3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:18

:wave: Ik heb een beetje moeite het hier bij te houden, druk druk druk

Ik ben deze week begonnen met de summerbody challange op onze sportschool. Houdt in 5 weken minimaal 3x per week sporten, extra buikspieroefeningen en de steppasjes worden ook wat meer gericht op buik en billen. Je bedenkt dan een einddoel wat je wilt behalen (in mijn geval - 3 kg), als je dat haalt krijg je aan het eind een goodiebag :)
Vorig jaar ook meegedaan en toen was het net dat zetje in mn rug om beter mn best te doen en vaker te sporten, en ook nu heeft het weer dat effect :) Merk dat ik minder moeite heb met gezond eten en veel sporten. Mooi zo! Gewicht begint ook weer te zakken, helemaal goed +:)+

Vandaag is dit mn lijstje (paar makkelijke keuzes ivm tijdgebrek en alleen zijn met de kinderen):
O: 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: 3 dunne rijstwafels met hummus, 1 met slankie sambal
L: Kom tom ka kai, lunchsalade van de AH (parelcouscous met zongedroogde tomaat)
T: cherrytomaatjes, stuk komkommer
A: Stoommaaltijd (oeps, beetje veel kant en klaar vandaag) risotto met kip
T: misschien nog beetje skyr met aardbeien

Inney

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:32

Ik ben een tijdje afwezig geweest maar zal ook weer meekletsen! Ik zal zo even kijken of ik een bijleespost kan maken. Alles wel een beetje gevolgd!

Ik ben helaas weer iets aangekomen, het mooie zomerweer was iets te verleidelijk en de barbeque werd weer aangestoken :+
Maar we gaan weer vol nieuwe moed verder. Helaas deze week niet kunnen sporten i.v.m. deadlines, daar baal ik echt heel erg van. Maar school gaat voor.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 200 gram magere franse kwark met 35 gram muesli
T: snack a jack sour cream
L: volkoren bol met filet americain en een eitje

En de rest weet ik nog niet. Ik zit op school en had geen kans om iets mee te nemen dus roeien met de riemen die ik heb hier :')

Hoe gaan jullie met alle komende barbeques om? Nog gezonde keuze tips? :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:35

Wij barbecueën niet zo heel vaak, maar als we dat wel doen, zorg ik altijd voor een berg rauwkost (ook voor de kinderen), salades etc. En wat groenten gerechtjes op de BBQ. Sausjes laat ik zoveel mogelijk staan. En vooral ook proberen niet idioot veel te eten, maar die had je vast zelf ook al bedacht :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:39

Haha ja dat had ik zelf ook bedacht :+ Alleen soms heel moeilijk, vooral met het verleidelijke brood en knoflooksaus ;(
Welke groenten doen jullie op de barbeque?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:48

Ehhh even denken.... Vorig jaar hebben we maiskoven en paprika erop gehad, en champignons in folie (ok, geen groente :+ ) Venkel schijnt ook erg lekker te zijn maar heb ik nog niet geprobeerd.
Je hebt ook van die grillbakjes, kan je bijv een mengsel indoen van augergine, courgette en paprika ofzo.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:21

Inney schreef:
Haha ja dat had ik zelf ook bedacht :+ Alleen soms heel moeilijk, vooral met het verleidelijke brood en knoflooksaus ;(
Welke groenten doen jullie op de barbeque?

Kruip even onder mijn meeleessteen vandaan :')
Wij doen altijd maiskolven erop, en spiesjes met verschillende groenten (courgette, ui, paprika, champignon, wortel etc.) plakjes courgette om te grillen en aubergine is ook erg lekker! Verder maak ik altijd veel (maaltijd)salades bij de bbq en vis en garnalen ipv vlees. salades bv pastasalades met tonijn, of met pesto, of met couscous en groenten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:19

Frummels schreef:
Kruip even onder mijn meeleessteen vandaan :')
Wij doen altijd maiskolven erop, en spiesjes met verschillende groenten (courgette, ui, paprika, champignon, wortel etc.) plakjes courgette om te grillen en aubergine is ook erg lekker! Verder maak ik altijd veel (maaltijd)salades bij de bbq en vis en garnalen ipv vlees. salades bv pastasalades met tonijn, of met pesto, of met couscous en groenten.

