Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:40

Stamper schreef:
Net zo lekker, als het broodje surinaamse kip van de HEMA? :D

Haha ja! <3

Banyu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:44

Iemand bekend met Juiceplus+?
Kreeg dus bericht omdat ik lid werd van een fbgroep.
Maar vind er nogal veel spullen van op marktlpaats... :oo

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:57

Niet bekend mee, maar dat er veel van op marktplaats staat is wel zorgelijk..

Iemand hier ervaring met eiwitrepen en/of body en fit? Ik heb wat producten besteld omdat ik de low calorie bar ontzettend lekker vind en hierdoor kan ik ander snoep veel makkelijker laten staan :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:49

Ik heb wat producten van body en fit. Heb eiwitrepen, volgens mij smart protein bar? Vind ze lekker, vullen goed, en idd als ik grote chocoladebehoefte heb voldoen ze prima. Doordat je ze makkelijk mee kan nemen is het een handig tussendoortje voor onderweg bijv. Ik eet ze misschien eens in de 2 weken, dus lang niet iedere dag.
Ik heb ook de eiwitshakes (weet zo ff niet welke), vind ze heel goed te drinken. Toen ik koolhydraatarm at ontbeet ik ermee op werkdagen vanwege de snelheid en het gemak. Nu ik weer gewoon eet heb ik er niet meer genoeg aan en zijn er genoeg makkelijke opties. Nu gooi ik soms schepje door de yoghurt om die wat vullender te maken, en ik gebruik het wel eens als tussendoortje op dagen dat ik veel sport.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:45

Hi! :wave:

Ik heb niet bijgelezen excuus, maar 232 pagina's ging me iets te ver :Y)

Ik wil onwijs graag een kilo of 10 afvallen, wil weer lekker in mn vel zitten en mn kleding niet zo aantrekken dat het het meeste bedekt..

Nu probeer ik veel gezonder te eten en is er ook een fitness abonnement, maar ik vind het zó lastig vol te houden.. Dan red ik het weer een halve week, komt er iets tussen en gaat het weer een week poedersuiker. Voel ik me weer bagger dr om en gaan we weer opnieuw..

Ik hoopte dat jullie wat tips en motivatie c.q. Stok achter de deur hebben/willen zijn :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:36

Welkom Yltje!

Mijn lijstje van vandaag:
O: boterham met appelstroop en boterham met jam. En een kop thee.
T: glas ranja en plak ontbijtkoek met boter.
L: geroosterde boterham met makreelsalade, geroosterde boterham met hagelslag en geroosterde boterham met pasta. En een beker melk.
T: één pepernoot :')
A: fusili in pizzastyle (zelfgemaakt, erg lekker) En een glas water.
T: wss nog een bakje chips en een glas cola.

B: uur gefietst en ongeveer drie kwartier paardgereden. Gelopen (geshopt) in de stad.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:52

Heel herkenbaar Yitje :') Hopelijk kunnen we je wat helpen tijdens moeilijke tijden, en jij ons natuurlijk :))

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:03

Jiskaa schreef:
Heel herkenbaar Yitje :') Hopelijk kunnen we je wat helpen tijdens moeilijke tijden, en jij ons natuurlijk :))

Echt drama haha! Maar ik zal natuurlijk ook zo veel mogelijk jullie steunen en motiveren waar ik kan! :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:40

Hey guys,

Volgens mij had ik mijzelf hier ooit al eens gemeld, maar nooit echt gereageerd. Wel altijd fanatiek meegelezen maar het is nu toch echt tijd om onder die steen vandaan te komen.

Mijn naam is Sanne, 21, 169cm en 80 kilo. En die 80 kilo is nou net mijn probleem. Ik wil er op z'n minst 15 kilo af, maar 17 kilo zou ideaal zijn. Nou wil ik niet te veel focussen op cijfertjes, en meer op hoe ik me voel in mijn lijf, maar om me goed te voelen in mijn lichaam moet er toch echt zeker wel een hele hoop af.

Ik ben van 65 naar 80 kilo in anderhalf jaar gegaan. Gewoonweg omdat ik ontiegelijk lui ben en van ongezond eten hou. Ik eet op z'n minst 4-5 keer per week wel iets van junkfood en sporten heb ik al jaren niet meer gedaan. Ja, zo erg is het en ik schaam me er ook best wel voor. :\

De zomer komt eraan en ik zou me graag wat comfortabeler willen voelen in korte broeken. Niet dat ik verwacht 15 kilo af te vallen in 2 maand, maar enkel het idee dat ik sportiever/beter bezig ben zal me al meer zelfvertrouwen geven.

Wat betreft sporten wil ik de "bikini body guide" van Kayla gaan volgen, aangezien dit flink afwisseling geeft en deze me best leuk lijkt. Ook wil ik graag gaan hardlopen, ik heb al een goed schema gevonden die ik wil gaan volgen. Nu nog een begin maken..

