Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manzano schreef:Het is mij door de voedingsdeskundige juist afgeraden om kcal te gaan tellen. Het zegt namelijk lang niet alles. Als je 1500 heel ongezonde kcal eet is dat veel slechter voor je dan 1800 gezonde kcal.
Ik zie hier af en toe dingen voorbij komen aan voedingsmiddelen die ik echt niet in gezonde leefstijl vind passen, maar die idd weinig kcal bevatten. Tja... niet mijn ding.
manzano schreef:Het is mij door de voedingsdeskundige juist afgeraden om kcal te gaan tellen. Het zegt namelijk lang niet alles. Als je 1500 heel ongezonde kcal eet is dat veel slechter voor je dan 1800 gezonde kcal.
Ik zie hier af en toe dingen voorbij komen aan voedingsmiddelen die ik echt niet in gezonde leefstijl vind passen, maar die idd weinig kcal bevatten. Tja... niet mijn ding.
Kayleigh_ schreef:Ah. Daarom vermeldde ik ook dat het hier puur over afvallen gaat, niet over welke levensstijl wel of niet gezond is.
Uit openingspost:Citaat:Iedereen valt af op z'n eigen manier en daar is dit topic voor
En in geval van afvallen is dus de energiebalans leidend.
Simoonzel schreef:Ik moet nog avondeten bedenken! Mijn vriend wordt morgen geholpen door de kaakchirurg, dus het wordt een soort laatste avondmaal. Ik dacht aan een lekkere ovenschotel met bloemkool, aardappelschijfjes, vegagehakt en een kaassausje.
Of weet iemand nog een lekkere vegetarische ovenschotel?