Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:42

Zie voor great reset World Economic Forum.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:10

Tnx, even gekeken.
Ik zat er dus volledig naast :D

mysa
correspondent/vertaler

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:17

Ik moest Gaia-hypothese opzoeken. ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:49

:D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:54

wappie sprookjes..........

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:14

Hij blijft erbij dat mijn bronnen hetzelfde aangeven als wat hij zegt. Zucht, ik heb echt spijt :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:17

Earth schreef:
Hij blijft erbij dat mijn bronnen hetzelfde aangeven als wat hij zegt. Zucht, ik heb echt spijt :')

Gewoon doen wat je onderschrift zegt, is niet tegen te praten. Wanneer iemand met the great reset aan komt wapperen is het in 99 % een wappie.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:23

Er gaat op het moment het bericht rond dat het AstraZeneca-vaccin bij 65+'ers in maximaal 8% van de gevallen zou aanslaan. Dit is incorrect. De 8% komt waarschijnlijk van het feit dat 8% van de testpersonen zat in de leeftijdsgroep 56-69 jaar, en 3% van de mensen zaten in de 70+ groep. Allen van hen (100%) hadden een ruim voldoende antilichaam-response na het tweede vaccin, alleen doordat er relatief laat in de testperiode geënt is in deze leeftijdsgroep, de groep relatief klein was en sowieso al zichzelf behoorlijk afschermd, is het niet zeker hoeveel bescherming de vaccinatie bij hen geeft, hoewel er geen signalen zijn dat dit significant minder is dan bij mensen onder de 65 jaar.

https://www.sciencemediacentre.org/expe ... -over-65s/
https://www.ft.com/content/7d73b65f-0b3 ... 95e2387e1c

Het Pfizer-vaccin blijkt bij ruim 94% van de 65+'ers effectief (ten opzichte van 95% bij mensen onder de 65 jaar) en het Moderna-vaccin bij ruim 86% van de 65+'ers (t.o.v. 94% bij mensen onder de 65 jaar). Van AstraZeneca is hier nog geen goed beeld over, al is de antistof-reactie goed bij oudere mensen en lijkt het bij 70% van de mensen effectief te beschermen tegen het virus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:42

Verdacht pakketje in de teststraat in Hilversum.
https://t.co/Xqb6Fdyrms?amp=1
Ik hoop maar dat het gewoon iemand was die in een warrige bui ergens een tas heeft laten staan ofzo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:47

safina schreef:
Ik hoop maar dat het gewoon iemand was die in een warrige bui ergens een tas heeft laten staan ofzo.

Ja laten we een teststraat opblazen, dat zal corona leren!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:49

Naast Sars-cov-2 is er geloof ik nog een tweede ernstig virus globale pandemishe vormen aan het aannemen.

Fysiek vallen de gevolgen daarvan mee, maar het tast wel enige semi-vitale hersenfuncties aan.
Zoals fatsoen, verstand en enige sociale functies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:51

Femke_Tweety schreef:
Naast Sars-cov-2 is er geloof ik nog een tweede ernstig virus globale pandemishe vormen aan het aannemen.

Fysiek vallen de gevolgen daarvan mee, maar het tast wel enige semi-vitale hersenfuncties aan.

Wist je niet dat die al jaren rondspookt ?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:57

bigone schreef:
Femke_Tweety schreef:

Wist je niet dat die al jaren rondspookt ?

