Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:06

Gisterenavond 7 km gelopen in de regen en deze morgen iets van 6.8 :D In ong 50 minuten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:17

Jij loopt 's avonds en de volgende ochtend alweer? Dat is te dicht op elkaar.
Om de dag hardlopen is beter en als je dan al persé vaker wilt, houd er dan iig minimaal 24 uur tussen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:03

Jehh mijn nieuwe schoenen zijn super! *\o/* Het zijn Brooks Adrenaline of zoiets :D

En wat een verschil met lopen.. :D
Niet verwonderlijk als je kijkt waar ik eerst op liep :D
Afbeelding

Afwikkeling is een stuk soepeler, en mijn tempo lag een stukje hoger hierdoor. Les 18 van STR gelopen.. In de laatste 7 km rennen liep ik precies een km :D (En was ik kapot aan heet eind pff :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:05

Heel verstandig dat je goede schoenen heb gekocht want die waar je eerst op liep zijn natuurlijk helemaal niet geschikt... :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:22

Ahh ging nog best goed hoor.. liep er alleen maar mee in het bos, en nog geen lange stukken achter elkaar.. Maar verschil is er idd zeker :D
Verkoper bij Runnersworld moest ook lachten :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:15

Mooie schoenen nu! die oude hebben een hogere hiel, kun je toch minder lekker op lopen denk ik? geeft minder vrijheid in de beweging die je wilt maken :D k ga ook even een (internet)foto opzoeken van mijn schoenen. :D
http://www.jordanschoenen.org/nike-zoom ... p-416.html
deze, maar dan zonder die rode plekken, en de hiel net zo laag als die nieuwe van jou mariska :D

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:34

Mariska, jij bent er zeker wel op vooruit gegaaan. :=
Oja, dit zijn mijn nieuwe schoenen, en ze lopen echt heeeeerlijk vergeleken met mn oude *\o/*

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:40

Heb me toch bedacht en ga me aan jullie advies houden! Ik ga goede hardloopschoenen kopen! Nu nog één probleem en dat is het geld, ik heb een klein slecht betaald bijbaantje (druk opzoek naar een ander maar in een dorpje is er niet veel keus). En ik moet nig kijken waar, net over de grens zit een wat grotere en huer vlakbij zit een kleine die ook aan loopanalyse doet (schijnt wel een heel goed zaakje te zijn) ook kan ik eventueel nog naar perry sport gaan. Waar zouden jullie gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:59

Hoi dames!

Ik wil even om wat advies vragen..

Ik heb ben vanaf les 18 gestopt met str omdat het mij niet snel genoeg ging :P. Ik loop nu ongeveer 6/7 km maar ik merk dat ik echt moet opstarten in het begin. Ongeveer na 2,5 km kan ik echt door lopen, maar daar voor moet ik echt stukjes wandelen. Heel vervelend want ik wil gewoon aan een stuk door lopen. En vooral omdat ik over 2 weken een wedstrijd heb van 8 km. Ik warm ong 10 minuten op, en ik ga niet te snel van start.. Iemand tips voor deze 'opstart probleempjes'. :P

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:06

KarinvdM schreef:
Jij loopt 's avonds en de volgende ochtend alweer? Dat is te dicht op elkaar.
Om de dag hardlopen is beter en als je dan al persé vaker wilt, houd er dan iig minimaal 24 uur tussen.

Ja ik weet het maar ik probeer toch 4x per week te gaan lopen en anders kom ik niet rond.. is maar een keer per week dus :o En als het beter weer word/langer licht kan ik op andere dagen gaan

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:12

Even een vraagje, wat motiveert jullie om hard te lopen? Ik ga eigenlijk altijd op zondag ochtend na dat ik heb uitgeslapen (lees rond half 10) ik moet me zelf dan echt uit bed slepen, maar als ik eenmaal aan het rennen ben is het heerlijk. Zijn er meer mensen die dit hebben? Wel is het zo hoe vaker per week ik loop (ga in de vakantie vaak 3 keer per week omdat ik er dan de tijd voor heb) hoe meer zin ik er in heb.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:15

Ik moet van de fysio :+ (beenspieren sterk houden, gescheurde kruisband)
En ik vind het lekker om door de polder te lopen en mn kop leeg te maken.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:16

als ik dadelijk eindelijk schoenen zou hebben, is het omdat ik mijn conditie wil verbeteren en wil afvallen :o en het is fijn om je kop leeg te maken, alleen wel jammer dat ik hier geen geschikte omgeving heb..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:17

De stop van mij duurde langer dan gedacht,
maar na een kwart jaar denk ik zo ongeveer, 2-3 maanden, weer begonnen!
Man wat voelt dat goed.

