Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:26

D krijg je genoeg binnen als he iedere dag 3 kwartier in de zon zit, dat kan ik Nederland niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:35

marleen_usar schreef:
D krijg je genoeg binnen als he iedere dag 3 kwartier in de zon zit, dat kan ik Nederland niet.

Een kwartier buiten per dag is voldoende voor vit D maar boven de 50 neemt het vermogen om zonlicht in D om te zetten snel af. Grootste gedeelte van de bevolking boven de 50 heeft een tekort.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:42

Klopt zo.n beetje alle vrouwen hebben een tekort van boven de 50,alleen weet niet iedereen dat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:32

bigone schreef:
marleen_usar schreef:

Een kwartier buiten per dag is voldoende voor vit D maar boven de 50 neemt het vermogen om zonlicht in D om te zetten snel af. Grootste gedeelte van de bevolking boven de 50 heeft een tekort.

Vanaf 11.30 t/m 13.30 uur buiten op de moestuin geweest. En daarna nog even naar de winkels geweest boodschappen doen en dat ging langzaam. :=

Was rond 15.30 uur weer thuis en op. -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:35

marleen_usar schreef:
Klopt zo.n beetje alle vrouwen hebben een tekort van boven de 50,alleen weet niet iedereen dat.

Niet alleen vrouwen, beetje opletten want je verteld veel dingen vanuit je natuur heling maar wel goed vertellen.
Ik zie zaken voorbij komen die voor jou misschien goed zijn maar niet voor iedereen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:13

Zebrastreep schreef:
Ik ben niet vatbaar denk ik wederom negatief getest.

Moet het hele weekend weer werken dus ga maar even ffp2 maskers aanschaffen. Ben nog gezond en als het kan wil ik dat graag zo houden.

Bijna iedereen is besmet , klachten zijn wisselend en volgens mijn werkgever lijkt het veel op griepklachten.

En top geregeld die prio testen werd gelijk opgenomen, kon al 45 min later getest worden op de locatie hier vlakbij en uitslag was er rond half 5. Zat in totaal 6 uurtjes tussen. Alleen wat ik vreemd vond ik hoefde niks geen loonstrookje te laten zien. Heb nog wel gevraagd aan de werknemers of ze dst niet moesten zien.

Ik werk bij ggd Drenthe, o a. Ook op de teststraat. Het kost veel te veel tijd om extra dingen te checken. Als de afspraak er netjes in staat als priotest is het goed. Het is lastiger als iemand zich meld als zorgmedewerker, een prio test wil maar ingepland is voor gewone afspraak. Dan moet hij omgezet en dat kost veel tijd en soms kan het niet meer.

joyce B

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:22

Ik ben blij dat het rustig is op het werk. Had gister mijn eerste echte werkdag weer (dag 10 na EZD, 11 na positieve test) en na 3 uurtjes lezen, bellen en gesprek voelde ik me enorm raar in mijn hoofd en trillerig. Tot nu toe ook elke middag op de bank liggen slapen.

Heb 2 dagen boven de 39 koorts gehad en 2 dagen rond de 38. Verder hoofdpijn, 1e dag erg misselijk, druk op de borst, spierpijn, overal pijn, last van keel, begon meer te hoesten en werd pas na paar dagen flink verkouden er bij met snotteren en niezen. En heel moe.

Heb nog geen uithoudingsvermogen. Longen nog niet helemaal 100% en hoest af en toe nog een beetje. Dat zal ook nog wel even blijven ivm Astma.