Verder wat betreft voeding weet ik gelukkig waar mijn probleem ligt. Veel te veel ongezond eten. Mijn baan is in het centrum van de binnenstad, met allerlei burger/pizza/mexicaans/etc etc tentjes eromheen. En het is toch zo veel lekkerder om daar te gaan lunchen dan een broodje mee te nemen van huis. :roll: Ik probeer wel zo nu en dan lunch van huis mee te nemen, en mijn geld/pinpas thuis te laten zodat ik niks anders kan eten. Maar dat lukt ook nog niet elke dag. En daar moet echt verandering in komen, want buiten dat ik het eten niet gezond is, geef ik er ook nog eens veel te veel geld aan uit. :n

Dus ja, ik weet wat mijn issues zijn en hoe ik deze aan moet pakken, maar ik vind het zo lastig om gewoontes te doorbreken. Ik hoop dat dit topic, en hierin meekletsen, mij helpt om een gezonde levensstijl te vinden.

Het is echt een groot stuk dicipline wat ik mis, en dat vind ik ontzettend jammer. Dus mocht iemand daar tips voor hebben, laat het me weten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 06:06

Ik moest ff 2x lezen, zomer komt eraan in 2 maanden? Duurde ff voordat t kwartje viel :')

Enige wat bij mij helpt qua motivatie is echt die knop om en er vol voor gaan. Niet half half want dan heb ik constant een excuus om toch wat slechts te eten of niet te sporten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:32

Fijn dat je aan de slag wil gaan Sanne! Het is heel herkenbaar hoor, al die heerlijke eettentjes etc. Maar mij is het ook gelukt, zit nu op mijn streefgewicht en ben 10 kilo verloren. Eindelijk heb ik de modellen maten die ik altijd heb gewild :+.

Ik heb me niet aan een programma gehouden, heb overal wat vandaan gepakt en zelf een soort programma opgesteld. Het is inderdaad belangrijk, wat Laura zegt, Om er echt compleet voor te gaan. Ik ben voornamelijk in het begin heel streng voor mezelf geweest en heb mijn eetpatroon drastisch veranderd. Het is even wennen, maar na een aantal weken zit je er helemaal in en dan mis je de junkfood niet eens. Toen het afvallen goed ging heb ik mezelf af en toe een "vrije" dag gegund, waarop ik dan wel iets ongezonds naar keuze mocht eten. Zoals een stukje taart, pizza of chips.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:01

Welkom Yltje en Sanne! :) Hopelijk hebben jullie wat aan dit topic! :j

Bij mij gaat het nog steeds wel lekker! Weinig behoefte naar snoep, chips etc. dus dat is fijn :+
Sporten gaat ook goed, gisteren stond ik weer eens op de weegschaal die dit keer 80 kg aangaf *\o/*
Betekent weer een halve kilo eraf, en zit ik nu totaal op -5kg in 2 maanden :D

Vandaag is het zaterdag en ben ik alleen thuis met mijn zusje, je voelt de bui al aankomen :+
Vanavond gaan we mcdriven haha :7 Maar afgelopen weken heb ik 0,0 junkfood gehad dus voor deze keer vind ik het niet zo erg :') Zeker omdat ik de rest van de dag gewoon gezond eet, en mn work-out ook doe *D

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:25

Zijn er nog dingen die jullie aanraden qua eetschema's? Dat vind ik echt het lastigst, ik word zo snel zat van dezelfde dingen eten.

Net als brood eten haha, nooit echt fan geweest van n simpel broodje.

Vind het mooi om te zien dat jullie wel gewoon denken zo heel af en toe moet iets lekkers best kunnen!
Nu heb ik een vriendje die denkt dat dat heel af en toe best wel om de dag kan en dan met ladingen thuis komt...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:47

Ik heb zelf niet echt een eetschema. Ik eet iedere dag wat anders. Zelf eet ik 3 grote maaltijden en 2 of 3 tussendoortjes, maar je kan het zelf zo indelen als je wilt.
Qua lunch, als je niet een broodje wilt, kan je bijv ook denken aan een wrap, omelet, salade of soep.

Dat soms wat lekkers vind ik heel brlangrijk om het vol te houden, maar ook enorm lastig. Ik sla snel door, dus in plaats van een keer een bakkie chips is het toch al gauw weer de halve zsk, en oh als ik dan toch mn dag al verpest heb kan ik net zo goed ook wel een hand pepernoten wegwerken :roll: ik weet natuurlijk dat dat niet goed is, maar op dat moment kan ik dat maar moeilijk remmen.