Het water loopt me nog net niet in de mond :')

Nagini: die van mij eet zo te lezen nog wel een stukje minder (helaas) :+ Ik eet dus ook vrij standaard, snap dat je zin hebt dergelijke dingen te proberen! Klopt helaas, nog maar enkele maanden, dus het is allemaal nog wat aftasten.

Kimmie25501: fijn dat ze er is! Maar ik heb nog geen foto gezien? O:) Ik zou ook niet lager in kcal zitten, met meer beweging komt het straks vast goed. En 63.6 is niet het einde van de wereld :(:) 60 voelt misschien ver weg maar dat is niet zo!

Stond zelf ook 2 weken stil, maar dat was echt te verklaren (weinig bewegen, en soms ook wat lekkers nemen) Dus dan vind ik het ook geen probleem.

Juval: knap dat je al 1,5 kilo kwijt bent!

Laura82: dat is een leuke initiatief! Voel je, je inmiddels goed genoeg om zoiets vol te houden?

Ik heb deze week weer 2x op de crosstrainer kunnen staan dus dat is fijn. Krachttraining even bewust niet gedaan omdat we morgen een weekendje weg gaan en wilde geen spierpijn hebben. Heb er veel zin in! Gaan 2 dagen naar Duitsland 8-)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:30

Lekkere bbq tips!
Veel plezier in Duitsland Urosa.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: shake van 300 ml karnemelk, 150 blauwe bessen en een schepje proteine poeder
L: couscous salade met falafel, hummus en verschillende groente, vlamtosti met wat curry
A: kerrie masala wraps, twee mandarijntjes
T: Een Napoleon citroenkogel

We hebben vroeg gegeten, en ik heb nog wat kcal over, dus misschien vanavond nog een bakje volvette Griekse yoghurt met wat Cruesli

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:31

Urosa, ik denk het wel. Lukt het toch niet is er ook geen man overboord, dan moet ik gewoon stoppen.
Veel plezier in duitsland!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:32

Jongens...
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan ..
Ik begin elke keer 2 a 3 weken héél goed en dan kan ik het niet meer volhouden.

Weten jullie niet een dieet ofz waarin alles voorgeschreven staat of wat misschien wat meer houvast zal geven? Ik ga in Juni naar Aruba en wil toch écht nog wat kilo's kwijt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:37

Dat zou ik ook wel graag willen inderdaad, en het liefst gratis.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:43

Maanlicht schreef:

Haha ja het liefst gratis maar ben ook wel bereid ervoor te betalen :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:28

Ik kan je helaas niet helpen Caitlinnn!
Hier nog een foto van mijn nieuwe paardje:
Afbeelding

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:03

_Caitlinnn schreef:
Jongens...

Weten jullie niet een dieet ofz waarin alles voorgeschreven staat of wat misschien wat meer houvast zal geven? Ik ga in Juni naar Aruba en wil toch écht nog wat kilo's kwijt.

Ik heb iemand gezocht die mij persoonlijk kan helpen. Dus echt kijkt naar mijn doelen en leefstijl. Vind dat zelf ook fijner als 'los aankloten'. Dat hield ik ook nooit vol. Dit werkt al een stuk beter voor mij en omdat het voelt ook als een soort externe motivatie haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:59

_Caitlinnn schreef:
Jongens...

Je hebt verschillende guides van 8-12 weken. Bijv. van fitgirlcode of the green happiness. De kosten varieren tussen 25-60 euro, maar inhoudelijk verschillen ze ook. Dus bijv. de een is 8 weken, de ander twaalf, de een heeft alleen eten, de ander sporten en eten. Vaak krijg je er ook nog af en toe wat persoonlijk advies bij! Iig als je hun ebooks via hen koopt en niet van bijv marktplaats. :)

Dat zou je bijv als houvast kunnen nemen. Of anders toch naar bijv my personal bodyplan maar dan denk ik wel dat de kosten hoger liggen :P

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:54

ff een vraagje. Ik heb nu fitness pal gedownload. Maar hoe kan ik mijn stappen toevoegen?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:46

_Caitlinnn schreef:
Maanlicht schreef:

Haha ja het liefst gratis maar ben ook wel bereid ervoor te betalen :)

Kicgirls is internationaal. Wel in het engels.
Het bevalt me tot nu toe superrr goed.
Gaat elke 4 weken incl workout en mealplan voor ontbijt lunch dinner en snack.
€12.50 per maand gok ik zo. (Ik betaal $20 Australische dollar).

