De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:37

PSvanLot schreef:
Djali schreef:
Een goed punt wordt trouwens aangehaald in de mail die ik net van school krijg: (probeer) grootouders even niet de kinderen van school te laten halen.

Gaan ze er vanuit dat alle grootouders zwakke bejaarden van boven de 70 zijn?

Gaat over grootouders die in de risicogroep zitten. Zij worden in deze mail ook afgeraden hun kleinkinderen op te vangen na school. Klinkt natuurlijk uiterst logisch, maar omdat het dagdagelijks leven gewoon doorgaat weet ik niet of daar momenteel al echt bij stilgestaan wordt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:37

Ik heb mijn vakantie in januari al geboekt, toen corona nog "veilig" alleen in China was.

"Gelukkig" vakantie in eigen land geboekt, dus zolang niet ieder individu in quarantaine moet zonder verschijnselen of Brabant of Gelderland niet met hoge grenshekken afgesloten worden, kan mijn vakantie waarschijnlijk gewoon doorgaan. Gelukkig heb ik tot nu toe ook alleen nog de aanbetaling gedaan, de rest boek ik op het laatste moment wel over.

Ik ga eind juli, dus met een beetje mazzel is corona dan niet meer heel actief hier in Nederland.

purny

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:38

Ik ga pas in december. Dan zal het vast wel overgewaaid zijn

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:40

Waar kan ik zien hoeveel besmettingen er zijn op dit moment?

Ik zit nog niet in een crisis gebied *klopt af* , maar ik krijg wel aldoor mail van school dat ze er druk mee bezig zijn. Er hangt nu op elk toilet een grote poster met hygiëne tips.... Het handen wassen is een hype geworden volgens mij, ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen daarvoor hun handen nooit gingen wassen, dat is toch vies?

Verder vind ik het persoonlijk niet zo fijn dat ik opgekropt in de bus sta wanneer ik naar school ga. Wat dat betreft kunnen ze beter extra bussen inzetten zodat iedereen meer ruimte heeft.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:41

purny schreef:

Of juist niet, december is volop griep seizoen.... grote kans dat corona na de zomer volle bak terug komt.

Anoniem

purny schreef:

Of terug aan het woekeren, dat valt nog af te wachten -O-

Veronica2

Wat betreft de besmettingen waarvan niet duidelijk is hoe de zieke persoon besmet is geraakt, ik denk dat er situaties zijn die mensen liever niet vertellen. De RIVM mag het niet op deze manier zeggen, maar ik raad aan om alle buitenechtelijke avonturen even on hold te zetten, niet meer naar de parenclub, ook niet naar de sauna en laat het wekelijkse bezoekje aan de sekswerker ook maar even achterwege. Andere vieze dingen zoals stiekem lippenstift op doen bij de etos of mascara uitproberen bij de hema, ook even niet meer doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:42

Djali schreef:
PSvanLot schreef:

Gaan ze er vanuit dat alle grootouders zwakke bejaarden van boven de 70 zijn?

Gaat over grootouders die in de risicogroep zitten. Zij worden in deze mail ook afgeraden hun kleinkinderen op te vangen na school. Klinkt natuurlijk uiterst logisch, maar omdat het dagdagelijks leven gewoon doorgaat weet ik niet of daar momenteel al echt bij stilgestaan wordt.

Oké. Ik ken eigenlijk geen enkel kind op de basisschool die grootouders heeft die in de risicogroep vallen qua leeftijd.
Dat zij een aandoening hebben kan overigens natuurlijk wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:42

Movement schreef:
Waar kan ik zien hoeveel besmettingen er zijn op dit moment?

Ik zit nog niet in een crisis gebied *klopt af* , maar ik krijg wel aldoor mail van school dat ze er druk mee bezig zijn. Er hangt nu op elk toilet een grote poster met hygiëne tips.... Het handen wassen is een hype geworden volgens mij, ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen daarvoor hun handen nooit gingen wassen, dat is toch vies?

Verder vind ik het persoonlijk niet zo fijn dat ik opgekropt in de bus sta wanneer ik naar school ga. Wat dat betreft kunnen ze beter extra bussen inzetten zodat iedereen meer ruimte heeft.

RIVM site. Om.1400 update.

Photograph

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:43

In mijn dorp met 5000 inwoners nu ook 2 mensen besmet

Winged

PSvanLot

Pipodipo schreef:
Wat betreft de besmettingen waarvan niet duidelijk is hoe de zieke persoon besmet is geraakt, ik denk dat er situaties zijn die mensen liever niet vertellen. De RIVM mag het niet op deze manier zeggen, maar ik raad aan om alle buitenechtelijke avonturen even on hold te zetten, niet meer naar de parenclub, ook niet naar de sauna en laat het wekelijkse bezoekje aan de sekswerker ook maar even achterwege. Andere vieze dingen zoals stiekem lippenstift op doen bij de etos of mascara uitproberen bij de hema, ook even niet meer doen.

https://speld.nl/2020/03/10/kabinet-neuken-mag-nog/

Het kabinet denkt daar anders over...

