Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:12

Oh daar heb ik ook vaak gewandeld Sure_lee, prachtig gebied inderdaad. Moet ik weer eens heen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:23

Sure Lee wat mooie foto's. Geweldig!
Mando, je cholesterol verhaal roept veel vragen bij me op. Mocht je willen mag je PB-en. Hier ervaringsdeskundige. Mijn cholesterol is zeer gezakt, maar echt niet door enkel wandelen. Bizar!

Sherivey

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:29

Mando, balen dat je cholesterol te hoog is :=
Enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden? (Heb er zelf weinig verstand van)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:36

Mando heeft toch geen verhoogd cholesterol maar haar man?

Ook vervelend natuurlijk. Maar wel een goede reden om hem mee te nemen met wandelen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:36

Het is de cholesterol van mijn man.
De mijne is goed gelukkig.

Hij moet gezonder eten, niet snaaien en meer bewegen.
Dat zeg ik al heel lang maar nu zegt de ha dit ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:50

Mando schreef:

Ohh sorry, zal de vermoeidheid zijn dat ik zo scheef las :oo

Maar alsnog heel vervelend :(
Hopelijk neemt hij het van de ha wel aan.

Al mag ik qua snaaien niks zeggen, doe ik ook best wel vaak :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:52

_O- wie niet...
Hij mag van mij alleen nu nog in het weekend snaaien... dan is straks de lol er ook snel af hoor.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:55

Nou Mando zo met z'n 2en op stap is ook wel gezellig. Hopelijk gaat met beweging en andere voeding zijn cholesterol weer zakken.

Mooi Sure_Lee, die omgeving ben ik niet bekend. Ga 'm onthouden.

Ik heb niet meer gewandeld. Kon me er niet meer toe zetten vandaag. In ieder geval nog wel 3 rondjes voor het weekend gemaakt. Niet al te lang. Ga alleen dus dan vind ik de langere rondjes toch minder gezellig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:35

Cholesterol verhoogd kan komen vanuit erfelijkheid (komt nu onderzoek en is aandacht voor) en vanuit leefstijl.
De 1ste kan door verandering levenstijl wat verlagen maar is meer voor nodig.
Cholesterol verhoging kan ook komen vanuit slechte eet en leefgewoontes. Die 2de is het gemakkelijkste om aan te pakken.
Daarnaast komen er meer en meer onderzoeken dat niet al het verhoogd cholesterol een slechte zaak zouden zijn in families. Voor dit topic gaat dat te ver.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:42

Mando schreef:

Mooi samen gaan wandelen!

Mijn vriend ging vanavond een half uurtje wandelen, maar heeft jij verboden mee te gaan. :+
Moet even rustig aan doen.
Hoop dat het volgende week met pony goed gaat (dat scheelt een hoop tijd, want 3 x per dag heen en weer is niet grappig als ze niet heel dicht bij huis staan) en ik weer kan wandelen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:01

Hier weer een rondje gelopen voor her werk. 6km, geen foto's, valt in het donker weinig te zien :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:23

Hier hetzelfde, het was in ieder geval droog :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:39

Dat is al heel fijn idd :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:44

Ik ga zo in m'n lunchpauze samen met een vriendin een rondje. Ben expres een half uur eerder begonnen zodat ik een uur heb. Mag officieel niet maar het is even goed met ze op het werk :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:52

Ik ben wel redelijk flexibel wat dat betreft, mits ik geen meetings heb. Doe zelfs wel regelmatig updates met mijn team terwijl ik een rondje wandel. Is wel prettig vind ik :j vandaag workshops met Spanjaarden / Portugezen en die beginnen niet voor 10.00 :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:59

Bij ons moet er iemand voor de klanten telefonisch beschikbaar zijn, vandaar dat er dagelijks ook echt bezetting moet zijn tussen bepaalde tijden (op de woensdag zit ik alleen). Mijn collega's met kinderen mogen nu tijdens de lockdown behoud van salaris een uur minder werken per dag (internationaal moederbedrijf en NL. kent alleen zorgverlof de rest van de landen niet dus hebben ze dat voor iedereen gelijk getrokken). Snap inderdaad dat het pittig is met kids thuis en onderwijs enz. Maar ik mag wel gewoon al m'n uren werken, terwijl alleen thuis zitten hele dagen ook best erin hakt af en toe. Dus ik heb voor mezelf besloten dat ik prima een uurtje er tussenuit kan voor een wandelingetje met een vriendin hihi. Ik werk tenslotte alsnog netjes m'n uren. Ze zullen er ook geen probleem van maken hoor, maar is bij mij nu meer een principekwestie zeg maar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:19