Jawel, maar ik zie nu een exponentiële stijging :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:12

Denk dat daar ook een extra besmettelijke mutatie in is opgetreden :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:55

Arabesk schreef:
safina schreef:

Ja laten we een teststraat opblazen, dat zal corona leren!

die teststraat staat naast het supergoed bewaakte (met camera's en beveiligers) gebouw van NIKE, dat al sinds februari 2020 leeg staat vanwege corona. Wellicht zijn er camera beelden van het gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:59

Laten we hopen dat iemand gewoon zn rugzak met thermoskannetje koffie is vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:23

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:31

Als je denkt dat heel USA nu veel binnen blijft en of er goede maatregelen zijn daar, momenteel is er een 24-uurs race en er zit gewoon volk op de tribune. Ook vertelde een van de Nederlandse coureurs dat ze op weg naar het hotel langs kroegen kwamen en die zaten gewoon vol. Zo bizar :n

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 19:15

Artsen roepen op tot versoepeling maatregelen, het aantal doden/langdurig zieken weegt niet op tegen wat de maatregelen aanrichten.
NOS link

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:20

Er waren er goddank maar 4 die dat idiote plan hadden ja. Schade door de maatregelen 8)7 weet je als de zorg overspoeld daardoor krijg je getraumatiseerde verpleging, diep verdriet door nabestaanden. Dat is nog veel meer schade

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:20

Dimphyl schreef:
Artsen roepen op tot versoepeling maatregelen, het aantal doden/langdurig zieken weegt niet op tegen wat de maatregelen aanrichten.
NOS link

Misschien moet je je eigen artikel eens lezen. Het ligt toch een stuk genuanceerder dan de uitleg die jij erbij geeft.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:29

4 IC-artsen op de ruim 900 IC-artsen in Nederland ook. 0,44%. Nou nou.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:30

Eens met imandra. Ook richting Karuna trouwens.
Er zit heel veel nuance in het bericht en wat zij aangeven heeft niks met overspoelen te maken. Ik vond het ook totaal niet idioot. Juist niet. Het gaat er om om veel meer te beperken wie er op de IC komt omdat veel mensen er niet levend, of in slechte gezondheid vanaf komen.
Ik lees vooral een pleidooi om nog kritischer te zijn op ons opnamesnelheid als we in NL al zijn. En dat betekent automatisch dat er meer ruimte komt op de IC en dus mogelijk dat er versoepeld zou kunnen worden.

Of het terecht is, ik weet het niet. Ik heb er ook niet voldoende kennis over. Ik vond het tegenwoord van Kuipers (of Gommers?) ook hout snijden. Maar ik hoop wel dat dit kritisch meegenomen wordt en dat men eerlijk blijft.
Het feit dat de scholen open gaan omdat de gevolgen zo groot zijn geeft mij het gevoel dat er nog steeds ruimte is voor die afweging.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:04

Ik vind die vier artsen juist iets ter sprake brengen waar iedereen over na zou moeten denken: Wat als? Een familielid, in slechte conditie of met ernstige aandoeningen, wil je die nog op de ic aan de beademing hebben. Wat wil die persoon zelf? Wel met een groot risico op overlijden of nadien een kwaliteit van leven wat eigenlijk geen leven meer is.
En zo zijn er meerdere discussies die gevoerd kunnen worden .
Dat is wat ze graag willen, een van de artsen heeft dat gisteravond duidelijk uitgelegd met nadruk op het feit dat ze absoluut achter de maatregelen staan en ook blijven staan.
Ze zien in feite te veel mensen die een ic dood of in zeer slechte staat verlaten terwijl aan de andere kant dat ic bed gebruikt kan worden na een zware operatie die nu uitgesteld word.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-02-21 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 20:05

IMANDRA schreef:
Dimphyl schreef:
NOS link

Misschien moet je je eigen artikel eens lezen. Het ligt toch een stuk genuanceerder dan de uitleg die jij erbij geeft.

De nuance ligt niet zo ver buiten mijn titel, en kun je prima zelf lezen.
Ik ben het eens met deze artsen, veel meer werklozen, veel meer depressies en zelfmoorden. In mijn eigen omgeving mensen die wachten op belangrijke operaties die constant worden uitgesteld, terwijl er nog geen 10 mensen op de corona afdeling liggen.. het gaat niet meer, het weegt niet meer op tegen alle andere problemen die onze economie én samenleving echt gaan aantasten in de komende jaren.