Grapje

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:44

PSvanLot schreef:
RIVM site. Om.1400 update.

Oké dankjewel!

Anoniem

Ik zag voorheen vaak vrouwen het toilet verlaten zonder handen te wassen hoor :=
Denk niet dat mensen heel de dag door hun handen wassen...

Ikzelf kan geen openbare deurklink aanraken, doe dan altijd mijn mouw over mijn hand :o en was bij elk vies gevoel mijn handen.
Maar bij de paarden durf ik gerust mijn boterhammen met zwarte handen opeten :')

Op zich is het wel goed dat mensen nu toch meer bij hun handhygiëne stilstaan.
Al dekt dat jammer genoeg de lading niet.

Anoniem

Magrathea schreef:
Het festivalseizoen gaat bijna van start :n ik hoop echt dat het waar is dat met het warmere weer het virus weer verdwijnt. Kijk al zo lang uit naar Paaspop, Roadburn, Graspop...
mijn feestjes worden al een voor een afgelast... masters of hardcore oa.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:45

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:46

naomiiiii schreef:
Magrathea schreef:
Het festivalseizoen gaat bijna van start :n ik hoop echt dat het waar is dat met het warmere weer het virus weer verdwijnt. Kijk al zo lang uit naar Paaspop, Roadburn, Graspop...
mijn feestjes worden al een voor een afgelast... masters of hardcore oa.

Voor welke datum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:47

@PSvanLot ik ken niet alle grootouders van heel de school. Daar is mijn woonplaats net iets te groot voor, maar kan me best voorstellen dat er mensen zat zijn met diabetes, hart- en vaatziekten, kankerbehandelingen hebben gehad enzovoort. Dus op zich een zinvolle tip - ik had er zelf nog helemaal niet over nagedacht. De enige maatregel die wij in de familie nemen, is zoals ik eerder zei niet op bezoek gaan bij 80+ oma en opa. Verder gaat het leven gewoon verder. Onze familie woont 200 km verder dus dat scheelt ook wel.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:48

Djali schreef:
Ik zag voorheen vaak vrouwen het toilet verlaten zonder handen te wassen hoor :=

Ikzelf kan geen openbare deurklink aanraken, doe dan altijd mijn mouw over mijn hand :o en was bij elk vies gevoel mijn handen.
Maar bij de paarden durf ik gerust mijn boterhammen met zwarte handen opeten :')

Zo ben ik ook inderdaad. Of ik open de deur met mijn elleboog. :') ik snap dat het vervelend is dat je er droge handen van krijgt, maar daarvoor zijn er genoeg zalfjes.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:48

PSvanLot schreef:
Pipodipo schreef:

https://speld.nl/2020/03/10/kabinet-neuken-mag-nog/

Het kabinet denkt daar anders over...

Grapje

Binnen het kabinet zouden ze het ook niet kunnen missen.

Wat ik in de algemeenheid niet snap is waarom mensen niet zelf een beetje verstandiger kunnen doen? Waarom ze in de Efteling niet zelf gewoon een beetje afstand houden en waarom ga je in vredesnaam in een hele drukke bus, trein, traim of metro zitten? In een normale situatie snap ik dat al niet, maar waarom doen mensen dit wanneer er een akelig virus rondwaart?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:51

Andere coronavirussen, zelfs SARS, lijken in te dijken bij warmere temperaturen.
Duimen maar dat dat nu ook weer zo zal zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-20 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:51

Movement schreef:
Djali schreef:

Zo ben ik ook inderdaad. Of ik open de deur met mijn elleboog. :') ik snap dat het vervelend is dat je er droge handen van krijgt, maar daarvoor zijn er genoeg zalfjes.

Haha inderdaad :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:52

Photograph schreef:
In mijn dorp met 5000 inwoners nu ook 2 mensen besmet

En dat is ?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:52

Berdien schreef:
Ik zag vannacht een interview van de BBC, daarin werd gesteld dat het sterftecijfer in Italië zo'n 6% bedraagt en dat 10-15% van de mensen ernstige tot zeer ernstige klachten heeft (en dus moet worden opgenomen). De gezondheidszorg staat daar zeer onder druk. En aangezien Italië zo'n twee weken op ons voorloopt.. Ben heel benieuwd waar dit naar toe gaat.

Qua festivals, Kingsworld is al afgelast. De rest zal nog wel volgen denk ik. Wat dat betreft vind ik het onvoorstelbaar dat Indoor Brabant wel door gaat.. Verplaats het dan gewoon.

Zo dat zijn flinke sterfte cijfers.
Waar was dat tegen afgezet, de daadwerkelijk geteste mensen of namen ze ook mee hoeveel mensen ze verwachten dat er ongetest met corona rond lopen?

Als je naar de zuid-Koreaanse cijfers kijkt is de mortaliteit veel lager en zijn het aantal tests dat ze afnemen veel hoger.

Ben we benieuwd naar het verschil in beleid wat betreft het testen op het virus.

Hier staat wel een interessant artikel hierover.
https://www.businessinsider.nl/coronavi ... uid-korea/

Edit: Link toegevoegd
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 11-03-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt