Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
borstnoot schreef:Ik ga me weer even melden.
Ben vorig jaar op eigen kracht, wel met MFP, (rond maart) begonnen met een paar kilootjes kwijt raken. Ik begon op 71 kg.
In de zomer (juli ongeveer) woog ik nog 62 kg. Heel trots natuurlijk maar nog niet mijn doel behaald. Ondertussen ben ik niets meer af gevallen. Gelukkig ben ik ook niets/weinig aan gekomen, ondanks dat ik niet zo goed op mijn voeding gelet heb.
Ik wil nu naar de 55 kg gaan. (dit is wel slank, maar gewoon gezond met mijn lengte)
De vorige keer ben ik af gaan vallen door puur naar calorieën te kijken (ik wil rond de 1200 per dag binnen krijgen, dit heb ik met meerdere BMR's berekend). Heb ik 's middags zin in een kaasbroodje? Dan eet ik 's avonds gewoon bouillon met veel groenten. (TIP: die bouillon heeft me zo vaak gered)
Ik vind het heel moeilijk om gezond (lees +-400 kcal, zodat ik meer ''vrijheid'' heb met avondeten) te lunchen. Ik eet heel graag brood om me vol te voelen, maar daar zitten stiekem best veel calorieën in. Ook lust ik helaas geen ei en tomaat (wat in zo'n beetje ieder recept verwerkt is). Dus: als iemand ideeën heeft?
Dreamy schreef:Maar in muesli zitten weer veel suikers, of niet?
SecretLIN schreef:ga ik doen, goed idee misschien eet ik wel meer dan ik denk.. ga vandaag beginnen
SecretLIN schreef:O. 5 crackers met een appel en mok thee
T. Koffie (zwart) met plak cake
L. Broodje gegrilde kip met gegrilde paprika (broodje vd aldi zon pakje)
T. nasischijf
A. Gekookte prei
en verder nu nog thee zonder suiker