paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 12:02

Ik ben ook positief marieke. Ik heb mezelf geen frustrerende doelen gesteld, dus dat scheelt een hoop. Ik ben gewoon blij met alles waar ik afscheid van heb genomen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:32

Weekend achter de rug en netjes op 94,5. Dus wel lichte stijging maar onder de 95 gebleven. YESSSSSS.

Zie Dat patat zoveel uitmaakt, die eet ik door de weeks regelmatig zonder problemen. Bij mij is het meer de lunch die in weekend wat meer is evt met etentje en te weinig water

EW, super bezig!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:50

Kan je geen patat uit de airfryer of oven proberen? En niet te veel zout erop. Misschien scheelt het :)
Ik eet het regelmatig op die manier en kom er eigenlijk nooit van aan.

Vorige week schoot m'n gewicht best wel naar beneden, nu weer iets erbij. Beetje opletten en dan zal het zo weer weg zijn. Aankomend weekend carnaval, ik weet nog niet hoe ik dat ga overleven :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:51

Ik eet het idd uit de oven als onderdeel van mijn sonja dieet ipv aardappelen en heb daar gelukkig verder geen last van. Zo kom je toch aan je frietjes haha.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:59

Mag ik vragen welke frietjes jullie hiervoor dan gebruiken en hoeveel je dan pakt en hoeveel kcal is dat dan? Weeg je de frietjes dan op je bord?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:50

Ik heb de laatste keren verse friet gepakt, wel al wat in zo'n voorgesneden zak zit in de supermarkt.
Ik weeg ze van te voren af en hoeveel ik pak is afhankelijk van hoeveel ik nog mag. Maar meestal zo'n 200 gram, van te voren gewogen dus! Als je daarna gaat wegen zijn ze lichter, en ik weet niet hoe de kcal op de verpakking berekend zijn :') bij de verse friet denk ik vooraf. Net even in mfp gekeken, en ik heb ze een keer van de lidl en jumbo gehad, en in die van de lidl zitten veel minder kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:13

Oef, patat is en blijft lastig. Zeker omdat de voorgebakken frites nog steeds heel veel vet bevatten, daar verandert niets aan als je ze in de airfryer doet.

Goed bezig allemaal! Ik ben 2,7 kg kwijt omdat ik nu twee dagen hartstikke ziek ben. Zou het zo blijven of zou het er weer aan komen als ik weer normaal eet? :')

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:30

Zou even heel rustig aan doen met eten, hopelijk blijft het er dan af.
Hopelijk knap je snel weer op!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:34

Als je een beetje rustig aan doet heb je kans dat het meeste eraf blijft haha. Of het gezond is, is een tweede. Mooi meegenomen is het wel!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 11:52

Ingeschreven voor de nijmeegse 4daagse

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:56

Balen TT dat je zoveel verschil merkt met patat...

Hier ging het ook even mis, ik ben vrijdag met vrienden wezen wokken (hallooo zout) en zaterdag aten we bij familie mee dus wat de pot schaft, die hadden het geniale idee broodjes frikandel speciaal te eten :')
Gisteren wezen lunchen met collega's omdat ik binnenkort hier weg ben... :')

Dus ik ga vanavond extra hard trainen in de sportschool en natuurlijk weer letten op wat ik eet.
Probleem is dat ik binnenkort jarig ben, en kort na mij mijn vriend...
Dus dat worden sowieso weer pittige weekenden haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:33

Nou de patat is er weer af. 1.8kg in 1 nacht. Halloooo voedselvergiftiging of griep.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:48

Vermoed dat er morgen wel weer wat af is. Paar hapjes van een koekje en meer zit er nog niet in. Word al misselijk onder het koken. Dus eet vast niet veel.

Nu is de vraag. Wat kan ik dan beter lepelen. Griekse yoghurt of vanille vla

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:28

Griekse yoghurt denk ik? Ik lust vaak alleen yoghurt als ik zo ziek ben.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:43

Heb 5 theelepeltjes vanillevla opm en net een beschuit met kaas. Denk dat ik het hier maar even bij hou voor vandaag.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:28

_KellyAV schreef:
Ik heb de laatste keren verse friet gepakt, wel al wat in zo'n voorgesneden zak zit in de supermarkt.
Ik weeg ze van te voren af en hoeveel ik pak is afhankelijk van hoeveel ik nog mag. Maar meestal zo'n 200 gram, van te voren gewogen dus! Als je daarna gaat wegen zijn ze lichter, en ik weet niet hoe de kcal op de verpakking berekend zijn :') bij de verse friet denk ik vooraf. Net even in mfp gekeken, en ik heb ze een keer van de lidl en jumbo gehad, en in die van de lidl zitten veel minder kcal

Bedankt voor je antwoord.
Tot nu toe heb ik ook alleen nog de voorgebakken verse frietjes op van inderdaad de Lidl uit het vers vak en eet dan 200 gram daarvan maar dit pas na het afbakken gewogen op mijn bord.
Ik bak voor ons gezin tegelijk en dan is vooraf afwegen niet echt handig.

Ach zolang het beperkt blijft tot max 1x per week zal het wel meevallen :D

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:29

Veel zieken trouwens momenteel wat ik hoor.
Voor diegene beterschap! x

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:16

Nou een hele dag amper eten is min 400 gram. Dus je kunt beter eten om af te vallen. Voel je je minder beroerd.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:32

Beterschap tt!
Als ik ziek zou zijn en alles eruit gooi, maakt het me niet zoveel uit wat er naar binnen gaat. Het is toch veel te weinig dus liever iets als niets :)

Patt dan is het inderdaad een stuk handiger! Ik doe het soms ook wel hoor, maar laatst bijv had de rest gefrituurd en ik uit de airfryer.

Gisteren een beetje een apart dagje qua eten wel gewoon redelijk goed, maar te weinig gedronken. Ik had avonddienst en normaal echt de tijd om voldoende te drinken, maar het liep nu even allemaal anders als anders.
Vandaag weer netjes water drinken!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:52

Beterschap Turbo! je moet etenw at je lekker vind! iik heb tijdens buikgriep/griep liefde voor lange vingers.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 07:38

Ik heb gister normaal gegeten. 2x2 beschuitjes en kip madras met vruchtenyoghurt na. 600 gram er aan en vanmorgen weer enorme buikpijn. Vermoed dat het nog niet over is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:43

Hoeraaa naar de 94,0 vandaag! Ben blij met dit topic, we houden elkaar gemotiveerd en goede tips. Zometeen nog een lekkere avocado eten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:54

TT balen dat het nog niet over is.

Fargo: goed bezig! En avocado :9 ik had gister zelf guacamole gemaakt. Lekker bij de wraps.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:41

TurboTinker schreef:
Ik heb gister normaal gegeten. 2x2 beschuitjes en kip madras met vruchtenyoghurt na. 600 gram er aan en vanmorgen weer enorme buikpijn. Vermoed dat het nog niet over is.

Ik weet niet of je zo weinig eet doordat je je niet goed voelt, maar ik vind het niet echt gezond klinken. Dat kan heel goed de reden zijn dat je aankomt, ondanks dat je weinig eet

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:03

_KellyAV schreef:
TurboTinker schreef:

Ik weet niet of je zo weinig eet doordat je je niet goed voelt, maar ik vind het niet echt gezond klinken. Dat kan heel goed de reden zijn dat je aankomt, ondanks dat je weinig eet

Mee eens, dit klinkt niet als 'normaal' eten