Ik neem maar veel rust waar het kan.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:49

Ik net zo Joyce, zou morgen weer gaan werken maar kom zonder enige inspanning de dag al zowat niet door.
Ik las iets over verzwakt middenrif waardoor ademen minder goed lukt en zo voelt het ook precies.
En neusverkouden. Dag 8 na positieve test..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:53

Ik ben echt blij dat ik voor mezelf werk en zelf mijn uren kan in plannen. Zo kan ik energie sparen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:43

Wanneer kun je weer positief testen na een eerdere besmetting?
En hoe weet je of die positieve test van je eerdere besmetting is of 'nieuw'is?
Ik voel me echt een beetje bluhh...
Hoofdpijn, beetje lamlendig...
27 januari was mijn positieve test...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:03

8 weken

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:14

IvysToeter schreef:
Wanneer kun je weer positief testen na een eerdere besmetting?
En hoe weet je of die positieve test van je eerdere besmetting is of 'nieuw'is?
Ik voel me echt een beetje bluhh...
Hoofdpijn, beetje lamlendig...
27 januari was mijn positieve test...

Verschilt per persoon, mijn gezin testte na 6 weken negatief, maar collega’s na 3 weken al. Kan 8 weken zijn, heel wisselen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:18

Marcella schreef:
8 weken

Ok...
Dus nu weer testen zou nog geen nut hebben?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:29

Misschien niet misschien wel. GGD hanteert 8 weken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:46

Sinds een dag of 2 begint eindelijk mijn energie weer terug te komen, dus ongeveer vanaf 14 dagen na de eerste klachten. Hopelijk blijft het nu zo :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:11

Ik baal stiekem best wel dat ik toch behoorlijk gevloerd ben.. Gisteren dacht ik 'och, beetje verkouden, prima'.
Maar sinds vannacht koorts en overal spierpijn, heb hoofdpijn en keelpijn. De hele dag op bed gelegen en van die koortsige dutjes gehad steeds. Kon mijn ogen niet openhouden maar echt lekker slapen lukte ook niet.
Ben er nu een paar uurtjes uit maar duik er zo maar weer in. Ben er nu al klaar mee, ik ben veel te ongeduldig voor ziek zijn :')
Nouja, niet zeuren maar uitzieken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 00:24

Beterschap maajabeestje, ik hoop dat ik dinsdag naar de band kan gaan er komt een optreden aan in maart.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:05

Hier sinds donderdag positief getest. Hoe lang test je ongeveer positief met een zelftest?
Hier knalde hij gisteren wel weer gewoon.
Ben ook helemaal klaar met corona.
Geen tijd om uit te zieken want hier springt een peuter in de ronde en vriend zit in het buitenland voor werk.

Zijn hier mensen niet gevaccineerd en corona hebben?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:06

Ben mezelf helemaal zat. Gisteren ook nog een bloeddruk drop naar 78/79. %)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:40

Beterschap allemaal. Onderschat het niet. Ik test nog positief ik zit nu huilend op mijn werk gewoon van de vreselijk vermoeidheid. Ik ben er zo klaar mee hoofdpijn duizelig …

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:46

candalisa schreef:
Beterschap allemaal. Onderschat het niet. Ik test nog positief ik zit nu huilend op mijn werk gewoon van de vreselijk vermoeidheid. Ik ben er zo klaar mee hoofdpijn duizelig …

Naar huis gaan van dan toch

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:02

candalisa schreef:

Wil je beter worden of wil je long-covid oplopen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:04

candalisa schreef:

Enige wat je dan kan doen is ziek naar huis. :knuffel:

Wil ook wel weer werken, maar als ik mezelf de vraag stel is dit veilig voor mij en omgeving dan is het antwoord nee. Dan ben je heel simpel nog ziek. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:07

candalisa schreef:

Omdraaien, naar huis gaan en uitzieken. Je hoort nog niet op je werk thuis :n :(:)

Bij de positief geteste was dit weekend na 5 weken de test weer negatief overigens. Beiden nog wel wat extra moe maar het gaat.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:16

Ik ben wel weer gestart met werk, is vandaag bijna alleen auto rijden, paar onbemande lokaties bij langs dus geen risico van besmetting. Maar ben nog niet helemaal normaal merk ik wel. Vooral nog zo wollig in het hoofd en wordt misselijk van autorijden terwijl ik zelf rijd? Raar hoor.
Hoop elke dag wat beter. Niet meer zo benauwd als gister, misschien ook doordat ik nu afleiding heb.