[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:36

naomiiiii schreef:
En hoeveel mm is je oor? Vind het heel gaaf! Al weet ik dat als ik het zelf zou doen ik gek zou worden van het gebungel naast mijn hoofd. :')

Thanks! En ja, ze zijn wel heel bungelig haha. Ik heb 14mm!

Er zijn ook veel 'schattigere' weights die iets minder bungelen hoor, misschien is dat wel wat voor je? :D

Hierbij even spam van een aantal weights uit mijn verzameling:
Afbeelding
Gold capped quartz van Oracle Body Jewelry (sorry voor de megaserieuze selfie haha)

Afbeelding
Lapis lazuli van Onetribe Jewelry

Afbeelding
Obsidiaan van Diablo Organics

Afbeelding
Amethist van BodyArtForms' huismerk

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:49

Ik vind dat je een hele gave stijl hebt Drunksheep. Al zal ik aan die 'halfopen' stretchers (weights) toch nooit echt kunnen wennen vrees ik. :') Ik vind het er altijd uitzien alsof het oor ieder moment kan scheuren, of stel je voor als je ergens achter blijft haken... :brr:

In mijn hoofd moet het gewoon rond blijven. :')

Die blauwe 'steen' vind ik wel erg mooi trouwens. 14mm lijkt niet zo groot te zijn bij jou trouwens. :oo Mijn grootste is nu 4mm en ik wil nog één millimeter groter gaan. :') (De andere kant is nog wat aan het etteren, soort van letterlijk... Dus die blijft voorlopig nog op 2mm staan.)

Cardy

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:14

Ik vind het hele mooie sieraden drunksheep, staat je erg goed! Toch vind ik het gewicht aan je oor er niet prettig uitzien. Rekt het er echt niet verder door? Lijkt mij wel namelijk.

Gister eindelijk mijn helix kunnen laten vervangen voor deze:

Afbeelding

Helemaal blij mee! Alleen.. Weet niet wat de piercer deed maar op een gegeven moment deed het zeer! Alsof ze een nieuw gaatje probeerde te prikken.

Oude eruit was ze al aan het klungelen en nieuwe piercing liet ze al meerdere keren vallen. En toen probeerde ze deze erin te zetten en dat lukte niet. Nou dat heb ik gevoeld. Nu weer een geïrriteerd oor terwijl deze niet meer gevoelig was (zit er 6 maanden in).

Piercing was wel wat scheef gegroeid. Misschien dat het daardoor niet lukte? Maar jeetje wat een gepruts.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:38

Ik vind het ook wel een eng gezicht, die weights. Maar ik vind ze wel gaaf!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:24

Even een vraagje.

Een maandje geleden heb ik een tragus piercing laten zetten in m'n linker oor. De eerste dagen was het wat gevoelig maar niet ernstig. 2 dagen daarna had ik een dikke kaak en wang en klopte het als een gek. Toen dacht ik wel even waar ben ik aan begonnen? Laat mezelf nog 10 x liever tatoeëren dan dit.
Toch de pijn uitgezeten en nu is alles rustig. Het is wat gevoelig als je bijvoorbeeld, je telefoon er tegen aan legt omdat je er niet over nadenkt. Maar verder kan ik er ook al gewoon op slapen.

Alleen ik heb er constant zo'n jeuk aan. Met name in m'n oor waar het platte kantje zit.
Maak het goed schoon en droog en wil er niet constant met m'n vingers achter kriebelen.
Is het iets bekends en trekt dat weg met de loop van de tijd? Als zijnde het genezingsproces?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:06

Thanks iedereen, snap dat het even wennen is hoe het eruit ziet, maar echt, het valt reuze mee met hoe 'risicovol' het is. Juist gestretchte oren kunnen heel veel hebben :D

De weights die ik heb zijn te licht om echt mijn oren op te rekken. Sommigen zijn zelfs zo licht (10 gram oid) dat mijn 'gaten' er juist strakker van worden, haha.

@Cardy: Mooi sieraad, maar klinkt niet echt heel vakkundig. Helemaal als het sieraad is gevallen en vervolgens weer in je piercing wordt gestopt. Hoop dat je oor snel weer rustig is!

@Seventje: Jeuk is eigenlijk altijd een teken van genezing. Dus gewoon lekker met rust laten verder, komt wel goed.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:50

@cardy wat slecht zeg.. ik donderdag mn tragus laten wisselen die er een week in zat en nul noppes nada gevoeld... kun je nagaan.
Wel prachtig sieraad !
@seventje jeuk is rot he... Maar wel aan t genezen dan :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:53

Bedankt voor de uitleg drunksheep.

En vind het achteraf ook echt slecht. Ben al vaker bij haar geweest en altijd tevreden. Maar dit soort echt nergens op. Gelukkig Nu alle piercings die door haar zijn gezet gewisseld en kan nu voortaan weer naar mijn normaal vaste adresje in Haarlem..

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:39

Hoi jongens, ik lees al een tijdje mee maar heb nog nooit gereageerd. Ik ben van plan binnenkort een helix te zetten en waarschijnlijk later in het jaar een tepelpiercing maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke shop mij het beste kan helpen. Hebben jullie aan- of afraders rondom Leiden of Den Haag? Ik ben verder echt een leek, dus hoor graag jullie meningen :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:42

Ben ik weer.. Mijn oor is dik, pijnlijk en het achterkantje drukt nu in mijn oor:

Afbeelding

Kan het achterkant nog wel een beetje naar achteren duwen:

Afbeelding

Heb de Piercing shop al bericht, maar die is natuurlijk al dicht.

