreef:Ik zou in november geopereerd worden, ik wacht nog steeds.. De arts vertelde vorige maand nog dat ze van 1.5 dag ok per week naar 1.5 uur ok per week zijn gegaan. Alleen spoed gaat dus door..
Vriendin van me is ok assistent en heeft de afgelopen maanden amper gewerkt, domweg omdat ze te weinig mensen op de ok hebben om te kunnen opereren. Zij is zzper dus was niet nodig
Electra63 schreef:Dimphyl schreef:Imandra jij leest echt iets anders dan ik hoor.. quote van het artikel;
"De intensivecareartsen pleiten voor het versoepelen van maatregelen "die grote invloed hebben op het welzijn van onze bevolking en daarbij te accepteren dat er als gevolg van corona meer mensen zullen overlijden". Onder meer samen sporten en elkaar ontmoeten in de buitenlucht, moet weer mogelijk worden, ook al betekent dat dat er meer mensen besmet raken."
Die nog geen 10 mensen gaat over mijn omgeving, zoals je kon lezen. Het ziekenhuis waar operaties worden uitgesteld heeft geen IC, de andere locatie van dat ziekenhuis momenteel 7 ic corona patiënten. Dit gaat om uitstellen van 2 operaties, waarvan 1 nu voor de 4e keer wordt uitgesteld, de ander voor de 2e keer.
De gezondheidszorg is meer dan jouw omgeving Dimphyl
Dimphyl schreef:Relaxed schreef:Ik zou in november geopereerd worden, ik wacht nog steeds.. De arts vertelde vorige maand nog dat ze van 1.5 dag ok per week naar 1.5 uur ok per week zijn gegaan. Alleen spoed gaat dus door..
Vriendin van me is ok assistent en heeft de afgelopen maanden amper gewerkt, domweg omdat ze te weinig mensen op de ok hebben om te kunnen opereren. Zij is zzper dus was niet nodig
Maar hoe kan dit dan precies, de chirurg/oncoloog die normaal een bestraling of bijv. Heupoperatie doet, staat die op dit moment dan op een corona IC mensen te intuberen oid? Want dat kan dus zo'n ZZP'er ook prima doen?
Weet iemand of hier meer uitleg over is te vinden?
Zelfs mijn gynaecoloog kon ik door corona niet zien, ook geen andere dan normaal..
Dimphyl schreef:Relaxed schreef:Ik zou in november geopereerd worden, ik wacht nog steeds.. De arts vertelde vorige maand nog dat ze van 1.5 dag ok per week naar 1.5 uur ok per week zijn gegaan. Alleen spoed gaat dus door..
Maar hoe kan dit dan precies, de chirurg/oncoloog die normaal een bestraling of bijv. Heupoperatie doet, staat die op dit moment dan op een corona IC mensen te intuberen oid? Want dat kan dus zo'n ZZP'er ook prima doen?
Zelfs mijn gynaecoloog kon ik door corona niet zien, ook geen andere dan normaal..
Relaxed schreef:Typisch dat mensen iets vragen en vervolgens niet meer ingaan op de reacties.. Valt natuurlijk ook niks meer tegenin te brengen, maar toch