GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:47

Mer1980 schreef:
Als je je verhaal uitlegt dat je dus een lagere dosis nodig hebt ga je dus nog minder betalen. iig is mij toegezegd dat het +/- 100 pm gaat kosten als ik op 0,5 zit. En Ozempic 1 mg zit op 199 pm dus bij de hoogste dosis. Ik zou even mailen. De website is VANDAAG online gekomen dus kan zijn dat het nog niet optimaal werkt. Ik ken hem echt persoonlijk, mijn spuit moet deze week binnen komen dus ik laat het jullie weten ;) Ik ben dus juist over omdat ik niet dat gedoe wil met opnieuw opstarten van Wellis en dan weer laag moeten beginnen tegen de hoofdprijs.

Oké ik zou dan inderdaad graag af en toe de 1 mg willen bestellen. Ik zal ze eens mailen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:13

Ik verbaas me echt over hoeveel mentale rust MJ geeft en dat pas na 1 prik :wow:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:14

Dieuwke_ schreef:
Ik verbaas me echt over hoeveel mentale rust MJ geeft en dat pas na 1 prik :wow:

Bizar he!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:23

Ja echt! En ik wist het natuurlijk wel van jullie verhalen, maar toch verbaasd het me hoe lekker rustig het is in mijn hoofd en hoeveel ruimte het dan geeft voor andere gedachten :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:24

Dieuwke_ schreef:
Ja echt! En ik wist het natuurlijk wel van jullie verhalen, maar toch verbaasd het me hoe lekker rustig het is in mijn hoofd en hoeveel ruimte het dan geeft voor andere gedachten :))

Je kan het bijna niet uitleggen omdat het bijna niet voor te stellen is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:42

Suzanne F. schreef:
Zag net iemand op TikTok die gestopt was met GLP-1 en alle kilo’s zitten er weer aan. Wat erg. Echt een nachtmerrie voor mij hoor. -O-
En nu begint ze weer. Ja dit wil ik dus echt niet hè? Ik hoop zo dat Wellis over een jaar of 2 jaar niet moeilijk gaat doen.

Hier is niet alles eraan maar het hele effect is wel weg en toch wel weer een paar kilos erbij. Nu helpt wintersport niet mee maar hierna gewoon weer ouderwets op dieet hoor, blegh.

Laatst betrapte ik me er bijv weer op dat ik een 2e portie opschepte. Dat zijn dingen die je niet moet willen maar ja ik ben dan nog niet verzadigd..

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 15:36

Ja het heeft ook echt invloed op mijn adhd. Ik kan prikkels veel beter hebben en ik ben rustiger onder bepaalde omstandigheden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 17:01

Vervelend Jester. Had je dat de eerste keer niet? Merk je nu niks of toch wel iets?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:30

Suzanne F. schreef:
Vervelend Jester. Had je dat de eerste keer niet? Merk je nu niks of toch wel iets?

Ik merkte al met het wisselen van saxenda naar mounjaro dat de mounjaro al eigg niks deed, maar nu helemaal zonder merk je echt 0 verschil weer hoor. Zin in zoet, foodnoise en niet snel verzadigd. Ik kom ook net zo snel aan als eerder zegmaar. Meesfal blijf ik rond een bepaald gewicht dan wel hangen, maar daar ga ik nu wel weer richting toe.

Al wil ik jullie niet ontmoedigen haha. Maar van de 9 zit er al wel weer 5 aan

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:34

Als ik het hier en daar lees als het niet aanslaat, slaat het met geen een middel goed aan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:44

Ja de saxenda deed juist heel goed zijn werk en daar viel ik wel goed mee af. Ik ben overgestapt naar mounjaro omdat ik saxenda op 'de zwarte markt' haalde en ik gewoon zeker van mijn spuitje wilde zijn en de mounjaro het beste zou moeten zijn. Maar voor mij dus niet :')

Ik zou natuurlijk weer saxenda kunnen proberen maar voor mijn gevoel (zeker nu ik merk als k gestopt ben) is het toch uitstel van executie en wil ik niet vanaf mijn 32e aan de spuiten. Daar is het me ook te duur voor

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:25

Jester_ schreef:
Ja de saxenda deed juist heel goed zijn werk en daar viel ik wel goed mee af. Ik ben overgestapt naar mounjaro omdat ik saxenda op 'de zwarte markt' haalde en ik gewoon zeker van mijn spuitje wilde zijn en de mounjaro het beste zou moeten zijn. Maar voor mij dus niet :')