Jullie nog tips wat te doen?
Baal enorm, piercing heeft nooit moeilijk gedaan en kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik gister te beleefd ben gebleven.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:44

Heb je zoutoplossing ?
Die gebruiken. Verder niet aan de piercing zitten nu (ook niet naar achteren duwen) en probeer niet op dat oor te liggen.
Rot dat t morgen zondag is...kijk of er ergens een open is maar ga aub niet meer naar die ene.....
Maar voor nu zoutoplossing en even af blijven

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:45

Even in warm water met zeezout weken.. Normaal spoel ik alleen met steriele saline maar met dit soort dingen helpt de warmte heel goed is mijn ervaring. Ik deed meestal +/- 6 minuten per oor als mijn piercings erg lastig en gezwollen waren. Zodra hij geslonken was ging ik dan weer door met steriele saline.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:49

Warm water? Niet beter om te koelen?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:52

Nee, als je koelt dan trekt je huid volgens mij net meer samen. I mean, ik ken de exacte wetenschap er niet achter maar mijn stretchers deden meer pijn bij koud weer. Warm water met zout maakte het wel beter. (Misschien ook door de piercing die uitzet/krimpt afhankelijk van de temperatuur).

En sowieso is het bij ontstekingen/wondjes beter om het bloed door te laten stromen. Als je het gaat koelen blijft alles maar op een plek zitten doordat je bloedvaten vernauwen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:39

Thnx drunksheep en idd Mondy de kriebel is echt irritant. Zeker omdat ik er niet aan mag zitten om terug te kriebelen.

@ Cardy, heb je ibuprofen in huis? Deze innemen het helpt tegen de pijn en ook zwelling omdat het een onstekingsremmer is. Je piercing goed spoelen met een warme zoutoplossing daarna goed drogen. Dat heeft bij mij geholpen na het piercen van mijn tragus.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:25

Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken.

Heb ook al bericht terug van de piercer. Ik krijg nu te horen dat de nieuwe piercing er moeilijker inging omdat dit een labret met intern schroefdraad is en de oude piercing dunner begon omdat het eentje met extern schroefdraad is? Dit was ook de reden dat ie er moeilijker inging. Moet teatree olie erop doen.

Doe dat liever even niet en ga nu de verzorging van mijn normaal vaste piercer in Haarlem aanhouden.

Ibuprofen vind ik een goeie!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:55

Oef, dat er gepiercet is met een labret met extern schroefdraad is ook niet echt positief := maar in principe is 1,2mm en 1,2mm gewoon hetzelfde. Want het staafje zit in je piercing, en niet dat taps toelopende uiteinde. Dus vind het een beetje een vaag verhaal.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:27

anne182 schreef:
Hoi jongens, ik lees al een tijdje mee maar heb nog nooit gereageerd. Ik ben van plan binnenkort een helix te zetten en waarschijnlijk later in het jaar een tepelpiercing maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke shop mij het beste kan helpen. Hebben jullie aan- of afraders rondom Leiden of Den Haag? Ik ben verder echt een leek, dus hoor graag jullie meningen :D

Ik ben zelf erg te spreken over tattoo garden in Den Haag. Heb daar ook mijn helix laten piercen, evenals mijn huisgenoot. Dit ging erg soepel en we hebben beide geen problemen gehad.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:03

anne182 schreef:

Soesha in Den Haag! En anders Dare2Wear en Classic Ink & Mods in Amsterdam of Classic Glamour in Rotterdam.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:44

anne182 schreef:

Ik ben heel erg tevreden over Soesha. Zit in Den Haag (Scheveningen). Hele vriendelijke meid die weet waar ze het over heeft en heel hygiënisch en fijn werkt :j

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:52

Ik heb morgen een afspraak bij Soesha voor de helix! Thanks voor de tips!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:37

Kleine vraag!
Ik zit online te kijken voor piercings maar ik zie bij een bioflex piercingballetje 'zelfsnijdende schroefdraad' staan, is dat hetzeltde als inwendig?
Dus als dit:

Afbeelding

Kan er niks over vinden

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:35

Margoooo schreef:
Nou ik ben vandaag terug gegaan naar de shop. Ze waren heel begripvol, twee piercers vonden dat ie er ook te diep in zat, shop manager was niet echt overtuigd. Maar, ze heeft me de volgende opties gegeven:
- Ze kunnen hem eruit zetten en hem minder diep plaatsen, maar hier moet dan wel 3 maanden tussen
- Ze kunnen hem ook eruit halen en een andere terug zetten (een rook vind ik zelf ook heel mooi)
- Ik houd hem toch wel zo.

Ik twijfel dus echt mega erg, ik vind een tragus echt heel mooi maar ik heb eigenlijk geen zin om 3 maand te wachten, en ik ben ook bang dat muziek oortjes in doen lastiger gaat zijn als ie minder diep zit. Kunnen de mensen met tragus'en hier nog wel oortjes in hebben?

Nog even een update; mijn piercer was afgelopen week weer terug van vakantie, en zij moest mij persee opnieuw piercen en niet iemand anders dus daar moest ik op wachten. Zij was een stuk minder aardig en begripvol, en zei gewoon; jij hebt ja gezegd tegen het stipje, dan moet je nu niet klagen... Lekker behandeld dus... Ik zou zeggen; ga niet naar BodyCult! -O-

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:17

Wow serieus? Maar eigenlijk is er dus niks veranderd aan de situatie nu? Ik bedoel, hij zit nogsteeds op die plek?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:17

Nee nou ik moet wel zeggen dat de zwelling wat afgenomen is dus nu lijkt het wel wat beter. Ik ga het gewoon nog even aankijken en als ik echt niet tevreden ben haal ik hem eruit. Maar zij gaat niets voor me doen, hoe slecht...