Faringo schreef:
Bij ons moet er iemand voor de klanten telefonisch beschikbaar zijn, vandaar dat er dagelijks ook echt bezetting moet zijn tussen bepaalde tijden (op de woensdag zit ik alleen). Mijn collega's met kinderen mogen nu tijdens de lockdown behoud van salaris een uur minder werken per dag (internationaal moederbedrijf en NL. kent alleen zorgverlof de rest van de landen niet dus hebben ze dat voor iedereen gelijk getrokken). Snap inderdaad dat het pittig is met kids thuis en onderwijs enz. Maar ik mag wel gewoon al m'n uren werken, terwijl alleen thuis zitten hele dagen ook best erin hakt af en toe. Dus ik heb voor mezelf besloten dat ik prima een uurtje er tussenuit kan voor een wandelingetje met een vriendin hihi. Ik werk tenslotte alsnog netjes m'n uren. Ze zullen er ook geen probleem van maken hoor, maar is bij mij nu meer een principekwestie zeg maar.

Snap ik wel hoor.

Snap ook volledig dat mensen met kinderen het nu zwaar hebben, zou niet willen ruilen. Maar die krijgen bij ons op het werk ook idd heel veel vrijheid, waardoor het werk wel op de collega's zonder kinderen neerkomt.

En dat is voor die mensen ook zwaar, dusja :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:52

Nee ik zou ook niet willen ruilen hoor, maar ik heb me de laatste maanden van 2020 echt het habbiebabbie gewerkt en kom nu weer een beetje tot mezelf. Dat wil ik graag zo houden dus ik kies ook even voor mezelf nu :-D, zeker nu er ook na het werk weinig afleiding is van een sportschool en de Spaanse les die ik volgde enzo. Ach er komt vast een moment dat het allemaal weer wat bter wordt. Tot die tijd moeten we het er maar mee doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:03

Groot gelijk faringo geniet van je wandeling. Hier werd het net een kort rondje hardlopen, vijf km. Heerlijk weer

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:01

Hier gewandeld en met foto's. Ik had verwacht een bepaalde ronde te kunnen maken, maar er was geen weg door het bos Dus een behoorlijke grote ronde moeten maken (2,5 uur) en ver gewandeld.
Ik heb een vrouwtjes vos gezien en een ree.
Deze mooie man stond aan het hek vlak bij mijn huis

Afbeelding

Hieronder de vos

Afbeelding

Toen langs een oud klooster gegaan waar ik wel eens een rondleiding heb gehad. Het is van de 12 de eeuw en erg bijzonder vind ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze uitdragerij is een kelder onder de grond naast een plek waar water uit een natuurlijke bron stroomt.
Afbeelding

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:03

Ik ben net tussen mijn meetings van de universiteit ook een rondje geweest. 2 km in 20 minuten!

@pien_2010 Wat gaaf dat klooster zeg!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:16

Flink rondje gemaakt Pien. Gave foto van die stier en het vosje. Mooi ook dat klooster, ik hou wel van zulke dingen altijd.

Lekker doorgelopen Imke.

Ik kwam uit op een rondje van 3,5km . Was even gezellig zo samen een rondje. Straks na 17 uur nog even snel boodschappen doen. Twijfel nog of ik de auto pak of ga lopen. Heb best veel nodig dus wordt wel sjouwen dan haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:18

Mooie foto's Pien!
Gaaf om een vos tegen te komen. Ik ben hier nog niet verder gekomen dan reetjes en op de Veluwe een keer een familie zwijntjes <3

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:23

Gaaf pien.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:45

Mooie foto's Pien. Die stier is indrukwekkend .

Hier ook maar een klein rondje geweest,het was nl -18 :brr: Nala had er zin in en eenmaal aanbde wandel krijg je het wel warm :D