Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:37

Kan je niet thuis wat krijgen om beter te slapen? Ziekenhuis lig je toch ook weer in een vreemd bed

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:59

Helemaal verliefd op mijn kleine meid, ze groeit waanzinnig goed en ook de rest van de ontwikkeling gaat volgens schema. De kinderarts had helemaal geen zorgen meer en we zijn over de 3kg <3

Afbeelding
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:02

Gnome, als het zo door blijft gaan, is dat wel iets wat we gaan bespreken met de gynaecoloog. Even afwachten hoe het gaat.

Queen, voor thuis hebben ze alleen een licht iets om in slaap te komen. En dat lukt wel alleen wordt ik wakker van de pijn elke x en slaap dan niet meer. Denk dat ze dit zo in het ziekenhuis doen om ook baby in de gaten te houden.

Azmay, ze ziet er zo schattig lief uit hè. Fijn dat het zo goed gaat!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 19:12

Super schattig Azmay <3 zo fijn dat ze het zo goed doet.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:12

In het ziekenhuis kunnen ze inderdaad goed kijken hoe het met je beeb gaat. Ik moest opeens wat haast gaan maken zegmaar omdat ze zich zorgen maakten om hoe de baby het deed. En ze kunnen je natuurlijk inderdaad lekker wat sterkers geven. Ik heb uiteindelijk aan de morfinepomp gehangen en vond dat achteraf toch wel fijn. :') Succes in elk geval!

Azmay zo fijn voor jullie <3

En echt bijzonder hoe verliefd je kan zijn op je eigen ukje. Ik blijf maar verliefd kijken naar 'm en ik vind 'm de knapste, maar realistisch gezien zie ik ook wel dat de helft van de babies op aarde precies op hem lijken. :') En gisteren moest ik huilen bij het besef dat hij nooit in z'n leven meer zo klein zou zijn. Super die hormonen.

Ik ben behoorlijk blij! Vandaag 45 minuten gewandeld met de baby, ik heb een jurkje en beha van voor m'n zwangerschap aan gehad en baby ligt nu weer lekker te snurken. *\o/*

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:28

Azmay: ze gaat het straks qua gewicht nog allemaal inhalen joh! Ziet er goed uit :) en superlief ook met die gansjes van little dutch <3

Freekieee: oh fijn dat je vannacht weer even bij kunt slapen. Dat heb je wel nodig voor als het straks echt begint. Hopelijk een goede nacht voor jou!

Hancox: ahh logisch toch :) het is jouw kleintje dus die is altijd het mooist! Heerlijk die hormonen ook :') Fijn dat je zelf zo goed herstelt!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 19:53

[***] schreef:
In het ziekenhuis kunnen ze inderdaad goed kijken hoe het met je beeb gaat. Ik moest opeens wat haast gaan maken zegmaar omdat ze zich zorgen maakten om hoe de baby het deed. En ze kunnen je natuurlijk inderdaad lekker wat sterkers geven. Ik heb uiteindelijk aan de morfinepomp gehangen en vond dat achteraf toch wel fijn. :') Succes in elk geval!

En echt bijzonder hoe verliefd je kan zijn op je eigen ukje. Ik blijf maar verliefd kijken naar 'm en ik vind 'm de knapste, maar realistisch gezien zie ik ook wel dat de helft van de babies op aarde precies op hem lijken. :') En gisteren moest ik huilen bij het besef dat hij nooit in z'n leven meer zo klein zou zijn. Super die hormonen.

Ik ben behoorlijk blij! Vandaag 45 minuten gewandeld met de baby, ik heb een jurkje en beha van voor m'n zwangerschap aan gehad en baby ligt nu weer lekker te snurken. *\o/*

Die morfine had ik ook. Heerlijk haha. Fijn dat je weer je oude kleding aan kan!! Voel je je gelijk weer mens hé haha.

Wij gaan de rompers van 50/56 al achter ons laten. Hij past er qua lengte nog wel in maar met die grotere luiers eigenlijk niet. Zit dan wat dubbel en eenmaal vol knapt ie nog net niet dus dat kan nooit prettig zitten. Morgen gaan we dus nog wat meer rompertjes halen in 62-68. Kan ie mooi ff vooruit.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:07

Freekieee, hopelijk kan je in het ziekenhuis wat slapen!

Azmay, wat fijn van Nimue, wat een knappe meid.

[***], mooi man, die hormonen :').