Ik zou natuurlijk weer saxenda kunnen proberen maar voor mijn gevoel (zeker nu ik merk als k gestopt ben) is het toch uitstel van executie en wil ik niet vanaf mijn 32e aan de spuiten. Daar is het me ook te duur voor

Snap ik, maar ik vermoed toch dat het levenslang is. Kan je bij Saxenda ook microdoseren? Geen idee hoe dat werkt. Nu ik microdoseer vallen de kosten enorm mee. En ik houd toch de voordelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 07:57

Interessant Mer, die Aevita. Heb gemaild en antwoorden snel. Ze ondersteunen langdurig gebruik op een lage dosering dus ik ga onderzoeken of en wanneer ik overstap van Wellis naar hun. Scheelt toch ook in de kosten.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:41

Mer1980 schreef:
Het blijft wel allemaal enorm duur. Vanaf deze maand ga ik over naar een andere leverancier dan Wellis. Ik hoef nog maar 5 kilo, en heb de situatie uitgelegd dat als ik straks ga afbouwen ik dus de spuit langer ga gebruiken en dan ook gewoon niet maandelijks zoveel wil betalen. Dat is allemaal besproken en als ik dus terug ga van 1 naar 0,5 (Ozempic) dat ik dus ook nog maar de helft ga betalen. Scheelt dat ik de eigenaar persoonlijk ken van mijn Personal Trainer waar ik een aantal jaren heb gesport. Het is echt een volledig nieuw bedrijf. Hij was altijd al farmaceut dus kende de medicatie al goed. Ik ga dus naar: https://aevita.com/nl/pricing vraag mij gerust of als je overstapt dan kun je gerust mijn naam noemen (Merilyn).

Ik verbaas me dan wel over dat de site online gezet worden met zoveel fouten erin. Doorklik links die niet werken, informatie die niet is ingevuld.
Zo wek je niet heel veel vertrouwen met een website die voor een deel gewoon niet werkt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:26

Ik ben nu een paar weken weer aan het spuiten (ong. 4 weken gestopt), zit ik weer goed in de dalende lijn. Blij mee.

Uiteindelijk heb ik van Wellis wel de 7,5 mg pen gekregen, volgende keer "mag" ik weer een 10 mg bestellen.

Wel interessant die Aevita. Maar ben het wel eens met Jokonootje. Ben benieuwd naar jouw ervaring straks Suzanne.
@Mer1980 heb jij ook besproken dat je een hogere dosering pen krijgt, waar je dan een lage dosering mee gaat spuiten. Bij Wellis waren ze not amused toen ik dit vertelde...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:11

[quote="Setteli”]
Wel interessant die Aevita. Maar ben het wel eens met Jokonootje. Ben benieuwd naar jouw ervaring straks Suzanne.
@Mer1980 heb jij ook besproken dat je een hogere dosering pen krijgt, waar je dan een lage dosering mee gaat spuiten. Bij Wellis waren ze not amused toen ik dit vertelde...[/quote]

Dat leek geen probleem. 1 mg pen en dan elke 4-5 maanden.
Mail ze anders gewoon.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:53

Setteli schreef:
Ik ben nu een paar weken weer aan het spuiten (ong. 4 weken gestopt), zit ik weer goed in de dalende lijn. Blij mee.

Uiteindelijk heb ik van Wellis wel de 7,5 mg pen gekregen, volgende keer "mag" ik weer een 10 mg bestellen.

@Mer1980 heb jij ook besproken dat je een hogere dosering pen krijgt, waar je dan een lage dosering mee gaat spuiten. Bij Wellis waren ze not amused toen ik dit vertelde...

Raar want waarom zou je anders je abonnement op pauze moeten zetten :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:48

Ik kreeg ook de excuses dat ze te snel online waren gegaan, ze maken dus ook nog gene enkele reclame of wat dan ook. Misschien had ik het niet al moeten melden, ik ben gewoon enthousiast en vooral ook omdat ik gewoonweg minder geld kwijt wilde zijn en dat gedoe niet wil zoals bij Wellis als je moet pauzeren. Maar hey: je hoeft niet over als je het niet vertrouwt, blijf lekker zitten waar je zit en als je het vertrouwen niet hebt moet je vooral niet over gaan. Ieder zijn ding. Ik ben in ieder geval minder geld kwijt en heb er wel het vertrouwen in. Ze gaan overigens pas echt vanaf februari live...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:51

Goed dat je het hier deelt. Het komt flexibeler over dan Wellis zoals je nu vertelt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 13:14

toch vind ik het wel bizar dat er artsen zijn die daaraan mee willen werken. Want je brengt het alsof iedereen zo een spuit kan kopen (als ze bijvoorbeeld al op het gewenste gewicht zijn na een heel proces, wat ik begrijp want dan heb je niet elke maand een spuit meer nodig). Maar ook mensen die geen overgewicht hebben (of zelfs ondergewicht/eetstoornis/etc.). Wat is bij hen de check dat het middel veilig blijft?

