In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:56

Welkom viphorse!
Hopelijk knap je snel weer een beetje op.

Oh meiden ik heb echt wat positieve vibes nodig deze kant op. Als mijn kindje voor 22 uur vanavond geen hartdip krijgt, mag hij naar huis!
Zo wel dan beginnen we weer met tellen, weer 48 uur "schoon" zijn.
Ik ga stuk van de zenuwen, nog maar 10 uur goed door blijven ademen. En daarna natuurlijk ook haha.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:19

Ik duim alvast voor jullie, River!

SincereQ

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:53

Spannend Riverrr, ik duim mee!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:04

Hetzelfde hier!! Spannend!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:19

Nouuuu mislukt :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:20

Ah balen zeg :(:)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:34

Oh nee.... Wat balen zeg! :'(
Laatst bijgewerkt door UhNee op 19-04-15 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:44

Wat erg Riverr :(:)

Ik ben uiteindelijk degene die het moet doen. En het zit diep heel diep.
Tis nu omhoog gekomen omdat ik op een zeer l... manier gedumpt ben. Er kwam verdriet maar tegelijker tijd ben ik alles kwijt behalve paard en auto.
Wat prijs ik me rijk met zulke lieve vrienden maar ook hun hebben hun eigen ding.

Ik merk dat dit het topje van de ijsberg was en er nu van alles loskomt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:09

Bedankt voor t meeleven, we gaan weer voor de dinsdag maar we zaten er zo dichtbij! Ooit komt hij thuis :)

Viphorse wat erg dat je relatie zo naar is verbroken. Goed dat je de positieve dingen nog kan zien zoals je vrienden. Het kan inderdaad dan ook direct de rest losmaken. Heel naar is dat. :( maar wel tijd dan om daar nu aan te werken .

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 06:02

Wat jammer River! Ik duim alvast verder dat hij morgen dan mee naar huis kan!

Viphorse, inderdaad, soms zorgt een tegenslag ervoor dat er ineens een heleboel meer bovenkomt. Zeer vervelend, maar zeker niet ongewoon. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Hier niet zo'n goede nacht achter de rug. Als ik 2u geslapen heb, zal het veel zijn. Hopelijk helpt gaan werken me om mijn gedachten weer wat te verzetten en komende nacht terug beter te slapen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:41

Dankje! En oei ikkkke dat is niet veel slaap. Sterkte vandaag!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:11

Ik heb teveel tijd om na te denken ....

Nu 4,5 week geleden uit een relatie gekomen en bijna direct daarna geopereerd aan mijn hand. Gevolg nu dat mijn hand nog 3 weken in het gips moet en ik daarna nog mag gaan revalideren. Kortom teveel tijd om te piekeren helaas

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:41

Weet iemand toevallig wat dit is? Constant velletjes op vingers trekken, blaren bijten in m'n mond en aan mijn lippen trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:01

purny schreef:
Weet iemand toevallig wat dit is? Constant velletjes op vingers trekken, blaren bijten in m'n mond en aan mijn lippen trekken.

Ocd :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:02

Oh jee.... En hoe moet je dat tegen gaan dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:04

purny schreef:
Oh jee.... En hoe moet je dat tegen gaan dan...

Ocd heeft altijd een onderliggende reden, stress, spanning etc. Zaak is uit te vogelen waar het vandaan komt en met de spanning leren omgaan of wegnemen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:45

viphorse schreef:
Ik heb teveel tijd om na te denken ....

Nu 4,5 week geleden uit een relatie gekomen en bijna direct daarna geopereerd aan mijn hand. Gevolg nu dat mijn hand nog 3 weken in het gips moet en ik daarna nog mag gaan revalideren. Kortom teveel tijd om te piekeren helaas

Heb je niks als afleiding dan? Filmpje kijken, naar buiten gaan? :) Sterkte! En beterschap!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:49

Ik heb het gevoel alsof ik zelf geen controle meer over mijn leven heb. Ik krijg van alle kanten te horen wat ik wel en niet moet doen. Ik word daar zo moe van. Het gebeurt wel met de beste bedoelingen, maar laat me gewoon. Het is mijn leven, niet dat van de mensen om mij heen.
Pff ik zit er echt even doorheen. Blijkt dat ik ook vit. B12 tekort heb, dus moet injecties. Ben ook huidige ad aan het afbouwen om over te stappen op een SNRI.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:14

Net mijn eerste afpsraak emdr gehad. Het ging echt verschrikkelijk. De eerste 10 minuten alleen maar lopen janken omdat ik het echt heel eng vond dus heeft ze het nog een keertje uitgelegd. We zijn niet eens aan emdr toegekomen. Het blijft voor mij nog steeds zo vaag, heb de site 100x gelezen maar ik weet nog steeds niet wat ik kan berwachten qua gevoel. Nu kijk ik al weer zo op tegen de volgende afspraak... Ik wil helemaal geen emdr.... Ik wil helemaal niet dat Zze rare dingen met haar vingers gaat doen of dat ik weer terug moet denken.... Straks raak ik er nooit meer uit en krojg ik een psychose of paniekaanval ofzo.... He bah ik voel me zo verschrikkelijk nu, echt harder falen dan dit kan niet... En mijn therapeut zei nog wel dat ze er zeker van was dat ik het kon en dat het goed zou komen en nu heb ik dat gewoon geschonden .'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:22

