Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar wel tijd dan om daar nu aan te werken . viphorse schreef:Ik heb teveel tijd om na te denken ....
Nu 4,5 week geleden uit een relatie gekomen en bijna direct daarna geopereerd aan mijn hand. Gevolg nu dat mijn hand nog 3 weken in het gips moet en ik daarna nog mag gaan revalideren. Kortom teveel tijd om te piekeren helaas
Sterkte! En beterschap! UhNee schreef:Net mijn eerste afpsraak emdr gehad. Het ging echt verschrikkelijk. De eerste 10 minuten alleen maar lopen janken omdat ik het echt heel eng vond dus heeft ze het nog een keertje uitgelegd. We zijn niet eens aan emdr toegekomen. Het blijft voor mij nog steeds zo vaag, heb de site 100x gelezen maar ik weet nog steeds niet wat ik kan berwachten qua gevoel. Nu kijk ik al weer zo op tegen de volgende afspraak... Ik wil helemaal geen emdr.... Ik wil helemaal niet dat Zze rare dingen met haar vingers gaat doen of dat ik weer terug moet denken.... Straks raak ik er nooit meer uit en krojg ik een psychose of paniekaanval ofzo.... He bah ik voel me zo verschrikkelijk nu, echt harder falen dan dit kan niet... En mijn therapeut zei nog wel dat ze er zeker van was dat ik het kon en dat het goed zou komen en nu heb ik dat gewoon geschonden .'(
Joolien schreef:UhNee schreef:Net mijn eerste afpsraak emdr gehad. Het ging echt verschrikkelijk. De eerste 10 minuten alleen maar lopen janken omdat ik het echt heel eng vond dus heeft ze het nog een keertje uitgelegd. We zijn niet eens aan emdr toegekomen. Het blijft voor mij nog steeds zo vaag, heb de site 100x gelezen maar ik weet nog steeds niet wat ik kan berwachten qua gevoel. Nu kijk ik al weer zo op tegen de volgende afspraak... Ik wil helemaal geen emdr.... Ik wil helemaal niet dat Zze rare dingen met haar vingers gaat doen of dat ik weer terug moet denken.... Straks raak ik er nooit meer uit en krojg ik een psychose of paniekaanval ofzo.... He bah ik voel me zo verschrikkelijk nu, echt harder falen dan dit kan niet... En mijn therapeut zei nog wel dat ze er zeker van was dat ik het kon en dat het goed zou komen en nu heb ik dat gewoon geschonden .'(
![]()
Er is een reden waarom het je niet lukt, niet zo streng zijn voor jezelf![]()
Heb je wel eens filmpjes gekeken over mensen die EMDR krijgen? Misschien kan dat je wat helpen

Joolien schreef:IDd lief blijven voor jezelf, dat is echt zo belangrijk. Als je niet accepteert hoe het nu gaat maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk. En je ben niet de enige die het niet kunt, daarin heb je niet gefaald. Je bent er gewoon nog niet klaar voor. Het is denk ik ook een visueuze cirkel, doordat je zo bang bent dat het je niet lukt krijg je enkel nog maar meer angst en die angst bevestigd dat je het niet kunt
Hier een mooi filmpje. Heel mooi om de spanning van die man te zien in het begin, en hoe hij gaande weg rustiger wordt. https://www.youtube.com/watch?v=IEWE1IwFnRM
Kijk het gewoon als je rustig bent
Hopelijk gaat de therapie je helpen!
De laatste is aangereden. Dat was echt zonde want dat was onze allerliefste huiseend en daar hadden we echt een band mee
Zoals je al zegt neem het op je eigen tempo, de psycholoog zal je er dan wel doorheen helpen. Probeer vertrouwen te houden in een goede uitkomst, het maakt niet uit HOE je er komt, maar DAT je er komt