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 22:00

mijn lijstje voor vandaag:

O: 350 gr kiwi + 3 mini krentenbollen
L: 50 gram Brinta + 350 ml amandelmelk + 40 gr. ahornsiroop
A: 450 gr. nasi bami groenten + 75 gr. zilvervlies rijst + eetlepel ketjap manis
T: 165 gr. oven chips paprika lays (oeps ...)

opzich netjes lijstje, jammer van die zak chips. Morgen weer iets gezonder

O: 50 gr. Brinta + 350 ml amandelmelk + 40 gr. ahornsiroop (360 kcal)
L: pompoen soep (190 kcal)
A: 450 gr nasi/bami groenten + 75 gr. zilvervlies rijst + eetlepel ketjap manis (450 kcal)

Mijn standaard kcal inname ligt hier tamelijk laag, omdat ik nog niet weet wat mijn tussendoortjes
worden, ga 's ochtends op de koffie bij m'n opa en oma en daar is meestal taart en koekjes, welke
ik toch echt niet laat staan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 03:09

Mijn lijstje voor vandaag;

O: twee geroosterde boterhammen met crunchy pindakaas
L: smoothie van een halve banaan, bevroren mango, bevroren aardbeien en amandelmelk
D: 3 wraps met kip, ui, paprika, sla en tomatenpesto

Werk vandaag van 3 tot 11 dus die wraps zullen over die tijd verdeelt worden. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:20

Mn dag gisteren was door haast en slechte tijdsplanning beetje gek:
O: 1 vk boterham met pindakaas
L: mini ciabatta met kaas en salami
T: pecanbroodje
T2: 10 muntdropjes
A: nasi met kroepoek en satesaus
T: 2 snack a jacks kaas

's Avonds voor t eerst een kettlebell training van jillian michaels gedaan, poeh dat voel ik :=

Vandaag verjaardag dus dan zal t wel zoiets zijn:
O: magere yoghurt met rood fruit en havermout
L: ijsbergsla, tomaat en tonijn
T: taart
T2: blokje kaas of plakje worst
A: verse ravioli met pesto en parm kaas

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:51

Mijn lijstje van gisteren, naar een concert geweest, dus niet heel gezond gegeten:
O: boterham met pindakaas en boterham met melkchocoladehagelslag. En een kop thee.
T: paar slokken water.
L: boterham met paté, boterham met makreelsalade en boterham met pasta. En een beker melk.
T: glas ranja.
A: broodjes met kruidenboter, pizza, pepermunt snoepje en vier glazen water.
T: flesje water.

B: uur paardgereden, 10 minuten gefietst, 3 uur gestaan en gedanst bij een concert.
Vandaag een verjaardag, dus zal ook niet heel goed zijn. Ik ga wel proberen nog even hard te lopen.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:37

@Laura, bedoel jij de smart bars? Ik had de mixbox besteld en heb er al 3 van geprobeerd maar ik vind ze echt niet te eten. De structuur vind ik vrij hard en de smaak erg chemisch. De low calorie bar vind ik wel lekker.

Mijn lijstje van vandaag;
T: grapefruit, kop thee
O: 2 kaiserbroodjes met leverpastei en komijnekaas, kop thee
L: low calorie bar
T: ?
D: ?

Vanmiddag motorrijden dus maar eens zien waar we terecht raken :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:10

Euhhh dat denk ik wel ja, ben niet thuis dus kan t ff niet checken, maar klinkt bekend. Ik heb alleen die met cocos, die vind ik erg lekker, zijn ook totaal niet hard. Chemisch vind ik ook wel meevallen, maar ik ben ook niet echt een fijnproever :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 14:54

Oeps..... Net 2 mini pizzas op!
Ongesteld en vreetbui! :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:45

Iemand bekend met JuicePlus+ toevallig?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:52

Zijn shakes denk ik? Ik heb 't bijna 3 dagen volgehouden; drama. Wat een buikpijn heb ik daar van gehad zeg, poeh. Ben blij dat m'n buik weer normaal doet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:44

Shakes lijken mij maar niks om eerlijk te zijn..

Lijstje van vandaag;
O; omelet van 2 eieren met spinazi, ui, tomaat, ham en een klein beetje geraspte kaas
L; nog geen idee, waarschijnlijk gewoon brood en/of een smoothie van banaan/mango/amandel melk
T; 1 bolletje limoen ijs van mövenpick + hoorntje
A; pasta met zalm, komkommer, spinazi, ui en wat kookroom

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:42

Sanne wat een heerlijk lijstje!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Breaker High Protein banaan - bosbes
L: Twee luxe speltbollen met gebraden kipfilet, gedroogde tomaatjes, pesto en rucola
T: twee kleine appels, donut
A: Mexicaanse burrito bowl: rijst, kipfilet, paprika, kidneybonen, mais, koriander en taco saus