Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:42

Sall schreef:
Ik weet niet wat ik nu zit te kijken, een aflevering met couples..

11 was een couples seizoen waarbij 5 teams buiten de ranch gingen trainen met twee onbekende trainers en 6 teams op de ranch bleven bij Jillian en Bob.

Ik heb ook een kookboek van Mathijs Vrieze staan. Kijk er eerlijk gezegd zelden in :o

@Loess: gewoon op youtube! Ik kijk veel bij de gebruiker bethwr1, maar er zijn er meer die volledige seizoenen online hebben staan. Gewoon ff zoeken op the biggest loser ;)

Chanen

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:50

Jullie gaan weer hard! Las iets over de juist manier om je buikspieren aan te spannen, door ze naar binnen te 'zuigen'. Vandaag toch maar eens geprobeerd, want ik heb ook altijd het idee dat ik die buikspieroefeningen meer in mijn rug dan in mijn buik voel, terwijl ik toch echt mijn buikspieren aanspan. En ik heb het idee dat deze tip weleens zou kunnen werken. Al voel ik mijn buikspieren nog steeds niet echt, mijn rug leek een stuk minder belast te worden. :)

Zojuist de zesde dag level 1 gedaan en sommige oefeningen worden inderdaad makkelijker. Anderen blijven moeilijk. Opdrukken kan ik nog steeds alleen op de Anita (ik heb telkens de neiging om haar Astrid te noemen) manier en zelfs dan houd ik het niet de hele tijd vol. Mijn armspieren kunnen dus nog wel de nodige training gebruiken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:51

Ik kook de laatste tijd graag met Jamie Oliviers 15 minute meals, over het algemeen redelijk uitgebalanceerde maaltijden van +/- 600 kcal.

Zonet de laatste keer level 2 gedaan, morgen level 3. Kan het allemaal goed volhouden, maar die buikspier oefeningen met je benen naar de grond en weer terug omhoog blijft lastig, moet goed opletten dat ik mijn rug niet hol trek.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:01

Ik heb net dag 19 erop zitten maar totaal niet tevreden hoe vandaag is gegaan.
Ging niet zo lekker als gister, bah :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:03

Chanen schreef:
Jullie gaan weer hard! Las iets over de juist manier om je buikspieren aan te spannen, door ze naar binnen te 'zuigen'. Vandaag toch maar eens geprobeerd, want ik heb ook altijd het idee dat ik die buikspieroefeningen meer in mijn rug dan in mijn buik voel, terwijl ik toch echt mijn buikspieren aanspan. En ik heb het idee dat deze tip weleens zou kunnen werken. Al voel ik mijn buikspieren nog steeds niet echt, mijn rug leek een stuk minder belast te worden. :)

In principe zou je bij iedere oefening je buikspieren moeten gebruiken (en voelen). Ik voel ze bv heel erg bij de chest oefeningen (liggend die gewichtjes omhoog duwen) - meer in mijn buik dan in mijn armen zelfs :) En ook bij alle cardio.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:06

Ben nu ook al uitgezweet :\

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:09

Ik heb net dag 1 level 1 gedaan.
Best zwaar maar goed te doen eigenlijk wel.

Vooral inderdaad de push up vind ik zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:11

phormicola schreef:
Calvé bevat ook geharde plantaardige vetten, die zijn niet goed voor je ;)

Hmm. Misschien ook maar naar de biowinkel dan. Vind die pindakaas vaak zo droog! (en duur..)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:13

Anoniem schreef:
In principe zou je bij iedere oefening je buikspieren moeten gebruiken (en voelen). Ik voel ze bv heel erg bij de chest oefeningen (liggend die gewichtjes omhoog duwen) - meer in mijn buik dan in mijn armen zelfs :) En ook bij alle cardio.

Volgens mij doe ik dan iets grandioos fout, want ik voel mijn buikspieren niet tot nauwelijks, terwijl ik er toch echt mijn best op doe om ze bij iedere oefening aan te spannen. Wie weet toch maar eens een professional vragen om eens te kijken wat ik verkeerd doe en hoe ik het dan wél moet doen. Of heb je toevallig nog nuttige tips?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:15

Laura1589 schreef:
Dames help! Ik zit op dag 28 en ik ben het zo zat! Ik heb hier al eens eerder gezegd dat ik sinds level 3 de 'kick' van het shredden niet meer ervaar. Dus niet meer dat super goede gevoel na een workout. En sindsdien vind ik het elke dag ellendiger om te doen, mn motivatie verdwijnt echt met de dag. Nou ga ik 30 days wel afmaken op doorzettingsvermogen, maar ik wil hierna ook nog ripped in 30 gaan doen en ik ben bang dat ik dat met dit gebrek aan motivatie echt niet ga redden. Heeft iemand tips om die 'kick' na een workout weer terug te krijgen? Dat motiveerde me namelijk enorm!

Ohh dat heb ik ook!! Vandaag dag 29 afgestreept maar ik heb echt geen zin meer :') Heb ook echt zin in de No more trouble zones, die ga ik hierna doen.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:15

Vandaag dag 2 van level 2 gedaan en mijn coördinatie was al veel beter. *\o/*
Ik was wel gesloopt na de tweede ronde cardio....maar dan blijft het een uitdaging voorlopig.

Wat betreft de pindakaas discussie, ik eet niet heel veel pindakaas maar als ik pindakaas eet is het absoluut Calvé. :j
Dat vind ik de enige echt lekkere en ik heb er al aardig wat geprobeerd. Krijg er nu wel gelijk trek in, heerlijk op een grof volkoren boterham. :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:16

Anoniem schreef:
phormicola schreef:
Calvé bevat ook geharde plantaardige vetten, die zijn niet goed voor je ;)

Hmm. Misschien ook maar naar de biowinkel dan. Vind die pindakaas vaak zo droog! (en duur..)