Hier beetje vreemde dag. Gisteravond beetje misselijk, maar was na wat ik gegeten had niet heel vreemd :+. Aioli..
Maar nu na het avond eten weer misselijk en diaree. Niet overgeven maar wel een beetje duizelig en rillen. Maar in bed gaan liggen met een emmer naast me just in case. Paar uur geslapen en nu voel ik me weer prima :+.
Houden wel in ons achterhoofd dat we de verloskundige kunnen bellen, maar vind het nu niet nodig. Kleine is rond deze tijd altijd actief en nu ook dus dat lijkt mij prima.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:11

Ik breek als niet zwangere in. Sinds ik bevallen ben in 2018 volg ik de zwangere topics altijd braaf. Op elke baby hier raak ik weer even verliefd.

Marjon, mogelijk is je lijf aan het ‘ruimen’ voor de naderende bevalling!

Verder wil ik iedereen hier nog veel succes wensen en laat ik jullie weer mooi met rust.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:23

Nou dat zou leuk zijn en is wel door mijn hoofd geschoten.
En toch denk ik nog steeds dat het nog wel 2.5/3 weken duurt :+.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 07:35

Marjon hier ook regelmatig zo misselijk geweest opeens, maar het trekt steeds weer weg. Gek is het he!

Gnome groeit hard zeg!

[***] zo bijzonder he je eigen kleintje <3

Freekie hopelijk even kunnen bijslapen!

Azmay dat gaat echt heel goed zeg, wat fijn!

Celeste klinkt goed! 38 weken klinkt ook goed :')

Ballard ook een goede echo gelukkig, fijn :)

Flowery dat is echt een kleintje inderdaad! Hopelijk komt hij zelf!

Lisewiesje nog van harte gefeliciteerd <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 07:49

Gnome, jeetje wat gaat dat hard :=

Marjon, hmm ben benieuwd hoe vandaag verloopt…

Welke dames zitten nu eigenlijk allemaal “veilig” ?

Ik heb ineens heel veel last van maagzuur, vooral savonds. Iemand nog natuurlijke tips? Rennies ofzo lijkt mij niks :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 08:44

Hier geen natuurlijke tips.. Ik las dat melk of yoghurt kan helpen maar kan het ook juist erger maken. Rennie hielp bij mij perfect. Waarom wil je die niet?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:08

Ik heb de Rennies met sinaasappelsmaak (zuigtabletten) en die werken voor mij echt top. Het zakt direct. En anders yoghurt of vla, maar om dat nou de hele dag te eten ;) 8-)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:17

Hier ook rennies. Ben daar heel blij mee. Als die op zijn neem ik een slok melk.
En anders gele vla.

Nou spuit werkte erg snel. Voelde heel gek was helemaal van de kaart.
Viel net in slaap en toen werd ik zo snel misselijk en spuugde alles eruit over de vloer heen

Daarna wel snel in slaap gevallen. Werd om 3 u wakker van hele erge kramp en veel harde buiken. En moest plassen. Maar daarvoor moest ik bellen want mocht niet alleen op staan.
Toen nog wel geslapen maar niet helemaal door.
Maar was wel even lekker om echt goed weg te zijn

Ctg net gehad alles was prima, en nu lekker naar huis. Voel mij nog wel slaperig en licht in mn hoofd. Maar zal nog restjes zijn. Straks verder slapen masr

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:26

Azmay schreef:
Helemaal verliefd op mijn kleine meid, ze groeit waanzinnig goed en ook de rest van de ontwikkeling gaat volgens schema. De kinderarts had helemaal geen zorgen meer en we zijn over de 3kg <3

[ [url=m/GeJEoD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/khZs4E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toppertje <3

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:26

linda2008 schreef:

Ik heb ineens heel veel last van maagzuur, vooral savonds. Iemand nog natuurlijke tips? Rennies ofzo lijkt mij niks :o

Ik heb omeprazol van de Kruidvat, de 10mg :) Werkt voor mij perfect en in overleg met de verloskundige mag ik die iedere avond innemen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:34

[***] schreef:

Heerlijk!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:37

Freekieee schreef:
Hier ook rennies. Ben daar heel blij mee. Als die op zijn neem ik een slok melk.
En anders gele vla.

Nou spuit werkte erg snel. Voelde heel gek was helemaal van de kaart.
Viel net in slaap en toen werd ik zo snel misselijk en spuugde alles eruit over de vloer heen

Daarna wel snel in slaap gevallen. Werd om 3 u wakker van hele erge kramp en veel harde buiken. En moest plassen. Maar daarvoor moest ik bellen want mocht niet alleen op staan.
Toen nog wel geslapen maar niet helemaal door.
Maar was wel even lekker om echt goed weg te zijn

Ctg net gehad alles was prima, en nu lekker naar huis. Voel mij nog wel slaperig en licht in mn hoofd. Maar zal nog restjes zijn. Straks verder slapen masr

Laat nu maar komen die kleine!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 09:38

Fijn om even wat uurtjes te slapen Freekieee. Wat is nu het plan verder?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:15

Fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen Freekieee!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:44

linda2008 schreef:

Gember en/of fenegriek thee zou moeten helpen tegen maagzuur.
Ik ben toen voor de avonden ook nog over gegaan op een bekertje warme melk voor t slapen gaan, maar ik kon op een gegeven moment niet meer zonder rennies, dan sliep ik gewoon niet. Maar vooral gember thee (fenegriek vind ik niet zo lekker) hielp overdag bij mij. (Of een decaf cappucino)

@mriek. Qua napijn moet ik echt oppassen hoeveel ik doe. Oliver uit zn bedje pakken zorgt eigenlijk al voor teveel spanning en dus buikpijn. De wond ziet er goed uit en het zijn echt die buikspieren die een oplawaai hebben gehad. Ik moet me echt laten 'verwennen' met alles, maar ben zelf een doener, dus heel moeilijk en moet mezelf echt dwingen om in bed te blijven. Dacht woensdag dat ik wel even beneden kon lunchen. Dat voelde ik dus de rest van de dag. Uit en in bed stappen gaat wel steeds beter :)
Hoe vonden jouw leerlingen het om jou met de kleine te zien. Zo leuk dat ze het al helemaal op de kalender hadden gezet!

@lisewiesje Gefeliciteerd met de geboorte van Jane! Heel veel geluk!

@Freekiee fijn dat je even hebt kunnen slapen. Mijn duimen draaien voor je!

Mijn borstvoeding gaat eindelijk de goede kant op! Ik kan nu met tepelhoedje zo goed als pijnvrij aanleggen en daarna de rest afkolven voor de volgende voeding. Hij krijgt wel nog kunstvoeding bij om aan te vullen, maar er is gelukkig steeds minder van nodig. Volgende stap is zonder tepelhoedje aanleggen, maar het aanleggen heeft zo'n pijn gedaan, dat ik nu nog niet durf.
We zijn nog heel erg aan de nachten aan het wennen. Overdag slaapt tie de hele dag en rond 10 uur 's avonds gaan die ogen open en zijn heel moeilijk dicht te voeden, vooral voor langere tijd. Ik neem m dan even bij me tot de tijd van de volgende voeding en dan slaapt tie nog heerlijk een uurtje door. Echt klusteren zo 's nachts. Ik probeer nu overdag nog wel een uurtje mee te pakken.
Verder worden we ontzettend verwend met cadeautjes. Zo ontzettend leuk! Iedereen is ook smoorverliefd op de eerste kleine in de familie, dus niet heel gek.

Spannend alle aankomende mama's!
Geniet van de kamertjes aankleden! Soms heb je meer tijd ervoor dan je van tevoren denkt ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:33

Jitske fijn dat het zo goed gaat!

Hier geen maagzuurtips.

Linda hier nu 40+4 en nog wachtende. Gisteren gesprek gehad over inleiding, maar toen was er nog geen plek. Dus voor nu zit ze nog binnen :Y)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 14:54

@ Freekieee, fijn dat je lekker heb kunnen slapen! Laat nu maar komen die kleine.

@Jitske, fijn dat de borstvoeding de goede kant op gaat. Moet vast een goed gevoel geven.

@Annemijn spannend hoor. Ga je sowieso ingeleid worden? Anders is het toch vrij vroeg om met 40 weken al over inleiding te hebben?

Hier ook niks hoor. Voel me na gisteren wel weer prima eigenlijk. Wel nog diarree gehad en een wat onrustige maag na het ontbijt, maar gelukkig niet meer misselijk of wat dan ook.
Zouden misschien vandaag naar mijn ouders gaan die 120km hiervandaan wonen, maar dat durfde ik toch niet aan. Al lijkt er toch niks te gaan gebeuren.

@ Linda, nu 38+6. Dus veilig en verwacht voorlopig nog niks.

Wat ik wel een beetje een "gek" idee vind, is dat als ik de diabetes niet onder controle had gehad ik nu al ingeleid was geweest. Met 31 en 35 weken nog echo's gehad en ook bij 35 waren de metingen "gewoon" gemiddeld. Maar afgelopen week een paar keer een hogere waarde gehad (niet shocking.. 7.5 terwijl die 7 mag zijn b.v.) omdat ik bijvoorbeeld een frietje op had of een bolletje ijs. En toen kreeg ik ineens de angst van... stel dat deze op het laatste moment een groeispurt maakt en ik weer tot 41+ loop... :+
Maar goed, loslaten en afwachten.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 14:57

Marjon ja aan de vroege kant, maar ik merk dat ik echt een beetje op ben, moe, slaap niet fijn omdat veel houdingen pijn gaan doen, lopen gaat niet makkelijk ivm knellende zenuw regelmatig. Vandaar dat het besproken is.