5 km gelopen in 29 minuten;
10.34 km/h
5:48 min/km

super blij dus, na zo'n lange stop!

dressuur518 schreef:
Even een vraagje, wat motiveert jullie om hard te lopen? Ik ga eigenlijk altijd op zondag ochtend na dat ik heb uitgeslapen (lees rond half 10) ik moet me zelf dan echt uit bed slepen, maar als ik eenmaal aan het rennen ben is het heerlijk. Zijn er meer mensen die dit hebben? Wel is het zo hoe vaker per week ik loop (ga in de vakantie vaak 3 keer per week omdat ik er dan de tijd voor heb) hoe meer zin ik er in heb.

Bij mij verschilt het nogal.

Als ik goed gegeten heb, geeft mijn lichaam zelf aan dat ik wil gaan sporten. Alsof het weet dat ik energie te veel heb. Dan heb ik een motivatie boost haha.
Als ik weinig gegeten heb, wil ik absoluut niet hardlopen en moet ik mezelf ook vooruitbranden (ook tijdens het hardlopen is het dan niet leuk).
Dus motivatie verschilt soms wel, maar discipline is er wel (niet op mijn stop letten, enigste minpuntje in mijn discipline tot nu toe xd)

Verder motiveert het gevoel na het hardlopen mij ook heel erg; dat ik goed bezig, dat ik überhaupt iets sportiefs doe ipv thuis zitten.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:31

welshfan97 schreef:
Heb me toch bedacht en ga me aan jullie advies houden! Ik ga goede hardloopschoenen kopen! Nu nog één probleem en dat is het geld, ik heb een klein slecht betaald bijbaantje (druk opzoek naar een ander maar in een dorpje is er niet veel keus). En ik moet nig kijken waar, net over de grens zit een wat grotere en huer vlakbij zit een kleine die ook aan loopanalyse doet (schijnt wel een heel goed zaakje te zijn) ook kan ik eventueel nog naar perry sport gaan. Waar zouden jullie gaan?

Ik ben naar de perrysport geweest, als je een CJP pas hebt of van iemand kunt lenen krijg je daar ongeveer 20% korting mee!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:29

Ik vind het lopen gewoon heerlijk, helemaal als je wat verder kan en in de flow komt, heerlijk! Ik mis het nu ook echt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:47

Even een ego-post hoor! :') We hebben vandaag onze eerste 'loop' gedaan! 4 km! :D
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:01

He, wat leuk nog een loper in/uit Groningen. Stadspark is prachtig om te lopen!

Karin ik kan me goed voorstellen dat je het mist. Verwacht je ooit wel weer te kunnen lopen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:11

Ik weet het niet Plien, eerlijk gezegd ben ik bang van niet.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:22

Inderdaad, nog een Groningen aan de wandel! :D Was er een speciale run? Heb ik niet meegekregen ;).

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:25

Zijn er hier lopers die ervaring hebben met het trainen met een hartslagmeter? En dan in verschillende hartslagzones?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:42

KarinvdM schreef:
Ik weet het niet Plien, eerlijk gezegd ben ik bang van niet.

Dat zou wel enorm balen zijn zeg. Zijn er behalve paardrijden nog andere (cardio)sporten die je zou kunnen doen met je knie? Fietsen/spinning, crosstrainer, zwemmen... Maar dat is natuurlijk niet goed te vergelijken met in de buitenlucht hardlopen..

tanec_meisje schreef:
Zijn er hier lopers die ervaring hebben met het trainen met een hartslagmeter? En dan in verschillende hartslagzones?

Ik loop met een hartslagmeter, probeer nu om mijn veel te hoge hartslag wat naar beneden te krijgen zodat ik in een andere hartslagzone ga lopen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:55

Veel sporten vallen helaas af voor mij omdat mijn lijf dat gewoon niet trekt omdat ik bij verschillende peesaanhechtingen ontstekingen heb en ze ook snel krijg. Zo loop ik ook al ruim 5 jaar met 2 tennisarmen en 2 golfersellebogen, de ene periode watverget dan de ander.
Zwemmen is denk ik een van de weinige opties en die vind ik niet zo aantrekkelijk.
Gelukkig gaat het paardrijden nog wel, dat is voor mij toch het belangrijkste. :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:43

vanochtend echt heerlijk gelopen, vooral de laatste km gingen echt lekker! :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:48

Hmmmm ik heb nu ook een hartslagmeter maar ben nog niet verder dan in die "basiszone" lopen. Iemand ervaring met hoe je dat verder kan gebruiken?