Omdat er geen vetten aan toe zijn gevoegd :+

Biopindakaas is misschien wel m'n grootste verslaving, samen met avocado. Ik haal beiden dan ook bijna nooit in huis, anders stop ik niet met vreten :=

Anoniem

Chanen schreef:
Anoniem schreef:

Volgens mij doe ik dan iets grandioos fout, want ik voel mijn buikspieren niet tot nauwelijks, terwijl ik er toch echt mijn best op doe om ze bij iedere oefening aan te spannen. Wie weet toch maar eens een professional vragen om eens te kijken wat ik verkeerd doe en hoe ik het dan wél moet doen. Of heb je toevallig nog nuttige tips?

Ik ben me sinds ik pilates doe veel meer bewust van mijn core-spieren. Ik gebruik ze bv. ook op de fiets en met paardrijden. Misschien een keer een klasje doen?

Grapjasjes12

Aranel schreef:
Laura1589 schreef:
Dames help! Ik zit op dag 28 en ik ben het zo zat! Ik heb hier al eens eerder gezegd dat ik sinds level 3 de 'kick' van het shredden niet meer ervaar. Dus niet meer dat super goede gevoel na een workout. En sindsdien vind ik het elke dag ellendiger om te doen, mn motivatie verdwijnt echt met de dag. Nou ga ik 30 days wel afmaken op doorzettingsvermogen, maar ik wil hierna ook nog ripped in 30 gaan doen en ik ben bang dat ik dat met dit gebrek aan motivatie echt niet ga redden. Heeft iemand tips om die 'kick' na een workout weer terug te krijgen? Dat motiveerde me namelijk enorm!

Ohh dat heb ik ook!! Vandaag dag 29 afgestreept maar ik heb echt geen zin meer :') Heb ook echt zin in de No more trouble zones, die ga ik hierna doen.

Ik had het ook, ik moest dag 30 echt uit m'n lijf wurgen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:17

phormicola schreef:
Anoniem schreef:

Omdat er geen vetten aan toe zijn gevoegd :+

Biopindakaas is misschien wel m'n grootste verslaving, samen met avocado. Ik haal beiden dan ook bijna nooit in huis, anders stop ik niet met vreten :=

Dat vreesde ik al. Dan hou ik het maar op hummus :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:18

Oh ja, ik heb ook nog een hummus verslaving, thanks for reminding me :')

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:18

Nerooo, No worries. Ik heb ook weleens dagen dat het echt ruk gaat, dag erna gaat het dan altijd wel weer beter.

Is dat gevoel nu weg Phor? Wel weer lekker fanatiek met ripped?

Voor de andere level drie-gangers, ik zweet echt amper bij dit level trouwens. Meer mensen die dit herkennen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:19

Ja Ripped gaat prima :)

Dorus

Ik kijk juist uit naar die laatste dag. Dan heb ik 30DS voltooid!
Vanmiddag eerste level van ripper gekeken en dat lijkt nog best mee te vallen. Alleen zegt ze op een gegeven moment dat ze fan is van plankposities en dat die dus veel gaan komen en mijn armen/schouders zijn niet zo'n fan van plankposities :=

Xhiske

ik ga straks ook dag 30 doen. heb echt geen zin meer, gister ook 6 week 6 pack gedaan en die vind ik veel leuker. dus die ga ik hierna doen. is daar ook al een topic van? want ik kon m zo snel niet vinden..

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:20

Anoniem schreef:
Chanen schreef:

Ik ben me sinds ik pilates doe veel meer bewust van mijn core-spieren. Ik gebruik ze bv. ook op de fiets en met paardrijden. Misschien een keer een klasje doen?

Helaas heb ik daar de centen niet voor, maar het toeval wil dat mijn adoptie-oma (oudere vrouw die regelmatig bij mijn ouders over de vloer komt) vroeger als gymjuffrouw heeft gewerkt. Zij kan mij vast wel van wat nuttige tips en trucs voorzien. En anders maar eens wat pilates filmpjes opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 04-02-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:20

phormicola schreef:
Oh ja, ik heb ook nog een hummus verslaving, thanks for reminding me :')

Hummus rules! Jij eet ook veel tapenade he? Hier nog een :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:21

phormicola schreef:
Ja Ripped gaat prima :)

Dat geeft de burger moed :Y)
Is ripped hetzelfde principe (10 dagen elk level) of weer anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:22

Chanen schreef:
Anoniem schreef:

Helaas heb ik daar de centen niet voor, maar het toeval wil dat mijn adoptie-oma (oudere vrouw die regelmatig bij mijn ouders over de vloer komt) vroeger als gymjuffrouw heeft gewerkt. Zij kan mij vast wel van wat nuttige tips en trucs voorzien. En anders maar eens wat pilates filmpjes opzoeken.

Goede oefening is op je rug liggen, en dan je benen naar plank-position brengen (90 graden), volledig door het aanspannen van je buikspieren (dus niet je beenspieren gebruiken). Je been 'zweeft' dan als het ware omhoog. Wel eerst 1 voor 1 doen (niet meteen 2 benen tegelijk).
Laatst bijgewerkt door FCSA op 04-02-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:22

Ik heb ook nauwelijks gezweet, vandaag bij level 3.
Vind alleen die sprongen vanuit de squat en die buttkicks echt lastig. Maar wel te doen