UhNee schreef:
Net mijn eerste afpsraak emdr gehad. Het ging echt verschrikkelijk. De eerste 10 minuten alleen maar lopen janken omdat ik het echt heel eng vond dus heeft ze het nog een keertje uitgelegd. We zijn niet eens aan emdr toegekomen. Het blijft voor mij nog steeds zo vaag, heb de site 100x gelezen maar ik weet nog steeds niet wat ik kan berwachten qua gevoel. Nu kijk ik al weer zo op tegen de volgende afspraak... Ik wil helemaal geen emdr.... Ik wil helemaal niet dat Zze rare dingen met haar vingers gaat doen of dat ik weer terug moet denken.... Straks raak ik er nooit meer uit en krojg ik een psychose of paniekaanval ofzo.... He bah ik voel me zo verschrikkelijk nu, echt harder falen dan dit kan niet... En mijn therapeut zei nog wel dat ze er zeker van was dat ik het kon en dat het goed zou komen en nu heb ik dat gewoon geschonden .'(

:(:)

Er is een reden waarom het je niet lukt, niet zo streng zijn voor jezelf :(:)
Heb je wel eens filmpjes gekeken over mensen die EMDR krijgen? Misschien kan dat je wat helpen :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:48

Joolien schreef:
UhNee schreef:

:(:)

Er is een reden waarom het je niet lukt, niet zo streng zijn voor jezelf :(:)
Heb je wel eens filmpjes gekeken over mensen die EMDR krijgen? Misschien kan dat je wat helpen :)

Pfff zo moeilijk om niet streng te zijn voor jezelf, ik moet er geloof ik nog aan wennen dat het soms weer ineens slecht kan gaan. gelukkig was ze wel heel aardig.
Bedankt voor de tip, zal ik eens gaan doen als ik wat rustiger ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:18

IDd lief blijven voor jezelf, dat is echt zo belangrijk. Als je niet accepteert hoe het nu gaat maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk. En je ben niet de enige die het niet kunt, daarin heb je niet gefaald. Je bent er gewoon nog niet klaar voor. Het is denk ik ook een visueuze cirkel, doordat je zo bang bent dat het je niet lukt krijg je enkel nog maar meer angst en die angst bevestigd dat je het niet kunt ;)
Hier een mooi filmpje. Heel mooi om de spanning van die man te zien in het begin, en hoe hij gaande weg rustiger wordt. https://www.youtube.com/watch?v=IEWE1IwFnRM

Kijk het gewoon als je rustig bent :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:16

Hoi :)

Ik hoop dat bekenden dit niet vinden haha
maar mag ik me ook melden? Ik ben 18 en ga binnenkort EMDR therapie krijgen.
Ik krijg het omdat ik erg weinig vertrouwen heb, slecht kan binden, verlatingsangst heb en daardoor geen relaties kan aangaan en vaak paniekaanvallen over relaties en vriendschappen heb.
Dit komt door m'n pestverleden. Vanaf de basisschool tot aan de zesde klas middelbaar. Ik zit nu op de universiteit en studeer (niet helemaal toevallig) psychologie.

Ik droomde er als kind van dat er iemand was die me zou kunnen helpen en die me begreep, ik heb zelf die persoon niet gehad dus die wil ik nu worden voor mensen.

M'n ouders heb ik er nooit mee willen "opzadelen" en nu ik 18 ben en alles zelf kan heb ik het heft in eigen handen genomen en via via bij de psycholoog uitgekomen :)

Ik ga later de laatste pagina's doorlezen om ook anderen straks te kunnen steunen.

Vanochtend heb ik eerst een gesprek bij de hulpverlener gehad die me dus gaat doorverwijzen en dat was vrij vermoeiend. Moest meteen door naar college dus lig nu uitgeput met hoofd- en buikpijn op bed...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:41

Joolien schreef:
IDd lief blijven voor jezelf, dat is echt zo belangrijk. Als je niet accepteert hoe het nu gaat maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk. En je ben niet de enige die het niet kunt, daarin heb je niet gefaald. Je bent er gewoon nog niet klaar voor. Het is denk ik ook een visueuze cirkel, doordat je zo bang bent dat het je niet lukt krijg je enkel nog maar meer angst en die angst bevestigd dat je het niet kunt ;)
Hier een mooi filmpje. Heel mooi om de spanning van die man te zien in het begin, en hoe hij gaande weg rustiger wordt. https://www.youtube.com/watch?v=IEWE1IwFnRM

Kijk het gewoon als je rustig bent :)

Dankjewel voor je antwoord. Ik zal het filmpje even kijken als ik alleen ben. Ik ben gelukkig al wel wat rustiger. Bedenk me nu dat het idd die cirkel is geweest, dan kom ik echt in die waas van angst terecht en kan ik niks anders dan heel hard wegrennen en zeggen dat ik het allemaal niet meer wil. Ik denk dat ik er inderdaad persoonlijk nog niet klaar voor ben. Ze wilt volgende week een 'proefsessie' doen met een mini-trauma zeg maar. Baal er nu wel van dat dat vandaag niet is gebeurd want nu ben ik bang dat ik er nog en nog meer tegenop ga zien.

@Sunneva: Welkom! Misschien een aparte opmerking in een topic als deze, maar wat heb jij ontzettend lieve eendjes zeg! :+: Hopelijk gaat de therapie je helpen!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:45

Dank je Uhnee, maar ze zijn jammer genoeg allemaal al overleden :( De laatste is aangereden. Dat was echt zonde want dat was onze allerliefste huiseend en daar hadden we echt een band mee ;(

Maar on-topic, heel veel succes :) Zoals je al zegt neem het op je eigen tempo, de psycholoog zal je er dan wel doorheen helpen. Probeer vertrouwen te houden in een goede uitkomst, het maakt niet uit HOE je er komt, maar DAT je er komt :(:)