Komt ook met een fb support groep. Vroeg toevallig iemand naar een kic girl sport maatje in Amsterdam vandaag.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:51

lemanthia schreef:
ff een vraagje. Ik heb nu fitness pal gedownload. Maar hoe kan ik mijn stappen toevoegen?

Van je fitbit bedoel je? Je kan je fitbit koppelen met MFP.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:21

Ik heb een tijdje via mn oude sportschool een maaltijdplan en begeleiding bij het sporten gehad, meerdere sportscholen bieden dit aan. Was wel wat duurder, maar kreeg wel super begeleiding. Wat me alleen tegenstond was dat ik niet zelf kon kiezen wat ik at, soms moest ik iets eten waar ik echt geen zin in had. Dat werkt bij mij averechts, dan ga ik juist foute dingen eten.

Ik ben iets minder fan van de standaard diëten, die niet op de persoon afgestemd zijn, aangezien niet iedereen dezelfde energiebehoefte heeft. Natuurlijk kan je het een en ander aanpassen zodat het beter bij je past, maar dat is wel iets om te letten.

Kimmie, wat een leukerd! Veel plezier met hem (?)

Dit weekend staat er een weekendje sauna op de planning, ik ga dan niet al te veel op mn eten letten :o Gewoon ff genieten en ontspannen <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:38

_Caitlinnn, denk je dat je je wel aan een schema kunt houden? Vergt ook discipline haha.

Oh heerlijk Laura, lekker genieten!

Ik lees wel mee maar post niet zoveel, sorry :') Maar mijn lijstjes zijn ook niet leuk om te plaatsen haha..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:43

Ik lees wel mee maar heb het erg druk gehad. :)
Vanavond intake bij de sportschool. Ga eerst een proefmaand nemen. Heb erg veel last van mijn gewrichten en wil die dus sterker maken. Als ik minder klachten heb ga ik denk ik ook wat groepslessen meepakken. Is nu geen optie want ik ga dan zeker weten overbelasten.

Eet verder redelijk normaal. 3 maaltijden per dag en fruit. Geen tussendoortjes of gekke dingen is een beetje het doel.

O: pretzel ah to go
L / T: 4 boterhammen met kaas
A: spaghetti met spinazie en salade

Die 4 sneetjes brood zijn omdat ik om 7uur van huis ga, en pas om 17:15 thuis ben. Dus moet flink wat eten. Zeker als ik die 1,5 uur intake van vanavond vol wil houden. :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:06

Goede tips allemaal!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 100 gram volle Griekse yoghurt met een handje noten-gedroogde vijgenmix
T: glas karnemelk, handje blauwe bessen
L: quinoa salade met noten en groente, kommetje broccolisoep
T: gekookt ei en cottagecheese op geroosterd brood
A: kerrie masala met paprika, broccoli, peultjes en rijst
T: twee mandarijntjes

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:23

Yum klinkt heerlijk Maanlicht.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:46

Veel plezier urosa!

Ik gebruik het boek 28 Dagen bikini body guide van Kayla Itsines. Heerlijk om niet meer zoveel zelf na te hoeven denken over wat je gaat eten.

Mijn schema van vandaag, gezond maar wel teveel gesnoept.

O: Bosvruchten met een mengsel van havermout, volkorenmeel, gemalen amandelen en kokosolie uit de oven met magere yoghurt
T1: smoothie met mango, ananas, havermout, halfvolle melk en magere yoghurt
T2: stroopwafel en een paar handjes tickels
L: pastasalade met o.a. volkorenpasta, olijven, 2 soorten bonen
T1: rest van de pastasalade (kreeg 'm bij de lunch niet helemaal op)
T2: tickels...
A: pompoensalade met falafel

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 23:12

En net nog een paar cracottes :(