Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:28

Mensen die geen kcal tellen en toch willen afvallen... Jullie begrijpen dat de energiebalans leidend is? Zoals Gribaldi al zegt, tel je kcal juist wel eens, dan weet je waar het misschien 'fout' gaat. Kcal tellen betekent niet dat je obsessief gaat afvallen, het geeft alleen inzicht in hoeveel je binnenkrijgt en daar kun je op inspelen om een negatieve energiebalans te creëren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:32

Ik tel ze met een app :) en moet zeggen dat ik er aardig (gemiddeld 550) onder zit terwijl ik niks geks doe alleen minder tussendoortjes.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 11:32

Maar ik tel m'n kcal ook niet meer nu. Het is goed om inzicht te geven, dat wel! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:39

Je telt ze niet méér, maar hebt het dus wel gedaan om inzicht te krijgen (gok ik). Veel mensen onderschatten de hoeveelheid kcal in producten enorm en overschatten de verbrande kcal behoorlijk. En aangezien je zonder negatieve energiebalans niet zal afvallen is het tellen van kcal juist heel slim als je graag wat kilo's kwijt wil.

Ook van verantwoorde/gezonde (give it a name) voeding word je dik namelijk als je een positieve balans veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-15 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:40

Nee klopt Sharon ik tel ze ook niet meer. In het begin gedaan om te kijken hoe of wat en nu eet ik standaard het zelfde dus dan weten wij ondertussen wel hoe of wat ;)

Maar voor IJentel is het wel handig, ik denk dat ze toch aardig wat binnen krijgt en gezien ze niet echt heel fanatiek sport kan dat ook verkeerd werken.

Netjes MarjanB :j om af te vallen zit je dan goed :)

Zo en ipv van een stuk taart zit ik lekker aan mijn waspeen :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:52

Oke mijn dag is abrupt ietsje slechter geworden _O-
Vriendin van me is (voor ons compleet onverwachts) geslaagd (met een bleeping 8) dus partyy vandaag :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:57

Haha sterk van je Gribaldi!

Nadine, dat is een mooi cijfer! Geniet van het feestje!

Hier weer wat afgevallen, het gaat weer de goede kant op :) Nog 2 kg en dan zit ik op mijn streefgewicht. Als het lukt wil ik er dan nog het liefst 2 extra kg's af maar dat is geen must.

Mijn lijstje vandaag:

O: /
T: Quest bar
L: Salade van 2 gekookte eieren, komkommer en geraspte wortel
T: Whey delicious shake met karnemelk en water (shake is voor de hele middag, in totaal 80 gram whey, 300 ml karnemelk en 400 ml water)
A: Salade van botersla, gemarineerde kip (ketjap en knoflook en ui), komkommer, tomaatjes, mango en een zelfgemaakte honing mosterd dressing

Beweging: uurtje trainen in de sportschool en daarna naar de paarden. Weet niet of ik daar veel ga uitspoken, we gaan met zijn drieën met de kar een rondje rijden. Dus kans is groot dat paard al ingespannen staat als ik aankom.... O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-15 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 11:57

Ja deed ik inderdaad om inzicht te krijgen. Vaag verwoord zie ik haha

Ik heb voor het avondeten: gekruide aardappeltjes, prei, crème fraiche, sla, spek of baconreepjes en wraps. Wat kan ik hiermee, het moet op. Heb ook nog wel "gewoon" vlees en dat soort dingen, maar dit moet eigenlijk op..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:00

Ik was vanochtend ook weer iets kwijt, gelukkig! Ik wil nu heel graag weer onder de 64 komen. Kcal tellen doe ik regelmatig, maar als ik ergens ga eten heb ik er vaak geen zin in omdat ik dan toch niet weet wat er in mijn eten zit. Maar ik merk dat als ik het wel doe, ik veel beter eet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:03

Het is mij door de voedingsdeskundige juist afgeraden om kcal te gaan tellen. Het zegt namelijk lang niet alles. Als je 1500 heel ongezonde kcal eet is dat veel slechter voor je dan 1800 gezonde kcal.

Ik zie hier af en toe dingen voorbij komen aan voedingsmiddelen die ik echt niet in gezonde leefstijl vind passen, maar die idd weinig kcal bevatten. Tja... niet mijn ding.

Anoniem

In het weekend tel ik ook niet, omdat ik dan regelmatig ga stappen en echt niet ga bijhouden hoeveel kriekjes ik opdrink. Of afspreken met mezelf dat ik stop na 3 omdat het anders niet in m'n dieet past. Nah, ik ga liever wat losser dan :P Of als ik uit eten ga tel ik ook niet, ik doe altijd daarna een balansdag. Inderdaad omdat ik niet weet wat er allemaal in zit.

Travellust

Haha alles voor het weeg moment Kayleigh :')
En vind niet alle taart lekker, dit was slechte taart haha zelf gemaakte taart is veel beter...