Spoiler:
bij wellis en andere sites zijn er natuurlijk ook genoeg work-arounds voor mensen die net-niet in aanmerking komen of waarvan de huisarts niet wil meewerken en waar ik naar niemand toe een oordeel over heb, echt niet. Maar deze site vind ik wel weer een andere kant opgaan als ze meteen met hoge doseringen spuiten zonder fysieke controle gaan uitgeven aan mensen die al op gewicht zijn

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 14:01

Mijn vader moest een videocall doen om aan de medicatie te komen, dus er zit wel meer controle op dan bij Wellis. Ook moest ik bijvoorbeeld bewijs tonen dat ik de medicatie al had omdat ik het anders niet zomaar kreeg zeker omdat mijn BMI nu goed is.

Maar ik ga hun verder niet verdedigen, blijf vooral zitten waar je zit :D Of als er wel interesse is, neem contact op en ervaar het zelf ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:24

Je kan bij Wellis ook instappen voor een hogere dosis als je kan aantonen dat je het middel al gebruikt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:17

Aight schreef:
toch vind ik het wel bizar dat er artsen zijn die daaraan mee willen werken. Want je brengt het alsof iedereen zo een spuit kan kopen (als ze bijvoorbeeld al op het gewenste gewicht zijn na een heel proces, wat ik begrijp want dan heb je niet elke maand een spuit meer nodig). Maar ook mensen die geen overgewicht hebben (of zelfs ondergewicht/eetstoornis/etc.). Wat is bij hen de check dat het middel veilig blijft?

Spoiler:
bij wellis en andere sites zijn er natuurlijk ook genoeg work-arounds voor mensen die net-niet in aanmerking komen of waarvan de huisarts niet wil meewerken en waar ik naar niemand toe een oordeel over heb, echt niet. Maar deze site vind ik wel weer een andere kant opgaan als ze meteen met hoge doseringen spuiten zonder fysieke controle gaan uitgeven aan mensen die al op gewicht zijn

Maar waar lees je dat dan? Dat is een aanname.
Je kan daar niet ‘zomaar een spuit kopen’.
Ik moet mijn recept van Wellis sturen dus kunnen aantonen dat ik het al gebruik. En ze zeggen dat je bij hun regelmatig een checkup hebt. Omdat ik al ‘klaar’ ben en het langer gebruik en 5 maanden met een spuit doe zal dat minder vaak zijn. Helemaal prima als ze me af en toe even willen spreken hoor. Maar wel fijn dat ze een 1 mg willen verstrekken waar ik dan 5 maanden mee kan doen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:33

Zopas weer een gesprek gehad met een collega. Zei ze ' heb je het gezien op TV, als je stopt kom je alles weer bij zeiden ze op het nieuws"
Ik zei dat dit toch geldt voor elk dieet als je je levensstijl niet aanpast? Toen was het fkes stil en zei ze " Is dat wel gezond, die spuiten?" En ik vertelde haar dat ik elke week een lichte vorm van Chemo moet spuiten omdat ik van Covid vaccins een auto imuun ziekte heb gekregen, of dat zoveel gezonder was dan..
Soms is het zo vervelend dat je je eigen moet verdedigen hè. En dan de zinnetjes " gewoon minder eten en bewegen" maakt mij al helemaal woest hahaha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:38

Ik heb de laatste week mensen die naar mn geheim informeren. Ik wil eerlijk zijn maar heb besloten bij die buitenstaanders toch mn mond te houden. Direct om me heen weet nagenoeg bijna alle vriendinnen het nu wel. Wie niet: collega’s of familie die ik 1x pj zie op een verjaardag, klanten die er iets over zeggen en vragen.

Net een collega van me: heb je in de vakantie geen eten gehad? Ik moest zo hard lachen.