Zoals die van jou...

Haha veel plezier op je feestje Nadine!

Wrap weg laten sharon :') :+

Goed bezig Simoonzel. Als ik uit eten ga doe ik dat ook niet alhoewel ik wel kijk wat ik eet :')
soms dan

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:04

Ik tel de calorieen wel. Niet extreem, maar zorg wel dat ik genoeg binnenkrijgt.

Lijstje van vandaag:

Ochtend: 1 whey shake met magere melk (300 ml)
T: Low carb brood met 30+ kaas
L: Low carb brood met sla, kipfilet en komkommer
T: 200 mg magere kwark met appel en kaneel
A: Kipfilet met pesto (in de grillpan) en 200 g wortels

Vanavond: 1 uur hardlopen en sessie buikspiertrainen. :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:05

manzano schreef:
Het is mij door de voedingsdeskundige juist afgeraden om kcal te gaan tellen. Het zegt namelijk lang niet alles. Als je 1500 heel ongezonde kcal eet is dat veel slechter voor je dan 1800 gezonde kcal.

Ik zie hier af en toe dingen voorbij komen aan voedingsmiddelen die ik echt niet in gezonde leefstijl vind passen, maar die idd weinig kcal bevatten. Tja... niet mijn ding.

Welke voedingsmiddelen horen er volgens jou niet tussen?
Puur uit nieuwsgierigheid hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:05

manzano schreef:

Maar als jij 1800 kcal aan gezonde voeding binnenkrijgt en de hele dag niks uitvoert, zul je toch gewoon aankomen omdat je energiebalans positief is. Als jij 1200 kcal aan MacDonalds eet op een dag en veel beweegt, ga je afvallen. Of je lichaam daar qua gezondheid blij van wordt is een heel andere discussie, hier gaat het puur over het afvallen.

Ik begrijp dat het jouw keuze niet is, maar mensen die willen afvallen zullen gewoon een negatieve energiebalans moeten creëren. Iets anders kan er niet van gemaakt worden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:09

Daar zijn de meningen dus over verdeeld (en de literatuur ook).

Dingen als cola life (of hoe het ook mag heten), snack a jacks, snelle Jelles etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:10

Wil jij me uitleggen hoe je dik kan worden van producten die géén kcal bevatten dan? :+ Je mag ook gerust een onderzoek doorsturen, dan lees ik het zelf na.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:12

Ik zeg "gezonde leefstijl".

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 12:14

Ik heb eten bedacht! Pasta salade met crème fraiche, pesto, bacon reepjes, prei, ui, penne, komkommer en daar de aardappeltjes bij, de wraps als tussendoortje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:15

Ah. Daarom vermeldde ik ook dat het hier puur over afvallen gaat, niet over welke levensstijl wel of niet gezond is.

Uit openingspost:
Citaat:
Iedereen valt af op z'n eigen manier en daar is dit topic voor

En in geval van afvallen is dus de energiebalans leidend.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:17

En spiermassa neemt ook toe bij het sporten, dus je kunt ook zwaarder gaan wegen en wel afvallen. :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:17

Ik moet nog avondeten bedenken! Mijn vriend wordt morgen geholpen door de kaakchirurg, dus het wordt een soort laatste avondmaal. Ik dacht aan een lekkere ovenschotel met bloemkool, aardappelschijfjes, vegagehakt en een kaassausje.

Of weet iemand nog een lekkere vegetarische ovenschotel? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:22

Kayleigh_ schreef:
Ah. Daarom vermeldde ik ook dat het hier puur over afvallen gaat, niet over welke levensstijl wel of niet gezond is.

Uit openingspost:
Citaat:
Iedereen valt af op z'n eigen manier en daar is dit topic voor

En in geval van afvallen is dus de energiebalans leidend.

Laten we het gewoon op het dikgedrukte houden :)
Voor mij zijn totaal andere dingen leidend en het resultaat is ook prima gelukkig.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:23

manzano schreef:
Daar zijn de meningen dus over verdeeld (en de literatuur ook).

Dingen als cola life (of hoe het ook mag heten), snack a jacks, snelle Jelles etc.

Light producten hou ik sowieso niet van.. en drink sowieso geen prik :Y)
Snelle jelles etc is ook niet super "gezond".

Ik deel je mening :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:23

Simoonzel schreef:
Ik moet nog avondeten bedenken! Mijn vriend wordt morgen geholpen door de kaakchirurg, dus het wordt een soort laatste avondmaal. Ik dacht aan een lekkere ovenschotel met bloemkool, aardappelschijfjes, vegagehakt en een kaassausje.

Of weet iemand nog een lekkere vegetarische ovenschotel? :D

Oh jee, dat klinkt wel heel heftig :=
Ik had laatst een heel lekkere lasagne van de site van de AH geplukt. Ook vega. Zal zo ff kijken of ik hem kan vinden.